Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Co odpowiada za uruchomienie ssania w P10 GT

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

[P10/WP10] Co odpowiada za uruchomienie ssania w P10 GT

Post autor: zuh » 2016-06-19, 21:40

Witam.
Problem polega na tym, że najprawdopodobniej nie włącza mi się ssanie. Efektem tego jest utrudnione uruchomienie silnika, a po jego odpaleniu obroty są za wolne, po nagrzaniu wszystko jest ok (chyba).
Moje pytanie brzmi: co odpowiada za uruchamianie ssania? czy tylko ecu zwiększa dawkę paliwa czy coś jeszcze jest uruchamiane? Nie widziałem tam typowego silnika krokowego, są jakieś dwa elektromagnesy, czyżby to jeden z nich?
A może jest jakaś inna przyczyna tego problemu?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-06-19, 21:43

Czujnik temperatury odpowiada za ssanie
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-06-20, 07:21

No tak. Czujnik podaje informacje jaka jest temp silnika do komputera i ten uruchamia ssanie. Pytanie jak komputer uruchamia ssanie? Czy tylko zwiększa dawkę paliwa czy może dodatkowo otwiera jakiś zawór? W kolektorze ssącym są dwa zawór uruchamiane elektrozaworami.

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-06-20, 22:24

IACV air velve ASSY-regulator, 266053J00.

Cuda można z tym zdziałać, ale to już dla tych na level up :P

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-20, 22:26

Foo, pogadankę z Zuhem, już odbyłem, więc chłopak wie co i jak ugryźć :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-06-20, 22:29

Obrazek

Liczyłem, że pomógł wpadnie :lol:

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-06-24, 18:34

Pomógł poleciał dla janusza za rozmowę telefoniczną i dla foo za fachową nazwę :)

_________________________________


Okazało się, że miałem niepotrzebnie zaślepiony kanał którym doprowadzane było powietrze do zaworu o którym pisał foo i rozmawiałem z januszem.
Pytanie gdzie to powinno być podłączone? W moim temacie o buggym była rozmowa, że podciśnienia idą do regulatora powietrza i serwa hamulca a reszta do puszki z węglem aktywnym.
Usuwał ktoś puszkę z węglem aktywnym?
Chodzi mi o to gdzie dokładnie powinien być podłączony przewód zaznaczony na zdjęciu?
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-24, 18:44

zuh, do dolotu, przed przepustnicą
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-06-24, 18:47

Do tej gumowej rury? Ja tam miejsca nie mam..... chyba ;/ jeszcze dokładnie sprawdzę. ehh tak to jest jak się w pośpiechu robi.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-24, 18:56

Na rurze dolotu - gumowej, masz wlot i wylot powietrza oraz wyjście na rezonator, odmę i zawór od wolnych.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-06-24, 22:08

Taki jakby gwizdek? taka jakby rurka metalowa z małym otworem na końcu? To ten zawór?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-24, 22:35

zuh, daj foto, będzie łatwiej
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-06-24, 23:03

Obrazek
trochę małe ale aktualnie nie mam innego. Zostaje chyba tylko to do podłączenia.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-24, 23:07

No to by było to :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-06-25, 10:31

zuh pisze:Usuwał ktoś puszkę z węglem aktywnym?
W żadnym aucie tego nie mam
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”