[A32] obroty silnika
Moderator: janusz
[A32] obroty silnika
witam mam zapytanie do was jakie macie obroty silnika na postoju jak macie wrzucony D-rive
Pozdrawiam
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
Nie wiem powiem szczerze. Może jak mi się uda to w czwartek, ale chyba nie chcę ryzykować jak coś będzie nie tak czy pęknie czy coś bo mam dużo tras i prawdopodobnie zamówię najpierw z usa i wymienię na nowy. Wiadomo jak to z plastikami w aucie a tu ten jest jeszcze przy silniku to ciągłe zmiany temperatur.
W QX po lifcie jest na 100% wciskany. Piter, spokojnie dasz radę bez ściągania kolektora.... nie sądzę jednak aby to on powodował problem z obrotami.szczureczek pisze:Wkręcany u mnie i chyba tak powinien być.
Ten zaworek ma za zadanie odprowadzać gazy z komory korbowej, głowic. Sam zaworek działa na podstawie podciśnienia i przepuszcza tylko w jedną stronę. Działa to w ten sposób, iż powstałe podciśnienie w kolektorze ssącym zasysa gazy, właśnie przez ów zaworek PCV
Jeśli zaworek byłby zapchany/popsuty będzie wtedy waliło odmą a tym samym byłby zasyfiony dolot w części między przepustnicą a filtrem powietrza.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
oki mam zaworek wyciągnięty i ma się on następująco. Jak zaczne dmuchać w niego od strony wpięcia w głowice to przechodzi przez niego 100% powietrza jak zasysam powietrze z tej samej strony to powietrze przechodzi ale nie w takiej samej ilości tłumi ok 30%
Od strony kolektora ssącego wygląda to tak jak dmucham w niego to przechodzi ok 30% jak zasysam przechodzi całość.
Czy ten zaworek powinien w stu procentach blokować jedna stronę/? czy jakaś tam ilość powietrza powinien pościć?
Od strony kolektora ssącego wygląda to tak jak dmucham w niego to przechodzi ok 30% jak zasysam przechodzi całość.
Czy ten zaworek powinien w stu procentach blokować jedna stronę/? czy jakaś tam ilość powietrza powinien pościć?
Pozdrawiam
sorry przeoczyłem
szalony dzieki wielkie aza wyjaśnienie zasady działania.Fakt u mnie dolot jest cały czarny wewnatrz wiec to moze i przez niego.
W mojej maxi ten właśnie zaworek jest uszkodzony. bez podcienienia jest całkowicie otwarty. Gołym okiem widać jak środek tego zaworka lata.jutro spróbuje go rozebrać i rozciągnąć sprężynę która się wewnątrz znajduje może pomoże.
Rozumiem ze na wolnych ten własne zaworek powinien być całkowicie zamknięty?
Pozdrawiam
szalony dzieki wielkie aza wyjaśnienie zasady działania.Fakt u mnie dolot jest cały czarny wewnatrz wiec to moze i przez niego.
W mojej maxi ten właśnie zaworek jest uszkodzony. bez podcienienia jest całkowicie otwarty. Gołym okiem widać jak środek tego zaworka lata.jutro spróbuje go rozebrać i rozciągnąć sprężynę która się wewnątrz znajduje może pomoże.
Rozumiem ze na wolnych ten własne zaworek powinien być całkowicie zamknięty?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: obroty silnika
W automacie - 650 rpmpiter2323 pisze:witam mam zapytanie do was jakie macie obroty silnika na postoju jak macie wrzucony D-rive
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
Też dziś swój wykręciłem zaworek, zaryzykowałem i przeczyściłem. Czekam, aż wyschnie po myciu benzyną i zobaczymy. Ja nie mam żadnej sprężynki chyba w środku albo już się tak wyrobiła, że nie stawia oporu. Jak dmuchnę od strony korbowodu to się otwiera i nie zamyka chyba, że dmuchnę z drugiej strony. Chyba tak nie powinno być. Jak myślicie?
Ehhhhhh coś chyba nie mam daru do przekazywania wiedzy
Spróbuję jednak jeszcze raz Wam opisać jak powinien działać ten zaworek.... może tym razem się uda
W zaworze PCV jest właśnie po to sprężyna aby w różnych stanach działał w odpowiedni sposób.
1. Pierwszy stan kiedy silnik jest zgaszony- wtedy zawór PCV zamknięty( sprężynka rozciągnięta)
2. Wolne obroty i hamowanie silnikiem - wtedy występuję największe podciśnienie w kolektorze ssącym co powoduje największe ugięcie sprężynki a tym samym największe otwarcie zaworka i odprowadzanie gazów z układu korbowego do kolektora.
3. Normalna jazda z w miarę stałą prędkością np. podróżna( bez gwałtownych przyspieszeń) - wtedy panuje mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym niż w 2. przypadku i następuje częściowe ugięcie sprężynki a co za tym idzie częściowe otwarcie zaworu PCV( gazy również są wciągane przez kolektor)
4. Kolejny stan jest podczas ostrego przyspieszania- wtedy dość mocno spada podciśnienie w kolektorze ssącym a co za tym idzie zaworek PCV się mocniej przymyka ale w dalszym ciągu gazy będą się przedostawać do kolektora.
Spróbuję jednak jeszcze raz Wam opisać jak powinien działać ten zaworek.... może tym razem się uda
W zaworze PCV jest właśnie po to sprężyna aby w różnych stanach działał w odpowiedni sposób.
1. Pierwszy stan kiedy silnik jest zgaszony- wtedy zawór PCV zamknięty( sprężynka rozciągnięta)
2. Wolne obroty i hamowanie silnikiem - wtedy występuję największe podciśnienie w kolektorze ssącym co powoduje największe ugięcie sprężynki a tym samym największe otwarcie zaworka i odprowadzanie gazów z układu korbowego do kolektora.
3. Normalna jazda z w miarę stałą prędkością np. podróżna( bez gwałtownych przyspieszeń) - wtedy panuje mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym niż w 2. przypadku i następuje częściowe ugięcie sprężynki a co za tym idzie częściowe otwarcie zaworu PCV( gazy również są wciągane przez kolektor)
4. Kolejny stan jest podczas ostrego przyspieszania- wtedy dość mocno spada podciśnienie w kolektorze ssącym a co za tym idzie zaworek PCV się mocniej przymyka ale w dalszym ciągu gazy będą się przedostawać do kolektora.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
czyli mam zużyty zawór. Zamawiam ze stanów. Ale muszę dziś tego wkręcić bo mam trochę mil zanim przyjdzie zawór. Tak myślałem, że mam coś z nim nie tak. A powiedz mi jak u Ciebie z obrotami piter2323. A szalony masz dar przekazywania wiedzy, ale ja jestem laik w naprawach samochodowych, a muszę sobie sam dawać radę, bo 90% czasu spędzam w toruniu a tu nie ma dobrych mechaników którym się chce pomyśleć
Tak mi się coś właśnie zdaje że byłbym dobrym nauczycielem
Nie da się kupić zaworka w PL ? Zmierz jaki masz gwint na tym zaworku, bo jak coś to mam taki wkręcany zaworek ale od 3,5( może jest taki sam jak w 3.0)
Piter ..... sprężynka nie może być za mocna, bo podciśnienie panujące w kolektorze jest w okolicach 1 bara
Nie da się kupić zaworka w PL ? Zmierz jaki masz gwint na tym zaworku, bo jak coś to mam taki wkręcany zaworek ale od 3,5( może jest taki sam jak w 3.0)
Piter ..... sprężynka nie może być za mocna, bo podciśnienie panujące w kolektorze jest w okolicach 1 bara
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
Tak jak napisał szczureczek PCV musi być drożne !piter2323 pisze: co jest lepsze jak przedostaje sie powietrza non stop w obu kierunkach czy jego brak? chodzi mi o ten zaworek
piter Z tego co napisałeś uważam, że Twój zaworek działa prawidłowo( oczywiście poza tym, że coś Ci tam latało )
szczureczek teraz jak napisałeś to dostrzegłem, że masz VQ40 ... zaworek mam w od VQ35 z 2003r
Mogę wieczorem pstryknąć fotkę dekla i wrzucić na forum
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 73
- Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
- Lokalizacja: Łódź , Toruń
- Kontakt:
Znalazłem ten zawór na rockauto.com - wygląda tak samo, ale może być inne i nie mówię tu tylko o kolorze, bo ja mam zielony a ty pewnie biały. Pewnie czymś się różnią...
OK. Zamówione sztuk 2 na wszelki wypadek, przy okazji rolki, napinacz i zamykany korek wlewu zamówiłem. Żeby tylko jeszcze ciepło było za 2 tygodnie to samemu wymienię, bo tak to trzeba będzie gdzieś na halę jechać.
OK. Zamówione sztuk 2 na wszelki wypadek, przy okazji rolki, napinacz i zamykany korek wlewu zamówiłem. Żeby tylko jeszcze ciepło było za 2 tygodnie to samemu wymienię, bo tak to trzeba będzie gdzieś na halę jechać.
Chcesz kontakt do mechaniora z Torunia ?szczureczek pisze: czyli mam zużyty zawór. Zamawiam ze stanów. Ale muszę dziś tego wkręcić bo mam trochę mil zanim przyjdzie zawór. Tak myślałem, że mam coś z nim nie tak. A powiedz mi jak u Ciebie z obrotami piter2323. A szalony masz dar przekazywania wiedzy, ale ja jestem laik w naprawach samochodowych, a muszę sobie sam dawać radę, bo 90% czasu spędzam w toruniu a tu nie ma dobrych mechaników którym się chce pomyśleć
Może tam będziesz zadowolony ?
Ja byłem w 100%.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...