[ 200SX] S14a Racing Edition by Adams
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ 200SX] S14a Racing Edition by Adams
Hej,
wiele razy miałem zamiar opisać mój "mały", chałupniczy projekt i nareszcie się udało - oto on:
Auto na drogi trafilo w grudniu 1999 roku, a kupiłem je w listopadzie 2005 w pełnej serii z 34tkm na liczniku. Nigdy nie było puknięte, a poprzedni właściciel nie używał go nawet w zimie /z resztą ja praktycznie też.../. Obecnie, po 3 latach mojego użytkowania, samochód ma 60tkm i jak dotąd nigdy mnie nie zawiódł.
Auto ma docelowo być w pełni uliczne z zacięciem na zakręty.
Od tego czasu powoli, ale systematycznie wprowadzam w nim małe modyfikacje, oto ich lista:
Pod maską:
Horsham Developments Stage 2 Chip
Przelotowy układ wydechowy 3"-2.5", dwa tłumiki, nierdzewny by GMS & El-tec
Kolano turbiny 3" ze stali nierdzewnej
Intercooler APEX Performance Type 1
Wtryski Nismo 555cc
Filtr stożkowy K&N K57i
Obudowa termiczna stożka z dolotem zimnego powietrza
Zawor upustowy HKS SSQV2 (recyrkulowany)
Podniesione doładowanie (2 ustawienia - w oparciu o MBC Hallman'a)
Actuator Forge (9-15psi)
Boost: low: 0.5-0.9bara, high: 1.1bara
Pompa paliwa Walbro GS-341 255l/h
Filtr paliwa dedykowany do Z32
Świece irydowe NGK BKR7EIX
Catch tank
Olej Silkolene Pro-S 10w50 / Motul 300V 15w50
Redline WaterWetter
Filtr oleju K&N
Korek chlodnicy Blitz 1.3 bara
Korek oleju Nismo
Cooling panel EFL
Lifty maski
Akumulator w bagażniku, tacka pod maską usunięta
Walbro podpięte "na krótko"
Zdjęta pompa i chłodnica oleju szpery
Zdjęta klima (na razie bez chłodnicy)
Przeniesienie napędu:
Lekkie koło zamachowe Fidanzy
Sprzęgło ACT XTSS
Nismo clutch release pivot
Twarde mocowanie skrzyni Apex'a
Zawieszenie i hamulce:
Pineapple rings Peak Performance (usztywnienie tylnej ramy)
Sprezyny progresywne Tein S-Tech (-37mm/-29mm)
Nacinane tarcze Brembo 330mm na przodzie
Klocki Project Mu B-force z przodu
Klocki EBC Blackstuff z tyłu
Wnętrze:
Turbo timer Blitz DTT DCIV ze wskaźnikiem doładowania /peak & warning/
EGT Apexi EL2 /peak, warning, replay/
Centralka Apexi EL2
Short shifter Fidanza
G-tech PRO RR
Konsola przełączników
Pomiar temperatury w dolocie /peak hold/
Warning light temperatury dyfra
Wygłuszenie w tylnych błotnikach
Dwustopniowe sterowanie doładowaniem (0.5-0.7bara ; 1.2bara)
Na zewnątrz:
Grill Kouki JDM
Emblemat JDM "S"
Podkładka pod przedni zderzak lakierowana w kolorze nadwozia
Białe migacze boczne i przednie
Zdjęta tylna wycieraczka i (przynajmniej chwilowo) spoiler
Xenonki
Opony: Federal 225/35R18 + Michelin PS 255/35R18
Felgi OZ Ultraleggera 18"x8"
Lakierowane na srebrno/czarno zaciski hamulcowe
Brak podkładki pod przednią tablice /debrick/
Naklejki zaprzyjaźnionych forów
Na montaż czekają również większe tarcze (do których możliwe, że użyję również trochę większych zacisków) z A32 - dzięki za pomysł Coobcio - w wersji nawiercanej by Brembo.
To by było chwilowo na tyle - planów jest sporo, ale studenckie realia nie przyspieszają przebiegu prac
Fotek aktualnych i przyzwoitych chwilowo za bardzo nie mam -> jak jakieś zrobię to na pewno wrzucę. Chwilowo daję trochę starsze.
Obecnie auto stoi na innych felgach i m.in. pozbyło się spoilera:
Pzdr B)
wiele razy miałem zamiar opisać mój "mały", chałupniczy projekt i nareszcie się udało - oto on:
Auto na drogi trafilo w grudniu 1999 roku, a kupiłem je w listopadzie 2005 w pełnej serii z 34tkm na liczniku. Nigdy nie było puknięte, a poprzedni właściciel nie używał go nawet w zimie /z resztą ja praktycznie też.../. Obecnie, po 3 latach mojego użytkowania, samochód ma 60tkm i jak dotąd nigdy mnie nie zawiódł.
Auto ma docelowo być w pełni uliczne z zacięciem na zakręty.
Od tego czasu powoli, ale systematycznie wprowadzam w nim małe modyfikacje, oto ich lista:
Pod maską:
Horsham Developments Stage 2 Chip
Przelotowy układ wydechowy 3"-2.5", dwa tłumiki, nierdzewny by GMS & El-tec
Kolano turbiny 3" ze stali nierdzewnej
Intercooler APEX Performance Type 1
Wtryski Nismo 555cc
Filtr stożkowy K&N K57i
Obudowa termiczna stożka z dolotem zimnego powietrza
Zawor upustowy HKS SSQV2 (recyrkulowany)
Podniesione doładowanie (2 ustawienia - w oparciu o MBC Hallman'a)
Actuator Forge (9-15psi)
Boost: low: 0.5-0.9bara, high: 1.1bara
Pompa paliwa Walbro GS-341 255l/h
Filtr paliwa dedykowany do Z32
Świece irydowe NGK BKR7EIX
Catch tank
Olej Silkolene Pro-S 10w50 / Motul 300V 15w50
Redline WaterWetter
Filtr oleju K&N
Korek chlodnicy Blitz 1.3 bara
Korek oleju Nismo
Cooling panel EFL
Lifty maski
Akumulator w bagażniku, tacka pod maską usunięta
Walbro podpięte "na krótko"
Zdjęta pompa i chłodnica oleju szpery
Zdjęta klima (na razie bez chłodnicy)
Przeniesienie napędu:
Lekkie koło zamachowe Fidanzy
Sprzęgło ACT XTSS
Nismo clutch release pivot
Twarde mocowanie skrzyni Apex'a
Zawieszenie i hamulce:
Pineapple rings Peak Performance (usztywnienie tylnej ramy)
Sprezyny progresywne Tein S-Tech (-37mm/-29mm)
Nacinane tarcze Brembo 330mm na przodzie
Klocki Project Mu B-force z przodu
Klocki EBC Blackstuff z tyłu
Wnętrze:
Turbo timer Blitz DTT DCIV ze wskaźnikiem doładowania /peak & warning/
EGT Apexi EL2 /peak, warning, replay/
Centralka Apexi EL2
Short shifter Fidanza
G-tech PRO RR
Konsola przełączników
Pomiar temperatury w dolocie /peak hold/
Warning light temperatury dyfra
Wygłuszenie w tylnych błotnikach
Dwustopniowe sterowanie doładowaniem (0.5-0.7bara ; 1.2bara)
Na zewnątrz:
Grill Kouki JDM
Emblemat JDM "S"
Podkładka pod przedni zderzak lakierowana w kolorze nadwozia
Białe migacze boczne i przednie
Zdjęta tylna wycieraczka i (przynajmniej chwilowo) spoiler
Xenonki
Opony: Federal 225/35R18 + Michelin PS 255/35R18
Felgi OZ Ultraleggera 18"x8"
Lakierowane na srebrno/czarno zaciski hamulcowe
Brak podkładki pod przednią tablice /debrick/
Naklejki zaprzyjaźnionych forów
Na montaż czekają również większe tarcze (do których możliwe, że użyję również trochę większych zacisków) z A32 - dzięki za pomysł Coobcio - w wersji nawiercanej by Brembo.
To by było chwilowo na tyle - planów jest sporo, ale studenckie realia nie przyspieszają przebiegu prac
Fotek aktualnych i przyzwoitych chwilowo za bardzo nie mam -> jak jakieś zrobię to na pewno wrzucę. Chwilowo daję trochę starsze.
Obecnie auto stoi na innych felgach i m.in. pozbyło się spoilera:
Pzdr B)
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 17:19 przez Adams, łącznie zmieniany 3 razy.
Jesteś Skromny i Wielki. Gdyby nie moje P10 ukochane, to S14 też bangla. Przecież to Nissan. Może xkarol dostanie na gwiazdkę za rok
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Bardzo roznie... W sumie na trasie gdy jechalem jak emeryt to szczeka mi opadla poniewaz spalanie wyszlo ponizej 9 litrow. W miescie przy normalnej jezdzie (wiekszosc spokojnie czasem ostrzej) 15-17, ponownie w miescie ale z wieksza iloscia wypadow na jakies radosne pojezdzawki 17-20, a z gazem w podlodze, no coz... 10,5 litra paliwa do baku i zjazd na stacje po 24,7 kilometra
Tak, wozik jest zdecydowanie ponadprzeciętny! Planuję zakupić takie felgi do Sunny. Miałeś już z nimi jakieś przygody (pogięcie, prostowanie itp.)?
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
@Bodek - jakdotad udalo mi sie zaliczyc kilka porzadnych wyrw w jezdni i jest na nich tylko jeden slad - marginalne odgiecie na rancie ktore nie odbilo sie w widoczny sposob na wywazeniu felgi. Wiec z moich doswiadczen wynika ze pomimo ze lekkie i "filigranowe" to twarde i dobre na polskie drogi
@Homik - wiesz gdyby tak bylo to pierwszy post bylby przynajmniej 2 albo 3 razy dluzszy
@Ryba - na cargo w sezonie bywam czesto bo mam rzut beretem wiec na bank bedzie okazja co do planow to najpierw lekkie przerobki w tylnych drazkach zeby moc dobrze ustawic kat nachylenia kol, potem dokonczyc hamulce - zrobic tyl na porzadnych tarczach 280mm (je juz mam), tylko nie wiem czy bede ruszal zaciski czy nie no i troche manufaktury z tym bedzie. Nastepnie stabilizatory i zbieranie funduszy na stage 3a czyli 1.4 bara z gt2871r (no ale to juz dlugofalowe dzialania).
Gdyby to ostatnie sie udalo to moglbym wreszcie powiedziec ze jestem zadowolony z mocy generowanej przez autko
@Homik - wiesz gdyby tak bylo to pierwszy post bylby przynajmniej 2 albo 3 razy dluzszy
@Ryba - na cargo w sezonie bywam czesto bo mam rzut beretem wiec na bank bedzie okazja co do planow to najpierw lekkie przerobki w tylnych drazkach zeby moc dobrze ustawic kat nachylenia kol, potem dokonczyc hamulce - zrobic tyl na porzadnych tarczach 280mm (je juz mam), tylko nie wiem czy bede ruszal zaciski czy nie no i troche manufaktury z tym bedzie. Nastepnie stabilizatory i zbieranie funduszy na stage 3a czyli 1.4 bara z gt2871r (no ale to juz dlugofalowe dzialania).
Gdyby to ostatnie sie udalo to moglbym wreszcie powiedziec ze jestem zadowolony z mocy generowanej przez autko
Dzieki Besel - staram sie jak moge A na filmik trzbe bedzie poczekac az aura umozliwi choc troche trakcji...
@Ryba - bede musial zrobic adapter wysuwajacy seryjny zacisk o rowno 1cm (inne parametry tarcz sa takie same tylko ze sx ma seryjnie 258mm a ja chce wstawic 278). Jak juz bede mial zaciski od sx'a w reku to sprawdze tez czy przypadkiem zacisk od a32 nie pasowalby plug and play - watpie ale byloby to ciekawe rozwiazanie bo ma wieksze klocki i podejrzewam ze tloczek. Mial byc swap na tarcze i zaciski z z32 (wentylowane + 2 tloczki) ale stwierdzilem ze po pierwsze to o wiele wieksza masa wirujaca a po drugie raczej zbyt duza sila hamowania akonto tego co jest z przodu (a sa 330mm nacinane brembo na seryjnych zaciskach + project mu b-force).
Tarcze od a32:
@Ryba - bede musial zrobic adapter wysuwajacy seryjny zacisk o rowno 1cm (inne parametry tarcz sa takie same tylko ze sx ma seryjnie 258mm a ja chce wstawic 278). Jak juz bede mial zaciski od sx'a w reku to sprawdze tez czy przypadkiem zacisk od a32 nie pasowalby plug and play - watpie ale byloby to ciekawe rozwiazanie bo ma wieksze klocki i podejrzewam ze tloczek. Mial byc swap na tarcze i zaciski z z32 (wentylowane + 2 tloczki) ale stwierdzilem ze po pierwsze to o wiele wieksza masa wirujaca a po drugie raczej zbyt duza sila hamowania akonto tego co jest z przodu (a sa 330mm nacinane brembo na seryjnych zaciskach + project mu b-force).
Tarcze od a32:
Super.. jakie klocuszki do tego??
Ja zamontowałem od 200sx S14 zaciski, i wszytsko fajnie gra.
Mam pytanko bo moze obilo Ci sie o uszy.. jakie był rozstaw śrub w 200-setkach..
Znalazłem tarcze 280mm z rozstawem 4x144,3,
http://moto.allegro.pl/item864421457_ta ... 280mm.html
Zdziwilo mnie to trochę bo 200-setki maiły z tego co wiem 5 szpilek.
Jednak taka tarcza bez żadnych przerobek wchodzi do mojej primery.
Fakt firma jest lipna ale to tylko przyklad..
Mam jeszcze jedno pytanko, odnośnie adapterów. Gdzie je mozna znaleść?
Ja zamontowałem od 200sx S14 zaciski, i wszytsko fajnie gra.
Mam pytanko bo moze obilo Ci sie o uszy.. jakie był rozstaw śrub w 200-setkach..
Znalazłem tarcze 280mm z rozstawem 4x144,3,
http://moto.allegro.pl/item864421457_ta ... 280mm.html
Zdziwilo mnie to trochę bo 200-setki maiły z tego co wiem 5 szpilek.
Jednak taka tarcza bez żadnych przerobek wchodzi do mojej primery.
Fakt firma jest lipna ale to tylko przyklad..
Mam jeszcze jedno pytanko, odnośnie adapterów. Gdzie je mozna znaleść?
W wypadku poszukiwania info o tarczach hamulcowych bardzo polecam katalog online brembo - mozesz tam wyszukiwac po modelu auta ale rowniez po wszystkich waznych parametrach. Co do klockow to beda hawk hps albo hp+ o ktorych naczytalem sie bardzo dobrych opinii (albo w sumie project mu b-force o ktorych sam mam bardzo dobra opinie ).
324mm i generalnie sa w pelni plug and play do s14 (trzeba tylko o 2mm rozwiercic otwory w jarzmach) ale w sumie maja jedynie troche wieksze tloczki no i material to alu . Dalem sobie z ta opcja spokoj bo stwierdzilem ze i tak powinnien dobrze hamowac z tym przodem ktory jest a jak bede chcial isc dalej to juz po prostu big brake kit. W tej chwili ceny brembo z z33/r34 sa na tyle wysokie ze opyla sie juz chyba bardziej kupic 8tloczkowe ksporty z jakiegos zakupu grupowego - a przynajmniej ja przyjalem takie zalozenie
[ Dodano: 2010-01-06, 16:35 ]
Jako ze temat wydaje mi sie troche ubogi w fotki, a co za tym idzie bardziej nudny... postanowilem wrzucic kilka z roznych prac przy aucie. Nie mam zamiaru robic pelnej dokumentacji modow ale opisac kilka zdjec ktore mam juz wrzucone gdzies w siec
- instalacja FMIC'a okazala sie stosunkowo prosta, przed nim pod maska goscil jeszcze smic z S15:
- turbinka dostala nowe uszczelki, szpilki, etc no i przewody w oplocie:
- i actuator Forge'a na 1 bara:
- przy elektryce czasami sporo sie dzialo
- choc i tak najbardziej stresowalo mnie zawsze wlutowywanie chipow w ecu (jakdotad bezbledne):
- hamulce, o ktorych byla mowa, wygladaja z przodu w ten sposob:
- akumulator wylecial spod maski:
- do kufra:
- zeby zadbac o paliwo wrzucilem walbro (pierwsza rzecz zrobiona przy aucie...) i wtryski 555cc nismo:
- przy wkladaniu nowych wtryskiwaczy wypolerowalem kolektor dolotowy:
- na probe zdjalem spoiler i tak juz zostalo, zostaly tez nieudolnie zalatane otwory w klapie bagaznika... przynajmniej do czasu zakupu klapy z laminatu:
- gdy zdjalem skrzynie wymienilem praktycznie wszystko do czego byl w miare latwy dostep, oczywiscie kluczem programu byly ponizsze:
- zajalem sie tez malym odnowieniem samej skrzyni:
[ Dodano: 2010-01-06, 16:35 ]
Jako ze temat wydaje mi sie troche ubogi w fotki, a co za tym idzie bardziej nudny... postanowilem wrzucic kilka z roznych prac przy aucie. Nie mam zamiaru robic pelnej dokumentacji modow ale opisac kilka zdjec ktore mam juz wrzucone gdzies w siec
- instalacja FMIC'a okazala sie stosunkowo prosta, przed nim pod maska goscil jeszcze smic z S15:
- turbinka dostala nowe uszczelki, szpilki, etc no i przewody w oplocie:
- i actuator Forge'a na 1 bara:
- przy elektryce czasami sporo sie dzialo
- choc i tak najbardziej stresowalo mnie zawsze wlutowywanie chipow w ecu (jakdotad bezbledne):
- hamulce, o ktorych byla mowa, wygladaja z przodu w ten sposob:
- akumulator wylecial spod maski:
- do kufra:
- zeby zadbac o paliwo wrzucilem walbro (pierwsza rzecz zrobiona przy aucie...) i wtryski 555cc nismo:
- przy wkladaniu nowych wtryskiwaczy wypolerowalem kolektor dolotowy:
- na probe zdjalem spoiler i tak juz zostalo, zostaly tez nieudolnie zalatane otwory w klapie bagaznika... przynajmniej do czasu zakupu klapy z laminatu:
- gdy zdjalem skrzynie wymienilem praktycznie wszystko do czego byl w miare latwy dostep, oczywiscie kluczem programu byly ponizsze:
- zajalem sie tez malym odnowieniem samej skrzyni: