![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
[A32] obroty silnika
Moderator: janusz
[A32] obroty silnika
witam mam zapytanie do was jakie macie obroty silnika na postoju jak macie wrzucony D-rive ![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Pozdrawiam
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
Nie wiem powiem szczerze. Może jak mi się uda to w czwartek, ale chyba nie chcę ryzykować jak coś będzie nie tak czy pęknie czy coś bo mam dużo tras i prawdopodobnie zamówię najpierw z usa i wymienię na nowy. Wiadomo jak to z plastikami w aucie a tu ten jest jeszcze przy silniku to ciągłe zmiany temperatur.
W QX po lifcie jest na 100% wciskany. Piter, spokojnie dasz radę bez ściągania kolektora.... nie sądzę jednak aby to on powodował problem z obrotami.szczureczek pisze:Wkręcany u mnie i chyba tak powinien być.
Ten zaworek ma za zadanie odprowadzać gazy z komory korbowej, głowic. Sam zaworek działa na podstawie podciśnienia i przepuszcza tylko w jedną stronę. Działa to w ten sposób, iż powstałe podciśnienie w kolektorze ssącym zasysa gazy, właśnie przez ów zaworek PCV
Jeśli zaworek byłby zapchany/popsuty będzie wtedy waliło odmą a tym samym byłby zasyfiony dolot w części między przepustnicą a filtrem powietrza.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
oki mam zaworek wyciągnięty i ma się on następująco. Jak zaczne dmuchać w niego od strony wpięcia w głowice to przechodzi przez niego 100% powietrza jak zasysam powietrze z tej samej strony to powietrze przechodzi ale nie w takiej samej ilości tłumi ok 30%
Od strony kolektora ssącego wygląda to tak jak dmucham w niego to przechodzi ok 30% jak zasysam przechodzi całość.
Czy ten zaworek powinien w stu procentach blokować jedna stronę/? czy jakaś tam ilość powietrza powinien pościć?
Od strony kolektora ssącego wygląda to tak jak dmucham w niego to przechodzi ok 30% jak zasysam przechodzi całość.
Czy ten zaworek powinien w stu procentach blokować jedna stronę/? czy jakaś tam ilość powietrza powinien pościć?
Pozdrawiam
sorry przeoczyłem
szalony dzieki wielkie aza wyjaśnienie zasady działania.Fakt u mnie dolot jest cały czarny wewnatrz wiec to moze i przez niego.
W mojej maxi ten właśnie zaworek jest uszkodzony. bez podcienienia jest całkowicie otwarty. Gołym okiem widać jak środek tego zaworka lata.jutro spróbuje go rozebrać i rozciągnąć sprężynę która się wewnątrz znajduje może pomoże.
Rozumiem ze na wolnych ten własne zaworek powinien być całkowicie zamknięty?
Pozdrawiam
szalony dzieki wielkie aza wyjaśnienie zasady działania.Fakt u mnie dolot jest cały czarny wewnatrz wiec to moze i przez niego.
W mojej maxi ten właśnie zaworek jest uszkodzony. bez podcienienia jest całkowicie otwarty. Gołym okiem widać jak środek tego zaworka lata.jutro spróbuje go rozebrać i rozciągnąć sprężynę która się wewnątrz znajduje może pomoże.
Rozumiem ze na wolnych ten własne zaworek powinien być całkowicie zamknięty?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: obroty silnika
W automacie - 650 rpmpiter2323 pisze:witam mam zapytanie do was jakie macie obroty silnika na postoju jak macie wrzucony D-rive
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
Też dziś swój wykręciłem zaworek, zaryzykowałem i przeczyściłem. Czekam, aż wyschnie po myciu benzyną i zobaczymy. Ja nie mam żadnej sprężynki chyba w środku albo już się tak wyrobiła, że nie stawia oporu. Jak dmuchnę od strony korbowodu to się otwiera i nie zamyka chyba, że dmuchnę z drugiej strony. Chyba tak nie powinno być. Jak myślicie? ![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
Ehhhhhh coś chyba nie mam daru do przekazywania wiedzy ![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Spróbuję jednak jeszcze raz Wam opisać jak powinien działać ten zaworek.... może tym razem się uda![;)](./images/smilies/oczko.gif)
W zaworze PCV jest właśnie po to sprężyna aby w różnych stanach działał w odpowiedni sposób.
1. Pierwszy stan kiedy silnik jest zgaszony- wtedy zawór PCV zamknięty( sprężynka rozciągnięta)
2. Wolne obroty i hamowanie silnikiem - wtedy występuję największe podciśnienie w kolektorze ssącym co powoduje największe ugięcie sprężynki a tym samym największe otwarcie zaworka i odprowadzanie gazów z układu korbowego do kolektora.
3. Normalna jazda z w miarę stałą prędkością np. podróżna( bez gwałtownych przyspieszeń) - wtedy panuje mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym niż w 2. przypadku i następuje częściowe ugięcie sprężynki a co za tym idzie częściowe otwarcie zaworu PCV( gazy również są wciągane przez kolektor)
4. Kolejny stan jest podczas ostrego przyspieszania- wtedy dość mocno spada podciśnienie w kolektorze ssącym a co za tym idzie zaworek PCV się mocniej przymyka ale w dalszym ciągu gazy będą się przedostawać do kolektora.
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Spróbuję jednak jeszcze raz Wam opisać jak powinien działać ten zaworek.... może tym razem się uda
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
W zaworze PCV jest właśnie po to sprężyna aby w różnych stanach działał w odpowiedni sposób.
1. Pierwszy stan kiedy silnik jest zgaszony- wtedy zawór PCV zamknięty( sprężynka rozciągnięta)
2. Wolne obroty i hamowanie silnikiem - wtedy występuję największe podciśnienie w kolektorze ssącym co powoduje największe ugięcie sprężynki a tym samym największe otwarcie zaworka i odprowadzanie gazów z układu korbowego do kolektora.
3. Normalna jazda z w miarę stałą prędkością np. podróżna( bez gwałtownych przyspieszeń) - wtedy panuje mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym niż w 2. przypadku i następuje częściowe ugięcie sprężynki a co za tym idzie częściowe otwarcie zaworu PCV( gazy również są wciągane przez kolektor)
4. Kolejny stan jest podczas ostrego przyspieszania- wtedy dość mocno spada podciśnienie w kolektorze ssącym a co za tym idzie zaworek PCV się mocniej przymyka ale w dalszym ciągu gazy będą się przedostawać do kolektora.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
![:->](./images/smilies/chytry.gif)
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Tak mi się coś właśnie zdaje że byłbym dobrym nauczycielem ![:D](./images/smilies/biggrin.png)
Nie da się kupić zaworka w PL ? Zmierz jaki masz gwint na tym zaworku, bo jak coś to mam taki wkręcany zaworek ale od 3,5( może jest taki sam jak w 3.0)
Piter ..... sprężynka nie może być za mocna, bo podciśnienie panujące w kolektorze jest w okolicach 1 bara
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
Nie da się kupić zaworka w PL ? Zmierz jaki masz gwint na tym zaworku, bo jak coś to mam taki wkręcany zaworek ale od 3,5( może jest taki sam jak w 3.0)
![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
Piter ..... sprężynka nie może być za mocna, bo podciśnienie panujące w kolektorze jest w okolicach 1 bara
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
Tak jak napisał szczureczek PCV musi być drożne !piter2323 pisze: co jest lepsze jak przedostaje sie powietrza non stop w obu kierunkach czy jego brak? chodzi mi o ten zaworek
piter Z tego co napisałeś uważam, że Twój zaworek działa prawidłowo( oczywiście poza tym, że coś Ci tam latało
![:P](./images/smilies/razz.png)
szczureczek teraz jak napisałeś to dostrzegłem, że masz VQ40 ... zaworek mam w od VQ35 z 2003r
Mogę wieczorem pstryknąć fotkę dekla i wrzucić na forum
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
Znalazłem ten zawór na rockauto.com - wygląda tak samo, ale może być inne
i nie mówię tu tylko o kolorze, bo ja mam zielony a ty pewnie biały. Pewnie czymś się różnią...
OK. Zamówione sztuk 2 na wszelki wypadek, przy okazji rolki, napinacz i zamykany korek wlewu zamówiłem.
Żeby tylko jeszcze ciepło było za 2 tygodnie to samemu wymienię, bo tak to trzeba będzie gdzieś na halę jechać.
![:-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
OK. Zamówione sztuk 2 na wszelki wypadek, przy okazji rolki, napinacz i zamykany korek wlewu zamówiłem.
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Chcesz kontakt do mechaniora z Torunia ?szczureczek pisze:czyli mam zużyty zawór. Zamawiam ze stanów. Ale muszę dziś tego wkręcić bo mam trochę mil zanim przyjdzie zawór. Tak myślałem, że mam coś z nim nie tak. A powiedz mi jak u Ciebie z obrotami piter2323. A szalony masz dar przekazywania wiedzy, ale ja jestem laik w naprawach samochodowych, a muszę sobie sam dawać radę, bo 90% czasu spędzam w toruniu a tu nie ma dobrych mechaników
którym się chce pomyśleć
Może tam będziesz zadowolony ?
Ja byłem w 100%.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...