Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A33] PO300 pomocy

Moderator: janusz

kamrbk
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-06-19, 16:11
Lokalizacja: Olsztyn

[A33] PO300 pomocy

Post autor: kamrbk » 2010-06-19, 16:21

Witam moja maxima to a33 2.0 automat 112 tyś. nalatane wymienione świece, przepływomierz, dwie sondy, czyszczony egr. (auto pali normalnie obroty ok zero zastrzeżeń ale są dwa problemy na zimnym po wrzuceniu biegu i po dodaniu gazu obroty gwałtownie spadają auto niema mocy potrafi zgasnąć a kiedy puszcze pedał gazu to silnik pracuje na bardzo niskich obrotach lecz jak się troszeczkę rozgrzeje to dostaje kopa i wszystko jest ok drugi problem to spalanie ok 14 spokojnie jeżdżąc po mieście ) Kilka dni temu wykryliśmy problem, po podłączeniu do kompa było 0 błędów w pamięci a jedna sonda stała w miejscu jakby jej nie było bank 2 sensor 2 dodam że to stara sonda ( 0V ) natomiast jedna nowa (bank 2 sensor 1 ) jakby się zawieszała na 0.3V po paru sekundach czasem szła na 0.5V pracowała nierówno względem dwóch sond na bank 1 które pracują od 0.2V do 0.8 tak samo jak w książce serwisowej dwie podobne parabole. Wymieniłem tą bank 2 sensor 2 na starą ponieważ podejrzewam że wcześniejszą usterką była przepływka a sony były dobre ale mogę się mylić (auto miało wtedy 99 tyś sondy tak szybko chyba nie padają) po wymianie dalej nie ma napięcia na tej sondzie a auto dalej zamula jak jest zimne . Po 2 dniach podłączyliśmy do kompa i wywalił błąd PO300 (lampka serwisowa się nie zaświeciła) od czego teraz zacząć co może być przyczyną dodam ze auto głośno syczy przy gazowaniu jakby coś tak przepustnica ( mechanik mówił że czysta) ale to raczej niema wpływu na powyższe problemy. CO ROBIĆ POZDRAWIAM KAMIL

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-06-19, 19:11

EDIT
Kod który Ci wyskoczył to:
P0300..............................0701.................multiple cylinder misfire detected



Czyli cewki, co wyjaśnia większe spalanie. Sprawdź dobrze kostki cewek.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-06-20, 20:03

GRZECHu, możesz wyjaśnić dlaczego powoduje to większe spalanie??

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-06-20, 20:08

Jak jakaś świeca nie spali paliwa to za dużo w wydechu jest powietrza (AFR) co komp koryguje podlewając więcej.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-06-20, 20:18

jak nie pali paliwa to jest więcej powietrza???nie wiem...trochę to nie logiczne dla mnie ;-) bo AFR po co ma podlewać więcej jak już jest za dużo??:P bo jak nie ma wybuchu,nie ma zużycia tlenu ;-)

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-06-20, 20:24

Lombardo88 pisze:bo jak nie ma wybuchu,nie ma zużycia tlenu
o , chyba dokładnie o to chodzi :)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-06-20, 20:28

:-) chyba nie kapuje, bo właśnie wróciłem z popijawy :-D ;-) nie chce zaniżać poziom forum i już o nic nie pytam :-D

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-06-20, 20:59

Lombardo88 pisze:jak nie pali paliwa to jest więcej powietrza???nie wiem...trochę to nie logiczne dla mnie
Do cylindra idzie mieszanka powietrze-paliwo ktora nie jest spalana, sonda wykrywa za malo spalin w spalinach (za duzo powietrza) i podlewa benzynka.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-06-20, 21:27

no tak..już wiem o co chodzi:) wszystko stało się logiczne :-D

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-07-02, 14:20

Ja właśnie walczę z problemem sondy.
Wywala mi check, i taki opis:
P0160 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 2)
Czy bank 2, sensor 2 to sonda tylnej głowicy za katalizatorem?

Kupić oryginał (ok. 800 zł.) czy uniwersalną (ok.250-300 zł.)?
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-07-02, 15:12

Ile tam jest przewodow i jakie kolory kabelkow?

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-07-03, 12:44

Z serwisówki wynika, że jest to druga sonda przy pierwszej głowicy (patrząc od przodu samochodu).

Zgodnie z poniższym zdjęciem sprawdziłem też przewody.
Obrazek

W kostce oznaczonej jako bank 2, sensor 2 są 4 przewody. 2 białe, szary i czarny. Są w czerwonej izolacji.

Z katalogów wiem, że uniwersalna sonda BOSCHa ma numer 0 258 986 506.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2011-07-04, 00:33

Z tego rysunku wynika, że wszystkie są podgrzewane, więc muszą mieć cztery przewody. Ale czegoś tu nie kumam - bank 1 to nie jest ten przy kolektorze wydechowym, w komorze silnika? Tam też są podgrzewane??? Kurde, nawalili tych sond, że szlag człowieka trafia...

Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-07-04, 18:16

johny_fellow, uwazaj na sondy z allegro, pelno podrob (sam na taka trafilem).

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-07-04, 19:14

Dzisiaj byłem u miejscowego dobrego elektryka i polecił mi uniwersalną sondę firmy Magneti Marelli, wg numeru odpowiednik BOSCHa, który podałem wyżej.
Podobno z tymi sondami nie mieli jeszcze żadnych problemów, a trochę ich już zamontowali.
Cena jest znośna bo sonda kosztuje 130 zł. + 50 zł. wymiana. Jutro będę miał to zrobione, Podzielę się opinią po.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2011-07-05, 10:53

Lombardo88 pisze:no tak..już wiem o co chodzi:) wszystko stało się logiczne :-D
- wytrzeźwiałeś he, he ...
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-07-05, 22:17

Sonda wymieniona. Działa :mrgreen:

Podczas regulacji LPG, majster powiedział mi, że dziwne jest to, że drugie sondy pływają z pomiarem. Oczywiście mieści się to w normie, ale działają tak jak pierwsze. Podobno w większości samochodów jest tak, że druga ma tylko delikatne wahnięcia, a coś takiego jak u mnie może wskazywać na wypalone katy.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-07-06, 20:04

Noo majsterr sie myli i to mocno :lol:
Jezeli druga sonda,czyli ta za katalizatorem, zaczyna mielic tak jak pierwsza(0,1v-0,9v)
oznacza to ze albo katalizator nie osiagnal jeszcze temperatury swojej pracy albo jest uszkodzony(wypalony) albo grzalka sondy nie dziala. Prosty test cieply silnik, trzymamy gaz 3tys.obr przez 3 min sprawdziamy napiecie, na sadzie za katem powinna utrzymywac ok 7V

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-07-06, 21:08

rabbit79 pisze:Noo majsterr sie myli i to mocno :lol:
. Prosty test cieply silnik, trzymamy gaz 3tys.obr przez 3 min sprawdziamy napiecie, na sadzie za katem powinna utrzymywac ok 7V

7 V czy może 0,7 V ??

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-07-07, 08:02

no oczywiscie 0,7V :mrgreen:

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-07-09, 22:38

No to możliwe, że w mojej są katy wypalone. Sondy za katami pływają tak jak te przed.
Dzisiaj, po ok. 1300 km od zmiany sondy, znowu wywalił "check". Jutro podepnę maszynę pod kompa, i zobaczę co go boli.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-07-10, 10:05

johny_fellow, wywal katy i wstaw tulejki.fura będzie lepiej jechać i check nie będzie wywalać. u mnie patent działa bez problemu, u Maca podobno też.
http://carphotos.cardomain.com/ride_ima ... _large.jpg
takie coś masz ?

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-07-10, 21:19

Dzisiaj sprawdziłem. Check jest właśnie od kata. Wyświetla błąd P0430.
Lombardo88, wygląda że mam taki układ jak pokazałeś.
Lombardo88 pisze:wywal katy i wstaw tulejki
Katy raczej zostawię, ale te tulejki muszę wykombinować. Kiedyś coś o tym czytałem, ale podpowiedzcie jak to zrobić? Pod które sondy, jakiej wielkości te tulejki etc.?
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2011-07-10, 21:46

viewtopic.php?t=2843&postdays=0&postorder=asc&start=90
Mac ma to w ten sposób zrobione, a ja mam kolanko na stałe wspawane(bo nie mam kata i wspawałem bezpośrednio w rurę) zakonczone gwintem do wkręcenia sondy. w poprzedniej nic się nie działo i w tej też póki co jest spokój.

[ Dodano: 2011-07-10, 22:49 ]
Myślę, że nabył ją w hydraulicznym :D 1/2 cala ;)

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-07-10, 22:06

No to pewnie niebawem podziałam :mrgreen: 8-)
Muszę maszynkę ładnie umyć (1400 km przez łącznie 2 dni, a robali na masce tyle, ze ho ho), zrobić kilka fotek i wrzucę do działu "Projekty i Prezentacje", ale tylko jako prezentację. Z tego żadnego projektu na razie nie będzie 8-)
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”