[ Maxima] Maxima MacGayver'a
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Maxima] Maxima MacGayver'a
MODEL Maxima A32 wersja kanadyjska
ROCZNIK: 1995
SILNIK: VQ30DE
MOC:
- seryjnie 193KM 255NM
- aktualnie 235KM+ 305NM+
SKRZYNIA:
- manualna + szpera
UKŁAD WYDECHOWY: przelotowy.
- Custom kolektory wydechowe 3-1 owinięte bandażem termoizolacyjnym,
- Custom Y-pipe 2.5 cala,
- B-pipe 2.5 cala ze środkowym customowym tłumikiem,
- końcowy tłumik przelotowy (duża puszka, bardzo cichy),
- końcówka wydechu owalna
UKŁAD DOLOTOWY:
- kolektor ssący MEVI
- przeportowany i wypolerowany dolny kolektor ssący,
- przeportowany górny kolektor ssący + wejście na przepustnicę,
- uszczelka termoizolacyjna między dolnym kolektorem ssącym a górnym kolektorem oraz między górnym kolektorem ssącym a przepustnicą,
- dolot 77mm zakończony filtrem stożkowym Fujita,
UKŁAD HAMULCOWY:
- przód - na lato 4-tłoczkowe zaciski Brembo z Nissana 350Z + tarcze 318mm
- tył - nacinane i nawiercane tarcze Mikoda + klocki TRW
KOŁA:
- 18-calowe felgi z Nissana 350Z + opony Bridgestone 225/45
WNĘTRZE:
- czarna skóra,
- climatronic,
- szyberdach,
- drewniane oryginalne elementy wykończeniowe
- białe oryginalne tarcze zegarów zostały zastąpione stonowanymi czarnymi,
STYLISTYKA: estetycznie i elegancko
- przedni zderzak z wersji poliftowej,
- grill z wersji poliftowej,
- przednie reflektory gładkie z wersji poliftowej,
- kierunkowskazy clear,
- klapa tylna z wersji poliftowej,
- tylne lampy clear,
AUDIO:
- 2-dinowe radio BOSE + zestaw 6 głośników tej samej firmy
- zmieniarka 6-płytowa Clarion
Przednie hemulce
Zabawa z kolektorami i Y-pipe'em
tylne hebelki
B-pipe + końcowy
custom przerobiony środkowy tłumik z Toyoty 55mm na 65mm
B-pipe + końcowy 65mm
dziurkowanie rury wewnętrznej środkowego tłumika
produkt finalny
Kolejny etap to wyjęcie silnika, dostanie się do rozrządu i wymiana napinacza łańcucha, odelżenie koła zamachowego, lakierka elementów, dorobienie uszczelek termoizolacyjnych, porting i polerka kolektora i podstawy kolektora ssacego,
I ostatni etap poskładanie wszystkiego do kupy
wymiana wszystkich podciśnień
Nasz kompan przy pracy, niestety był zdezorientowany i nie wiedział o co chodzi że o godzinie 2:00 jeszcze nikt nie spał - on też z tego powodu nie mógł zasnąć A to dlatego że mieliśmy odpalić auto następnego dnia ale stwierdziliśmy że nie zaśniemy póki nie odpalimy silnika
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 17:26 przez MacGayver, łącznie zmieniany 25 razy.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
NA ćwiartkę Maxi startowała
Ps. w EVAPie pewno nie dochodzi zasilanie +12... Błąd 93 to może być od zaworka od recylkulacji spalin...
Dawaj no wykresa i zabieraj się za robienie wydechu - to daje kopa największego tym autom
Neptuna Primerę ta takim stanie jakim ją masz objedziesz
Ps. w EVAPie pewno nie dochodzi zasilanie +12... Błąd 93 to może być od zaworka od recylkulacji spalin...
Dawaj no wykresa i zabieraj się za robienie wydechu - to daje kopa największego tym autom
Neptuna Primerę ta takim stanie jakim ją masz objedziesz
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Us z manualem trafil Ci sie rarytas Maxima w bardzo ladnym stanie, szczegolnie srodek zrobil na mnie wrazenie Skora bez zadnych pekniec po prostu nowka Co do modow to muisz zrobic dwie podstawowe rzeczy:
1. Kolektor ssacy MEVI (od a32 qx) lub 00VI (od a33)
2. Wydech
Po tych modach powinny byc okolice 220km i 280nm
Co ze sprzeglem? W drodze powrotnej wszystko bylo ok? Plynu nie ubylo?
I czekam na wykresik z hamki
1. Kolektor ssacy MEVI (od a32 qx) lub 00VI (od a33)
2. Wydech
Po tych modach powinny byc okolice 220km i 280nm
Co ze sprzeglem? W drodze powrotnej wszystko bylo ok? Plynu nie ubylo?
I czekam na wykresik z hamki
Coobcio, z tego co pamiętam Macu zrobił czas 16,3 a ja 16.09 przy czym jak na początku dnia startowaliśmy to mniej więcej równo na mecie byliśmy. Mój słabszy start ale podgoniłem.
W Łodzi też była spróba na prostej po powrocie ze zlotu to Macu mi odchodził ale brakło mi wahy i możliwe że przez to słabiej mój szedł (już zaczęło szarpać )
Na pewno nie jednen start nas jeszcze czeka chociaż ciężko porównać nawet modowane 2.0 do 3.0 v6. W Maxi potencjał jest... całkowita seria zero modów wielkie koła spora waga i spoko wyniki Zarzuć wykres
[ Dodano: 2010-06-09, 10:05 ]
W Łodzi też była spróba na prostej po powrocie ze zlotu to Macu mi odchodził ale brakło mi wahy i możliwe że przez to słabiej mój szedł (już zaczęło szarpać )
Na pewno nie jednen start nas jeszcze czeka chociaż ciężko porównać nawet modowane 2.0 do 3.0 v6. W Maxi potencjał jest... całkowita seria zero modów wielkie koła spora waga i spoko wyniki Zarzuć wykres
[ Dodano: 2010-06-09, 10:05 ]
Też tak chcedylson pisze: Po tych modach powinny byc okolice 220km i 280nm
Nissan Primera SR20DE+T
MacGayver, z tego co pamietam to startował na zimówkach
Stawał 2 razy ze mna na kresce i 2 razy dostałem baty (ze zrozumiałych wzgledów)
Zrób to co napisał Coobcio z wydehem i Dylson z dolotem i wtedy bedzie na pewno autko ładnie smigać
A z wygladu to jest to Czarna Maxi w Us jeszcze z manualem miodzio
Stawał 2 razy ze mna na kresce i 2 razy dostałem baty (ze zrozumiałych wzgledów)
Zrób to co napisał Coobcio z wydehem i Dylson z dolotem i wtedy bedzie na pewno autko ładnie smigać
A z wygladu to jest to Czarna Maxi w Us jeszcze z manualem miodzio
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Co tu pisać, w środku wóz wygląda jakby wyjechał dopiero co z salonu..... naprawdę jeszcze nie widziałem Maximy ze skórzanym fotelem kierowcy, w takim stanie
Pod maską widać, że ktoś chciał coś naprawić, polutował po izolował i narobił trochę bałaganu. Jestem pewien stary, że z Twoim podejściem wszystko pięknie ogarniesz i niebawe maxi wypluje na hamce 200kucy( oczywiście na początek )
jeśli chodzi o EVAP, to mam już przygotowaną dla Ciebie serwis-manual, podaj meial, to Ci wyślę z dokładnym opisem gdzie i co masz sprawdzić
Gratuluję fury i cieszę się, że pojawił się kolejny Maxymalny , co z zapałem się będzie brał za mody
P.S W dalszym ciągu czekam na info o wadze koła zamachowego
Pod maską widać, że ktoś chciał coś naprawić, polutował po izolował i narobił trochę bałaganu. Jestem pewien stary, że z Twoim podejściem wszystko pięknie ogarniesz i niebawe maxi wypluje na hamce 200kucy( oczywiście na początek )
jeśli chodzi o EVAP, to mam już przygotowaną dla Ciebie serwis-manual, podaj meial, to Ci wyślę z dokładnym opisem gdzie i co masz sprawdzić
Gratuluję fury i cieszę się, że pojawił się kolejny Maxymalny , co z zapałem się będzie brał za mody
P.S W dalszym ciągu czekam na info o wadze koła zamachowego
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
Ja też bym chciał się dowiedzieć ile waży zamach, będziesz może odchudzał??
Lakiery VHT, NEVR-DULL, LCK, PLASTILAK!!!
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
Żaden moment nie spadnie. Niweluje się tym starty przenoszone przez układ napędowy. Moc i moment na silniku pozostaje taki sam!Jedynie co to auto szybciej spada z obrotów. Miałem odchudzone koło w crx-ie n/a i w civicu hybryda + turbo i wszelkie zmiany jakie zaszły były na plus, a zwłaszcza gubienie trakcji "z gazu":D
Lakiery VHT, NEVR-DULL, LCK, PLASTILAK!!!
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=2694664
http://allegro.pl/etui-crystal-case-hua ... 14192.html
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Lżejsze koło zamachowe to niższa kultura pracy, konieczność ruszania z wyższych obrotów ale przede wszystkim poprawa przyspieszenia na niskich biegach.
Na NEOVVL.ORG testowali lekkie koło zamchowe poprawiło ono sprint na pierwszym biegu od 2000 do odcinki o 0,4 sek
w silniku V6 znacznie mniej pogorszy się kultura pacy...
Na NEOVVL.ORG testowali lekkie koło zamchowe poprawiło ono sprint na pierwszym biegu od 2000 do odcinki o 0,4 sek
w silniku V6 znacznie mniej pogorszy się kultura pacy...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Zaraz po mojej J30Rzeznik pisze:pro autko nie widziałem, ale domyślam się, że cacunio jest oj będzie jedna z najładniejszych o ile nie najładniejsza Maxi w kraju
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Teoretycznie nie zabija elastyczności. Cięższy zamach może ją zabić. Im silnikowi łatwiej coś nakręcić tym łatwiej ruszyć autem. Przy lekkim zamachu jest jeszcze taki myk, że obroty po zmianie biegu szybciej opadają i trzeba się wczuć w auto.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Ja to myślę że lekkie koło daje taki efekt tak jakbyśmy z masy własnej auta ujęli parę kilogramów czyli silnik ma mniej ciężaru do ciągnięcia.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Przecież już opisywałem co zaobserowałem po wymianie koła zamachowego na lżejsze w moim 200SX S14, seryjne warzyło ok 9kg, nowe Fidanza ok 5Kg.
Jak wcześniej pisałem:
- trzeba dawać więcej gazu przy ruszaniu by auta nie zduszało/gasiło
- mniejsza płynność silnika na wolnych obrotach
- Zdecydowanie lepsza dynamika na niskich biegach zwłaszcza na I
Ps. Podobny efekt uzyskałem montując w moim Sunnym VVL lekkie koło pasowe...
Jak wcześniej pisałem:
- trzeba dawać więcej gazu przy ruszaniu by auta nie zduszało/gasiło
- mniejsza płynność silnika na wolnych obrotach
- Zdecydowanie lepsza dynamika na niskich biegach zwłaszcza na I
Ps. Podobny efekt uzyskałem montując w moim Sunnym VVL lekkie koło pasowe...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
już na naszych blaszkachRzeznik pisze:na blachach WWL jest?
EDIT
Na pokład wleciała instalacja sekwencyjna BRC - mam nadzieje że będzie się należycie sprawować
co do problemu ze sprzęgłem i brakiem płynu to już wiem co jest grane Po upalaniu w Charzykowach pękł wężyk od sprzęgła i stąd te braki
A tak wyglądał mój EVAP po rozłożeniu. Jakoś się nie dziwie że auto nie chciało zbytnio jechać
Ściągnąłem sobie lampy z myślą że będą pasowały, niestety po przypasowaniu okazało się że są od wersji europejskiej
Obrotomierz nie działał, a że białe tarcze mi się nie podobały to zakupiłem od razu cały licznik. Wszyscy zmieniają z czarnych tarcz na białe a ja z białych na czarne Ten biały jakoś mi nie pasował do limuzyny
Przed
Po
Hm ciekawie ciekawie Widzę że się Maxi przywraca do życia
Zdecydowanie lepiej wyglądają te czarne zegary te białe w tym aucie to troszkę Wsią zalatywały
Zdecydowanie lepiej wyglądają te czarne zegary te białe w tym aucie to troszkę Wsią zalatywały
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
EVAP w USA to dokladnie to co zaznaczylem. demontaz trwa 2 minuty. nie wiem jak w europie. foty mam tylko te co wrzucilem. miałem przerwane dwa przewody wew przy evap'ie i stad te klopoty z nim. Na wydech bedzie trzeba jeszcze poczekaćGRZECHu pisze:Łatwo się dostać do EVAP ? zrobiłeś może więcej fot? No i kiedy wydech wchodzi?
Co do lamp to jakby ktoś chciał to mogę mu sprzedać. Pasują PNP do europy QX
Edit:
Co by nie było że nic się nie dzieje, znalazłem chwilę to nadrobię zaległości z postami
W lipcu zmieniona oliwa, wleciały także nowe świece, oczywiście platynowe NGK
Rozłożyłem całą górę w celu wyczyszczenia EGR'u i przy okazji wyczyszczony kolektor dolotowy.
EGR był trochę zapchany, to już nie pierwsza maxima z tym problemem więc pewnie nie jedna na forum ma podobnie wyglądający EGR
Przy okazji cyknąłem foto zaworów
Wleciały także felgi '18, ale foty wrzucę dopiero jak zrobię je w wystarczającej jakości
Coś mi się zdaje ze foty felg to wleciały przy okazji EGR
Sorry za bzdurne pytanie ale co to jest EVAP i za co odpowiada ?
Sorry za bzdurne pytanie ale co to jest EVAP i za co odpowiada ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM