Wymiana silnika n16

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Olaf123
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2017-12-04, 11:49
Lokalizacja: Mazowsze

Wymiana silnika n16

Post autor: Olaf123 » 2017-12-04, 11:59

Witam. Żona uszkodziła silnik (jechała na zapalonej kontrolce oleju i sie zatarł).
Po rozmowie ze znajomym mechanikiem doszliśmy do wniosku ze lepiej wymienic silnik.
I tu sie zaczely schody ponieważ na wszystkich silnikach jakie widze jest napisane "NISSAN TWIN CAM 16VALVE" a na moim tego nie ma i jak rozumiem moj silnik nie jest 16V a te z napisem sa 16V.
Moje pytanie czy musze szukac silnika bez napisu czy moge smiało zamotnowac ten z napisem?

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: matek_p » 2017-12-04, 12:49

Podaj swój vin albo więcej info co to za silnik :)
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7871
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2017-12-04, 12:59

Olaf123, zrób zdjęcie i wrzuć, zobaczymy co to jest.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Olaf123
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2017-12-04, 11:49
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Olaf123 » 2017-12-04, 15:42

VIN: SJNFBAN16U0446823
https://imgur.com/sZppzwU (Nie mogłem dodac przez forum)
Bo dokladnie ten silnik co mam znalazłem najtańszy za 1700 a te z czarnym deklem z tym napisałem "NISSAN TWIN CAM..." sa duzo tansze i ciekawi mnie czy moge zmienic na ten "NISSAN TWIN CAM..."

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11222
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2017-12-04, 19:48

Wg VINU masz QG18DE, czyli 1,8. Samochód jest z 09.2003 roku

Są silniki z pokrywa czarna i bez, ale nie pamietam które były przed a które po lifcie

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 193
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-12-04, 20:33

czarna pokrywa przedlift bez zmiennej fazy rozrządu
srebrna pokrywa polift ze zmienną fazą rozrządu

raczej szukaj takiego jak mialeś inne nastawy w komputerze sterującym, ale uważaj te silniki lubią żłopać olej, szansa że trafisz na allegro coś w dobrym stanie jest raczej mała, handel używanymi silnikami to śliski biznes
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

Olaf123
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2017-12-04, 11:49
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Olaf123 » 2017-12-04, 22:45

Może lepszym rozwiązaniem będzie naprawa tego?
Ew gdzie mogę jescze szukać silnika? Bo tak ja pisałem najtańszy kosztuje 1700 co się nie opłaca...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7871
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2017-12-05, 07:45

U Nieznajka w Wygnanowie - http://www.autonissan.pl/kontakt
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 193
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-12-05, 15:18

podejrzewam że naprawa zatartego silnika może być bardzo kosztowna jeszcze kwestia co się zatarło bo podejrzewam ze dół silnika wiec glowica może być dobra wtedy możesz kupić tańszy silnik z czarnym deklem i przełożyć swoją głowicę do tamtego silnika bo blok silnika tu i tu jest taki sam z tego co sie orientuje. Przy okazji zrobić rewizję panewek i wymienić pierścienie i masz praktycznie 100% pewności że masz dobry motor. Jeszcze jest kwestia czemu w ogóle doszło do zatarcia starego motoru, nie zdziwiłoby mnie gdyby palił tyle oleju że go po prostu zabrakło.
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

bandito
fanatyk nissana
Posty: 684
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-12-05, 15:29

A nie lepiej poszukać silnika z P11 ? Tam chyba każdy qg18 miał zmienną fazę

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 193
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-12-06, 10:23

a co za różnica z jakiego modelu przecież jak się szuka silnika to się szuka po oznaczeniu silnika czyli w tym przypadku qg18 a nie np. "silnik do almery n16" :)
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

mcqg
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-01-31, 12:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mcqg » 2017-12-06, 13:39

moher3 pisze:a co za różnica z jakiego modelu przecież jak się szuka silnika to się szuka po oznaczeniu silnika czyli w tym przypadku qg18 a nie np. "silnik do almery n16" :)
Najbezpieczniej będzie szukać jednak z tego samego rocznika i pewnie modelu (choć z P12 powinno być też OK). Marne szanse, żeby qg18 z P11.144 pracował pod komputerem z n16 po lifcie - na pewno dołożone/zmienione są jakieś czujniki, a i wydaje mi się, że poliftowe qg18 miały elektroniczną przepustnicę bez linki.. chyba :?:
Po za tym, znaleźć pewny silnik z P11, czyli okolic 2000 roku, to trochę mission impossible..

powodzenia

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 193
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-12-06, 18:32

ponoć właśnie te qg z p11 nie chlały tyle oleju, ktoś tutaj na forum tak twierdził chyba Adamus nie wiem ile w tym prawdy. Jaki ma sens szukanie silnika z tego samego rocznika i modelu toć to bezsens i można wtedy albo nie znaleźć albo przepłacić. Ma być ze srebrnym deklem i będzie taki sam innych nie było. QG z P11.144 nie będzie pracował z ECU z N16 poliftowej bo w P11 był czarny dekiel zaworowy czyli ten starszy silnik który wg. mnie nie ma zmiennej fazy rozrządu. Ja na miejscu zainteresowanego bym poprosił mechanika żeby zrzucił dekiel zaworowy i zobaczył czy góra niezatarta. Jak by była ok to albo remont dołu jeśli ma to sens finansowy albo kupić qg przedliftowe juz za 500 się da, wymiana pierścieni 200, uszczelka, szlif z 250 i pojechał, roboty nie licze bo każdy inaczej krzyczy. i jeszcze można głowice sprzedać albo zawieźć na złom to co zostanie :)
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

bandito
fanatyk nissana
Posty: 684
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-12-06, 20:02

Nie wiem czy czytaliście czy nie ale u są opisane różnice między przed a poloftowym silnikiem qg

viewtopic.php?t=2955

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 193
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-12-06, 20:37

więc oprócz głowicy z kolektorem trzeba przełożyć jeszcze koło zamachowe i czujnik położenia wału i będzie wszystko śmigać, przy takiej przekładce silników to już żaden problem, a minimum 1000zł jest oszczędności na różnicy w cenie silników z czarną i srebrną pokrywą
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”