Coobcio pisze:Fabrycznie odma podłączona jest do dolotu żeby nie śmierdziało to raz a dwa że silnik sam zaciąga / jakby wysysa ciśnienie z wnętrza kadłuba przez co w znacznie większym stopniu redukuje ciśnienie w skrzyni korbowej niż odma wolna...
Czyli wynika, ze powyzsze dotyczy pcv a nie odmy? Pcv jest w kolektorze ssacym ktory "wysysa ciśnienie z wnętrza kadłuba przez co w znacznie większym stopniu redukuje ciśnienie w skrzyni korbowej niż
pcv wolne.." A to przewietrzanie dziala na zasadzie odma zasysa pcv wyciaga.
Czyli jesli chcemy miec czysty kolektor ssacy, silniczek krokowy i przepustnice mozemy dac szczelnego catch tanka miedzy pcv a kolektor ssacy. Mam nadzieje, ze nieczego nie pokrecilem
EDIT
A jak to dziala w silnikach z turbo gdzie w kolektorze ssacym panuje nadcisnienie? PCV zasysa a odma dmucha? Wtedy robi sie troche bledne kolo.
GRZECHu pisze:Pokaż fotę jakąś jak masz teraz tego catch tanka i jak odma wygląda po przeróbce, będzie dla potomnych.
Od razu jak sie dowiedzialem, ze to moze byc szkodliwe dla silnika wrocilem do serii.