[N16] Różnica w silnikach QG18

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

[N16] Różnica w silnikach QG18

Post autor: johny_fellow » 2010-06-20, 22:43

Siemka!

Kolega robi wymianę silnika QG18 w Almerce N16 2003 r.
Silnik dawcy jest z Primery P11.144 z 2000 r.

Podczas prac zauważył, że różni się sterowanie zmiennych faz rozrządu, czujnika na wałku (na jednym silniku jest na wydechowym, na drugim na dolotowym), oraz kompem.

Czy ktoś wie jak to obejść?
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-21, 07:19

To nie będzie takie proste...
Do 2002 był silnik QG18DE S1 czarna pokrywa - 114KM, VTC - zmienna faza przełączana w punkcie
Od 2002 QG18DE S2 srebrna pokrywa - 116km, CVTC - ciągła zmienna faza sterowana przez ECU.

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-06-21, 08:23

Jak myślisz, co będzie lepszym rozwiązaniem:
- przełożyć głowicę od silnika S2 do S1;
- przełożyć kompa i wiązkę z S1?
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-21, 17:53

johny_fellow pisze:przełożyć głowicę od silnika S2 do S1
Nie jestem pewien czy są identyczne i czy wszystko będzie pasować p'n'p
johny_fellow pisze:przełożyć kompa i wiązkę z S1?
pełna przekładka silnik + komp + wiązka powinna się udać bez większych problemów.
Chociaż nie znam nikogo po takim swapie...
Szkoda, że nie kupił silnika w tej samej wersji :/ Było by znacznie mniej problemów.

A co w ogóle dolega staremu silnikowi?
Bo może da się coś łatwiej wykombinować niż przekładka całego motoru.

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-06-21, 17:58

Mas pisze:A co w ogóle dolega staremu silnikowi?
Bo może da się coś łatwiej wykombinować niż przekładka całego motoru.
Z tego co wiem to jest zajeżdżony, bierze olej i dlatego właściciel zacydował, że chce przekładki. Coś łatwiejszego będzie trudne do zrobienia bo motor S1 już siedzi w budzie gdzie był S2.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-06-21, 19:14

johny_fellow pisze:Z tego co wiem to jest zajeżdżony, bierze olej i dlatego właściciel zacydował, że chce przekładki. Coś łatwiejszego będzie trudne do zrobienia bo motor S1 już siedzi w budzie gdzie był S2.
Jak tak, to najszybciej przełożyć wiązkę i ECU.
Pożeranie oleju to standardowa usterka Almer z przełomu 2002/2003 - można było spróbować wymienić pierścienie. Chyba, że silnik rzeczywiście zajeżdżony.
Ale jak już motor siedzi to nic tylko składać dalej :)

Tak przy okazji to jakby była taka możliwość (jeśli ściągaliście pokrywy), to moglibyście w wolnej chwili pomierzyć wałki ssący i wydechowy w obu wersjach - jako ciekawostkę ;)

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-21, 20:54

Ciężko będzie teraz zrobić żeby wszystko działało poprawnie, przekładka wiązki i Ecu raczej się nie uda bo s1 nie ma can a s2 ma i gada po nim z większością ważnych komponentów.

Chyba zostawienie głowicy i kolektora z s2 to dobry pomysł bo zostanie sterowanie fazą, czujki położenia wałka i elektroniczna przepustnica.

Czujnik położenia wału jest inny, inna jest ilość zębów wyciętych ma kole zamachowym więc nie ma bata żeby s1 odpalił na kompie z s2 więc musicie przełożyć koło zamachowe i stary czujnik położenia wału.

Nie łatwiej było kupić s2 z anglika i przeszczepić pnp? Robota żeby to odpalić pewnie wyjdzie tyle albo i więcej niż trzeba było dołożyć do s2.
Moja almera miała wymieniony silnik z tego samego powodu i trwało to 2 dni razem z testami.

carcode
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-08-01, 13:48
Lokalizacja: gorka januszewska

Post autor: carcode » 2010-08-01, 21:07

... i co dalej... mam ten sam problem...
przezucilem motory, mam tez kompa od tego silnika wiec moge go podlozyc, tylko inne wtyczki

wie ktos jak to spiac do kupy ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”