[ Primera] P11 GX daily
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Primera] P11 GX daily
Hej,
naszła mnie wena, żeby opisać Nissana, który już od 12 lat urzęduje u mnie w garażu. Projekt to może to nie jest, ale niedawno stwierdziłem, że autem mam jeszcze zamiar kilka dobrych sezonów pojeździć, więc powoli chciałbym go w pełni "odchamić", no i może przy okazji trochę "uaktualnić"
Primera P11 GX GA16DE hatchback, kupiona w '98 przez moich rodziców u Zaborowskiego. Od początku u nas, więc żal się z nią rozstawać tym bardziej, że był to mój pierwszy samochód Przelot niewielki jak na 12-latka - zaledwie 100tkm z małym hakiem.
Generalnie prawie całkiem seryjna, poza kilkoma drobiazgami.
- Wkładka K&N
- Kolektor 4-2-1
- Pełen przelot na 3 tłumikach fi=52mm
- Lekko przyśpieszony zapłon
- EGR out
- Carbon canister out
- Zenonki 6k
- Ringi na zegarkach
Auto jeździło typowo po bułki, więc zebrało się trochę rzeczy, które wymagają poprawki. Przede wszytkim: silnik zaczął brać olej (GA16DE z 100tkm, nie katowany, dobre oleje i regularne serwisy... może pech? a może przytkana jakaś odma - się zobaczy - zrobić trzeba), tylny prawy amor ma... aż 12% sprawności , zaczynają pojawiać się pierwsze oznaki rudego... szczególnie na podwoziu. Męczą mnie też jakieś większe kółka i może zderzaki od GT, ale to najwyżej na koniec.
Ostatnio udało mi się zając się kilkoma kwestiami eksploatacynymi:
- zmienić klocki, tarcze, okładziny, cylinderki + nowy płyn hamulcowy,
- oba przednie sworznie i jedną poduszkę wahacza,
- płyn chłodniczy + kilkukrotne płukanie systemu,
- rozłożyłem na części i wyczyściłem/wyprałem całe wnętrze (po 12latach mu się należało) i przytuliłem Pionka deh-2200ub, choć oryginalny kaseciak nadal działał bez zarzutów
No i kilka foto:
Na hamowni byłem nim tylko raz, wtedy kompletna seria z włożoną wkładką K&N, miał chyba w okolicach 90tkm. No i wynik w moim mniemaniu pozytywny:
Po wydechu niestety nie hamowałem Ostatnio, jak wydłubałem wnętrze przepędziłem autko na 1/4 gdzieś po nocy. Wyszło ET = 16.9s, ale pitch factor nie ustawiony + wywalony amortyzator więc sądzę że dokładność niewielka
Pzdr!
Adam(s)
naszła mnie wena, żeby opisać Nissana, który już od 12 lat urzęduje u mnie w garażu. Projekt to może to nie jest, ale niedawno stwierdziłem, że autem mam jeszcze zamiar kilka dobrych sezonów pojeździć, więc powoli chciałbym go w pełni "odchamić", no i może przy okazji trochę "uaktualnić"
Primera P11 GX GA16DE hatchback, kupiona w '98 przez moich rodziców u Zaborowskiego. Od początku u nas, więc żal się z nią rozstawać tym bardziej, że był to mój pierwszy samochód Przelot niewielki jak na 12-latka - zaledwie 100tkm z małym hakiem.
Generalnie prawie całkiem seryjna, poza kilkoma drobiazgami.
- Wkładka K&N
- Kolektor 4-2-1
- Pełen przelot na 3 tłumikach fi=52mm
- Lekko przyśpieszony zapłon
- EGR out
- Carbon canister out
- Zenonki 6k
- Ringi na zegarkach
Auto jeździło typowo po bułki, więc zebrało się trochę rzeczy, które wymagają poprawki. Przede wszytkim: silnik zaczął brać olej (GA16DE z 100tkm, nie katowany, dobre oleje i regularne serwisy... może pech? a może przytkana jakaś odma - się zobaczy - zrobić trzeba), tylny prawy amor ma... aż 12% sprawności , zaczynają pojawiać się pierwsze oznaki rudego... szczególnie na podwoziu. Męczą mnie też jakieś większe kółka i może zderzaki od GT, ale to najwyżej na koniec.
Ostatnio udało mi się zając się kilkoma kwestiami eksploatacynymi:
- zmienić klocki, tarcze, okładziny, cylinderki + nowy płyn hamulcowy,
- oba przednie sworznie i jedną poduszkę wahacza,
- płyn chłodniczy + kilkukrotne płukanie systemu,
- rozłożyłem na części i wyczyściłem/wyprałem całe wnętrze (po 12latach mu się należało) i przytuliłem Pionka deh-2200ub, choć oryginalny kaseciak nadal działał bez zarzutów
No i kilka foto:
Na hamowni byłem nim tylko raz, wtedy kompletna seria z włożoną wkładką K&N, miał chyba w okolicach 90tkm. No i wynik w moim mniemaniu pozytywny:
Po wydechu niestety nie hamowałem Ostatnio, jak wydłubałem wnętrze przepędziłem autko na 1/4 gdzieś po nocy. Wyszło ET = 16.9s, ale pitch factor nie ustawiony + wywalony amortyzator więc sądzę że dokładność niewielka
Pzdr!
Adam(s)
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 15:00 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Hehe pamiętam niegdyś to piękne auto było u mnie w Garage
Nic tylko DS cams zapodać, zmienić pompę paliwa na wydajniejszą, podnieść ciśnienie paliwa i wystroić
A jak remoncik motorowni to odrazu łep w dół
Nic tylko DS cams zapodać, zmienić pompę paliwa na wydajniejszą, podnieść ciśnienie paliwa i wystroić
A jak remoncik motorowni to odrazu łep w dół
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
No powoli musze pomyslec co z silnikiem zrobic. Ale poki nie ustale dokladnie co to nic do srodka nie pakuje
Niby zadnej tragedii nie ma - trzeba tylko co jakis czas oleju dolac - ale przed kolejnym sezonem chce juz miec to zalatwione. Z drugiej strony czy opyla sie remontowac GA jak cala primere gt mozesz w jukeju kupic za 500-1000 funtow...? Ale nic - w pierwszej kolejnosci zawias i prostsze rzeczy, potem pomysle nad silnikiem
Niby zadnej tragedii nie ma - trzeba tylko co jakis czas oleju dolac - ale przed kolejnym sezonem chce juz miec to zalatwione. Z drugiej strony czy opyla sie remontowac GA jak cala primere gt mozesz w jukeju kupic za 500-1000 funtow...? Ale nic - w pierwszej kolejnosci zawias i prostsze rzeczy, potem pomysle nad silnikiem
Bardzo ładna,widać że dbasz o auta bo na zdjęciach wygląda jak nówka
pozdrawiam,
Wolfshade
pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
Przyznam się że udało mi się ją trochę zapuścić, więc w ostatnim tygodniu przyłożyłem się do gruntownych wiosennych porządków in and out Niestety do nówki trochę brakuje - przez lata nazbierało się kilka małych wgniotek (cholera mnie bierze od ludzi, który nie potrafią drzwi na parkingu normalnie otwierać) i rysek - na szczęście nic poważnego
A co do GA gdyby nie małe ale w postaci poborów oleju to na bank już sporo więcej by się z nim działo, a tak zobaczymy jaką drogę rozwoju przyszłość pokaże
Korciły mnie też strasznie koła, nawet przymiarkę już robiłem Ale niestety dałem spokój - do następnego sezonu felg nie zmieniam - czekam aż się opony skończą
Ale cholera fajnie by wyglądała
A co do GA gdyby nie małe ale w postaci poborów oleju to na bank już sporo więcej by się z nim działo, a tak zobaczymy jaką drogę rozwoju przyszłość pokaże
Korciły mnie też strasznie koła, nawet przymiarkę już robiłem Ale niestety dałem spokój - do następnego sezonu felg nie zmieniam - czekam aż się opony skończą
Ale cholera fajnie by wyglądała
Bombel - ja musze ogarniac 4 domowe auta wiec boje sie ze +1 odpada
Dylson -przedni czy tylny? Silnik raczej z tego co patrzylem suchy. Jedyne co nie daje mi spokoju to fakt ze po zdjeciu przepustnicy w kolektorze dolotowym widac sporo oleju (jest tam lekkie zaglebienie i on wrecz w nim stoi). Wiec wyglada to tak jakby skads walil do niego olej, a czytalem kiedys ze przyblokowane odmy potrafia wlasnie do tego prowadzic. W klubie jest sporo wysoko przebiegowych GA16 i razcej wlasciciele nie narzekaja na ubytki oleju, szczegolnie przy 100kkm (chyba ze mialem pecha).
pzdr
Dylson -przedni czy tylny? Silnik raczej z tego co patrzylem suchy. Jedyne co nie daje mi spokoju to fakt ze po zdjeciu przepustnicy w kolektorze dolotowym widac sporo oleju (jest tam lekkie zaglebienie i on wrecz w nim stoi). Wiec wyglada to tak jakby skads walil do niego olej, a czytalem kiedys ze przyblokowane odmy potrafia wlasnie do tego prowadzic. W klubie jest sporo wysoko przebiegowych GA16 i razcej wlasciciele nie narzekaja na ubytki oleju, szczegolnie przy 100kkm (chyba ze mialem pecha).
pzdr
Ostatnio zmieniony 2010-05-03, 01:41 przez Adams, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawdz oba uszczelniacze.Adams pisze:Dylson -przedni czy tylny?
A jest tam PCV (tzw druga odma, na zdjeciach wyglada, ze jest)? Wchodzi za przepustnice wychodzi tak jak odma z pokrywy zaworow. Jesli tak to zacznij od niej.Adams pisze:czytalem kiedys ze przyblokowane odmy potrafia wlasnie do tego prowadzic.
viewtopic.php?t=1917
Gdzies slyszalem, ze pcv ma jakis zaworek i puszcza tylko w jedna strone.
Dzięki za pozytywne opinie odnośnie autka - miło je słyszeć
Dylson - w Primerce nie wiem czy nie wyjmował go Coobcio (daaawno temu), ale z tego co pamiętam z 200sx'a to łączysz dwie rurki (jakby in i out z canisterka) i opary ida tam gdzie szly tylko z jego pominieciem. Jesli masz do Maxi serwisowke to powinien byc tam rozrysowany caly system.
pzdr
Dylson - w Primerce nie wiem czy nie wyjmował go Coobcio (daaawno temu), ale z tego co pamiętam z 200sx'a to łączysz dwie rurki (jakby in i out z canisterka) i opary ida tam gdzie szly tylko z jego pominieciem. Jesli masz do Maxi serwisowke to powinien byc tam rozrysowany caly system.
pzdr
Świetne auto.. kolejne z Twojego garazu a te felgi sa przepiekne, ja bym nie wytrzymal i je zalozyl
jak sie z tym uporałes? mam tez ich mase (parkuje zawsze na parkingu) i wyglada to okropnieAdams pisze:przez lata nazbierało się kilka małych wgniotek (cholera mnie bierze od ludzi, który nie potrafią drzwi na parkingu normalnie otwierać)
Jak na wiek to nadal czasy świetności nie minęły mocy z deczka by się zdało jeszcze
A z tą oliwą to jak wym. u siebie ssący na 73c to też było w 74c nieco oleju, ale w sumie takie spocenie na ściankach. Teraz zrobione już 4k km i stan niemalże ten sam, kontroluje cały czas ale nigdy mi jeszcze GA nie brało oleju, żebym przez 8-9k km musiał bym dolewać. Valvoline 10w-40 Maxlife'a leje.
Podejrzewam uszczelniacz/e.
pozdro
A z tą oliwą to jak wym. u siebie ssący na 73c to też było w 74c nieco oleju, ale w sumie takie spocenie na ściankach. Teraz zrobione już 4k km i stan niemalże ten sam, kontroluje cały czas ale nigdy mi jeszcze GA nie brało oleju, żebym przez 8-9k km musiał bym dolewać. Valvoline 10w-40 Maxlife'a leje.
Podejrzewam uszczelniacz/e.
pozdro
nie uporalem sie tylko duze nie sa i na fotach nie widac... przy wiekszych probowalbym CO2 i suszarka -> na youtubie jest troche opisow jak to zrobic, ale zeby dzialalo musi byc konkretny typ wgniotki. Mam tez namiary na gosci co bawia sie w takie rzeczy bez ingerencji w lakier: trotek.prv.pl .-xXx- pisze:jak sie z tym uporałes? mam tez ich mase (parkuje zawsze na parkingu) i wyglada to okropnie
zaworowe czy walu? walu sa raczej ok - po sugestii Dylsona przyjzalem sie silnikowi i jest suchy, a gdyby walilo z tylnego do skrzyni to raczej cos by sie slizgnelo/bylyby inne objawy przy pracy sprzegla... A jezdzilem dotad na motulu 5w40, teraz trenuje 10w40.NadiR pisze: Podejrzewam uszczelniacz/e.
Bedzie cieplo, przerzuce sie calkiem na sx'a, zrobie przygotowania teoretyczne i trzeba bedzie wyekstrahowac silniczek
Mi gość wskazywał na nie, ale już nie pamiętam które może i zaworowe jak wału są ok, albo pierścienie, ale ten przebieg jest za mały, musiała by być nieźle pałowana, że by tak szybko się skończyły.Adams pisze: zaworowe czy walu? walu sa raczej ok - po sugestii Dylsona przyjzalem sie silnikowi i jest suchy, a gdyby walilo z tylnego do skrzyni to raczej cos by sie slizgnelo/bylyby inne objawy przy pracy sprzegla...
Teraz jest ok więc nic nie ruszam, lepiej dmuchać na zimne.
Braciak mój teraz zalał Valvo i bierze mu mniej niż na jakimś tam niemieckim Budgecie.
A jak nie pomoże to swap i amen po co się babrać w remont
Jako ze lato juz powoli slabnie a mi na zime bedzie potrzebna calkiem niezawodna i dobrze jezdzaca primerka zabieram sie za leniwy remont zawieszenia. Silnika chwilowo ma pozostac nietkniety - tym bede sie martwil w nastepnym sezonie bo niewiedziec czemu mocno ograniczyl sam z siebie konsumpcje oleju.
Teraz pod noz ida: wycieki na laczeniu polosi ze skrzynia, amorki, springi, przegub/pierscien od abs'u, moze jakies poliuretany, jedno lozysko i wszystko po drodze co bedzie wymagalo interwencji. Na razie demontaz, potem zamawianie potrzebnych czesci (az sie nie moge doczekac ile rzeczy rozleci mi sie w rekach podczas rozkrecania...), potem tydzien urlopu i po powrocie montaz - imho plan jest dobry
Teraz pod noz ida: wycieki na laczeniu polosi ze skrzynia, amorki, springi, przegub/pierscien od abs'u, moze jakies poliuretany, jedno lozysko i wszystko po drodze co bedzie wymagalo interwencji. Na razie demontaz, potem zamawianie potrzebnych czesci (az sie nie moge doczekac ile rzeczy rozleci mi sie w rekach podczas rozkrecania...), potem tydzien urlopu i po powrocie montaz - imho plan jest dobry
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Adams spróbuj jeszcze z olejem Klasy 10w60 np. Pertronas, powinno ci go ubywać o 50-60% mniej, mój SX na kuciźnie właśnie o ponad połowę mniej go pochłania jak Valvoline 5w50...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Energy Suspension, tanio, szybko, caly sezon jezdzone i nic zlego sie nie dzieje tj nie pekaja itp, niby tylko glupie gumki ale auto zdecydowanie lepiej sie prowadzi, jest twardo i sztywno, az Coobcio ostatnio myslal ze siedza Ultra SRy a tutaj ori zawiaszuru82 pisze:Ja by coś do mojej podpasowało to również jestem chętnybombel pisze:Adams daj znac jak znajdziesz gdzies poliuretany do Primy
Jesli chodzi o poliuretany dostepny jest, tak jak napisal prtp, zestaw energy suspension (dedykowany do sentry ale ponoc podchodzi do p11). W sklad wchodza elemtnty do przedniego i tylnego wahacza + opcjonalnie dolne mocowanie drazka zmiany biegow i mocowania przekladni kierowniczej. Jest jeszcze kit mocowan silnika robiony przez prothane (5 elementow) numer czesci 141901.
Kuba sam nie wiem czy do tego silniczka dobrym rozwiazaniem jest az tak gesty olej... Imho nawet do sx'a powinno sie lac cos a'la 10w50 a do 100konnego GA to juz mocny overkill (choc tez sadze ze mogloby pomoc). Sprawdze jeszcze magiczny specyfik ktorym handluje moj znajomy - ceramizer czy cos podobnego - z jego wlasnego doswiadczenia wynika ze pomaga - sie zobaczy
Kuba sam nie wiem czy do tego silniczka dobrym rozwiazaniem jest az tak gesty olej... Imho nawet do sx'a powinno sie lac cos a'la 10w50 a do 100konnego GA to juz mocny overkill (choc tez sadze ze mogloby pomoc). Sprawdze jeszcze magiczny specyfik ktorym handluje moj znajomy - ceramizer czy cos podobnego - z jego wlasnego doswiadczenia wynika ze pomaga - sie zobaczy
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
XADO jak już a nie ceramizer
Ps. do SX to wiadomo to co najlepsze i najbardziej sprawdza się w drifcie to 20W60 lub 15W50...
Pss. Poliuretany to przydały by się Zurowi coby poprawić jego trakcję - może jakieś grupowe zamówienie
Ps. do SX to wiadomo to co najlepsze i najbardziej sprawdza się w drifcie to 20W60 lub 15W50...
Pss. Poliuretany to przydały by się Zurowi coby poprawić jego trakcję - może jakieś grupowe zamówienie
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM