[A33] PO300 pomocy
Moderator: janusz
[A33] PO300 pomocy
Witam moja maxima to a33 2.0 automat 112 tyś. nalatane wymienione świece, przepływomierz, dwie sondy, czyszczony egr. (auto pali normalnie obroty ok zero zastrzeżeń ale są dwa problemy na zimnym po wrzuceniu biegu i po dodaniu gazu obroty gwałtownie spadają auto niema mocy potrafi zgasnąć a kiedy puszcze pedał gazu to silnik pracuje na bardzo niskich obrotach lecz jak się troszeczkę rozgrzeje to dostaje kopa i wszystko jest ok drugi problem to spalanie ok 14 spokojnie jeżdżąc po mieście ) Kilka dni temu wykryliśmy problem, po podłączeniu do kompa było 0 błędów w pamięci a jedna sonda stała w miejscu jakby jej nie było bank 2 sensor 2 dodam że to stara sonda ( 0V ) natomiast jedna nowa (bank 2 sensor 1 ) jakby się zawieszała na 0.3V po paru sekundach czasem szła na 0.5V pracowała nierówno względem dwóch sond na bank 1 które pracują od 0.2V do 0.8 tak samo jak w książce serwisowej dwie podobne parabole. Wymieniłem tą bank 2 sensor 2 na starą ponieważ podejrzewam że wcześniejszą usterką była przepływka a sony były dobre ale mogę się mylić (auto miało wtedy 99 tyś sondy tak szybko chyba nie padają) po wymianie dalej nie ma napięcia na tej sondzie a auto dalej zamula jak jest zimne . Po 2 dniach podłączyliśmy do kompa i wywalił błąd PO300 (lampka serwisowa się nie zaświeciła) od czego teraz zacząć co może być przyczyną dodam ze auto głośno syczy przy gazowaniu jakby coś tak przepustnica ( mechanik mówił że czysta) ale to raczej niema wpływu na powyższe problemy. CO ROBIĆ POZDRAWIAM KAMIL
EDIT
Kod który Ci wyskoczył to:
P0300..............................0701.................multiple cylinder misfire detected
Czyli cewki, co wyjaśnia większe spalanie. Sprawdź dobrze kostki cewek.
Kod który Ci wyskoczył to:
P0300..............................0701.................multiple cylinder misfire detected
Czyli cewki, co wyjaśnia większe spalanie. Sprawdź dobrze kostki cewek.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Ja właśnie walczę z problemem sondy.
Wywala mi check, i taki opis:
Kupić oryginał (ok. 800 zł.) czy uniwersalną (ok.250-300 zł.)?
Wywala mi check, i taki opis:
Czy bank 2, sensor 2 to sonda tylnej głowicy za katalizatorem?P0160 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 2)
Kupić oryginał (ok. 800 zł.) czy uniwersalną (ok.250-300 zł.)?
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Z serwisówki wynika, że jest to druga sonda przy pierwszej głowicy (patrząc od przodu samochodu).
Zgodnie z poniższym zdjęciem sprawdziłem też przewody.

W kostce oznaczonej jako bank 2, sensor 2 są 4 przewody. 2 białe, szary i czarny. Są w czerwonej izolacji.
Z katalogów wiem, że uniwersalna sonda BOSCHa ma numer 0 258 986 506.
Zgodnie z poniższym zdjęciem sprawdziłem też przewody.

W kostce oznaczonej jako bank 2, sensor 2 są 4 przewody. 2 białe, szary i czarny. Są w czerwonej izolacji.
Z katalogów wiem, że uniwersalna sonda BOSCHa ma numer 0 258 986 506.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Z tego rysunku wynika, że wszystkie są podgrzewane, więc muszą mieć cztery przewody. Ale czegoś tu nie kumam - bank 1 to nie jest ten przy kolektorze wydechowym, w komorze silnika? Tam też są podgrzewane??? Kurde, nawalili tych sond, że szlag człowieka trafia...
Pozdro
Marcus
Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... 

- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Dzisiaj byłem u miejscowego dobrego elektryka i polecił mi uniwersalną sondę firmy Magneti Marelli, wg numeru odpowiednik BOSCHa, który podałem wyżej.
Podobno z tymi sondami nie mieli jeszcze żadnych problemów, a trochę ich już zamontowali.
Cena jest znośna bo sonda kosztuje 130 zł. + 50 zł. wymiana. Jutro będę miał to zrobione, Podzielę się opinią po.
Podobno z tymi sondami nie mieli jeszcze żadnych problemów, a trochę ich już zamontowali.
Cena jest znośna bo sonda kosztuje 130 zł. + 50 zł. wymiana. Jutro będę miał to zrobione, Podzielę się opinią po.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Sonda wymieniona. Działa
Podczas regulacji LPG, majster powiedział mi, że dziwne jest to, że drugie sondy pływają z pomiarem. Oczywiście mieści się to w normie, ale działają tak jak pierwsze. Podobno w większości samochodów jest tak, że druga ma tylko delikatne wahnięcia, a coś takiego jak u mnie może wskazywać na wypalone katy.

Podczas regulacji LPG, majster powiedział mi, że dziwne jest to, że drugie sondy pływają z pomiarem. Oczywiście mieści się to w normie, ale działają tak jak pierwsze. Podobno w większości samochodów jest tak, że druga ma tylko delikatne wahnięcia, a coś takiego jak u mnie może wskazywać na wypalone katy.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Noo majsterr sie myli i to mocno
Jezeli druga sonda,czyli ta za katalizatorem, zaczyna mielic tak jak pierwsza(0,1v-0,9v)
oznacza to ze albo katalizator nie osiagnal jeszcze temperatury swojej pracy albo jest uszkodzony(wypalony) albo grzalka sondy nie dziala. Prosty test cieply silnik, trzymamy gaz 3tys.obr przez 3 min sprawdziamy napiecie, na sadzie za katem powinna utrzymywac ok 7V

Jezeli druga sonda,czyli ta za katalizatorem, zaczyna mielic tak jak pierwsza(0,1v-0,9v)
oznacza to ze albo katalizator nie osiagnal jeszcze temperatury swojej pracy albo jest uszkodzony(wypalony) albo grzalka sondy nie dziala. Prosty test cieply silnik, trzymamy gaz 3tys.obr przez 3 min sprawdziamy napiecie, na sadzie za katem powinna utrzymywac ok 7V
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
No to możliwe, że w mojej są katy wypalone. Sondy za katami pływają tak jak te przed.
Dzisiaj, po ok. 1300 km od zmiany sondy, znowu wywalił "check". Jutro podepnę maszynę pod kompa, i zobaczę co go boli.
Dzisiaj, po ok. 1300 km od zmiany sondy, znowu wywalił "check". Jutro podepnę maszynę pod kompa, i zobaczę co go boli.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
johny_fellow, wywal katy i wstaw tulejki.fura będzie lepiej jechać i check nie będzie wywalać. u mnie patent działa bez problemu, u Maca podobno też.
http://carphotos.cardomain.com/ride_ima ... _large.jpg
takie coś masz ?
http://carphotos.cardomain.com/ride_ima ... _large.jpg
takie coś masz ?
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Dzisiaj sprawdziłem. Check jest właśnie od kata. Wyświetla błąd P0430.
Lombardo88, wygląda że mam taki układ jak pokazałeś.
Lombardo88, wygląda że mam taki układ jak pokazałeś.
Katy raczej zostawię, ale te tulejki muszę wykombinować. Kiedyś coś o tym czytałem, ale podpowiedzcie jak to zrobić? Pod które sondy, jakiej wielkości te tulejki etc.?Lombardo88 pisze:wywal katy i wstaw tulejki
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
viewtopic.php?t=2843&postdays=0&postorder=asc&start=90
Mac ma to w ten sposób zrobione, a ja mam kolanko na stałe wspawane(bo nie mam kata i wspawałem bezpośrednio w rurę) zakonczone gwintem do wkręcenia sondy. w poprzedniej nic się nie działo i w tej też póki co jest spokój.
[ Dodano: 2011-07-10, 22:49 ]
Myślę, że nabył ją w hydraulicznym
1/2 cala 
Mac ma to w ten sposób zrobione, a ja mam kolanko na stałe wspawane(bo nie mam kata i wspawałem bezpośrednio w rurę) zakonczone gwintem do wkręcenia sondy. w poprzedniej nic się nie działo i w tej też póki co jest spokój.
[ Dodano: 2011-07-10, 22:49 ]
Myślę, że nabył ją w hydraulicznym


- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
No to pewnie niebawem podziałam
Muszę maszynkę ładnie umyć (1400 km przez łącznie 2 dni, a robali na masce tyle, ze ho ho), zrobić kilka fotek i wrzucę do działu "Projekty i Prezentacje", ale tylko jako prezentację. Z tego żadnego projektu na razie nie będzie


Muszę maszynkę ładnie umyć (1400 km przez łącznie 2 dni, a robali na masce tyle, ze ho ho), zrobić kilka fotek i wrzucę do działu "Projekty i Prezentacje", ale tylko jako prezentację. Z tego żadnego projektu na razie nie będzie

Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl