Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Odma

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-19, 09:06

Coobcio pisze:wróci na wspawanie odmy i rurki od wolnych obrotów...
A nie mozna odmy do jakiegos catch tanka wpakowac a na rurke od krokowca zalozyc maly filterek? Nie wiem tylko jakie wlasciwosci filtrujace takie mini stozki maja.
http://moto.allegro.pl/item965745845_fi ... uning.html

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-19, 09:11

Można ale osobiście wolę jak jest odma w dolocie - znacznie wydajniejsza jak taki catch tank a to jest istotne w turbo, zwłaszcza jak nie mamy zamiaru przerabiania pokryw zaworów by zastosować grubszej średnicy rurki od odmy...

No poza tym z wolnej odmy śmierdzi zwłaszcza jak silnik jest doładowany... A jak jest kuty to można z niej przelewać olej z powrotem do silnika - chyba taka główna jej zaleta :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-19, 09:28

U siebie rure z catch tanka puscilem pod auta bo faktycznie smierdzialo. Do catch tanka dochodzi odma i pcv. Ale u mnie wolnossak...

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-03-19, 15:00

przez te nie podłączone odmy zakatowałem już3 nissanowskie silniki--ODMA MUSI BYĆ

ps. AVENIR SR20DET to super wybór w lekkim sunny
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-20, 08:51

lukasgt pisze:przez te nie podłączone odmy zakatowałem już3 nissanowskie silniki--ODMA MUSI BYĆ
Dlaczego mozna zajezdzic silnik poprzez odlaczenie odmy?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-20, 09:51

Ze względu na zwiększonie ciśnienie w skrzyni korbowej, po dupie bardziej dostają uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe oraz uszczelniacze wału...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-20, 10:07

Ale tak sie stanie jak odme calkowice zaslepisz a nie jak ja wepniesz w catch tanka :roll:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-20, 10:19

Ojej proszę moda o zrobienie topicu ODMA...
Fabrycznie odma podłączona jest do dolotu żeby nie śmierdziało to raz a dwa że silnik sam zaciąga / jakby wysysa ciśnienie z wnętrza kadłuba przez co w znacznie większym stopniu redukuje ciśnienie w skrzyni korbowej niż odma wolna...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-20, 15:56

To w takim razie lece podlaczyc odme z powrotem.

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-03-20, 17:10

dylson pisze:To w takim razie lece podlaczyc odme z powrotem.
Pokaż fotę jakąś jak masz teraz tego catch tanka i jak odma wygląda po przeróbce, będzie dla potomnych.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-21, 17:36

Coobcio pisze: jakby wysysa ciśnienie z wnętrza kadłuba przez co w znacznie większym stopniu redukuje ciśnienie w skrzyni korbowej niż odma wolna...
OK.... w takim razie ja mam takie pytanie.... W maximie są wiadomo 2 głowice gdzie do każdego dekla dochodzą 2 końcówki na węże. Z Pokrywy bliżej grodzi, wężyk trafia do kolektora(PCV), natomiast z pokrywy bliżej chłodnicy przed przepustnicę(ODMA). Pozostałe 2 końcówki czyli po jednej z każdej pokrywy są ze sobą połączone. Jak w przypadku maximy wygląda działanie pcv i odmy ? Odma wysysa, a pcv ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-03-21, 22:55

Przed przepustnicą nie wysysa bo nie ma tam podciśnienia. Z odmy idącej do kolektora dolotowego jest ssanie. Odm zazwyczaj jest kilka. Te ze skrzyni korbowej, jak pisał Coobcio lepiej niech zostaną podłączone natomiast wypuszczenie odpowietrzenia klawiatury w powietrze nie powinno mieć zgubnego wpływu na silnik.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-22, 09:01

Oj sorcia zamieniłem miejscami odme z pcv ;) Pcv jest podłączone w kolektor, gdzie jest podciśnienie, zaś odma luźno w dolot przed przepustnicę gdzie faktycznie nie ma podciśnienia, a jedynie tylko pęd powietrza. Na logikę przez to, że pokrywy są połączone-zmostkowane, to przez pcv będzie zasysało-redukowało ciśnienie w skrzyni korbowej(z obu głowic) i wrzucało do kolektra, co więc będzie robić odma?
Dla sprawdzenia zdjąłem wężyk od odmy..... jest czyściutki, nawet palca sobie nie ubrudziłem.

Czy w tej sytuacji skoro najbardziej brudzi PCV nie można władować go do szczelnego catch tanka, a następnie do kolektora?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-03-22, 19:56

Zapodał byś jakiś schemat układów, o których piszesz. Z maxi nie miałem nic wspólnego a zawsze coś nowego się ogarnie.

Tak się zastanawiałem nad tym co napisałem powyżej i jedna rzecz mi wpadła a nigdy nie zwracałem na to uwagi. W SR20 klawiatura ma 2 odpowietrzenia. Jedno idzie przed przepustnicę a drugie do kolektora dolotowego. Zakładając filterek na kruciec idący przed przepustnicę podajemy przez klawiaturę do kolektora lewe powietrze nie zmierzone przez przepływkę. Może to powodować problemy z wolnymi obrotami (które to problemy zresztą mam i wielu użytkowników GTI itp też ma). Przy okazji na to luknę.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-22, 23:28

bodek pisze:W SR20 klawiatura ma 2 odpowietrzenia. Jedno idzie przed przepustnicę a drugie do kolektora dolotowego
W maximie jest tak samo, tylko ze tam sa dwie glowice i z jednej wezyk idzie w dolot a z drugiej w kolektor. Glowice sa ze soba polaczone, czyli na logike wychodzi, ze jednym wezykiem dmucha a drugim zasysa.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-23, 00:05

Bardzo słuszne spostrzeżenie Bodek !

Dylson! czyli byłoby tak jak mówiłem..... kolektor wciąga przez PCV, a odma wciąga powietrze z dolotu...... w innym wypadku robiła by się próżnia. Tłumaczyło by to również czystość węża odmy w mojej maximie.... pamiętam Dylson, że jak mierzyliśmy kiedyś u Ciebie średnicę przepustnicy, to przy okazji oglądałem również u Ciebie wężyk odmy. Pamiętam, że również był czyściutki.

A to, że niektórym dmucha odmą, może spowodowane jest zepsutym/zapchanym PCV ?

Jeśli jest inaczej, to niech mnie/nas ktoś uświadomi ;-)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-23, 18:15

Coobcio pisze:Fabrycznie odma podłączona jest do dolotu żeby nie śmierdziało to raz a dwa że silnik sam zaciąga / jakby wysysa ciśnienie z wnętrza kadłuba przez co w znacznie większym stopniu redukuje ciśnienie w skrzyni korbowej niż odma wolna...
Czyli wynika, ze powyzsze dotyczy pcv a nie odmy? Pcv jest w kolektorze ssacym ktory "wysysa ciśnienie z wnętrza kadłuba przez co w znacznie większym stopniu redukuje ciśnienie w skrzyni korbowej niż pcv wolne.." A to przewietrzanie dziala na zasadzie odma zasysa pcv wyciaga.
Czyli jesli chcemy miec czysty kolektor ssacy, silniczek krokowy i przepustnice mozemy dac szczelnego catch tanka miedzy pcv a kolektor ssacy. Mam nadzieje, ze nieczego nie pokrecilem :-)

EDIT

A jak to dziala w silnikach z turbo gdzie w kolektorze ssacym panuje nadcisnienie? PCV zasysa a odma dmucha? Wtedy robi sie troche bledne kolo.
GRZECHu pisze:Pokaż fotę jakąś jak masz teraz tego catch tanka i jak odma wygląda po przeróbce, będzie dla potomnych.
Od razu jak sie dowiedzialem, ze to moze byc szkodliwe dla silnika wrocilem do serii.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”