Przedstawiam Wam mojego kolejnego Nissana. Tym razem padło na Primerę P11 SRI. Autko oczywiście z silnikiem SR20DE 131 KM (ciekawe ile od tego czasu zdechło).
Z wyposażenia Primerka posiada:
4 poduszki powietrzne, ABS, klimatyzacja, kubełkowe siedzenia, sportowa kierownica, 2x elektryczne szyby,
Blacharsko w stanie bardzo dobrym. Podłoga i progi w oryginalnym stanie z nissanowską konserwacją.
W tym momencie autko się w zasadzie się nie odpycha z powodu praktycznie braku sprzęgła. Na dniach sprzęgło będzie wymieniane. Od tego czasu wleciały nowe filtry, wahacz prawy górny bo strasznie piszczał oraz została odgrzybiona klima. Na dniach wleci nowy olej.
Kilka rzeczy mechanicznych jest do ogarnięcia. Ale to tylko kwestia czasu. Kolejność modów jest już ustalona ale będę informował o nich na bieżąco. Plany są duże ale to jest uwzględnione kwestiami finansowymi.
Przy okazji poszukuję białej klubowej wlepy bo jakoś tak skromnie tył bez niej wygląda.
Z czasem wlecą inne foty jak znajdę trochę czasu. Na razie muszą starczyć te co są.


Udało się pstryknąć kilka nowych fotek.
Tak więc na początek fota spod maski.

Oryginalny filtr Nissana, który siedział pod maską prezentuje się tak:

Przy okazji zakupiłem sprzęgło, które wraz ze skrzynią od GT wleci w tygodniu.



Po wymianie sprzęgła i skrzyni biegów od GT Primera w końcu zaczęła się odpychać. Efekt przerósł moje oczekiwania. Na prawdę jak dla mnie teraz zbiera się dobrze.
Jako, że w końcu udało się trochę ogarnąć autko w środku mogę wrzucić kilka fotek środka oraz ogólnie autka.
Autko od zewnątrz.



Środek.




W końcu długo czekałem ale się doczekałem. W końcu pierwszy etap ogarniania wydechu został zakończony. I tak kat został zastąpiony strumienicą, wleciał większy środkowy oraz końcowy przelot Ultera a wszystko okraszone większymi rurami o średnicy fi 60mm. Różnicę wizualną widać na fotkach ale co bardziej istotne większa różnica jest w brzmieniu. Już nie pierdzi i nie prycha, nie ma przedmuchów ani dziur. Warczy jak należy. Brzmienie jak na razie mnie zadowala aczkolwiek ja mogę być stronniczy. Ale Wolfshade może się wypowiedzieć po oblukaniu chłodnym okiem a w zasadzie uchem.
Kolejnym etapem będzie 4-2-1 oraz reszta rur wymieniona na szersze.
A tak to wygląda:



Czas na małą aktualizację.
Jakiś czas temu wleciały białe kierunki w błotnik ale jak się okazało nie mam porządnych fotek z tymi kierunkami.
W tygodniu wleciał wcześniej zakupiony short shifter z nową skórzaną gałką:) Fotka poniżej.

W najbliższym czasie czeka mnie remont zawieszenia. Do wymiany idą tylne amorki z osłonami, lewy górny wahacz, tuleje wahacza oraz łączniki stabilizatorów.
HeY
Twój pomimo tego, że z GT nie jest tak fajny jak mój:) Także sorrki ale zostaje u mnie:)
I przyznaję, że różnica jest spora.
Dzisiaj została reanimowana zawiecha. Wleciały nowe amortyzatory od GT z tyłu wraz z osłonami, wahacz górny lewy, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora oraz tuleje wahacza. Prowadzi się o niebo lepiej. Nie trzaska jak poprzednio jednak daje się słyszeć od czasu do czasu przy ruszaniu nieznaczne pukanie. Jakieś propozycje co to może być?
Dodatkowo dzisiaj wleciało nowe radio:) Różnica jest również bardzo odczuwalna no i wygląd środka uległ znacznej poprawie. W tygodniu pojawiły się również wycieraczki korytka.
Dzisiaj w końcu udało się odwiedzić hamownię.
Wyniki i krótki opis poniżej.
Pierwszy wykres z pomiaru mocy.
Wykres czerwony przeprowadzony był poprzednim razem po zrobionym wydechem ale bez 4-2-1 oraz na sportowej wkladce K&N ze zmodzoną puchą dolotu.
Wykres dzisiejszy czyli różowy jest po wcześniejszych modach oraz po wymianie wałka ssącego z GT oraz po modzie rozrządu.

Drugi wykres z pomiarem niutów.
Pomiar 5 (ten z trójkątami) robiony był przy zrobionym wydechu ze standardowym papierowym filtrem powietrza.
Pomiar 3 ( czerwony z kółkami) ze sportową wkładką K&N i zmodzoną puchą.
Ostatni pomiar 2 (różowy z kwadratami) to dzisiejszy pomiar z ustawieniami z pomiaru trzeciego oraz z wymienionym włakiem ssącym z GT oraz z modem rozrządu.

Powyższe pomiary zostały zrobione na standardowym kompie.
Kolejne pomiary w środę będę zrobione z kompem od GT.
Pozdrawiam
Mishi