No to zaczynamy
Oryginalne stare boczki + ochydne przełączniki szyb, żyjące własnym życiem.


Co zastałem w środku: radosna twórczość el. szyb z allegro + dość niefortunne miejsce montażu siłowników c.z. + kosz kabli





Wyprute wszystko zbędne






Finalne wygłuszenie


I nowe boczki, więc wygląda całość tak:


Niestety panel sterujący od strony kierowcy jest pęknięty i sklejony (widac na zdjęciu) ale taki dostałem za free więc nie wybrzydzałem. Będzie czas to się kupi inny. Wiązki do szyb ( a dokładnie same wtyki z kablami, są od Primery, gdyż Almera miała taśmy, a nie kable, więc ich przydatność do lutowania byłaby znikoma. Instalacja el. szyb jest zrobiona zgodnie z schematem auta. Działa blokowanie z panelu kierowcy, działa tryb auto.
Pisałem ze było niefortunnie dobrane miejsce montażu siłowników c.z. - otóż siłowniki najlepiej działają gdy pręt z nich wychodzący jest prosty i porusza się zgodnie z kierunkiem siłownika. Każde przegięcie pręta wywołuje na siłowniku siłę zginąjcą w dół lub w górę, w zależności od kierunku wygięcia pręta. Nadmienię tylko ze w tej chwili siłowniki są przykręcone w innym miejscu i pręt sterujący jest całkowicie prosty.
Drzwi zamykają się idealnie głucho. Do poprawy (wymiany) są głośniki w drzwiach - ale to kiedyś w przyszłości kupi się dobry zestaw odseparowany i na dystansach wsadzi się jakieś ciekawe głośniki. Baza pod nie już jest.
C.D.N.