naszła mnie wena, żeby opisać Nissana, który już od 12 lat urzęduje u mnie w garażu. Projekt to może to nie jest, ale niedawno stwierdziłem, że autem mam jeszcze zamiar kilka dobrych sezonów pojeździć, więc powoli chciałbym go w pełni "odchamić", no i może przy okazji trochę "uaktualnić"
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Primera P11 GX GA16DE hatchback, kupiona w '98 przez moich rodziców u Zaborowskiego. Od początku u nas, więc żal się z nią rozstawać tym bardziej, że był to mój pierwszy samochód
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
Generalnie prawie całkiem seryjna, poza kilkoma drobiazgami.
- Wkładka K&N
- Kolektor 4-2-1
- Pełen przelot na 3 tłumikach fi=52mm
- Lekko przyśpieszony zapłon
- EGR out
- Carbon canister out
- Zenonki 6k
- Ringi na zegarkach
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Auto jeździło typowo po bułki, więc zebrało się trochę rzeczy, które wymagają poprawki. Przede wszytkim: silnik zaczął brać olej (GA16DE z 100tkm, nie katowany, dobre oleje i regularne serwisy...
![:-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
Ostatnio udało mi się zając się kilkoma kwestiami eksploatacynymi:
- zmienić klocki, tarcze, okładziny, cylinderki + nowy płyn hamulcowy,
- oba przednie sworznie i jedną poduszkę wahacza,
- płyn chłodniczy + kilkukrotne płukanie systemu,
- rozłożyłem na części i wyczyściłem/wyprałem całe wnętrze (po 12latach mu się należało) i przytuliłem Pionka deh-2200ub, choć oryginalny kaseciak nadal działał bez zarzutów
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
No i kilka foto:
![Obrazek](http://i8.photobucket.com/albums/a1/turbogronostaj/my%20P11/prima1.jpg)
![Obrazek](http://i8.photobucket.com/albums/a1/turbogronostaj/my%20P11/prima2.jpg)
![Obrazek](http://i8.photobucket.com/albums/a1/turbogronostaj/my%20P11/prima3.jpg)
![Obrazek](http://i8.photobucket.com/albums/a1/turbogronostaj/my%20P11/prima4.jpg)
![Obrazek](http://i8.photobucket.com/albums/a1/turbogronostaj/my%20P11/prima5.jpg)
![Obrazek](http://i8.photobucket.com/albums/a1/turbogronostaj/my%20P11/prima7.jpg)
![Obrazek](http://i8.photobucket.com/albums/a1/turbogronostaj/my%20P11/primera8.jpg)
Na hamowni byłem nim tylko raz, wtedy kompletna seria z włożoną wkładką K&N, miał chyba w okolicach 90tkm. No i wynik w moim mniemaniu pozytywny:
![Obrazek](http://i8.photobucket.com/albums/a1/turbogronostaj/technical/16112007Primera-dyno.jpg)
Po wydechu niestety nie hamowałem
![:(](./images/smilies/smutny.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Pzdr!
Adam(s)