Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
Gdyby silnik nie zasysał powietrza to ta odma raczej wciąga powietrze pod pokrywę niż go wrzuca w dolot ale jak sie przepustnica otwiera to na pewno idzie w kierunku dolotu.
Tak czy inaczej ja też przez chyba pol roku kupuje filterek na odme i mi rurka wisi
Ja przez prawie rok miałem odmę- ustawiona do góry- zatkana gąbką na tyrtytce . było widać ślady oleju ale nie lało się nic poza to. Widać było przy otwartej masce jak na wysokich obrotach dymek mały leci. Teraz założyłem filterek i nic nie widać.
Pawel18PL pisze:Czyli suma sumarum nie jest ta odma jakimś rażącym błędem u mnie tak??
Na pewno nie powinna powodować takich objawów jak u Ciebie. Zrób dolot na krotko i sprawdz czy bedzie chodził. Przekonasz się czy przepływka jest cacy itd
Hmm zobaczę tą przepływkę, choć nie daje objawów takie jakie opisują osoby z uszkodzoną przepływką tzn. coś w rodzaju odcięcia zapłonu przy 2,5 rpm u mnie ciągnie od 2,5 w górę wzorowo.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
To może przeczyść standardowo krokowca jeszcze i obczaj to co pisałem wczesniej czy nic nie przysłania drucików na przepływce. Odpal fure na samej przepłyce... bez zamontowanego fitra na chwile i zobacz jak chodzi. Wiem ze niektore laczniki na przplywke maja kształt kwadratu w srodku to na pewno sie nie nadaje nie wiem jak jest u Ciebie.
Miałem ten łącznik z kwadratem w środku ale rozpiłowałem go na taki przepust jaki ma przepływka. Zdejmę stożek i zobaczę co się będzie działo na samej przepływce. Krokowca mam nowego bo w starym skończył się zawór AAC. Mierzony miernikiem wskazywał właściwe oporności, a sprężynka i tłoczek chodziły prawidłowo więc nie sądzę aby to było problemem ale profilaktyki nigdy za wiele.
[ Dodano: 2010-05-14, 12:45 ]
Ok podpiąłem interfejs pod nissanka i wyskoczył mi błąd 12 czyli przepływka. Teraz powiedzcie mi czy mam już szukać nowej czy jakoś da się to zrobić bo po zresetowaniu ECU błąd ponownie nie wyskoczył. Choć tam była adnotacja 30 odpaleń z tym błędem więc mam rozumieć, że błąd wyskoczy ponownie po 30 uruchomieniach silnika??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Na to wygląda. Pisałem o tym aby nie umiszczać przepływki blisko stożka właśnie ze względu na możliwosc jej uszkodzenia od wibracji ... jak wspominałem to zasłyszany pogląd.
Pytanie czy to trwała awaria na którą lekarstwem jest jedynie nowa przepływka czy zmodyfikować ten dolot i mieć nadzieję na poprawę.Dodam tylko, że jak była seryjna guma to stożek siedział tak samo zaraz za przepływką, problem się zrobił po zmianie na kolanka... a może gdzieś jest lewe powietrze i dlatego wyskakuje ten błąd??Już sam nie wiem. Zmienię z powrotem na seryjną gumę i zobaczę czy będą jakieś zmiany...
[ Dodano: 2010-05-15, 11:27 ]
Po założeniu seryjnej gumy wszystko wróciło do normy...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Założyłeś seryjną gumę czy cały seryjny dolot? Jak to teraz wygląda, daj jakieś fotki
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Sama seryjna guma z podłączonymi odmami i wolnymi obrotami ale bez tego małego tłumika szmerów.Dodałem też gumowy łącznik celem oddalenia stożka od przepływki(wg sugestii Szymqa). Wszystko wydaje się, że wróciło do normy.
Fotka przepływki która wg interfejsu miała być uszkodzona....
I fota dolotu
Za przepływką tak jak mówię seryjna guma z odmą i wolnymi obrotami jedynie tłumik szmerów zatkany.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Czyli pojechałeś kompleksowo i wyeliminowałeś od razu wszystkie podejrzenia. Z jednej strony dobrze a z drugiej strony nie dowiedziałeś/liśmy się co było przyczyną. Nieszczelność w dolocie czy zawirowania strumienia powietrza przed przepływką. Czy mógł byś zrobić eksperyment, zdjąć niebieski łącznik i sprawdzić czy nadal jest ok?
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Jasne, że mógłbym. Jutro tak zrobię i machnę parę kilometrów.Nie wiem czy miałeś kiedyś kontakt z tą plastikową pseudo uszczelką którą dodają do adaptera?Tam masz 8 otworów: 4 wewnętrzne i 4 zewnętrzne pod śruby. U mnie nijak one nie pasowały pod obudowę przepływomierza i przy składaniu tam gdzieś zrobił się prześwit i chyba tamtędy dostawało się lewe powietrze.... w każdym razie dokupię jeszcze jeden elastyczny łącznik z wyjściem na odmę i zrobię v3.0 dolotu na odmie oraz wolnych obrotach rzecz jasna.
[ Dodano: 2010-05-21, 22:27 ]
Zdjąłem więc ten łącznik i zrobiłem w sumie ok 150-180 km i szczerze mówiąc różnicy nie odczułem... ale założyłem go jednak ponownie z przyczyn konstrukcyjnych( nadmuch idealnie jest skierowany na stożek). Pozdrawiam będę się starał kupic jak najszybciej jeszcze jedno wyjście na wężyk coby poskładać dolot na kolankach i mieć odmę wpiętą. Pozdrawiam
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Ja dziś spłodziłem nowy dolot na wzór McGaywera
Przepływke wsadziłem w rure 75 mm dalej w dolocie mam rure 65 mm wszystko zakończone jest stożkiem k&n chodzi na oryginalnym ECU
obroty w normie dobrze sie wkręca fajny dźwięk co to dało okaże się na hamowni