Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
1) udało sie kupic nabe do N15 wiec mam swoją kiere Nardi w aucie
2) wczoraj doszedł set poliuretanów na przód StrongFlex Sport:
Dziś odwiedziłem Coobcia, który przerobił przepustnice oraz przestawił wałek ssący = WIELKIE DZIĘKI jest fajniej, wiec został mi jeszcze wydech 55mm i sprawy silnikowe mamy zamknięte :yes: a później trza bedzie to zhamić :rotfl:
A 18.09.2010 czeka mnie kolejny SuperOes. zobaczymy jak spisze sie nowy zawias
O kurcze ale tych zabawek nakładłeś
Ps. nie zmieniaj wydechu puki co, nie wiele on pomoże lepiej odkładaj na lepszy kolektor wydechowy albo skrzynię biegów, zmiana wydechu z fi52mm na te fi57-60 doda Ci może z 2-3KM i 1-2Nm, teraz masz przelot i nich tak zostanie
Hehe miło mi że mnie odwiedziłeś i chciało Ci się przyjechać aż z Kielc na moda rozrządu i przepustnicy...
W trasie przyjemniej się jechało, trzeba było czasem redukować poniżej 5tki
Kuba co do wydechy się zastanowię moze pojade na hamke i zobaczymy co wyjdzie ale z 2 strony te 2-3KM sa kuszące . Oj na skrzynie to mam osobną "Świnkę skarbonkę" i wiesz że od początku mówię że bardzo chcę tą z VZR-a
A jak Ci będzie mało o nie korzystasz na torze z zakresu poniżej 4 tyś obr.min to lepiej zamówić S4R bąć nawet S5R - nie ma ich na stronie, trzeba by emila wysłać jak z terminami wykonania...
Gdzieś tam poczytałem że maks do 7600 można na nich kręcić bez wymiany sprężynek...
Ps. Panie Puma gałki w naszych Nissanach to my mamy mega męskie - szukaj mi proszę takiej do Sunnego bo w 200SX już dumnie siedzi na swoim miejscu
Dziś pojechałem na hamownie, tą sama co wcześniej żeby porównanie było. Temperatura podobna wiec mimo jakiś tam błędów przy samym hamowaniu (lub ich braku) daje ten pomiar wiarygodny pogląd na przyrost mocy. Wykres:
i porównanie obu wykresów:
A więc wymiana kolektora wydechowego na ten z p10GT/N14GTI wspawanie tłumika przelotowego o seryjnej średnicy 50mm (przy zachowaniu całego układu o tej średnicy), przerobieniu przepustnicy oraz przestawieniu wałka ssącego (by Coobcio) zyskałem 10KM 12Nm. Mnie się wydaje że bardzo ładny przyrost.
Niestety nie udało sie złamać 160KM wiec następny mod to dopasowanie układu wydechowego do 55mm tym bardziej że wyjście z kolektora wydechowego właśnie jest o tej średnicy, więc wypadało by pociągnąć wszystko tak.
Nie wiem jak u mnie z momentem. PumaRST, kolektor ssący masz seryjny z almery? Coobcio kiedyś mi wspominał że ciężko ugrać 200 Nm na seryjnym z gti jak wspomniałem, że taki właśnie moment będę chciał u siebie ugrać.
Damn i ja muszę na rolki podjechać.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
no i kolejny Oes za mną. 17 na 24 w kasie i 51 na 77 w generalce, cóż mogę powiedzieć było fajnie dość technicznie i dość regularnie - różnica miedzy najlepszym a najgorszym przejazdem to 1s nie licząc pierwszego który traktuje jako rozgrzewkę i utrwalenie trasy.
o to mapa:
A teraz kilka fotek;
Foty wybrałem celowo, po tym Oesie zaczynam się zastanawiać nad dalsza przyszłością "Chrupka". Jak widać na każdym zakręcie auto bardzo się przechyla co generuje duże straty, jak wiadomo muszę trochę wolniej jechać żeby nie wypaść a do tego ten przechył zaczyna generować słaba przyczepność. I tu dochodzimy do problemu który nazywa się zawias. Przeszukałem chyba cały świat za czymś sensownym i żeby to nie pochodziło z Chin/Tajwanu. i Dupa najtaniej co znalazłem to około 5000PLN. Też nie twierdze że to zawieszenie jest złe ale według mnie nadaje się do jazdy na co dzień lub do rajdów ale nie toru.
Z pozytywów to przestałem się bać prędkości
Ostatnio zmieniony 2010-09-20, 20:57 przez PumaRST, łącznie zmieniany 1 raz.
Limon pisze:Coobcio miał intraxa do almery własnie, jak sie nie myle ma gdzies go w garażu
ma i nie chce go sprzedać. bo przód mu pasuje do Sunny.
Swoją droga ja nie bede chciał sprzedać Almery jak zdecyduje ze to nie ma sensu to zrobi sie braki w nadwoziu, wsadzi wnętrze oraz LPG i bedzie dupo-wóz bo lubię to auta
Foty wybrałem celowo, po tym Oesie zaczynam się zastanawiać nad dalsza przyszłością "Chrupka". Jak widać na każdym zakręcie auto bardzo się przechyla co generuje duże straty, jak wiadomo muszę trochę wolniej jechać żeby nie wypaść a do tego ten przechył zaczyna generować słaba przyczepność. I tu dochodzimy do problemu który nazywa się zawias. Przeszukałem chyba cały świat za czymś sensownym i żeby to nie pochodziło z Chin/Tajwanu. i Dupa najtaniej co znalazłem to około 5000PLN. Też nie twierdze że to zawieszenie jest złe ale według mnie nadaje się do jazdy na co dzień lub do rajdów ale nie toru.
Spokojnie wątpliwości miną, ciężko w tych samych pieniądzach znaleźć dość lekkie auto z dwulitrową szesnastką pod maską i jednak sporymi możliwościami modyfikacji .
A może przetrzesz szlak i podpasujesz do almery KYB AGX dedykowane do sentry, jeśli rzeczywiście pasują???
AGX pasuje na 100% ale on nie ma skróconego skoku a mnie jest potrzebne coś takiego jak ma auto w twoim avatarze. No ale zobaczymy.
Inna sprawa że Almera ma możliwości zwiększenia mocy i tego nie kwestionuje ale tam gdzie ja jej chce użytkować to ważniejsze jest dla mnie zawieszenie i hamulce a tu już w rozsądnej kasie to zaczyna kiepsko wyglądać.
Zerkopol może ale tylko amorki co mi nie obniży auta. zresztą cena pewnei też by była na poziomie 2-3tyś. Angole wsadzają BC gwinty a to jakieś chiny są. To już bym wolał tego Intraxa
Dupa najtaniej co znalazłem to około 5000PLN. Też nie twierdze że to zawieszenie jest złe ale według mnie nadaje się do jazdy na co dzień lub do rajdów ale nie toru.
Używasz auta na pojeżdżawkach i tak pewnie zostanie, więc wydaje mi się, że za gwint w cenie 5000 otrzymasz wszystko czego oczekujesz i nawet więcej...
Dla mnie problemem jest tu tylko cena zawieszenia w wysokości 35% wartości auta
dal mnie też jest ten sam problem, przecież tu chodzi o koszt bo są Teiny, Intraxy, HP - czeski odpowiednik OHlinsa (zrobią za 5700zł co sie chce, itd. ale cena na poziomie 5tyś to za dużo. Gdzie do Hondy za 2 tys moge przebierać w zawiasach jak chce i gdzie chce - Indywidualność Kosztuje.
dal mnie też jest ten sam problem, przecież tu chodzi o koszt bo są Teiny, Intraxy, HP - czeski odpowiednik OHlinsa (zrobią za 5700zł co sie chce, itd. ale cena na poziomie 5tyś to za dużo. Gdzie do Hondy za 2 tys moge przebierać w zawiasach jak chce i gdzie chce - Indywidualność Kosztuje.
Ale właściciele Hondy muszą kupować 1L ojeju na każdą pojeżdżawkę i dolewać go w trakcie zabawy
Ich też boli, kolektor i wydech oparty na gratach tody + hondata w takim ciciu type-r to równowartośc naszych almer.
niby masz racje, ale np. civic 4gen lub CRX z D16 dłubnięty na 140-150KM ( a to nie są duze koszta) z jakimś zawiasem robi z N15 na torze co chce i tu jest róznica. A te przeróbki kosztują tyle co sam zawias do N15.
Ale tu dodam że nie przepadam za H. Jakoś wole Nissana, mazde czy toyote.
Fury lekkie i zazwyczaj wydmuszki.
Wiekszość z nich smiga na B6 albo żółtych Koni, wydaje mi się, że KYB AGX znacznie nie odstaje od wspomnianych amorów i w połączeniu z spręzynami eibacha (bo chyba takie masz?)nie było by tak żle.