chciałem przedstawić moja Primere WP11.144.
Decyzja o zakupie samochodu przyszła dość nagle (P10 zastrajkowała a raczej jej gaźnik) więc i nagle zacząłem szukać czegoś nowszego dla siebie.
Początkowo chciałem P11 GT, ale niestety nie było przez dlugi czas nic wartego uwagi, więc zdecydowałem poszukać polifta z SR20DE - w nadwoziu hb lub kombi.
Samochodów oglądnąłem trochę i wybrałem srebrne kombi w wersji Sport i zamontowanym lpg.
Auto zakupiłem w czerwcu 2014 w Olsztynie. Sprowadzona z Niemiec do PL w 2011 roku i była wcześniej w posiadaniu 3 osób. Ja obecnie jestem 5 właścicielem. Primera nie wygląda na bitą, ani składaną z x innych fur ale wiem że miała małą przygodę - ślady odkryłem wycinając tylną szybę przed „odrdzewianiem” + wg książki silnik był wymieniony przy przebiegu ok 130k km.
Jako posiadacz P10, samochód coś tam znałem, większych problemów z rudą przy kupnie nie było, więc auto drogą kupna nabyłem.
Obecnie Primera ma przebieg 294k km, z czego 38k km zrobiłem sam.
Model: WP11.144
Data produkcji: 11.1999
Silnik: SR20DE
Olej: Millers Trident 10W40 -> Comma Syner G 5W40
Lpg: STAG 4, Tomasetto AT13 Antartic, listwa Valtek czerwona
Ruda: jest. ale już zostało jej niewiele
Moc: trochę mało, Honda Accord VI 1,8 objeżdża

edit: po modach mocy więcej, teraz Accord jest objeżdżany

Mody:
- zaślepiony egr,
- przyśpieszony zapłon,
- kolektor 4-2-1 z sunnego gti z rurą 2,5" od portek,
- wydech 2,25",
- dolot z rurą fi 80mm do seryjnej puszki,
- przednia rozpórka z P11 GT
- remont motorowni
- splanowana głowica o 0,8mm
- mod rozrządu
- serwo M215T + pompa hamulcowa z x-traila
- kompletne przednie hamulce z x-traila
Body: seria + ciemne szyby
Koła: lato 16” 195/55, zima 15” 195/65
Środek: Sport + usunięta carbo-folia
Car-audio: seria gra + kaseta z kablem

Od momentu kupna zrobiłem w niej następujące rzeczy:
wymiana kompletu filtrów
- wymiana oleju Texaco 10W40 na Motula 8100 5W40
- przód tarcze Ferodo + klocki Kashiyama - tarcze zwichrowały się po 30kkm a paragon zagubiłem
- przód tarcze Brembo + klocki TRW
- przegub prawy kompletny
- przegub wewnętrzny lewy (bicie pod nogami przy przyśpieszaniu)
- regeneracja tylnych zacisków + linka ręcznego
- wymiana oringu na aparacie zapłonowym
- wymiana świec (Denso K20TT)
- wymiana łożyska kompresora klimatyzacji - rozleciało się w drobny mak
- wymiana tulei dolnego wahacza przedniego
- wymiana 2 kompletów łączników
- częściowa wymiana fotela kierowcy (kupiłem idealną używke z anglika, przełożyłem siedzisko, muszę jeszcze zmienić oparcie)
- wymiana żarników w ksenonach
- wymiana gum na stabilizatorze
- wymiana amortyzatorów przednich na KYB Excel-G
- wymiana lusterka kierowcy (Primera - Golf VI 1:0)
- wymiana ograniczników drzwi przednich
- wymiana chłodnicy wody
- + mody
Dużo rzeczy z powyższych zrobiłem sam i dalsze prace rozwojowe też będę chciał robić sam z uwagi na to że milionów nie zarabiam + lubię dłubać przy samochodzie, a w rodzinie mam mechanika i od czasu do czasu służy mi on pomocą jak i warsztatem.
Zależy mi na tym by Primera pozostała samochodem totalnie cywilnym, którym będę jeździł na codzień.



