Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

P11 2.0 Tłumik Końcowy, wydech

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

P11 2.0 Tłumik Końcowy, wydech

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-04-21, 06:32

Po przejechaniu przez stary przejazd kolejowy pekła (juz troche przerdzewiała) rura przed koncowym tłumikiem. Jako że mam już SSAca 4-2-1 zastanawiam sie czy wymienić tłumik na nowy seryjny, czy kupić przelotowo komorowy i przy okazji dopłacić i wymienić wydech za SSACiem na 2,5" i na koniec dać przelotowo komorowy.
Czy mogłby ktoś polecić jakiś przelotowo komorowy i podać ile mniejwięcej taki kosztuje?
Ile powinna kosztować wymiana wydechu na 2,5" (za ssaciem do tłumika przelotowo komorowego - włącznie)?

Dodam, że facet od tłumików za nowy tłumik (polski zamiennik) wraz z montażem liczy sobie 180 zł.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-04-21, 06:39

Hiszpan 207 pisze:czy kupić przelotowo komorowy i przy okazji dopłacić i wymienić wydech za SSACiem na 2,5" i na koniec dać przelotowo komorowy.
Mnie z kwasa kosztował 1700 zł. Ze zwykłej stali może byc taniej, ale o wiele cięższy

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-04-21, 07:08

bombel pisze:Mnie z kwasa kosztował 1700 zł.
rozumiem że to razem z tłumikiem? a jakiś tłumik możesz polecić?
sporo kasy, tym bardziej że samochód nie posłuży dłużej niż 3-4 lata.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-04-21, 07:20

Ja mam pierwszy tłumik przelotowy a drugi przelotowo komorowy. Jeśli chodzi o końcowy to ten: http://allegro.pl/item996735320_tlumik_ ... ienie.html dużo osób poleca i ma silencer. Custom np w El-tecu kosztuje 450 zł

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-21, 07:38

Nie rob 2,5" idz lepiej w 2,25".

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-04-21, 08:55

ja robiłem u siebie ze stali tzw aluminiowanej (do wydechów)
http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=451&start=0

jak co to mogę Ci wyspawać jak będziesz chciał, jak coś to PW :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-04-21, 13:30

bombel pisze: Mnie z kwasa kosztował 1700 zł. Ze zwykłej stali może byc taniej, ale o wiele cięższy
Możesz bardziej rozwinąć? O jakich liczbach mówimy?
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-04-21, 22:32

jak chcesz do siebie wronek cały wydech to wal na gg, to CI powiem ile takie coś może kosztować, wyliczy się ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-04-22, 07:44

bombel pisze:Jeśli chodzi o końcowy to ten: http://allegro.pl/item996..._brzmienie.html dużo osób poleca i ma silencer.
A jak z brzmieniem, z regulacją silencera. Też mi ten polecano. Czy ktoś kto to ma na aucie może się wypowiedzieć jak toto pracuje?
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-04-22, 07:53

p'xxl pisze:Czy ktoś kto to ma na aucie może się wypowiedzieć jak toto pracuje?
U PMW bez silencera urywało łeb, no ale on mial wydech 2,5". Jak zalozyl to było znośnie

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-04-22, 15:06

Chyba źle sie wyraziłem, mówiąc o liczbach chodziło mi o wagę wydechu, jak wygląda waga porównując kwas, nierdzewke i zwykłą stal?
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-04-27, 19:47

Ważą tyle samo :) To tak jak pytanie co jest lżejsze? Tona puchu czy tona stali? ;-) Zasadniczą sprawa jest grubość blachy użytej do wyprodukowania takiego wydechu i tłumików. Wydechy z kwasa robi się najczęściej z blachy i rur 1,5mm. Wydechy ze zwykłej stali, zależy od producenta. Seryjne są z blach i rur 1-2mm a "customowe" np Tomali z blach 2-4mm.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2010-06-24, 21:39

Wronek - ja robiłem u siebie budżetowo ze zwykłej stali - 2.5 cala - w sumie to trochę ponad bo rura w środku ma ponad 65mm. Rury kupiłem 3.3 metra i do tego 4 kolanka - zapłaciłem 170 zł za materiał i jeszcze mi z metr rury zostało.

http://picasaweb.google.pl/PiotrekS222/Wydech25Cala - tak to wyglądało wszystko, wymaga jeszcze dopracowania :) Na razie mam ostatni fabryczny tłumik, ale już w drodze jest przelotowy środkowy - za 60zł ze zwykłej stali, i replika "APEXi" za ok 140 zł na końcowy. Wszystkie tłumiki 2.5 cala :) Można z kwasa mieć wydech za grubszą kasę, a można i mieć budżetowo za mniejszą. Wiadomo - z kwasa TIGiem spawane będzie lepsze niż zwykła stal migomatem, ale koszty kwasa większe zdecydowanie.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-06-24, 22:21

Mam nadzieje ze w drodze zakupów nie zapomniałeś o wkładce do tłumika końcowego :P

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2010-06-25, 07:52

Ryba pisze:Mam nadzieje ze w drodze zakupów nie zapomniałeś o wkładce do tłumika końcowego :P
W sensie ze "łeb urwie" jak odpalę na tym? :) Do końcowego jest ten silecer - zobaczymy. Jak będzie za głośno to się pomyśli co dalej :)

Awatar użytkownika
alib1984
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alib1984 » 2010-06-25, 10:54

A tam zaraz "łeb urwie"... U mnie w całości jest przelot 2.5" i wiadomo, że ciszy nie mam, ale nie jest tak tragicznie. Czasem jak transportuje osoby, to przychodzi mi do głowy, żeby wystrugać jakiś "waciok" na koniec, bo niektórzy nie lubią słuchać motoru...

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2010-06-25, 11:31

Też wiem coś o tym :-P Ja mam full przelot na środkowym ala katalizator i końcowym przelotowym podobnym do Apexi i bez silencera jest głośno. Na początku wydaje się nie do wytrzymania ale później człowiek się przyzwyczaja :mrgreen: W trasie przy 120-130 ciężko radio zrozumieć i do tego pogaduchy z pasażerem to już w ogóle niezły dialog.
Faktem jest że po założeniu silencera wydaje się być o połowę ciszej za to zmienia się bardzo na niekorzyść efekt dzwiękowy :/ Popierduje kijowo na wolnych obrotach, pomiędzy sciankami wkładki przedostaje się powietrze i dlatego. Za to większy komfort jazdy. Ciężko wypoziomować kurcze ale jakiś komorowy by się przydał ;-)

A jak tam wrażenia po założeniu SSAC-a? BO w P11 jest kolektor z katem:D hehe powinna być różnica.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2010-06-25, 11:36

U mnie wrażenia pozytywne :)
Na tym wydechu, mimo że jeszcze nie jest kompletny przelot jest różnica. Dodatkowo razem z wydechem zrobiłem mod rozrządu i powiem szczerze, że chyba mam luzy na wahaczach dolnych :) bo teraz na 2 biegu od 4 tys obrotów jak zaczyna ciągnąć to auta nie mogę opanować - lata w prawo lewo.
Zobaczymy jak przyjadą tłumiki przelotowe - na pewno też się poprawi jeszcze trochę, bo ten fabryczny komorowy ostatni to straszna lipa - zatyczka jak kartofel w wydechu :)

zwojak
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2010-07-08, 10:41
Lokalizacja: boguslawice

Post autor: zwojak » 2010-07-08, 21:03

jeśli wydech dobry za normalne siano to mogę polecić tego gościa http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=13137266
Mam wydech od niego w swojej nysce i po 4tys jest tak jakbym go co dopiero założył
nissan tu nissan tam almere mam
GTI
dolot custom
wydech Proex
zawieszenie ?????
felgi BBS
audio - a po co?

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-07-08, 21:44

zwojak, właśnie zamówiłem wydech o tego gościa. Zamowiłem ten do civica/rovera z dużą puszką. będzie gitarra.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-07-09, 09:00

ciekawe jak osiągi : P

zwojak
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2010-07-08, 10:41
Lokalizacja: boguslawice

Post autor: zwojak » 2010-07-09, 11:05

na samym końcowym wiele nie ugrasz i to wszyscy wiedzą
nissan tu nissan tam almere mam
GTI
dolot custom
wydech Proex
zawieszenie ?????
felgi BBS
audio - a po co?

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-07-09, 16:48

Spokojnie. U mnie teraz wisi głośnowyjący WM Sport przelotowy. Zamierzam hamować auto przed i po zmianie. Dam znać co i jak.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2010-11-07, 10:54

Witam odswierze temat troche mianowicie wsadziłem wczoraj przelot na koniec i jest padaka auto sie zamuliło i tak myśle czy w moim przypadku nie bedzie lepiej dać od kata wydech z 2,0 np z gt co wy na to? Powinno być chyba sporo ciszej i lepiej z osiagami

[ Dodano: 2010-11-07, 11:02 ]
dodam ze mój silnik to ga16 o pełnej mocy 102 km
If you want to PLAY, you got to PAY
Obrazek

zwojak
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2010-07-08, 10:41
Lokalizacja: boguslawice

Post autor: zwojak » 2010-11-07, 19:37

jaki przelot wsadziłeś?
nissan tu nissan tam almere mam
GTI
dolot custom
wydech Proex
zawieszenie ?????
felgi BBS
audio - a po co?

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2010-11-07, 19:53

nie wiem dokładnie co to za firma w każdym bądz razie tłumik jest krótki bardzo dzwięk ma baaardzo basowy ale zamulił mi auto wzglądem seri myslałem ze sie poprawi ale nic z tego
:lol:

[ Dodano: 2010-11-07, 21:15 ]
wpadłem na pomysł zeby zaadaptować wydech z maximy 3,0 końcowe tłumiki ludzie jakos wsadzają wiec moze i srodkowy + koncowy sie uda
If you want to PLAY, you got to PAY
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-11-07, 21:27

A co masz zrobione w dolocie? Jak wygląda reszta wydechu?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2010-11-07, 21:34

a czym mierzyleś samochód? Był na hamowni? Gtechem pomiary robiłeś ? Skad wiesz ze zamuliło?

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2010-11-08, 06:56

wszystko seria a ze sie auto zamuliło to sie czuje
If you want to PLAY, you got to PAY
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2010-11-08, 15:16

Przy samej zmianie końcowego tłumika na przelot różnicy gigantycznej w mocy nie odczujesz.
A bez pomiarów to ciężko stwierdzić tak naprawdę to czy mocy przybyło czy auto się zamuliło. Dupohamownia jest dość zawodna - wiem po sobie bo często mi się wydawało że po jakimś modzie sie nie wiele zmieniło a po zrobieniu najprostszych pomiarów choćby gtechem różnice było widać od razu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”