Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A33] check engine problem sonda lambda

Moderator: janusz

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

[A33] check engine problem sonda lambda

Post autor: Tomek » 2010-04-12, 14:56

Witam,
wczoraj wracając Maximą z dłuższej trasy włączyła mi sie kontrolka Check. Auto działa ok, silnik pracuje normalnie... Macie jaiś pomysł co z tym zrobić?

dzięki
Ostatnio zmieniony 2010-06-17, 20:35 przez Tomek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-04-12, 15:12

Na pewno podpiąć pod komputer sprawdzić sondy przepływkę czujniki temperatury.
Zapala Ci się teraz czy tylko wczoraj ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek » 2010-04-12, 15:30

Jak sie włączyła tak się świeci (no chyba, że wyjmę kluczyk:) )

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-04-12, 15:37

Najprościej będzie podpiąć pod kompa, jak by to była amerykańska wersja, to mógłbyś sobie samemu odczytać kody za pomocą śrubki w kompie.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-04-12, 15:38

To w a33 srubka tez jest?

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

[A33]

Post autor: Tomek » 2010-04-12, 15:49

Mam wersje europejską, więc śrubka odpada. Jutro może uda mi się podpiąć auto pod kompa. Jak będę wiedział co Maxi boli to dam znać

[ Dodano: 2010-04-14, 08:32 ]
Witam,
po podłączeniu do kompa wyszło, że druga sonda nie działa poprawnie. Przy wolnych obrotach wskazanie jest cały czas 0 przy wyższych zaczyna ożywać i wskazuje 0,5-0.6.

No to zaczynam szukać sondy...

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-06-17, 10:33 przez Tomek, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

[A33] Sonda lambda

Post autor: Tomek » 2010-06-17, 09:33

Witam,
Zapaliła się kontrolka CHECK i wzrosło spalanie w mojej Maximie A33 manual 2000r. Magik odczytał błąd: ODP 025 (B1/S2), CZUJN. 02 (B1/S2).
może mi ktoś z Was przłożyć na zrozumiały dla mnie język, która sonda jest do wymiany? Magik wskazał na tę, która jest tuż przy chłodnicy..., ma rację?

dzięki

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-06-17, 10:44 przez Tomek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-06-17, 09:44

up
I prosze otaguj temat.
http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=96
tu masz kody bledow.

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek » 2010-06-17, 10:16

W A33 wersji europejskiej nie ma śrubki w kompie, więc podany link z kodami migowymi do niczego mi się nie przyda...

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-06-17, 10:28

NR KODU OBD II............KOD MIGOWY
Jak widzisz jest numer kodu migowego i zlacza obd. Jesli nie jestes pewny czy elektryk dobrze Ci powiedzial ktora sonda jest uwalona to popros go zeby sam ja wymienil.
http://www.forum.alfaholicy.org/147_156 ... ledow.html
Jesli chodzi o kody bledow to na necie jest cala masa stron z opisanymi kodami.
I jeszcze raz prosze otaguj temat!

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek » 2010-06-17, 10:49

Dzięki za link,
sprawdziłem i wyszło co następuje:

P0138 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - wysokie napięcie*
P0139 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - powolna reakcja*

ponawiam pytanie, która sonda mi padła?

dzięki


pozdrawiam

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-06-17, 12:23

Bank 1 to raczej ten przy scianie grodziowej wiec kloci sie to ze stwierdzeniem mechanika:
Tomek pisze:Magik wskazał na tę, która jest tuż przy chłodnicy..., ma rację?

Ale niech ktos to jeszcze potwierdzi.

Co do otagowania to jest to moja ostatnia prosba. Jesli nie wiesz jak to sie robi daje linka objasniajacego co i jak.
viewtopic.php?t=677
i dodaj do tytuly tematu, ze sprawa dotyczy sondy zeby inni ewentualnie mogli znalezc pomoc.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-06-18, 01:04

Bank 1 masz przy grodzi.niech jeszcze raz podepnie kompa i odłączy wtyczkę którejś z sond i będzie wiedział na 100% :-P nie kumaty coś ten magik skoro sam do tego nie doszedł :->

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-06-25, 09:21

Jak to jest z tymi sondami uniwersalnymi :?: Bosch się sprawdza :?:
Właśnie jestem po wymianie na uniwersal i dalej coś nie tak.
Szukam czy przypadkiem coś nie tak z elektryką po drodze do sond :-|

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek » 2010-06-25, 13:36

U mnie po wymianie na Bosch (zamiennik) wywaliło po przejechaniu 200km kolejny błąd, o którym piszę powyżej. Licho wie czy te uniwersalne działają...

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-06-25, 13:55

No właśnie bo się okazało że cewki nie, zakupiłem uniwersal bosch 2 sztuki żeby równo było wymieniłem, jedna była dobra przed zmianą napewno. Teraz dwie pokazuje że padły, przelatałem też około 200 km. Chyba trzeba dedykowane kupić i tyle.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-06-25, 14:39

Sonda ma pewne parametry ktore trzeba sprawdzic przed kupnem drugiej. To ze kupimy sonde ktora pracuje w takim samym zakresie jak nasza stara (np 0-1v) nie oznacza, ze bedzie dobra. Trzeba jeszcze zmierzyc moc grzalki, rezystancje (tylko nie wiem czy sondy czy grzalki) i dopiero wtedy mamy odpowiednio dobrana sonde. Uniwersalna od dedykowanej rozni sie wtyczka a wlasciwie to jej brakiem.

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-06-25, 16:31

Tyle to wiem. W przyszłym tygodniu będę miał oryginał z wtyczką i podłącze. Jak zniknie check i będzie pracować jako tako to będzie znaczyło, że uniwersalna do d..y jest. Mimo że to i to bosch, kolory się zgadzają. Wiem że BMW też niektóre nie widzą uniwersalnych boscha 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”