Lancia Ypsilon 1.3 JTD '06

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Fogo
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Lancia Ypsilon 1.3 JTD '06

Post autor: Fogo » 2016-12-12, 15:48

Almera zmieniła właściciela. My natomiast staliśmy się posiadaczami małego miejskiego popierdzielacza jakim jest Lancia Ypsilon z 2006 roku z silnikiem 1.3 JTD.
Czy szczęśliwymi posiadaczami to czas pokaże.
Auta szukaliśmy wspólnie z żoną i jakoś tak wyszło, że trafiła na ogłoszenie z Lancią.
Co prawda miała być benzyna i 2006 to było najstarsze co chcieliśmy, ale jakoś tak wyszło, że kupiliśmy właśnie to autko.
Co by o nim powiedzieć. Jest ładne i dość przestronne w środku. Zarejestrowane na cztery osoby i mało pali.
Na wyposażeniu ma klimatyzację, radio na cd, ustawiane elektrycznie lusterka i opuszczane elektrycznie szyby.
Ze śmiesznych rzeczy to zegary są na środku, białe z zielonym podświetleniem.
Według licznika przejechane ma 150k km. Malowany był dach i maska. Auto mało pali około 4.9 w cyklu mieszanym plus 100km po autostradzie z prędkością około 140-150km/h.
To właściwie tyle jeśli chodzi o ten samochód. Jeździ się nim trochę nijak w porównaniu do Almery, fotele chyba tez nie są aż tak wygodne, chociaż robią dobre pierwsze wrażenie. Zero kopa, chociaż po kilku przelotach po obrotomierzu jest jakby lepiej. W sumie to chyba bardziej podoba się żonie niż mi :)
Tak czy inaczej jest i przez przynajmniej dwa lata pewnie z nami zostanie.
Poniżej dwa zdjęcia (więcej nie udało się ogarnąć.
Obrazek
Obrazek

Dlaczego nie micra? W sumie to nie wiem, ale pewnie chodziło o to, że u nas w mieście jeździły tylko w szkołach jazdy. Dlaczego nie coś innego? Bo duże auto nie było nam tak potrzebne, chociaż myśleliśmy nad Primerą p12 jednak opinie nieco mnie odstraszyły, a budżet nie pozwalał na sensowny egzemplarz. To samo dotyczyło Mazdy 6.
W sumie to chyba dobrze, że wzięliśmy Lancię, bo mogła być Panda :P

Do tej pory w aucie zostały wymienione opony na zimowe (nowe Continentale) i czujnik ciśnienia doładowania/atmosferycznego, no i oczywiście olej i filtry, ale to raczej normalne :)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-12-12, 16:08

Fajne autko-żonka szczęśliwa zapewne :)
Z dieslami często tak jest, że ludzie jeżdżą nimi jak dieslem (stereotyp mulenia do 2tysi).

Miałem to samo jak kupiłem Fabie 1.9tdi 101ps. Na początku jakoś nijak, po pierwszej wymianie oleju połączonej z płukanką silnika i dodatkami czyszczącymi układ paliwowy i wtryski było już lepiej. Niestety silnik zagnojony bo 282tys zrobił na 5w30 castrola, wynieniany po 15tkm. Obecnie 5w40 zmieniany po 10tkm, i to już sporo daje jeśli chodzi o popuszczenie mechaniki.

Generalnie polecam wszelkiej maści płukacze i czyszczacze w turbo dieslach. Od paliwa po silnik wszystko zachemiować i naprawdę czuje się wtedy różnicę. Ostateczna wisienka na tort do jakiś wirus i można się cieszyć ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11221
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-12-12, 17:49

Miałem ten silnik w Astrze 3 i było mu cięzko. Tu lżejsza buda wiec powienien zasuwać :)

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 590
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2016-12-13, 07:34

Lancia od paru dobrych lat kojarzy mi się z gratami fiata lekko przekombinowanymi włożonymi w ładniejsze, a na pewno ciekawsze opakowanie :) Dziewczyna kumpla takim popitala i powiem szczerze, że urocze autko ;) Jakoś tak nie potrafie się na niego nie popatrzeć przechodząc obok :)
Jest: N14 Liftback "dziadziuś na sterydach" in progresss
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-12-13, 09:28

Postaw obok Muwika i powiedz teraz: na które popatrzysz ? :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Fogo
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2017-01-02, 13:53

Ypsilon jest sympatyczny i faktycznie jest to fiat trochę ładniej zapakowany i trochę lepiej wykonany zwłaszcza przy wyższych wersjach wyposażenia.
Lancia jest nietypowa i pewnie gdybyśmy mieli trochę więcej grosza to zdecydowalibyśmy się na Deltę, bo ma bardzo ładną sylwetkę i robi wrażenie :)
Plusy są takie, że auto nie jest przesadnie przekombinowane i części są prawie o połowę tańsze niż to miało miejsce w przypadku Almery :)

edit:
kolejne kilometry za mną. Spalanie jest całkiem spoko bo w okolicach 4.2-4.5 litra na sto w cyklu mieszanym.
Zastanawiają mnie dwie rzeczy:
- kiedy wymienić rozrząd, teoretycznie jeszcze długo nie muszę, ale w praktyce bywa różnie,
- nie wiem czy nie spierdziela mi płyn chłodniczy i czy nie ucieka do silnika... mam nadzieję, że się mylę, ale muszę obserwować ilość płynu i oleju silnikowego (mam wrażenie, że oleju jest jakby więcej niż przed nalaniem, ale może tylko mi się wydaje).

Jakieś rady jeszcze macie? Silnik pracuje raczej normalnie, spalanie też ok, pali bez problemu, więc nie wiem, czy po prostu jestem przeczulony, czy faktycznie coś jest nie tak.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2093
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2017-01-02, 18:17

Auto ma DPF-a? jeśli przybywa oleju to może być znak że paliwo się do niego dostaje,stąd wyższy poziom - kwestia porządnego wypalania filtra - o ile jest.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Fogo
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2017-08-11, 11:29

nie ma dpfu a tylko egr. Nie wiem, czy z tym olejem mi sie nie przywidzialo, bo przeciez nie tak latwo chyba rozwalic uszczelkę?

wczoraj po deszczu udało mi się ogarnąć całe dwa zdjęcia :D
tak obecnie wygląda nasza Lancia:
Obrazek

Obrazek

a od pewnego czasu jeździ z nami taki mały ziomek:
Obrazek

Niedawno wymieniłem w aucie egr na nowy. Koszt w sumie nie był porażający bo z robocizną wyrobiłem się poniżej 600zł.
Na liczniku stuknęło niedawno 167 tysięcy, czyli od zakupu przejechaliśmy już prawie 20 tysięcy zrobione tym małym autkiem.
Nie jest złe, ale czeka mnie trochę wymian pewnie w najbliższym czasie (hamulce przód i amortyzatory z tyłu, bo mi się nie podoba jak pracują)
Przy ostatnim 1000km na komputerze średnie spalanie wychodziło 3.4 litra na 100km, a rzeczywiste spalanie wyniosło około 4 litrów. Przy zatankowaniu do pełna weszło nicałe 41 litrów :)

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 1909
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: majchrzok » 2017-08-11, 11:54

Spalanie marginalne,wręcz bym powiedział. Fajnie ze auto sie spisuje,bo rozne opinie slyszalem na temat tego silnika. Kolor auta pod kolor paznokci -bardzo ladny:)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-08-16, 08:16

Mam dizla 1.5dci. Spalanie pokazuje 4-4.2l a realnie pod dystrybutorem wychodzi 5l. Z tym że nie mule i większość prędkości pozamiejscowych to 110-130kmh. Więc nei ma źle ;)

ps - foty mi nie banglają
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Fogo
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2017-11-13, 13:55

Auto jest z nami prawie rok ;)
Podsumowując co zrobiliśmy od tego czasu nieco się nazbierało ;)
Na dzień dobry wymiana oleju i filtrów plus padnięty czujnik podciśnienia.
Jakiś czas później wywalił egr i kolejna wymiana oleju i filtrów, okazało się później, że tylne hamulce się rozsypały i trzeba było wszystko wymienić.
Po kolejnych kilku tysiącach umarł akumulator (był od nowości, więc miał prawo).
Całkiem niedawno "wyszły" przednie klocki i przy okazji mechanik poinformował mnie, że tylne amory są troszkę zjechane i trzeba je wymienić, co nastąpiło wczoraj (wleciały KYB excel-g, bo ultra sr nie robią do tego modelu).
Niedługo, czyli na początku miesiąca czeka mnie wymiana oleju i filtrów.
18 tysięcy km strzeliło nawet nie wiem kiedy.
Jak widać nie takie fiaty straszne jak je malują. Poza rzeczami eksploatacyjnymi nic się nie działo poważnego.
No i kolejny raz sprawdza sie powiedzenie "jak dbasz tak masz".

Edit:
wymieniony olej i zrobiona płukanka. Padło na Millersa 5w40 Trident. W aucie miałem już zalane LiquiMoly i Valvolaine (valvo wypadło tragicznie - problem z ciśnieniem przy dłuższym postoju dość głośna praca i ogólnie nie było miło). Na obecnym póki co jest chyba najlepiej (najciszej), ale nie zapeszam. Oczywiście kupowałem od Gawła z rajdoactive.pl

W ostatni piątek Lancia była w spa i trochę lepiej widzi ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jedyny minus jest taki, że klosze w środku są po prostu brudne i to nieco psuje efekt polerki. Poza tym jestem zachwycony tym co udało się osiągnąć. Widoczność znacząco się poprawiła, chociaż nie była wcale zła :)


Jeśli chodzi o filtry to nie zmieniałem tym razem paliwowego (zrobię to na wiosnę przy kolejnej wymianie oleju). Powietrza wybrałem oryginalny z ASO, a olejowy to Mann :)

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1423
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2017-11-13, 19:29

Ja jako dupowóz też kupiłem fiata z 1.9 i ogólnie też nie narzekam na to auto. Jest ciche w środku, ma tylko 10 KM więcej niż primera, ale zbiera się o niebo lepiej i pali w granicach 5 l na trasie i 7-8.5 w mieście. Fakt faktem, jak dbasz tak masz. Ciekawe z tym olejem valvo, bo u mnie jest już drugi raz Maxlife i dodatkowo płukałem przed tą ostatnią wymianą. Zmniejszyła się konsumpcja oleju i pracuje dość cicho (nie licząc stukającej płytki popychacza).

Kolega w grande punto zrobił na silniku 1.3 ponad 100 tyś km i oprócz eksploatacyjnych wymian rozrządu oleju i filtrów to raczej nic nie wspominał, żeby więcej się działo z motorem. Jedynie to jak na tak mały motor jest dość paliwożerny, bo pali tyle co moje 1.9, ale to może kwestia kierowcy.

Fogo
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Lancia Ypsilon 1.3 JTD '06

Post autor: Fogo » 2018-05-09, 14:50

No z Valvo nie byłem zadowolony, chociaż w Almerze był dwa razy i było całkiem spoko. Może to przez brak płukanki przed wymianą sam nie wiem.

Oleju nie bierze w ogóle tak samo jak poprzednie auto (albo pobiera tyle, że nie zauważyłem). Co do spalania, to gdyby paliło mi w takich okolicach jak piszesz to bym się załamał :P
W trasie jest około 4litrów a w mieście dobija do 5-5.5, więc całkiem znośnie.

Pytanie jeszcze, którą wersję silnika miał Twój kolega. Może jakąś mocniejszą, bo ja mam najbardziej podstawową wersję, czyli silnik a188.9000 o zawrotnej mocy 70KM.

Pierwotnie szukałem właśnie Punto w benzynie, oglądałem też pomarańczową pandę, ale ostatecznie padło właśnie Lancię i już rok się z nią męczę ;)

edit 09.05.2018
Auto ma nakręcone 183500 km, więc zamówiłem już olej i filtry :)
Olej to ponownie Millers, bo bardzo fajnie auto na nim pracuje.
W międzyczasie zostało zrobionych pare rzeczy:
- uszczelniona pompa common rail;
- hamulce z przodu,
- dopełniona klima i zaozonowana.

Spalanie w sumie bardzo przyjemne, bo w granicach 4litrów na 100km w trasie i około 5-5.5 w mieście.

Podjęliśmy też z żoną, że będziemy zmieniać auto, więc w najbliższym czasie Lancia będzie na sprzedaż.
Najpierw wystawię na forach :) Jakby ktoś szukał niebanalnego auta do miasta i nie tylko to dajcie znać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Marki Aut”