[N16] Różnica w silnikach QG18
Moderator: sergiej
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
[N16] Różnica w silnikach QG18
Siemka!
Kolega robi wymianę silnika QG18 w Almerce N16 2003 r.
Silnik dawcy jest z Primery P11.144 z 2000 r.
Podczas prac zauważył, że różni się sterowanie zmiennych faz rozrządu, czujnika na wałku (na jednym silniku jest na wydechowym, na drugim na dolotowym), oraz kompem.
Czy ktoś wie jak to obejść?
Kolega robi wymianę silnika QG18 w Almerce N16 2003 r.
Silnik dawcy jest z Primery P11.144 z 2000 r.
Podczas prac zauważył, że różni się sterowanie zmiennych faz rozrządu, czujnika na wałku (na jednym silniku jest na wydechowym, na drugim na dolotowym), oraz kompem.
Czy ktoś wie jak to obejść?
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Jak myślisz, co będzie lepszym rozwiązaniem:
- przełożyć głowicę od silnika S2 do S1;
- przełożyć kompa i wiązkę z S1?
- przełożyć głowicę od silnika S2 do S1;
- przełożyć kompa i wiązkę z S1?
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Nie jestem pewien czy są identyczne i czy wszystko będzie pasować p'n'pjohny_fellow pisze:przełożyć głowicę od silnika S2 do S1
pełna przekładka silnik + komp + wiązka powinna się udać bez większych problemów.johny_fellow pisze:przełożyć kompa i wiązkę z S1?
Chociaż nie znam nikogo po takim swapie...
Szkoda, że nie kupił silnika w tej samej wersji Było by znacznie mniej problemów.
A co w ogóle dolega staremu silnikowi?
Bo może da się coś łatwiej wykombinować niż przekładka całego motoru.
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Z tego co wiem to jest zajeżdżony, bierze olej i dlatego właściciel zacydował, że chce przekładki. Coś łatwiejszego będzie trudne do zrobienia bo motor S1 już siedzi w budzie gdzie był S2.Mas pisze:A co w ogóle dolega staremu silnikowi?
Bo może da się coś łatwiej wykombinować niż przekładka całego motoru.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Jak tak, to najszybciej przełożyć wiązkę i ECU.johny_fellow pisze:Z tego co wiem to jest zajeżdżony, bierze olej i dlatego właściciel zacydował, że chce przekładki. Coś łatwiejszego będzie trudne do zrobienia bo motor S1 już siedzi w budzie gdzie był S2.
Pożeranie oleju to standardowa usterka Almer z przełomu 2002/2003 - można było spróbować wymienić pierścienie. Chyba, że silnik rzeczywiście zajeżdżony.
Ale jak już motor siedzi to nic tylko składać dalej
Tak przy okazji to jakby była taka możliwość (jeśli ściągaliście pokrywy), to moglibyście w wolnej chwili pomierzyć wałki ssący i wydechowy w obu wersjach - jako ciekawostkę
Ciężko będzie teraz zrobić żeby wszystko działało poprawnie, przekładka wiązki i Ecu raczej się nie uda bo s1 nie ma can a s2 ma i gada po nim z większością ważnych komponentów.
Chyba zostawienie głowicy i kolektora z s2 to dobry pomysł bo zostanie sterowanie fazą, czujki położenia wałka i elektroniczna przepustnica.
Czujnik położenia wału jest inny, inna jest ilość zębów wyciętych ma kole zamachowym więc nie ma bata żeby s1 odpalił na kompie z s2 więc musicie przełożyć koło zamachowe i stary czujnik położenia wału.
Nie łatwiej było kupić s2 z anglika i przeszczepić pnp? Robota żeby to odpalić pewnie wyjdzie tyle albo i więcej niż trzeba było dołożyć do s2.
Moja almera miała wymieniony silnik z tego samego powodu i trwało to 2 dni razem z testami.
Chyba zostawienie głowicy i kolektora z s2 to dobry pomysł bo zostanie sterowanie fazą, czujki położenia wałka i elektroniczna przepustnica.
Czujnik położenia wału jest inny, inna jest ilość zębów wyciętych ma kole zamachowym więc nie ma bata żeby s1 odpalił na kompie z s2 więc musicie przełożyć koło zamachowe i stary czujnik położenia wału.
Nie łatwiej było kupić s2 z anglika i przeszczepić pnp? Robota żeby to odpalić pewnie wyjdzie tyle albo i więcej niż trzeba było dołożyć do s2.
Moja almera miała wymieniony silnik z tego samego powodu i trwało to 2 dni razem z testami.