Problem z temperatura silnika
Moderator: mimier
Problem z temperatura silnika
Witam wszystkich.
Mam pewnien problem z silnikiem w moim 2011 Juke 1.6T. Temperatura pracy silnika ma jakieś wariacje, tzn kiedy stoję na światłach, w korku, temperatura rośnie do normalnego poziomu połowy skali. W momencie kiedy ruszam i jadę, temperatura zaczyna spadać, przy dłuższej jeździe nawet po podstawy skali. Staje, i znów temperatura rośnie. Towarzyszy temu brak ciepłego powietrza z nawiewu kiedy jadę, i dmuchanie ciepłym kiedy stoję. Niby odpowiedz oczywista, czyli termostat. Termostat został wymieniony, ten wyciągnięty faktycznie nie działał, ale problem cały czas jest taki sam. I teraz ciekawostka. W moim silniku, wg Nissana ASO i katalogów części zamiennych, powinny być dwa termostaty. Mój silnik fizycznie posiada tylko jeden. Drugiego brak. Nie ma nawet obudowy.
Auto zostało sprowadzone z Szwajcarii, nie mam jak odtworzyć historii pojazdu, i zasadniczo nie to jest kwestia całości.
Ma ktoś jakiś pomysł co może się dziać, o co może chodzić z tym brakiem termostatu? Mial ktoś coś podobnego? Może jest gdzieś w PL ktoś kto specjalizuje się w Jukach i ich silnikach? Bo mi zaczynaja się wyczerpywać pomysły niestety....
Mam pewnien problem z silnikiem w moim 2011 Juke 1.6T. Temperatura pracy silnika ma jakieś wariacje, tzn kiedy stoję na światłach, w korku, temperatura rośnie do normalnego poziomu połowy skali. W momencie kiedy ruszam i jadę, temperatura zaczyna spadać, przy dłuższej jeździe nawet po podstawy skali. Staje, i znów temperatura rośnie. Towarzyszy temu brak ciepłego powietrza z nawiewu kiedy jadę, i dmuchanie ciepłym kiedy stoję. Niby odpowiedz oczywista, czyli termostat. Termostat został wymieniony, ten wyciągnięty faktycznie nie działał, ale problem cały czas jest taki sam. I teraz ciekawostka. W moim silniku, wg Nissana ASO i katalogów części zamiennych, powinny być dwa termostaty. Mój silnik fizycznie posiada tylko jeden. Drugiego brak. Nie ma nawet obudowy.
Auto zostało sprowadzone z Szwajcarii, nie mam jak odtworzyć historii pojazdu, i zasadniczo nie to jest kwestia całości.
Ma ktoś jakiś pomysł co może się dziać, o co może chodzić z tym brakiem termostatu? Mial ktoś coś podobnego? Może jest gdzieś w PL ktoś kto specjalizuje się w Jukach i ich silnikach? Bo mi zaczynaja się wyczerpywać pomysły niestety....
Pozdrawiam Krzysztof
Jaki termostat założyłeś - firma? Bo ja dwa razy zakładałem u siebie nowy termostat i za każdym razem było tak, jak u Ciebie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
kabar24, ja założyłem używany oryginał. A akcja była w Primerze P11.
U Ciebie jest 1 termostat, chyba, że masz skrzynię automatyczną
U Ciebie jest 1 termostat, chyba, że masz skrzynię automatyczną
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
kabar24, bo ja sprawdziłem umiem czytać ze zrozumieniem, i umiem czytać rysunki
ASO - są części, które można tam kupować, ale są też częsci, których nie warto...... http://allegro.pl/termostat-czujnik-ory ... 15781.html (nie mówię, że wszystkie używki są ok, ale czasami warto włożyć używany oryginał niż nowy zamiennik, czy też nowy oryginał. Ja włożyłem używany oryginał i jeżdżę, chyba już 3 lub 4 rok ).
Jeśli termostat jest w miarę na wierzchu, to można wymienić samemu.
ASO - są części, które można tam kupować, ale są też częsci, których nie warto...... http://allegro.pl/termostat-czujnik-ory ... 15781.html (nie mówię, że wszystkie używki są ok, ale czasami warto włożyć używany oryginał niż nowy zamiennik, czy też nowy oryginał. Ja włożyłem używany oryginał i jeżdżę, chyba już 3 lub 4 rok ).
Jeśli termostat jest w miarę na wierzchu, to można wymienić samemu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
a przypadkiem tym z ASO nie chodziło o to że są dwa czujniki temperatury płynu a nie termostaty?
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
kabar24, spokojnie, każdy użytkownik Nissana tak ma na początku.
_
To jest Nissan, tego nie ogarniesz
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
mały v8, ja miałem dwukrotnie sytuację, że termostat był nowy, a po przekroczeniu prędkości 80 lub 90km/h temperatura leciała na łeb na szyję, pomimo, że układ był odpowietrzony.
Nie wszystkie termostaty mają otworek. Część ma taką zawleczkę - jak ten kupiony przez kabara24. Ta zawleczka mysi być na górze.
Nie wszystkie termostaty mają otworek. Część ma taką zawleczkę - jak ten kupiony przez kabara24. Ta zawleczka mysi być na górze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Układ był odpowietrzony dwukrotnie. Raz po wymianie termostatu, i raz jeszcze na moją prośbę.
Obudowa termostatu którą kupiłem przyszła razem z termostatem, opisany jako Nissan, temperatura otwarcia 95C, otwór jest.
Osobno kupiłem termostat pokazany przez @Janusza, ten ma otwór i zawleczkę, temperatura otwarcia 82C
Zawleczka konkretnie czemu służy? Co za różnica że w jednym jest a w drugim nie ma?
Obudowa termostatu którą kupiłem przyszła razem z termostatem, opisany jako Nissan, temperatura otwarcia 95C, otwór jest.
Osobno kupiłem termostat pokazany przez @Janusza, ten ma otwór i zawleczkę, temperatura otwarcia 82C
Zawleczka konkretnie czemu służy? Co za różnica że w jednym jest a w drugim nie ma?
Pozdrawiam Krzysztof
kabar24, różnica temperatur otwarcia wynika z obszaru, na który był wypuszczany/produkowany dany egzemplarz - północna Europa, środkowa Europa albo południowa Europa
Zawleczka/otwór - jest to po to, żeby układ mógł się odpowietrzać, i żeby nie dochodziło do powstawania pęcherzyków powietrza przy termostacie/na jego powierzchni kiedy jest zamknięty.
Zawleczka/otwór - jest to po to, żeby układ mógł się odpowietrzać, i żeby nie dochodziło do powstawania pęcherzyków powietrza przy termostacie/na jego powierzchni kiedy jest zamknięty.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No i widzisz, człowiek z każdym pytaniem mądrzejszy się robi, dziękuję
[ Dodano: 2018-03-01, 23:21 ]
Sprawa załatwiona i rozwiązana. Nie wiedzieć dlaczego, poprzedni właściciel lub mechanik dokonał jakiejś dziwnej akcji na silniku. W mejscu gdzie jest pompa wody powinien być również drugi termostat, a go nie było. Zmieniona była również cała obudowa, fizycznie nie było miejsca dla termostatu. Zakupiłem prawidłowa obudowę, zamontowałem, tera w układzie są dwa termostatu i wszystko elegancko śmiga
[ Dodano: 2018-03-01, 23:21 ]
Sprawa załatwiona i rozwiązana. Nie wiedzieć dlaczego, poprzedni właściciel lub mechanik dokonał jakiejś dziwnej akcji na silniku. W mejscu gdzie jest pompa wody powinien być również drugi termostat, a go nie było. Zmieniona była również cała obudowa, fizycznie nie było miejsca dla termostatu. Zakupiłem prawidłowa obudowę, zamontowałem, tera w układzie są dwa termostatu i wszystko elegancko śmiga
Pozdrawiam Krzysztof