[ Primera] Neptuna JUŻ NIE Bordo Strzała SR20DE+T
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Tłoki z GTIR odebrane. Jutro pewnie zaczniemy coś czyścić i składać. Najpóźniej w poniedziałek auto musi wyjechać bo później lipa z czasem, oby nic nie oddało np. śruby
Różnica tłoków kolosalna, wypełnione dno masywniejszy i dłuższy trzpień ... najważniejsze że pierścienie pasują.
Nawet nie wiem na jakim doładowaniu stroiliśmy... okaże się jak wyjadę z garażu
Jak wszystko zegra wreszcie to można będzie dmuchnąć w te tłoki jak należy.

Różnica tłoków kolosalna, wypełnione dno masywniejszy i dłuższy trzpień ... najważniejsze że pierścienie pasują.
Nawet nie wiem na jakim doładowaniu stroiliśmy... okaże się jak wyjadę z garażu

Nissan Primera SR20DE+T
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Przed chłostą rozgrzej i odpowietrz układ chłodzenia, a po tym zabiegu zmień olej i filtra oleju i dopiero wtedy chłosta 

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
NA facezbuku może jakieś nowości będą 
No składajcie do jasnej anielki i spałujcie porządnie wóz

No składajcie do jasnej anielki i spałujcie porządnie wóz

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Ano trochę się schodzi... nie da się na pałę zrobić i trzeba czyścić wszystko, smarować itd.
Ale ogólnie nie jest źle w kilka godzin tłoki, głowica i rozrząd na miejscu
Trzeba było pompę oleju odkręcić bo trochę strach na czuja rozrząd ustawiać.

Pozostało:
- wkręcenie pompy oleju i pokrywy zaworów
- wklejenie obu misek
- rurki wodne główne
- umieszczenie silnika w poduchach
- rurki dolotu i pospinanie wszystkiego
Będzie jak nic pół dnia roboty i można odpalać.
Jutro wieczorem z racji pogody nie wypala mi wypad na rybki to posiedzi się w garażu. Myślę, że powinniśmy dziada odpalić już na gotowo
Ale ogólnie nie jest źle w kilka godzin tłoki, głowica i rozrząd na miejscu


Pozostało:
- wkręcenie pompy oleju i pokrywy zaworów
- wklejenie obu misek
- rurki wodne główne
- umieszczenie silnika w poduchach
- rurki dolotu i pospinanie wszystkiego
Będzie jak nic pół dnia roboty i można odpalać.
Jutro wieczorem z racji pogody nie wypala mi wypad na rybki to posiedzi się w garażu. Myślę, że powinniśmy dziada odpalić już na gotowo

Nissan Primera SR20DE+T
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
To samo spotkało Bombla tylko że u niego dwa gary rąbnęły a nie jeden jak u ciebieNeptune pisze:No ewidentnie coś jest z pierwszym garem, spory czarny nagar i pionowe ryski (niewyczuwalne palcami) na cylindrze. Do tego kolektor ssący na pierwszym garze jest czyściutki-wymyty oliwą)
Rozkręcanie idzie sprawnie, powiem Wam że aż szkoda dorabianej uszczelki pod głowicą (2.1 mm) bo jest w idealnym stanie i fest sklejona z blokiem. Dzisiaj Tłoki out i zobaczymy co się stało.



Te tłoki z SR20DE są felerne i nie nadają się pod turbo, z SR20De są o wiele bardziej Turbo sprzyjające (niemal takie same siedzą w SR20VE tylko posiadają dodatkowe podcięcia pod zawory - więc Bombel także może spać spokojnie).
Teraz masz set z SR20DET to trzeba boostu dopierdzielić, nie ma co się spuszczać nad płaskim przebiegiem momentu musi być cios i tak pod 400Nm

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Wczoraj nie poddaliśmy się
Walka trwała do 2 w nocy. Silnik odpalił. Jednak Primera tak szybko nie chce wyjechać na próbny przejazd. Zerwał się w połowie gwint w który wchodzi śruba doprowadzająca oliwę do Turbo.. Myślałem że to jakiś żart, jednak nie stety konieczne będzie przegwintowanie i zaadaptowanie nowej śruby.

no wieczór przeciągnął się do 4 rano
Staraliśmy się ... ale niestety niektórych rzeczy nie da się ominąć. Generalnie i tak szybciutko udało się ogarnąć w zasadzie remont. Początki były trudniejsze 
Ok 2:00 staliśmy już nad...

Odpał... ok, nieszczelności ogarnięte. Rozgrzane (trochę hałas w nocy
)
No i wyszła lipa z zasilaniem oliwy do turbo
Niestety gwint już przestał trzymać i dupa z jeżdżeniem i strojeniem
Problemy zaczęły się odkąd odebrałem turbo z regeneracji... straszne paproki z nich.

Szkoda że dzisiaj pozamykane wszystko, bo może ogarnęło by się jakąś dłuższą śrubę. Trochę strach gwintować bo wszystko do turbiny wleci.
Jutro trzeba będzie ogarnąć temat. Do tego wymienić oliwę i filtr i można dymać Sprawdzimy czy kolo dobrze zregenerował turbinę


Ok 2:00 staliśmy już nad...

Odpał... ok, nieszczelności ogarnięte. Rozgrzane (trochę hałas w nocy

No i wyszła lipa z zasilaniem oliwy do turbo



Szkoda że dzisiaj pozamykane wszystko, bo może ogarnęło by się jakąś dłuższą śrubę. Trochę strach gwintować bo wszystko do turbiny wleci.
Jutro trzeba będzie ogarnąć temat. Do tego wymienić oliwę i filtr i można dymać Sprawdzimy czy kolo dobrze zregenerował turbinę

Nissan Primera SR20DE+T
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Gwint tam jest chyba M10x1 ciężko będzie kupić taką śrubę, jeszcze ją trzeba będzie nawiercić coby oliwę doporwadzić.
Ale czuję że będzie dobrze
Ale czuję że będzie dobrze

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Śruby są dostępne z oczkami bo już kupowałem. Jest tylko problem z jej długością. Wymiary są ok ale śruba jest za krótka i nie łapie gwintu.
Podrzuciłem śrubę do ślusarni i na dzisiaj dorobią mi taką samą ale dłuższą
Są już nowe podkładki i zobaczymy czy się uda wkręcić żeby trzymała. Jeśli nie da rady to jest jeszcze opcja z dorobieniem flanszy albo dorobić śrubę M10x1,5 i przegwintować otwór. Mam nadzieje że nie trzeba będzie się męczyć i nasz plan wypali z długością.
Podrzuciłem śrubę do ślusarni i na dzisiaj dorobią mi taką samą ale dłuższą

Nissan Primera SR20DE+T
Neptune, tych ziomków od regeneracji turbo powinieneś za "drąga" powiesić .. nie dość że pogubili części (to już wieje amatorką
) to jeszcze teraz akcja z gwintem .. sprawdź dokładnie turbinę .. czy aby na bank jest zregenerowana ..
Apropos auta... jestem fanem tego przedsięwzięcia
Ogarnij z Rybsonem motorownię a następnie jedź z blachą .. Wujo Scubz organizuje piaskarkę .. także może się pomoże 

Apropos auta... jestem fanem tego przedsięwzięcia


Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Śruba odebrana...
Wchodzi ładnie z oporem... gwint się trochę kaleczy o ścianki ale wchodzi i trzyma.
Popołudniu zrobię operację przykręcenia oliwki z podkładkami miedzianymi, odpał i zobaczymy czy będzie sączyła się oliwa.
Wymiana filtra, oleju i auto gotowe o ile coś jeszcze nie wyskoczy
Mam stary wirnik i myślę że turbo zregenerowane chociaż na suchym jest jakiś tam luz góra-dół i głowy nie dam że jakieś tam drobiny oleju w dolot nie puszcza. Wyjdzie wszystko gdy zaczniemy agresywnie wozić tyłki.
Wchodzi ładnie z oporem... gwint się trochę kaleczy o ścianki ale wchodzi i trzyma.
Popołudniu zrobię operację przykręcenia oliwki z podkładkami miedzianymi, odpał i zobaczymy czy będzie sączyła się oliwa.
Wymiana filtra, oleju i auto gotowe o ile coś jeszcze nie wyskoczy

Mam stary wirnik i myślę że turbo zregenerowane chociaż na suchym jest jakiś tam luz góra-dół i głowy nie dam że jakieś tam drobiny oleju w dolot nie puszcza. Wyjdzie wszystko gdy zaczniemy agresywnie wozić tyłki.
Nissan Primera SR20DE+T
A propo blacharki to znajomy regeneruje teraz Wartburga i dogadał się z firmą że koszt piasku plus ocynku całej budy to 2k myślę ze temat wart przemyślenia 

Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM

- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Maszyna była w odwiedzinach w stolicy ale jeszcze trochę poprawek ją czeka nim pojedziemy na rolki 
Jak Neptunie wrażenia z jazdy ?

Jak Neptunie wrażenia z jazdy ?
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Jest konkretnie 
Jest parę pierdół do poprawy ale auto jeździ. Najgorsze to wyciek oliwy gdzieś koło pompy oleju i gdzieś wydech się oberwał bo nawala.
Auto strojone na ulicy na doładowaniu 1,2 bara
Zrobiło się szybko i elastycznie
MBC trochę skręcony i na każdym biegu ładnie trzyma 1,1 bara, sprzęgło daje radę. Uważam że szybko wstaje. Poza tym wrażenia z jazdy świetne ... jak to się wkręca na wyższych biegach!!. Na trasie spaliłem całą wahę na zabawie 140-200-120-240km/h hehe. Blow off chodził non stop bo jak tylko odpuszczam gaz to gwiżdże (trzeba rozkręcić śrubę).
Poza tym trakcja w miarę, na 2-ce jedzie się na granicy buksu. Nie jest to buda z Sunnego tylko Prima więc nie ma kosmosu ale źle nie jest... czuć moc. 1-2-ka od zera trzeba mocno trzymać kierownicę bo wyrywa. Dla Coobcia moja Prima pewnie się "skrada" ale dla zwykłego człeka to już coś.
Super że przy sziftowaniu nie ma zmułki ... i boost się utrzymuje!!
Fajnie by było żeby przez jakiś czas nic nie pierdolllo
Trzeba jeszcze finalnie na spokojnie dostroić, zrobić kreski na hamce zobaczyć co wyszło i skorygować bo teraz mało czasu było... myślę że 3-ka z przodu jest

Jest parę pierdół do poprawy ale auto jeździ. Najgorsze to wyciek oliwy gdzieś koło pompy oleju i gdzieś wydech się oberwał bo nawala.
Auto strojone na ulicy na doładowaniu 1,2 bara


MBC trochę skręcony i na każdym biegu ładnie trzyma 1,1 bara, sprzęgło daje radę. Uważam że szybko wstaje. Poza tym wrażenia z jazdy świetne ... jak to się wkręca na wyższych biegach!!. Na trasie spaliłem całą wahę na zabawie 140-200-120-240km/h hehe. Blow off chodził non stop bo jak tylko odpuszczam gaz to gwiżdże (trzeba rozkręcić śrubę).
Poza tym trakcja w miarę, na 2-ce jedzie się na granicy buksu. Nie jest to buda z Sunnego tylko Prima więc nie ma kosmosu ale źle nie jest... czuć moc. 1-2-ka od zera trzeba mocno trzymać kierownicę bo wyrywa. Dla Coobcia moja Prima pewnie się "skrada" ale dla zwykłego człeka to już coś.
Super że przy sziftowaniu nie ma zmułki ... i boost się utrzymuje!!
Fajnie by było żeby przez jakiś czas nic nie pierdolllo

Trzeba jeszcze finalnie na spokojnie dostroić, zrobić kreski na hamce zobaczyć co wyszło i skorygować bo teraz mało czasu było... myślę że 3-ka z przodu jest

Nissan Primera SR20DE+T
Super
Gratki
Gratki

Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM

- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
To jest bardzo istotneNeptune pisze:Super że przy sziftowaniu nie ma zmułki ... i boost się utrzymuje!!

Wcale się tak nie skrada strasznie, fakt że GTI-R zmieniają cały światopogląd, ale jakbyś jakieś dobre opony na przód strzelił to naprawdę by się to elegancko opychało.
Na chwilę obecną auto masz bardzo delikatne ale przede wszystkim bezpiecznie wystrojone, robieniem mocy zajmiemy się na rolkach, też mi się wydaje że okolica 300KM została osiągnięta

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice