Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

GA16DS utrudniony rozruch na LPG

Moderator: Maniek-ol

Tymu
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2009-12-29, 01:53
Lokalizacja: Lubin

GA16DS utrudniony rozruch na LPG

Post autor: Tymu » 2010-04-10, 20:21

Witam !
Byłem ostatnio u gazownika na regulacje gazu. Niestety po wizycie samochód ciężko odpala, czy to zimny czy ciepły. Gazownik radził mi przyspieszenie zapłonu. Owszem auto stało się elastyczniejsze, ale z odpaleniem dalej mam problem.
Na benzynie problemu nie ma.
Jest to instalacja I generacji z parownikiem Lovtec elelktronic. Mam wrażenie ze po regulacji auto dostaje za mało gazu na start. Jest jakaś regulacja ?

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-04-10, 20:29

Odkręć mu troszkę śrubę stałej dawki gazu. Tą na górze, na śrubokręt. Ćwierć obrotu powinna starczyć.

Masz linka do tematu gdzie kolega zaznaczył ją na fotce: viewtopic.php?t=2061

Tymu
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2009-12-29, 01:53
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Tymu » 2010-04-10, 21:52

Dzięki za szybką odpowiedź, sprawdzę z rana czy coś to da :)
Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-04-10, 23:15

Tymu, prędzej bym powiedział , że dostaje za dużo gazu na start. Myślę , że go zalewa.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Tymu
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2009-12-29, 01:53
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Tymu » 2010-04-11, 21:20

Witam !
Autko zdecydowanie miało za mało gazu. Na razie nie kręciłem śrubka na parowniku ale w centralce mam potencjometr który czasowo reguluje otwarcie rozruchowe elektrozaworu, dałem na maksa i odpala praktycznie na strzała. Zobaczymy jak będzie na dłuższa metę ;)
Pozdrawiam !
p.s. Jeśli zmniejszę obroty jałowe śrubka na gaźniku rozreguluje to LPG?

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-04-11, 21:33

Jeśli zmniejszę obroty jałowe śrubka na gaźniku rozreguluje to LPG?
Nie ,spadną tylko obroty.
Tymu pisze:ale w centralce mam potencjometr który czasowo reguluje otwarcie rozruchowe elektrozaworu, dałem na maksa
wrzuć fotę bo jestem ciekaw tej centralki???? :->

Tymu
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2009-12-29, 01:53
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Tymu » 2010-04-11, 21:49

Ta centralka to zwyczajna LECHO GR
http://www.lecholpg.pl/download/gr_instrukcja.pdf

Calutka zimę mimo mrozów auto na strzała paliło mimo iż reduktor ma kupę lat ;) Dlatego tak się zdziwiłem jak po ostatniej regulacji były problemy...

[ Dodano: 2010-04-12, 18:06 ]
Miało być tak pięknie... Rano odpalił po kilku kręceniach. Postanowiłem odwiedzić ponownie gazownika by coś zaradził...efekt ? jestem uboższy o 30zł (zmiana filterka) a auto dalej jak chodziło tak chodzi..na dodatek zauważyłem że przy ruszaniu po dodaniu gwałtownym gazu silnik niemal gaśnie i muszę popuścić gaz i wcisnąć sprzęgło (już raz zostałem na środku krzyżówki przez to) więc o dynamicznej miejskiej jeździe mogę zapomnieć :-/
Powyżej 2000 auto ciągnie bardzo ładnie i nic się nie dzieje..
Jakie są tego przyczyny ? Reduktor pada? Czy może źle wyregulowana czułość/wolne obroty na parowniku ?
Nie mam już siły do gazowników...nikt nic nie wie

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-04-13, 06:28

Masz miernik elektryczny? Wepnij się w kabel do sondy i sprawdź jakie jest napiecie.
Będziesz miał pogląd jaka jest mieszanka - bogata czy uboga.
Im bliżej 1V - bogato im bliżej O - ubogo.

Kręciłeś coś tą śrubą co pisałem przy parowniku??Jak nie to jak włączysz zapłon posłuchaj czy słychac leciutkie syczenie z parownika?? To własnie od stałej dawki gazu słychać przepływ.
Tą od membrany ruszałeś coś??

Mozliwości są dwie albo ma za ubogo albo za bogato. Miernik w dłoń i poradzisz.

Tymu
wiem o czym pisze
Posty: 80
Rejestracja: 2009-12-29, 01:53
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Tymu » 2010-04-13, 09:24

Jeśli miałbym posiłkować się Lambda (taki miałem zamiar bo robię tester sondy diodowy) musiałbym ja wymienić...jest pewnie w aucie od nowości i nie wykazuje objawów życia (przez co chyba na benzynie mam kosmiczne spalanie)
Ciekawe czy się wykręci bez problemu....wolałbym nie zerwać gwintu :lol:
Ciekawi mnie jak jest u was na gaźniku. Jak depniecie energicznie do oporu to przymula wam auto? (przy ruszaniu, jak byście chcieli zamielić kapciem)
Wczoraj w desperacji i zirytowaniu kręciłem obiema śrubkami na parowniku. Zdziwiło mnie ze auto chodzi na wolnych obrotach bez zakłóceń na dużym zakresie obrotów śruby od napięcia membrany. Nie wiem dokładnie ile ale dzisiaj policzę..od skrajnej za ubogiej do skrajnej za bogatej. Postaram się ustawić po środku tej wartości ewentualnie minimalnie w którymś kierunku (bogata-uboga).
Tak sobie czytałem, i zauważyłem ze parę osób miało podobny problem ze zbieraniem sie auta i po wymianie elektryki było u nich dobrze...Mozę to przez to. Kable nie za nowe, świece tez maja naloty na porcelanie(same elektrody ładnie brązowe), kopułka cala ale lekkie wyżłobienia na stykach już ma.
Najgorsze że nie mam za dużo kasy i wolałbym nie wymieniać wszystkiego...
Pomierzę dzisiaj oporność kabli zobaczę czy nie ma odchyleń od normy (według tego co pisze w "sam naprawiam")
Dzięki za zainteresowanie :)

[ Dodano: 2010-04-13, 17:50 ]
Witam ponownie :)
Regulacje mam już z głowy, auto chodzi poprawnie i ladnie przyspiesza. Zobaczymy jak spalanie będzie.
Porobiłem dzisiaj troszkę przy autku. Napisze co i jak w stosownych działach.
Pozdrawiam !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”