[N15] Różnice po puszczeniu gazu - silnik GA14 i GA16
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
[N15] Różnice po puszczeniu gazu - silnik GA14 i GA16
Mam prośbę do Was - szczególnie użytkowników 1.4 i 1.6 w Almerze N15.
Zaobserwowałem następującą różnice pomiędzy jazdą z komputerem 1.4 a 1.6:
Sterownik 1.6 rok 97/98
-zwiększenie obrótów i puszczenie gazu powoduje ze obroty gwałtownie spadają do 1.100 obr. po czym następuje zatrzymanie opadania i po 3 sek pracy na podwyższonym biegu jałowym obroty spadają do 850 obr
- podczas jazdy i zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła silnik zachowuje się bardzo płynne - nie czuć szarpania napędu (wynika to z podtrzymania wyższych obrotów jałowych o którym piszę wyżej)
Sterownik 1.4 rok 95/96
-zwiększenie obrótów i puszczenie gazu powoduje ze obroty gwałtownie spadają od razu do 850-900 obr.
- podczas jazdy i zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła praca silnika jest twarda, czuć wręcz szarpnięcie po zmianie biegu na wyższy, puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu
Jak to wygląda u Was ?
Ja mam dwa sterowniki którymi sobie żongluję i widzę od razu różnice - chodzi mi głównie o opadanie obrotów - czy może w 1.4 po FL w sterowniku wprowadzono jakieś zmiany i pojawiło się podtrzymanie wyższych obr, biegu jałowego ?
Jak będziecie pisać to podajcie pojemność i rok. Może uda wyciągnąć się jakieś zależności.
Zaobserwowałem następującą różnice pomiędzy jazdą z komputerem 1.4 a 1.6:
Sterownik 1.6 rok 97/98
-zwiększenie obrótów i puszczenie gazu powoduje ze obroty gwałtownie spadają do 1.100 obr. po czym następuje zatrzymanie opadania i po 3 sek pracy na podwyższonym biegu jałowym obroty spadają do 850 obr
- podczas jazdy i zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła silnik zachowuje się bardzo płynne - nie czuć szarpania napędu (wynika to z podtrzymania wyższych obrotów jałowych o którym piszę wyżej)
Sterownik 1.4 rok 95/96
-zwiększenie obrótów i puszczenie gazu powoduje ze obroty gwałtownie spadają od razu do 850-900 obr.
- podczas jazdy i zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła praca silnika jest twarda, czuć wręcz szarpnięcie po zmianie biegu na wyższy, puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu
Jak to wygląda u Was ?
Ja mam dwa sterowniki którymi sobie żongluję i widzę od razu różnice - chodzi mi głównie o opadanie obrotów - czy może w 1.4 po FL w sterowniku wprowadzono jakieś zmiany i pojawiło się podtrzymanie wyższych obr, biegu jałowego ?
Jak będziecie pisać to podajcie pojemność i rok. Może uda wyciągnąć się jakieś zależności.
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
ja mialem 1,6 po fl i dzialalo podobnie jak napisales czyli trzymalo wyzsze obroty ...
w sunnym 1,4 dzialalo to w ten sam sposob ...przynajniej tak mi sie wydaje bo obrotka nie mialem ale szarpania nie bylo wiec byc moze cos w twoim kompie nie tak
dodam tylko ze do sunnego przeswapowalem silnik 1,6 od p11 i dzialalo dobrze z kompem od 1,4
w sunnym 1,4 dzialalo to w ten sam sposob ...przynajniej tak mi sie wydaje bo obrotka nie mialem ale szarpania nie bylo wiec byc moze cos w twoim kompie nie tak
dodam tylko ze do sunnego przeswapowalem silnik 1,6 od p11 i dzialalo dobrze z kompem od 1,4
ja mogę potwierdzić sytuacje z 1.4 98r. gwałtowne operowanie gazem powoduje szarpanie czy jak to ująłeś dość twardą prace, w szczególności na niskich biegach 1 i 2 przez to nawet poduszki silnika wymieniałem przednią (była zajechana) i tylną (była dobra) i trochę poprawiło ale nie za dużo.
po przesiadce z Astry trochę zajęło mi przyzwyczajenie się do tego i w sumie nadal czasami mi się o tym zapomina xD
po przesiadce z Astry trochę zajęło mi przyzwyczajenie się do tego i w sumie nadal czasami mi się o tym zapomina xD
może nie w almerze ale w Primerze P11.144 1.6 miałem dokładnie tak jak opisujesz pracę na kompie z almery 1.6 jak się przygazowało to najpierw obroty bardzo gwałtownie spadały na 1100 ( nawet Polszad kiedyś stwierdził, że bardzo szybko schodziła z obrotów ) a po chwili delikatnie na 800.
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Wygląda na to, że coś w tym jest. Kiedyś sprawdzałem jak zachowuje się obrotomierz i nie ma przystanku na 1100, co mnie zdziwiło ale jakoś nie roztrząsałem. Silnik pracuje płynnie, nie czuję, że szarpie, czy tam twardo itp. Alma 1.4 po lifcie. Tam w sumie nie ma co szarpać, prawdę mówiąc
We wcześniejszym GTI, też był przystanek przy 1100. Może tylko większe pojemności u Nysy tak mają?
We wcześniejszym GTI, też był przystanek przy 1100. Może tylko większe pojemności u Nysy tak mają?
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Z tego co pamiętam w polifcie z '99 roku z silnikiem 1,4 i 73KM obroty schodziły płynnie.
Jednak przy czyszczeniu przepustnicy i regulacji biegu jałowego coś musiałem spie... bo później było dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. Zatrzymywał się na ok. 1s przy 1100 a potem spadały niżej. Powiem szczerze, że nawet mi to pasowało, bo zmiana biegów przebiegała płynniej.
Wnioskuje z tego, że to sprawa regulacji, tym bardziej, iż po jakimś czasie kilku miesięcy objaw zniknął
Jednak przy czyszczeniu przepustnicy i regulacji biegu jałowego coś musiałem spie... bo później było dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. Zatrzymywał się na ok. 1s przy 1100 a potem spadały niżej. Powiem szczerze, że nawet mi to pasowało, bo zmiana biegów przebiegała płynniej.
Wnioskuje z tego, że to sprawa regulacji, tym bardziej, iż po jakimś czasie kilku miesięcy objaw zniknął