Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
5w40 jest okej ale tylko z dobrej firmy
naj mniej ryzykowny jest motul, bo go zachwalaja i duzo sie sprzedaj ale popatrza za:
eneos 5w40
liqui moly 5w40
fuchs 5w40
millers 5w40
cos wybierzesz
nie kupuj na pewno castrola i lotosa czy innych marketowek
naj mniej ryzykowny jest motul, bo go zachwalaja i duzo sie sprzedaj ale popatrza za:
eneos 5w40
liqui moly 5w40
fuchs 5w40
millers 5w40
cos wybierzesz
nie kupuj na pewno castrola i lotosa czy innych marketowek
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Gaweł http://www.sunoco.be/PDF/UK/TDSUKSYNTUR ... 205W50.PDF
Ad@mus, motula można kupić w tesco........
Arczar, z tego co wiem to Arias testował Xado i sobie chwalił
Ad@mus, motula można kupić w tesco........
Arczar, z tego co wiem to Arias testował Xado i sobie chwalił
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Janusz, karta nic specjalnego nie wykazuje - parametry jak w zasadzie każdy 5W50.
Jeśli latałeś ostatnio na czymś pokroju 10W60 czy 10W70, i do tego porównujesz, to faktycznie możesz mieć wrażenie, że jeździsz na oleju "lekkobieżnym"
Jeśli latałeś ostatnio na czymś pokroju 10W60 czy 10W70, i do tego porównujesz, to faktycznie możesz mieć wrażenie, że jeździsz na oleju "lekkobieżnym"
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Wrzucam z ciekawości skład świeżego oleju jakim dysponuję:
Shell Helix Ultra 5W40
Jak widać sporo dodatków uszlachetniających, między innymi molibden...
żródło : http://www.oil-club.ru/
Dla porównania popularny Motul X-cess 5W40:
Jak widać Shell ma wyższy zbadany TBN niż Motul, ale czy jest to główny wyznacznik dobrego oleju?
Zachęcam do dyskusji i dalszego szperania na http://www.oil-club.ru/
Shell Helix Ultra 5W40
Jak widać sporo dodatków uszlachetniających, między innymi molibden...
żródło : http://www.oil-club.ru/
Dla porównania popularny Motul X-cess 5W40:
Jak widać Shell ma wyższy zbadany TBN niż Motul, ale czy jest to główny wyznacznik dobrego oleju?
Zachęcam do dyskusji i dalszego szperania na http://www.oil-club.ru/
W takim stopniu, w jakim umiejętność mycia naczyń jest wyznacznikiem jakości kobietybartosss pisze: Jak widać Shell ma wyższy zbadany TBN niż Motul, ale czy jest to główny wyznacznik dobrego oleju?
Głównym wyznacznikiem jakości oleju jest zastosowana baza olejowa. Kolejnym wyznacznikiem jest pakiet zastosowanych dodatków uszlachetniających - one decydują o normach, jakie spełnia olej. Dodatki z kolei rozpuszczane są w tzw. olejach nośnych. Wszystko razem składa się na olej silnikowy.
Najlepsze bazy olejowe to PAO i estrowe, słabo rozpuszczają one jednak dodatki (które często są związkami stałymi), dlatego dla uniknięcia problemów technologicznych i uzyskania niższej ceny produktu dodatki rozpuszcza się w bazach rafinowanych, a potem miesza np. z bazami syntetycznymi. I tak powstają oleje, które szumnie nazywamy syntetykami, a które wcale nie są w pełni syntetyczne - bo dodatki rozpuszczone są w bazach pochodzących z rafinacji ropy naftowej.
Shell Helix Ultra to olej powstały w procesie Shell PurePlus, lub tzw. GTL - Gas To Liquid, czyli tworzenia syntetycznej ropy z gazu ziemnego, poddanej następnie procesom HC. Sama baza to coś pomiędzy typowym HC a PAO Nie kwestionuje faktu, ze jest to olej wysokiej klasy.
Bazą Motul X-cess jest z kolei mieszanina baz HC i PAO. Też nieźle, ale są lepsze.
Zapamiętajcie kochani jedną, istotna rzecz:
Najwyższa jakość to 100% syntetyk na bazie PAO/estrowej, bez produktów rafinacji ropy naftowej - tylko syntetycznie stworzone mieszaniny węglowodorów.
Taka jakość kosztuje. Nie ma oleju 100% syntetycznego w cenie 100zł / bańkę, bo zrobienie takiego oleju (i to jeszcze zawierającego odpowiednie dodatki, aby spełniał popularne normy) to technologiczne wyzwanie i sztuka.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
W kwestii wyboru pomiędzy A3/B4 a A5/B5 mamy przed sobą wybór typu "coś za coś" - oleje A5 są rzadszymi olejami typu fuel-save, lekkobieżnymi, ale oferującymi gorszą odporność wysokotemperaturową - mają też gorszy HTHS niż oleje A3.wod2u pisze:Gaweł, a podpowiesz coś wysokiej jakości spełniające normę ACEA A5/B5? Lepkość 0W30, benzyna z gazem i turbo, 2.4l, 260KM, 2006 rok.
Zastanawiam się też na ile powinienem się trzymać tych norm, sporo ludzi jeździ T5 od volvo na 0W40 A3/B4 i nie narzeka.
Osobistej opinii w tym temacie nie mam - dobierz olej dostosowując go do warunków użytkowania pojazdu i swojego stylu jazdy Oleje 0W30 i 0W40 są w większości bardzo dobre, niezależnie od producenta.
A jeśli oczekujesz konkretnej propozycji, to polecałbym XF Longlife 0W30 od Millersa (mają tez normę Volvo VCC 95200377).
[ Dodano: 2016-02-04, 16:43 ]
To jest pytanie do producentów - ile prawdy kryje się za bełkotem marketingowymsmeru pisze:To jakie oleje są 100% syntetyk z dostępnych na rynku?
Poniżej lista produktów, które możemy chyba uznać za w pełni syntetyczne i nie popełnić przy tym gafy:
Amsoil (seria AFL)
Castrol (serie Edge FST, Edge Professional)
Fuchs (seria Titan Race pro)
LiquiMoly (seria Synthoil)
Millers (seria XF, większość z serii EE, CFS i Trident)
Motul (seria 300V - na pewno 0W i 5W)
Penrite (seria 10 Tenths)
większość olejów 0W30 tez powinna być 100% syntetyczna (byłoby trudno uzyskać taka lepkość z olejów rafinowanych).
Ostatnio zmieniony 2016-02-04, 16:53 przez Gaweł, łącznie zmieniany 2 razy.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
- Ghostdriver
- wiem o czym pisze
- Posty: 78
- Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
- Lokalizacja: Polska
Gaweł a używany przeze mnie liquimoly jest 100% syntetyczny, niby napisane że w pełni syntetyk ale widzę że to nie takie oczywiste?
Tak, LM Synthoil to pełny syntetyk
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
- Ghostdriver
- wiem o czym pisze
- Posty: 78
- Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
- Lokalizacja: Polska
Wczoraj do silnika wleciał nowy olej od kolegi Gawłą. Padło na 10w40 XFE.
Wydaje mi się, że silnik jakby ciszej pracował, ale może mi się tylko wydawać chociaż żona to potwierdza.
Ogólnie jestem zadowolony, ale jeździłem na nim tylko trochę. W piątek przejadę trochę więcej a za dwa tygodnie trasa 100km i zobaczymy jak będzie
Przy następnej wymianie wleci też płukanka, bo będę chciał przejść na 5w30/40 zależy co będzie bardziej odpowiednie dla silnika
Wydaje mi się, że silnik jakby ciszej pracował, ale może mi się tylko wydawać chociaż żona to potwierdza.
Ogólnie jestem zadowolony, ale jeździłem na nim tylko trochę. W piątek przejadę trochę więcej a za dwa tygodnie trasa 100km i zobaczymy jak będzie
Przy następnej wymianie wleci też płukanka, bo będę chciał przejść na 5w30/40 zależy co będzie bardziej odpowiednie dla silnika
Lancia Ypsilon: viewtopic.php?f=93&t=22978
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
kiedyś była Almera -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20219
moze te osady sa ze wzgledu na niewlasciwy olej- 10w60 dluzej sie nagrzewa i szybciej degraduje. Wiec jak cos to takie oleum w dupowozie po 2 max 3tys do zmiany
po kapie wlalem do siebie 10w40, potem od razu poszlo 5w50 i tak trzymam, pierw valvo teraz gulf. Jednak po namysle stwierdzam ze przejde na 5w40 ze wzgledu , ze na taka lepkosc magistrala olejowa byla projektowana. Zalewając 10w60 pompa musi bardziej sie napracowac zeby miodek przepchac. Moze to powodowac odwrotny efekt od zamierzonego, czyli zamiast pomoc moze zaszkodzic.
Wszelakie media mówią, że p10 powinno latac na 10w40, natomiast p11 i p11.144 powinno mieć 5w30 lub 0w30.
Co ciekawe p10 wyjezdzalo z salonu na zerówce shella 0w30.
Te klasy olejowe są uważane u nas jako wodniste, szkodzące silnikowi etc... ale kto kiedy zaczoł wlewać 10w60 i mówił ze tak jest best? Jakoś taka opinia się utworzyła i nie wiem czy byla i jest ona trafna...
Oleum-temat rzeka, niech każdy leje co chce i co poleca
po kapie wlalem do siebie 10w40, potem od razu poszlo 5w50 i tak trzymam, pierw valvo teraz gulf. Jednak po namysle stwierdzam ze przejde na 5w40 ze wzgledu , ze na taka lepkosc magistrala olejowa byla projektowana. Zalewając 10w60 pompa musi bardziej sie napracowac zeby miodek przepchac. Moze to powodowac odwrotny efekt od zamierzonego, czyli zamiast pomoc moze zaszkodzic.
Wszelakie media mówią, że p10 powinno latac na 10w40, natomiast p11 i p11.144 powinno mieć 5w30 lub 0w30.
Co ciekawe p10 wyjezdzalo z salonu na zerówce shella 0w30.
Te klasy olejowe są uważane u nas jako wodniste, szkodzące silnikowi etc... ale kto kiedy zaczoł wlewać 10w60 i mówił ze tak jest best? Jakoś taka opinia się utworzyła i nie wiem czy byla i jest ona trafna...
Oleum-temat rzeka, niech każdy leje co chce i co poleca
Ostatnio zmieniony 2016-03-15, 13:32 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Popieram to, co napisał Ad@mus i też będę teraz zalewał do siebie 5W40 A potem może zejdę na 0W30 lub 0W40.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Panowieale zdajecie sobie sprawe w jakich warunkach 0w30 traci film olejowy i zaczyna sie darcie panewek... rozumiem ze 10w60 pod turbo bardziej i 5w50 pewnie by wystarczylo ale nie przesadzajmy ze biedna pompa olejowa sobie z nim nie poradzi tym bardziej jak olej sie nagrzeje... i nie zapominajmy co tak naprawde chlodzi silnik i ze jest to wlasnie olej.
Panowie, napisalem tylko jakie sa moje spostrzezenia po zmianie oleju z takiego na taki. Silnik nowy nie jest, wiec moze byc to tego efekt. Wiem, ze przed zmiana na 10w 60 pracowal poprawnie, po zmianie po pewnym przebiegu zaczely dziac sie cuda. Przypadek? Niesadze. Po prostu nie polecam, niech kolega nie popelnia tego bledu co ja i tyle.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
taka konstruktywna wymiana zdań nie ma nic innego jak same pozytywne strony... po to jest forum.
Ja staram się tylko zrozumieć jak silnik, który całe swoje życie pracował zapewne na 10w40 zalewany zostaje 10w60 i ze po zmianie na 5w50 dzieją się cuda.
Być może to nie olej 5w50 spowodował owe cuda a 10w60 doprowadził do pewnych uszkodzeń i po zmianie było gorzej.
Gdzie tylko czytam, czy to racing forum, czy vagowskie fora czy też moje od lat odwiedzane FKP ludzie stosowali 10w60 i wszędzie opinia jest taka sama, czyli pierw super hiper a potem zauważalne zostają pewne nie domagania (długie nagrzewanie silnika, olej nie osiąga temperatury roboczej, zbyt szybkie wychładzanie oleju)
Moje marzenie to poznać know how, skoro 10w60 jest lepszym olejem to dlaczego producenci zalecają dla Sr20de inne oleje niż 10w60, bo nawet w odmianach GT i GTI jest to nadal coś pokroju 5w40. I nawet nie chodzi tu o cenę oleju bo są one porównywalne...
jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Ja staram się tylko zrozumieć jak silnik, który całe swoje życie pracował zapewne na 10w40 zalewany zostaje 10w60 i ze po zmianie na 5w50 dzieją się cuda.
Być może to nie olej 5w50 spowodował owe cuda a 10w60 doprowadził do pewnych uszkodzeń i po zmianie było gorzej.
Gdzie tylko czytam, czy to racing forum, czy vagowskie fora czy też moje od lat odwiedzane FKP ludzie stosowali 10w60 i wszędzie opinia jest taka sama, czyli pierw super hiper a potem zauważalne zostają pewne nie domagania (długie nagrzewanie silnika, olej nie osiąga temperatury roboczej, zbyt szybkie wychładzanie oleju)
Moje marzenie to poznać know how, skoro 10w60 jest lepszym olejem to dlaczego producenci zalecają dla Sr20de inne oleje niż 10w60, bo nawet w odmianach GT i GTI jest to nadal coś pokroju 5w40. I nawet nie chodzi tu o cenę oleju bo są one porównywalne...
jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
-
- stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
- Lokalizacja: Warszawa
Swego czasu też poczytalem artykuły o olejach czy to profesjonalne czy recencje użytkowników i wydaje mi się że 10w60 nie jest zalecany do sr20 przez grubisc filmu olejowego jak wiemy magiczne cyferki 10w40 itp to zakres temperatur w ktorych film olejowy jest wytrzymały i nie doprowadzi do jego złamania i pogorszenia warunkow pracy silnika czytaj wieksze tarcie i wycieranie sie elementów. Np. Japonskie oleje w japoni sa lane nie wyzsze niż Xw30 gdyz 30 oznacza sredni zakres temp otoczenia do 15C a jak wiemy koledzy japonczycy maja bardzo lagodny i wilgotny klimat u nich totalny max temperatur to 20C a zazwyczaj wlasnie 15C u nas zazwyczaj proponuje sie 10W40 bo ma szeroki zakres temeperatur bezpiecznh dla duzej amplitudy typu mamy raz 18C a raz nawet 40C juz (wtedy panweki wychodza na powierzchnie częściej). Ja rozumiem tez zastosowanie 10W60 jako ze w mega ciezkich warunkach ale to juz iscie rajdowych i przy upale i jazdy typu jak kolega Lukicrx w ostatnim filmiku ze film oleju nie zostanie zerwany i ciagle mamy super smarowanie i mozna cisnac do oporu SRa . Ja bym w naszej szerokosci nie schodzil poniżej Xw40 w lato a w zime brał nawet 0w30 jak kolega Gaweł pisal swego czasu, bo zime tez mamy kaprysna i wystarcxy pare odpalen przy -25C przy gruncie skad silnik lapie temperature i zanim olej dotrze do wszysykich miejsc to już bedzie slabo. A w przypadku oleju 0w30 film olejowy szybko powstaje i nie niszczymy silnika . Mysle ze producenci nie zalecaja 10W60 ze względu ze mamy zime kaprysna i okresy przejściowe z duzymi roznicami temperatur i 5W40 wpasowuje sie idealnie w te warubki a 10W60 jest nieodpowiedni na mrozy w zime a w lato i wiosne i przy seryjnym silniku Xw60 jest zbedne . Adamus a te zalecenia do primer p11.144 ze 5w30 i 0w30 to sa typowe japonskie wartosci dla silnika ja mam.ciezka noge i w lato na 0w30 bym nie jeździł . Sory za takie wypociny to moje rozumowanie jesli sie myle prosze o poprawke prawdziwego specjalistę .
Pozdr
Pozdr
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
michalinio22, właśnie o to chodzi
Co do przeniesienia do tematu to niech si mod napracuje;)
ja jeszcze trochę ponawijam:
Panewki padają od starego gównianego oleju, o źle dobranego oleju, od źle użytkoanego silnika, wydłużenia interwałów, brak stosowania zaleceń (np. trudne warunki co 5000km lub 6mcy do tórych zalicza się jazdę miejską i krotkie oddcinki).
A ile to osób jeździ na longlife, co dla mnie jest tragedią motoryzacyjną 21wieku. Interwał 30tkm, i tutaj serwis już nie rozgraniczy trudnych i normalnych warunków eksploatacji. Widzisz potem jak na autostradzie stoją i dolewją oliwe Przykre
przepala olej od nagarów na zamkach - gówniany olej
Rozmawiałem dzisiaj z laborem Specola, jest lepiej niż powinno być
Co do przeniesienia do tematu to niech si mod napracuje;)
ja jeszcze trochę ponawijam:
Zauważ, że w konfiguratorach olejowych podajesz markę i model plus silnik, nie wybierasz klimatu pory roku Więc trzeba stosować oleje w założeniu całego world wide.michalinio22 pisze:Mysle ze producenci nie zalecaja 10W60 ze względu ze mamy zime kaprysna i okresy przejściowe z duzymi roznicami temperatur i 5W40 wpasowuje sie idealnie w te warubki a 10W60 jest nieodpowiedni na mrozy w zime a w lato i wiosne i przy seryjnym silniku Xw60 jest zbedne
Panewki padają od starego gównianego oleju, o źle dobranego oleju, od źle użytkoanego silnika, wydłużenia interwałów, brak stosowania zaleceń (np. trudne warunki co 5000km lub 6mcy do tórych zalicza się jazdę miejską i krotkie oddcinki).
A ile to osób jeździ na longlife, co dla mnie jest tragedią motoryzacyjną 21wieku. Interwał 30tkm, i tutaj serwis już nie rozgraniczy trudnych i normalnych warunków eksploatacji. Widzisz potem jak na autostradzie stoją i dolewją oliwe Przykre
przepala olej od nagarów na zamkach - gówniany olej
Rozmawiałem dzisiaj z laborem Specola, jest lepiej niż powinno być
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
-
- stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
- Lokalizacja: Warszawa
no tak masz racje ale zauwaz ze zawsze masz do wyboru pewien zakres olei od np. 5w30 do 10w60 i masz napisane do jakich temperatur powietrza sa zalecane, na stronie eneosa jest duzo innych propozycji i tam sa wypisane zakresy temperatur ich olei. tutaj lista dla sunnego gti i to sa inne propozycje wzgledem 5W30Zauważ, że w konfiguratorach olejowych podajesz markę i model plus silnik, nie wybierasz klimatu pory roku Więc trzeba stosować oleje w założeniu całego world wide.
>>Alternative recommendations, Engine (Petrol): <-30°C to -10°C, 5W-20; <-30°C to 15°C, 5W-30; -20°C to 15°C, 10W; -20°C to >40°C, 10W-30; -20°C to >40°C, 10W-40; -20°C to >40°C, 15W-40; -20°C to >40°C, 15W-50; -10°C to >40°C, 20W-20; -10°C to >40°C, 20W-40; -10°C to >40°C, 20W-50
Mozna odczytac z tego ze mozna stosowac nawet 20W50 ale tylko w przypadku gdy wiadomo ze temp. zimowa nie zblizy się do -10C i tak samo w druga strone gdy ktos jezdzi sunnym gti po kole podbiegunowym i zazwyczaj ma ponizej -10 i czasem ponizej -30C to niech leje 5W20. A zobaczcie ze 10W40 ma idealny zakres do naszych temperatur w kraju do 40C w lato co sie zdarza i do -20C w zime
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Podam zestawienie olei z klasy 5w40, jak na dłoni widać kto jest fully a kto w fulla tnie:
• Amsoil European Car Formula Full-SAPS 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,3cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 8,7%; HTHS - 3,7)
• POWER Fuchs Titan Race Pro S 5W40
(olej syntetyczny (EST+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,4 cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5; Noack - 6,6%; HTHS - 4,2)
• ECONOMY Gulf Tec Plus 5W40
(olej półsyntetyczny (PAO+MIN), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt; indeks lepkości 162; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 9,8; Noack - 6,9%; HTHS - 4,2)
• Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,2; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Millers CFS (NT) 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 81,7cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -??°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0; Noack - ?,?%; HTHS - 4,1)
• Mobil 1 Delvac ESP 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 98,0cSt; indeks lepkości 156; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - ?,?%; HTHS - 3,8)
• Motul 300V 5W40
(olej półsyntetyczny (EST+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,8 cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 10,9; Noack - 7,4%; HTHS - 4,5)
• Pennzoil Ultra Euro 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 87,0 cSt; indeks lepkości 173; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Penrite HPR 5 5W40
(olej syntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 95,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,6; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• POWER RedLine Euro Series 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 94,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,7; Noack - 6,0%; HTHS - 4,6)
• Royal Purple 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,7cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• ECONOMY Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)
• ECONOMY Specol Spec Gold 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,1cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - 8,0%; HTHS - 3,6)
• Xado Atomic Infinity 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 88,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 7,6%; HTHS - 3,8)
• Amsoil European Car Formula Full-SAPS 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,3cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 8,7%; HTHS - 3,7)
• POWER Fuchs Titan Race Pro S 5W40
(olej syntetyczny (EST+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,4 cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5; Noack - 6,6%; HTHS - 4,2)
• ECONOMY Gulf Tec Plus 5W40
(olej półsyntetyczny (PAO+MIN), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt; indeks lepkości 162; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 9,8; Noack - 6,9%; HTHS - 4,2)
• Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,2; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Millers CFS (NT) 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 81,7cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -??°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0; Noack - ?,?%; HTHS - 4,1)
• Mobil 1 Delvac ESP 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 98,0cSt; indeks lepkości 156; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - ?,?%; HTHS - 3,8)
• Motul 300V 5W40
(olej półsyntetyczny (EST+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,8 cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 10,9; Noack - 7,4%; HTHS - 4,5)
• Pennzoil Ultra Euro 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 87,0 cSt; indeks lepkości 173; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• Penrite HPR 5 5W40
(olej syntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 95,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,6; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• POWER RedLine Euro Series 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 94,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,7; Noack - 6,0%; HTHS - 4,6)
• Royal Purple 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,7cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
• ECONOMY Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)
• ECONOMY Specol Spec Gold 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,1cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - 8,0%; HTHS - 3,6)
• Xado Atomic Infinity 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 88,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 7,6%; HTHS - 3,8)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Widzę głównie toczy tu się rozmowa o doborze oleju do benzyniaka, a co polecacie zrobić w wypadku gdy...
Kupiło się p11 2.0td, niestety chwilę po zakupie na równym terenie sprawdziłem olej, było trochę poniżej minimum... Nie wiedziałem jaki olej wlany, wlałem "doktor silnika" x-ceramics czy jakoś tak i oleju jest ponad minimum. Co polecacie teraz wykonać, płukanka standardowa np LM i jakim olejem go zalać ? Wiadomo diesel nie do wyścigów ... Cały czas do wszelkich cd17/cd20 lałem zwykły GM10w/40 i hulało to, ale z początku nie chcę popełnić jakiegoś błedu bo następnego silnika nie chce mi się szukać
Kupiło się p11 2.0td, niestety chwilę po zakupie na równym terenie sprawdziłem olej, było trochę poniżej minimum... Nie wiedziałem jaki olej wlany, wlałem "doktor silnika" x-ceramics czy jakoś tak i oleju jest ponad minimum. Co polecacie teraz wykonać, płukanka standardowa np LM i jakim olejem go zalać ? Wiadomo diesel nie do wyścigów ... Cały czas do wszelkich cd17/cd20 lałem zwykły GM10w/40 i hulało to, ale z początku nie chcę popełnić jakiegoś błedu bo następnego silnika nie chce mi się szukać
Kwietas, a ile $$ do wydania i jaki styl jazdy?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_