[Silvia] Silvia S12 2.0 dohc
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- jackdeville
- nowy na forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 2015-11-06, 08:41
- Lokalizacja: 66-400 Gorzów Wlkp
[Silvia] Silvia S12 2.0 dohc
Chciałbym zaprezentować moje auto. Jak znalazłem go w ogłoszeniach to natychmiast wzbudził moje zainteresowanie. Nissan tak mi się spodobał, że postanowiłem poświęcić dla niego mojego dotychczasowego Scorpio Cosworth'a z 1991 roku. Auto o dosyć ciekawej historii, ponieważ zostało wymeldowane w 1999 roku i od tamtego czasu stało sobie w garażu czekając na lepsze czasy. Kupiłem w ciemno, bo była uszkodzona pompa paliwa i auto od kilkunastu lat nie odpalało. Dzięki pomocy moich niezawodnych kumpli, po ok. 2h walki udało się uruchomić "Sylwię" Auto ma silnik 2.0 16V (FJ20E) o mocy 145KM. Nissan ma przejechane zaledwie 140tys.km, więc jego wnętrze było praktycznie jak nowe, nie licząc podrapanego przez jakiegoś kota boczka kierowcy Właśnie to wnętrze, otwierane lampy i garb na masce urzekły mnie w tym aucie najbardziej.
Pierwsze fotki mojej Silvi
Auto przeszło szereg mniejszych i większych napraw po tym długim postoju, o których napiszę poniżej. W międzyczasie dokupiłem też komplecik alusków (szukam do nich dekielków), które docelowo mają być na lato. Nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem szybką przymiarkę jak auto jeszcze nawet nie jeździło
Silvia przeszła poniższe operacje:
- wymiana łożysk oraz uszczelnień skrzyni biegów
- wymiana kompletnego sprzęgła, pompy do niego i wysprzęglika
- kompleksowa regeneracja zacisków, tarcz oraz wymiana klocków hamulcowych
- pełna obsługa silnika
- wymiana połowy układu wydechowego
- regeneracja rozrusznika
- naprawa górnych części tapicerki boczków drzwi
- nowe sworznie dolne
Dzięki tym pracom, Nissan po ponad 16 latach oficjalnie powrócił na drogi! Pomyślnie przeszedł badania techniczne (zarówno diagnosta i ja byliśmy pod wrażeniem jego stanu technicznego) oraz został zarejestrowany czyli już w pełni legalnie mogę nim śmigać. Nie będę się rozpisywał jak przebiegały prace w warsztacie, ale nadmienię że walka była nierówna, zwłaszcza dla mnie w sferze zdobywania części. Nie spodziewałem się, że niektóre rzeczy typowo eksploatacyjne będą już nieosiągalne nawet w serwisie
Od listopada 2015 roku auto jeździ i ma się coraz lepiej co nie oznacza, że wciąż borykam się z pewnymi problemami. Największy to praktycznie zerowe szanse na znalezienie napinacza łańcucha rozrządu z Mazdy 626 CB 1.6, bo taki muszę zaadoptować, żeby łańcuch przestał grzechotać na zimnym. Pojawiły się małe wycieki oleju oraz płynu i z tym też trzeba będzie zrobić porządek. Zafundowałem Silvi nowe dywaniki własnej roboty Udało mi się też dokupić dwa brakujące dekielki do alufelg (na zdjęciach były jeszcze w malowaniu). Jestem na etapie szukania tego napinacza oraz przedniej prawej postojówki. Kilka aktualnych zdjęć:
Plan jest taki, żeby ogarnąć auto w 100% mechanicznie, a później zacznę zastanawiać się nad blacharką i lakierem Ciśnienia nie ma, bo korozja nadwozia jest znikoma, a podwozie jest wręcz jak nowe!
Dziękuję za uwagę i pozdrawiam!
Aha, co jakiś czas będę pisał o postępach w utrzymywaniu auta
Pierwsze fotki mojej Silvi
Auto przeszło szereg mniejszych i większych napraw po tym długim postoju, o których napiszę poniżej. W międzyczasie dokupiłem też komplecik alusków (szukam do nich dekielków), które docelowo mają być na lato. Nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem szybką przymiarkę jak auto jeszcze nawet nie jeździło
Silvia przeszła poniższe operacje:
- wymiana łożysk oraz uszczelnień skrzyni biegów
- wymiana kompletnego sprzęgła, pompy do niego i wysprzęglika
- kompleksowa regeneracja zacisków, tarcz oraz wymiana klocków hamulcowych
- pełna obsługa silnika
- wymiana połowy układu wydechowego
- regeneracja rozrusznika
- naprawa górnych części tapicerki boczków drzwi
- nowe sworznie dolne
Dzięki tym pracom, Nissan po ponad 16 latach oficjalnie powrócił na drogi! Pomyślnie przeszedł badania techniczne (zarówno diagnosta i ja byliśmy pod wrażeniem jego stanu technicznego) oraz został zarejestrowany czyli już w pełni legalnie mogę nim śmigać. Nie będę się rozpisywał jak przebiegały prace w warsztacie, ale nadmienię że walka była nierówna, zwłaszcza dla mnie w sferze zdobywania części. Nie spodziewałem się, że niektóre rzeczy typowo eksploatacyjne będą już nieosiągalne nawet w serwisie
Od listopada 2015 roku auto jeździ i ma się coraz lepiej co nie oznacza, że wciąż borykam się z pewnymi problemami. Największy to praktycznie zerowe szanse na znalezienie napinacza łańcucha rozrządu z Mazdy 626 CB 1.6, bo taki muszę zaadoptować, żeby łańcuch przestał grzechotać na zimnym. Pojawiły się małe wycieki oleju oraz płynu i z tym też trzeba będzie zrobić porządek. Zafundowałem Silvi nowe dywaniki własnej roboty Udało mi się też dokupić dwa brakujące dekielki do alufelg (na zdjęciach były jeszcze w malowaniu). Jestem na etapie szukania tego napinacza oraz przedniej prawej postojówki. Kilka aktualnych zdjęć:
Plan jest taki, żeby ogarnąć auto w 100% mechanicznie, a później zacznę zastanawiać się nad blacharką i lakierem Ciśnienia nie ma, bo korozja nadwozia jest znikoma, a podwozie jest wręcz jak nowe!
Dziękuję za uwagę i pozdrawiam!
Aha, co jakiś czas będę pisał o postępach w utrzymywaniu auta
Nissan Silvia S12 2.0 dohc 1984r.
Ford Escort mk2 GL 2.0 ohc 1977r.
Ford Escort mk2 GL 2.0 ohc 1977r.
Zbieram właśnie szczękę z podłogi...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
- jackdeville
- nowy na forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 2015-11-06, 08:41
- Lokalizacja: 66-400 Gorzów Wlkp
No oczywiście, jest na początku tekstu. Nie myślę o swapie, bo mocy mi wystarcza, a poza tym ze względu na żółte blaszki (nie było innej opcji na rejestrację, z powodu braku części dokumentów) chyba nawet nie mógłbym tego zrobić. Muszę tylko uporać się z tym nieszczęsnym napinaczem łańcuchaonyxx pisze:Świetne auto Rozumiem, że FJ20 pod maską - nie myśl o swapie
Nissan Silvia S12 2.0 dohc 1984r.
Ford Escort mk2 GL 2.0 ohc 1977r.
Ford Escort mk2 GL 2.0 ohc 1977r.
Zielkq, x2. Mam nadzieję, że zobaczę na Ogólnopolskim.
Napisz coś o tych wyciekach i skąd są, może coś poradzimy i podpowiemy.
Napisz coś o tych wyciekach i skąd są, może coś poradzimy i podpowiemy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Super auto! Piekna sztuka Ci sie trafila:)
Dbaj, konserwuj i odwiedzaj zloty
Powodzenia: )
Dbaj, konserwuj i odwiedzaj zloty
Powodzenia: )
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Piękne auto, gratulacje
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- jackdeville
- nowy na forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 2015-11-06, 08:41
- Lokalizacja: 66-400 Gorzów Wlkp
Dzięki za pozytywne komentarze! Co do napinacza to temat mam mocno zgłębiony. Problem polega na tym, że Nissana jest dostępny w ASO za ok.400zł, ale co z tego jak łańcuch dalej będzie grzechotał przy pierwszym uruchomieniu, ponieważ fabrycznie napinacze nissana nie są wyposażone w zapadkę zapobiegającą cofaniu się tłoczka jak spadnie ciśnienie po zgaszeniu auta. Mazda ma taką zapadkę i po delikatnej modyfikacji napinacz wchodzi P&P. Szukam więc tego od mazdy 626 CB (zarówno ori jak i Ruville'a), ale od kilku lat nie są produkowane i muszę znaleźć na jakimś magazynie co nie jest łatwe.
Co do wycieków to są zlokalizowane. Na dniach muszę uporać się z cieknącym płynem z trójnika, który jest pod kolektorem dolotowym. Olej poleciał trochę ze skrzyni biegów, ale teraz już nie zostawia plamek. Na dokładne oględziny umówiłem się z moim mechanikiem po przejechaniu pierwszego tysiąca km po tym długim postoju, ale na razie od listopada nakręciłem zaledwie 350
Co do wycieków to są zlokalizowane. Na dniach muszę uporać się z cieknącym płynem z trójnika, który jest pod kolektorem dolotowym. Olej poleciał trochę ze skrzyni biegów, ale teraz już nie zostawia plamek. Na dokładne oględziny umówiłem się z moim mechanikiem po przejechaniu pierwszego tysiąca km po tym długim postoju, ale na razie od listopada nakręciłem zaledwie 350
Nissan Silvia S12 2.0 dohc 1984r.
Ford Escort mk2 GL 2.0 ohc 1977r.
Ford Escort mk2 GL 2.0 ohc 1977r.
- stefino
- fanatyk nissana
- Posty: 302
- Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
No przyznam szczerze, że fura robi super wrażenie. Świetny kolor, jeśli możesz to podaj proszę jaki to kod lakieru. Z tego co obserwuję w tych Silviach najpopularniejszy był silnik 1.8 turbo 8V z pełnym wtryskiem. Wrzuć kilka zdjęć silnika, z ciekawości chciałbym rzucić okiem.
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946
- jackdeville
- nowy na forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 2015-11-06, 08:41
- Lokalizacja: 66-400 Gorzów Wlkp
Nie wiem jaki to kod lakieru, ale poniżej masz zdjęcie tabliczki, więc na pewno znajdziesz. Jednak kilka elementów ma inny odcień oraz widać ślady malowania, więc plan mam taki, że jak wszystko dobrze pójdzie to na wiosnę całego bym malował, żeby wyglądał tak jak powinien. Za jakiś czas zrobię fotkę silnika to wkleję, bo jak do tej pory to mam tylko zdjęcie zanim jeszcze motor był ogarnięty a komora umyta.
Nissan Silvia S12 2.0 dohc 1984r.
Ford Escort mk2 GL 2.0 ohc 1977r.
Ford Escort mk2 GL 2.0 ohc 1977r.
Kozak autko, stan wzorowy, tyle latek a nie widać tego w ogóle, pozazdrościć
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
- jackdeville
- nowy na forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 2015-11-06, 08:41
- Lokalizacja: 66-400 Gorzów Wlkp
Nic nie pisałem w ostatnio, ale przy samochodzie cały czas coś się dzieje. Jakieś 3tyg. temu wyeliminowałem w końcu to kopcenie podczas odpalania zimnego silnika. Wiedziałem, że nie jest to olej. Szukałem w zapłonie - nic, później myślałem że to kwestia tego napinacza rozrządu - ale kopcenie następowało dopiero po ok. 5 sek. od odpalenia zimnego silnika. W końcu pomyślałem, że to może wina składu mieszanki, że jest za bogata jak silnik jest zimny. Jako, że nie ma sondy lambda, chciałem wymienić czujnik temperatury. Jednak nie było to konieczne, bo po ściągnięciu kostki zobaczyłem, że styki na czujniku i w kostce są całe zielone!!! 16 lat stania spowodowało, że pojawiła się konkretnej grubości patyna. Po jej zdjęciu i przeczyszczeniu styków problem zniknął jak ręką odjął, a i obroty na zimnym silniku są teraz na poziomie 1400/min a nie jak było to wcześniej 1800-2000/min Idąc tym tropem, przeczyściłem styki na kostce od alternatora i zniknął problem z późnym wzbudzaniem ładowania oraz nie świecącą kontrolką prądu przy włączonym zapłonie. Takie banały, a tyle radości
Teraz już mogę spokojnie mówić, że auto jest w pełni sprawne. Dodam tylko, że jeżdżę nim codziennie do pracy. Najwięcej fun'u jest z rana, jak ulice są jeszcze mokre po nocy. Na 2-biegu powyżej 3000obr./min każde rondo robię bokiem, nie przeszkadza nawet brak szpery. Nawet na prostej, jak na 2-biegu podciągnę na obrotach to potrafi zerwać jeszcze przyczepność i postawić bokiem
Teraz już mogę spokojnie mówić, że auto jest w pełni sprawne. Dodam tylko, że jeżdżę nim codziennie do pracy. Najwięcej fun'u jest z rana, jak ulice są jeszcze mokre po nocy. Na 2-biegu powyżej 3000obr./min każde rondo robię bokiem, nie przeszkadza nawet brak szpery. Nawet na prostej, jak na 2-biegu podciągnę na obrotach to potrafi zerwać jeszcze przyczepność i postawić bokiem
Nissan Silvia S12 2.0 dohc 1984r.
Ford Escort mk2 GL 2.0 ohc 1977r.
Ford Escort mk2 GL 2.0 ohc 1977r.
Avation, to dlaczego jeszcze nie zaprezentował auta na naszym forum
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
- jackdeville
- nowy na forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 2015-11-06, 08:41
- Lokalizacja: 66-400 Gorzów Wlkp
- jackdeville
- nowy na forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 2015-11-06, 08:41
- Lokalizacja: 66-400 Gorzów Wlkp
Zapraszam! Jestem na każdym meczu, to możemy spotkać się na stadionie. Mam miejsce w Sektorze 8, Rząd VIIsergiej pisze:piekna ...jak bede w gorzowie wlkp to licze na ogledziny na żywo ewentualnie przejazdzke na prawym a bywam czesto u siostry ewnetualnie na meczach staleczki
Nissan Silvia S12 2.0 dohc 1984r.
Ford Escort mk2 GL 2.0 ohc 1977r.
Ford Escort mk2 GL 2.0 ohc 1977r.