Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] Przyspieszenie

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-08-19, 21:18

A zmiana takiego kolektora to jest straszna przeprawa?
Teoretycznie powinno byc p&p. Oprocz samego kolektora bedzie potrzebny jeszcze selenoid i jakis rpm switch.
Selenoid - male urzadzonko do ktorego dochodzi cisnienie i podcisnienie sluzace do zmieniania dlugosci kolektora.
rpm switch - jakis uklad elektryczny ktory bedzie dawal sygnal przy okreslonych obrotach do selenoidu zeby zmienic dlugosc.
Marcus65 pisze:Pewnie trzeba będzie też na nowo nawiercać pod wtryski gazowe?
Nie, wtryski gazowe sa w tak zwanym dolnym kolektorze.
Dolny kolektor
Obrazek
Gorny kolektor
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-08-19, 22:15

Jak sądzisz, to jest kompletny kolektor? Z tymi wszystkimi dynksami?
http://www.moto.allegro.pl/item11654093 ... ssacy.html

Pozdro
Marcus Maximus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-08-20, 07:58

Wyglada ok.
Obrazek

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-08-20, 09:32

Na pewno jest bez selenoidu bo to nie czesc przymocowana do kolektora ale mysle, ze jak zagadasz ze sprzedajacym to dorzuci to w gratisie. Rpm switch musisz zrobic sam. Moze jakis uklad oparty na sygnale idacym do obrotomierza - nie znam sie na elektronice. Jak bede przy aucie to zrobie fotke selenoidu zeby bylo wiadomo o co chodzi i spisze numer kolektora zeby przypadkiem nie kupic od 2.0.

Pepe

Post autor: Pepe » 2010-08-21, 20:18

a kolektor od 3.0 pasuje do 2.0 ? średnice sa na pewno inne a mocowania ?

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-08-22, 09:18

Pepe, musialbys kupic gorny + dolny kolektor + powiekszyc otwory w glowicy. W 2.0 kanaly sa okragle a w 3.0 jajkowate :-) Mocowania powinny byc takie same.

Pepe

Post autor: Pepe » 2010-08-22, 16:48

okej, dzięki za info, chyba lepiej będzie po prostu znaleźć zdrowe 3.0 i swap :) póki co kupiłem wkladke K&N i świece ngk musi wystarczyć :roll:

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-08-23, 14:06

dylson pisze:Na pewno jest bez selenoidu bo to nie czesc przymocowana do kolektora ale mysle, ze jak zagadasz ze sprzedajacym to dorzuci to w gratisie. Rpm switch musisz zrobic sam. Moze jakis uklad oparty na sygnale idacym do obrotomierza - nie znam sie na elektronice. Jak bede przy aucie to zrobie fotke selenoidu zeby bylo wiadomo o co chodzi i spisze numer kolektora zeby przypadkiem nie kupic od 2.0.
Gość nie wie co to jest solenoid, ja też nie wiem.
Macie może zdjęcie solenoidu, chcę mu podesłać i ewentualnie wziąć.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-08-23, 14:40

Solenoid, to po naszemu elektrozawór :) Tak z grubsza...

Pozdro
Marcus Maximus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-08-23, 15:52

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Selenoid to ten diwajs z zielona wtyczka i zielonym gniazdem. Powinien miec trzy wyjscia na podcisnienia.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-08-23, 17:28

Jeżeli nie będzie w komplecie to ja mam chyba z 4 zapasowe od J30 może się różnią wyglądem ale zasada działania jest taka sama :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-08-24, 22:25

dylson pisze:Obrazek
Obrazek
Obrazek

Selenoid to ten diwajs z zielona wtyczka i zielonym gniazdem. Powinien miec trzy wyjscia na podcisnienia.
Pięknie dziękuje !
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Post autor: urbanxxx » 2011-01-31, 21:57

Ostatnio nakręciłem filmik moją maximą na nowym silniki, autko ma lekki zamach 6.9kg, y-pipe i stożek. Od ok 140 jechałem pod lekką górkę. Chciałem zaznaczyć że liczniki od wersji qx przed liftem, strasznie oszukują, przy 107 gps-owych pokazuje 120km. Teraz mam licznik od usa se i przy 100 zawyża o ok 4 km.
To link z filmikiem, straszny problem z trakcją na jedynce.
http://www.youtube.com/watch?v=_Ju8uYuM ... ture=feedu

Teraz według gps-a powtarzalne 6.5 do 100km/h oraz 14.6 na 1/4, najlepszy miałem 14.4 ale to tylko raz.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-02-01, 12:39

Trzeba przyznać, że ładnie idzie. Ile waży oryginalne koło ? Czy coś się zmieniło na lżejszym kole.... chodzi mi o prace na jałowym, ruszanie, hamowanie silnikiem, elastyczność silnika przy niskich prędkościach obrotowych itp. ?

Opisz wszystkie spostrzeżenia :-)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Post autor: urbanxxx » 2011-02-01, 14:01

Znaczy nie wiem czy to przez koło czy przez y-pipa, czy po prostu silnik ma lepszą kondycję, ponieważ te 3 rzeczy były założone w jednym czasie(przy wymianie silnika zrobiłem pipa i pan otoczak poprawiał koło). Autko na pewno o wiele lepiej się wkręca na 1 i 2 biegu. Dużo szybciej schodzi z obrotów, na jałowym chodzi normalnie. Jest o wiele bardziej elastyczna i dynamiczniejsza, lepiej się jeździ nią po mieście. Oryginał waży ok. 9,5kg, chciałem uzyskać połowę z tego, ale niestety się nie da(jakby ktoś ściągał customowe z ameryki to się piszę). Teraz planuję zrobić dalszą cześć wydechu i kolektor przeportować wraz z głowicami. Chciałem zrobić home made turbo ale podejrzewam że po dalszych modyfikacjach autko będzie w miarę szybkie i dużo mniej awaryjne niż z turbo.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-02-01, 14:26

W sumie ugrałeś na toczeniu koła 2,5kg <spoko> Fidanza waży 5,4Kg.
Chyba nie ma sensu dla 1,5 kg wydawać tyle kasy ? :-> a może warto ? :mrgreen:
&#9492;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9488;&#9492;(-.-)&#9488;

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Post autor: urbanxxx » 2011-02-01, 16:37

Nie wiem dokładnie ile kosztuje takie koło, ale myślę że 1,5kg to dość sporo bo ok. 15% masy całości. Jeszcze fajnie by było załatwić sobie lżejsze koło pasowe i lżejsze kółka na alternator, wspomaganie i klimę. Ciekawe czy w gdzieś u na można by takie odlewy aluminium wykonać??

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-02-01, 17:15

Fidanza 5,4kg o której pisałem kosztuje około 350$ .... aluminiowe koło pasowe również można kupić. Jeśli dobrze pamiętam to koszt około 130$ .... problem tylko jest taki, że na maxima.org można przeczytać o wielu przypadkach uszkodzeń kół pasowych. Jeśli chodzi o kółka na alternator itp. to jeśli byłyby jakieś na wzór, to mógłbym wycenić ile by kosztowało wykonanie takich kółeczek z PA6.
&#9492;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9488;&#9492;(-.-)&#9488;

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Post autor: urbanxxx » 2011-02-01, 17:26

Ja mam cały drugi silnik na podwórku z osprzętem. Mogę wykręcić, zrobić foto lub wysłać Ci. A pasowego nie da rady zrobić??

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-02-01, 17:28

Ale na wzór to chyba jednak lepsze by było z lekkiego materiału niż oryginalne. Bo z oryginału to może być za słabe ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-02-01, 17:33

Pewnie by się i dało, tylko kwestia teraz co się bardziej opłaca robić czy kupić ? Z pasowym jest trochę roboty.......... generalnie trzeba to wykonać na maszynie CNC( chodzi o dokładność) z dobrego materiału. Mając takie kółka zorientowałbym się ile kosztowałoby wykonanie takich kółek. Może ktoś się wybiera z Wrocławia do Częstochowy :mrgreen:
&#9492;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9488;&#9492;(-.-)&#9488;

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Post autor: urbanxxx » 2011-02-01, 17:35

Ja mam kliku znajomych co robią na takich maszynach, popytam się czy dało by rade coś takiego wykonać i ewentualne koszta. Jak nic z tego nie wyjdzie, albo będzie za drogo to trza będzie ebaya odwiedzić.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-02-01, 17:38

Daj znać jak coś będziesz wiedział !
&#9492;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9488;&#9492;(-.-)&#9488;

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Post autor: urbanxxx » 2011-02-01, 17:43

Na pewno jak się uda to podzielę się, ale jak ktoś inny coś tez wymyśli to proszę o kontakt!!

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-02-03, 19:38

urbanxxx pisze:lekki zamach 6.9kg, y-pipe i stożek
To sa jedyne mody? Reszta wydechu seria? Idzie naprawde ladnie, podobnie jak moja ktora ma y-pipe i reszte wydechu 61mm. Czyzby w kole zamachowym tkwil sekret do jeszcze lepszego przyspieszenia? :roll:
Jakie masz teraz kola?
Tak szybko sie wkrecil na jedynce czy to zgubiona trakcja?

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-02-03, 21:31

dylson pisze:
urbanxxx pisze:lekki zamach 6.9kg, y-pipe i stożek
To sa jedyne mody? Reszta wydechu seria? Idzie naprawde ladnie, podobnie jak moja ktora ma y-pipe i reszte wydechu 61mm. Czyzby w kole zamachowym tkwil sekret do jeszcze lepszego przyspieszenia? :roll:
Jakie masz teraz kola?
Tak szybko sie wkrecil na jedynce czy to zgubiona trakcja?
Chyba raczej zgubiona trakcja. Moja K12-stka potrafi tak na 2 biegu he, he.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Post autor: urbanxxx » 2011-02-03, 22:16

Pod koniec na jedynce gubi trakcje, suchy asfalt. Koła oryginał 15 cali chyba 205/65 r 15. Jedyne mody y-pipe, lekki zamach oraz stożek. Reszta wydechu to seryjna średnica i przepalony tłumik od s13-tki, ale niebawem będzie 60mm na dwóch przelotach. Ogólnie po obróbce koła autko naprawdę szybko się wkręca.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-02-03, 22:20

Sorry ale na 1 na suchym asfalcie to moja J30 gubiła trakcje na oponach 205/65/15 :) po przekroczeniu ok 5 tyś obrotów :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
urbanxxx
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-24, 11:56
Lokalizacja: wrocław

Post autor: urbanxxx » 2011-02-03, 22:50

To gratuluję maszyny, moja j30 takich psikusów nie robiła. I jak widzę po filmikach to dużo A32 tak nie robi.

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

[A32] [A32]

Post autor: B 52 » 2011-02-03, 22:52

Michalllo pisze:Sorry ale na 1 na suchym asfalcie to moja J30 gubiła trakcje na oponach 205/65/15 :) po przekroczeniu ok 5 tyś obrotów :)
A/T czy manual tam miałeś ?

Moja Maxi pięknie się wkręcała i zrywała kolejno od 1 do 3 biegu w automacie, ale to już musiało być mokro. Jedziesz 30 km/h a na zegarze grubo więcej he, he, he.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”