Obroty biegu jałowego
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Obroty biegu jałowego
panowie, coś mi nie pasi...
występuje u mnie falowanie na wolnych obrotach, buja o jakies 50rpm, nawet czasem mam wrażenie ze zaplon wypada ale nie ma powodu (kable, swiece, palec, kopolka etc nowe, PB i LPG to samo)
Tak więc pozostało mi sprawdzic lewe, wylałem puszke plaka na dolot i kolektor, nic nie znalazłem (dolot swego czasu mnie już przetrenował więc tez kilka razy juz sprawdzany był)
tak więc ostatnim czasem pozostała regulacja przepustnicy i krokowca, pierw zrobiłem na oko (przepustnica jak ją kupiłem miała już plombe zerwaną więc nie ma co sie szczypac), ustawiłem liściem jakies 950rpm, do tego podciagnolem krokowcem na 1000rpm i tps na 0,45v-4,3v
zapłon na 3/4 fasoli co odpowiada 19st na strebooo, cofanie i przyspieszanie nic nie wnosi w temat
i teraz kolejna bajka: po ustawieniu wolnych na 1000rpm auto lepiej chodzi, plynniej przyspiesza i zmienia biegi. Cieszyłem się tym faktem do dnia następnego bo pojawiło się mimowolne wznoszenie obrotwo biegu jalowego:
-odpalam ma 1400
-po zagrzaniu 1300
-gdy sie zatrzymam spadaja na 1100
-jak zrobie trase do pracy do na 40km jazdy po zatrzymaniu mam elegancko 1000
-potem znowu totolotek 1200/1300/1100/1000 jak mu sie podoba, czasem strzelenie z pedału gazu pomaga i spadaja na 1000 (linka przesmarowana i nie blokuje)
podejrzenie padło na MAFa, podmieniłem i nic, wiec dalej wyczytałem o czujniku temp cieczy, po odłączeniu obroty spadały ale chyba ze wzgledu na obciążenie wentylatora i pojawiał się na PB stuk. Na odłączonej czy podłączonej lambadzie nie ma różnicy (komp eGT lambda tytanowa)
czekam na kolejne wskazówki, ale temat mnie bardzo nurtuje, moze szukam na około a do ustawienia są luzy? ale skąd one miały by wpływ na wysokosc biegu jalowego, oczywiscie na bujanie tak ale nie na w/w losowanie lotto 1200/1300/1100/1000
występuje u mnie falowanie na wolnych obrotach, buja o jakies 50rpm, nawet czasem mam wrażenie ze zaplon wypada ale nie ma powodu (kable, swiece, palec, kopolka etc nowe, PB i LPG to samo)
Tak więc pozostało mi sprawdzic lewe, wylałem puszke plaka na dolot i kolektor, nic nie znalazłem (dolot swego czasu mnie już przetrenował więc tez kilka razy juz sprawdzany był)
tak więc ostatnim czasem pozostała regulacja przepustnicy i krokowca, pierw zrobiłem na oko (przepustnica jak ją kupiłem miała już plombe zerwaną więc nie ma co sie szczypac), ustawiłem liściem jakies 950rpm, do tego podciagnolem krokowcem na 1000rpm i tps na 0,45v-4,3v
zapłon na 3/4 fasoli co odpowiada 19st na strebooo, cofanie i przyspieszanie nic nie wnosi w temat
i teraz kolejna bajka: po ustawieniu wolnych na 1000rpm auto lepiej chodzi, plynniej przyspiesza i zmienia biegi. Cieszyłem się tym faktem do dnia następnego bo pojawiło się mimowolne wznoszenie obrotwo biegu jalowego:
-odpalam ma 1400
-po zagrzaniu 1300
-gdy sie zatrzymam spadaja na 1100
-jak zrobie trase do pracy do na 40km jazdy po zatrzymaniu mam elegancko 1000
-potem znowu totolotek 1200/1300/1100/1000 jak mu sie podoba, czasem strzelenie z pedału gazu pomaga i spadaja na 1000 (linka przesmarowana i nie blokuje)
podejrzenie padło na MAFa, podmieniłem i nic, wiec dalej wyczytałem o czujniku temp cieczy, po odłączeniu obroty spadały ale chyba ze wzgledu na obciążenie wentylatora i pojawiał się na PB stuk. Na odłączonej czy podłączonej lambadzie nie ma różnicy (komp eGT lambda tytanowa)
czekam na kolejne wskazówki, ale temat mnie bardzo nurtuje, moze szukam na około a do ustawienia są luzy? ale skąd one miały by wpływ na wysokosc biegu jalowego, oczywiscie na bujanie tak ale nie na w/w losowanie lotto 1200/1300/1100/1000
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
pany produkcja w temacie dalej trwa
i teraz kolejna bajka: po ustawieniu wolnych na 1000rpm auto lepiej chodzi, plynniej przyspiesza i zmienia biegi. Cieszyłem się tym faktem do dnia następnego bo pojawiło się mimowolne wznoszenie obrotwo biegu jalowego:
-odpalam ma 1400
-po zagrzaniu 1300
w tym momencie zatrzymuje auto, gaszę, odpalam od razu i obroty jak powinno być na 1000, jeśli nie wyłączę auta ma te 1400rpm-ów
mimo wszystko czasem śmierdzi benzyną z wydecha, czasem mam wrażenie ze zapłon gubi, no te wkurzające bujanie tzn auto na puszczonym gazie jedzie jakiś kawalek po czym zaczyna się kangurek. To samo na LPG i na PB
dodatkowo jak depne w gaz i schodzi z obrotów to wskazowka mija 1000rpm jakby smierdzialo, wpada na 700rpm i podbija momentalnie na 1000... po odpięciu tps schodzenie z obrotw jest dokładne, rowne i na 1000rpm
to by miało znaczyc ze tps?
i teraz kolejna bajka: po ustawieniu wolnych na 1000rpm auto lepiej chodzi, plynniej przyspiesza i zmienia biegi. Cieszyłem się tym faktem do dnia następnego bo pojawiło się mimowolne wznoszenie obrotwo biegu jalowego:
-odpalam ma 1400
-po zagrzaniu 1300
w tym momencie zatrzymuje auto, gaszę, odpalam od razu i obroty jak powinno być na 1000, jeśli nie wyłączę auta ma te 1400rpm-ów
mimo wszystko czasem śmierdzi benzyną z wydecha, czasem mam wrażenie ze zapłon gubi, no te wkurzające bujanie tzn auto na puszczonym gazie jedzie jakiś kawalek po czym zaczyna się kangurek. To samo na LPG i na PB
dodatkowo jak depne w gaz i schodzi z obrotów to wskazowka mija 1000rpm jakby smierdzialo, wpada na 700rpm i podbija momentalnie na 1000... po odpięciu tps schodzenie z obrotw jest dokładne, rowne i na 1000rpm
to by miało znaczyc ze tps?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
a mnie się uspokoilo po dokręceniu sruby na IACV, miałem ją wykręconą wcześniej na wolnych obrotach 1200. teraz jest zakrecona chyba prawie na maks i 900rpm jak wryte
te jazdy bankowo powoduje plywajacy "krokowiec"
jednak 900rpm dla mnie to za nisko i lekko podciągnalem liściem TB na 1000rpm i jest teraz sysunia-do kolejnego grzebania
te jazdy bankowo powoduje plywajacy "krokowiec"
jednak 900rpm dla mnie to za nisko i lekko podciągnalem liściem TB na 1000rpm i jest teraz sysunia-do kolejnego grzebania
Ostatnio zmieniony 2016-02-12, 12:38 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Też mam dość dziwny problem.
Silnik słupek z Almery Tino, osprzęt z primery P10 SLX (lowport kanciak). Silnik po odpaleniu wskakuje na około 1200obr, jak przejadę kilka kilometrów to trzyma około 1800-2000 obr na wolnych i baaardzo powoli te obroty maleją wraz z rozgrzewaniem się silnika. Dopiero po długiej pracy (około 30minut) stabilizują się na około 1000-1100 obr/min. Jeśli ustawie książkowe 850obr/min to po odpaleniu na zimnym silnik odpala i zaraz gaśnie, trzeba się wspomagać pedałem gazu - chwile go przytrzymam na wciśniętym lekko gazie i później już chodzi. Zaczynam szukać rozwiązania problemu bo mnie te 2000obr zaczynają irytować. Co ciekawe w lato jest lepiej, wskakuje na niższe obroty typu 1500 i szybciej schodzi na 1000. Jakieś pomysły?
Silnik słupek z Almery Tino, osprzęt z primery P10 SLX (lowport kanciak). Silnik po odpaleniu wskakuje na około 1200obr, jak przejadę kilka kilometrów to trzyma około 1800-2000 obr na wolnych i baaardzo powoli te obroty maleją wraz z rozgrzewaniem się silnika. Dopiero po długiej pracy (około 30minut) stabilizują się na około 1000-1100 obr/min. Jeśli ustawie książkowe 850obr/min to po odpaleniu na zimnym silnik odpala i zaraz gaśnie, trzeba się wspomagać pedałem gazu - chwile go przytrzymam na wciśniętym lekko gazie i później już chodzi. Zaczynam szukać rozwiązania problemu bo mnie te 2000obr zaczynają irytować. Co ciekawe w lato jest lepiej, wskakuje na niższe obroty typu 1500 i szybciej schodzi na 1000. Jakieś pomysły?
może czujnik temperatury świruje skoro latem jest troche lepiej?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Vendo, a w jaki sposob zmniejszasz obroty? przymykasz przepustnice czy zakrecasz IACV?
jesli problem to temat ssania czyli wygrzewania silnika to obadaj 2 sprawy:
-czujnik temperatury i kable do ecu
-zaworek ssania pod kolektorem i jego kabelki do ecu
jesli problem to temat ssania czyli wygrzewania silnika to obadaj 2 sprawy:
-czujnik temperatury i kable do ecu
-zaworek ssania pod kolektorem i jego kabelki do ecu
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Wyczytałem w książce, że powinno się robić tak:Ad@mus pisze:Vendo, a w jaki sposob zmniejszasz obroty? przymykasz przepustnice czy zakrecasz IACV?
-rozgrzać auto
- odłączyć TPS
- ustawić wolne śrubą plastikową na krokowcu (czyli IACV TAK?)
- podłączyć TPS
i tak właśnie robię, a powinienem grzebać przy liściu?
Ja już sam nie wiem jak to powinno być....
Niech mnie ktoś naprowadzi.
Silnik chodzi tak jak powinien, generuje 160KM, ciągnie jak trzeba, tylko z tymi obrotami jakieś jaja...
Panowie w związku z tym, że auto zaczęło mi płynnie odpalać to zaczynam walke z za wysokimi obrotami na ssaniu. Obroty rzędu 1750-1800 po odpaleniu na zimnym to w moim odczuciu zdecydowanie za duzo. SIlnik SR20VE ustawione obroty na sztywno na liściu, BRAK KROKOWCA. i tu odrazu zadam inne pytanie, bo może mieć to związek w sumie.. Czy ktoś ma jakiś pomysł na zaadaptowanie krokowca? WIem, że można zrobić adapter pod przepustnice z polifta, ale może jest jakiś inny myk który ma ktoś obcykany ?
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...