Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] WP11.144 by lgruca

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

[ Primera] WP11.144 by lgruca

Post autor: lgruca » 2015-10-06, 16:05

Hej,
chciałem przedstawić moja Primere WP11.144.

Decyzja o zakupie samochodu przyszła dość nagle (P10 zastrajkowała a raczej jej gaźnik) więc i nagle zacząłem szukać czegoś nowszego dla siebie.
Początkowo chciałem P11 GT, ale niestety nie było przez dlugi czas nic wartego uwagi, więc zdecydowałem poszukać polifta z SR20DE - w nadwoziu hb lub kombi.
Samochodów oglądnąłem trochę i wybrałem srebrne kombi w wersji Sport i zamontowanym lpg.

Auto zakupiłem w czerwcu 2014 w Olsztynie. Sprowadzona z Niemiec do PL w 2011 roku i była wcześniej w posiadaniu 3 osób. Ja obecnie jestem 5 właścicielem. Primera nie wygląda na bitą, ani składaną z x innych fur ale wiem że miała małą przygodę - ślady odkryłem wycinając tylną szybę przed „odrdzewianiem” + wg książki silnik był wymieniony przy przebiegu ok 130k km.
Jako posiadacz P10, samochód coś tam znałem, większych problemów z rudą przy kupnie nie było, więc auto drogą kupna nabyłem.
Obecnie Primera ma przebieg 294k km, z czego 38k km zrobiłem sam.

Model: WP11.144
Data produkcji: 11.1999
Silnik: SR20DE
Olej: Millers Trident 10W40 -> Comma Syner G 5W40
Lpg: STAG 4, Tomasetto AT13 Antartic, listwa Valtek czerwona
Ruda: jest. ale już zostało jej niewiele
Moc: trochę mało, Honda Accord VI 1,8 objeżdża :(
edit: po modach mocy więcej, teraz Accord jest objeżdżany ;)
Mody:
- zaślepiony egr,
- przyśpieszony zapłon,
- kolektor 4-2-1 z sunnego gti z rurą 2,5" od portek,
- wydech 2,25",
- dolot z rurą fi 80mm do seryjnej puszki,
- przednia rozpórka z P11 GT
- remont motorowni
- splanowana głowica o 0,8mm
- mod rozrządu
- serwo M215T + pompa hamulcowa z x-traila
- kompletne przednie hamulce z x-traila
Body: seria + ciemne szyby
Koła: lato 16” 195/55, zima 15” 195/65
Środek: Sport + usunięta carbo-folia
Car-audio: seria gra + kaseta z kablem :D

Od momentu kupna zrobiłem w niej następujące rzeczy:
wymiana kompletu filtrów
- wymiana oleju Texaco 10W40 na Motula 8100 5W40
- przód tarcze Ferodo + klocki Kashiyama - tarcze zwichrowały się po 30kkm a paragon zagubiłem
- przód tarcze Brembo + klocki TRW
- przegub prawy kompletny
- przegub wewnętrzny lewy (bicie pod nogami przy przyśpieszaniu)
- regeneracja tylnych zacisków + linka ręcznego
- wymiana oringu na aparacie zapłonowym
- wymiana świec (Denso K20TT)
- wymiana łożyska kompresora klimatyzacji - rozleciało się w drobny mak
- wymiana tulei dolnego wahacza przedniego
- wymiana 2 kompletów łączników
- częściowa wymiana fotela kierowcy (kupiłem idealną używke z anglika, przełożyłem siedzisko, muszę jeszcze zmienić oparcie)
- wymiana żarników w ksenonach
- wymiana gum na stabilizatorze
- wymiana amortyzatorów przednich na KYB Excel-G
- wymiana lusterka kierowcy (Primera - Golf VI 1:0)
- wymiana ograniczników drzwi przednich
- wymiana chłodnicy wody
- + mody

Dużo rzeczy z powyższych zrobiłem sam i dalsze prace rozwojowe też będę chciał robić sam z uwagi na to że milionów nie zarabiam + lubię dłubać przy samochodzie, a w rodzinie mam mechanika i od czasu do czasu służy mi on pomocą jak i warsztatem.
Zależy mi na tym by Primera pozostała samochodem totalnie cywilnym, którym będę jeździł na codzień.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-03-28, 23:28 przez lgruca, łącznie zmieniany 9 razy.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-10-06, 16:10

Ja już widziałem, ale wstaw zdjęcia dla innych :D

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-10-06, 16:15

bombel, bardzo chętnie, ale jedyne co widzę przy próbie wrzucenia zdjęć to komunikat "Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-06, 16:18

lgruca, bo to przez zewnętrzne serwery hostingowe dodaje się zdjęcia :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-10-06, 16:34

janusz, ok, dzięki, już ogarnąłem :)

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-10-06, 16:34

Jak zamieścić zdjęcia: viewtopic.php?t=4226
lgruca pisze:wg książki silnik był wymieniony przy przebiegu ok 130k km.
Kto zajechał SRkę prz takim przebiegu? :D

Ja czekam na zdjęcia. Wagon to Wagon :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-10-06, 16:39

Zielkq pisze:
lgruca pisze:wg książki silnik był wymieniony przy przebiegu ok 130k km.
Kto zajechał SRkę prz takim przebiegu? :D
Ktoś kto nie pilnował oleju.
Po próbach na czuja, fotki już wjechały.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-10-06, 17:38

Ładny wagon, to silnik prawie nówka.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-10-06, 20:08

PrzeRuSco, chciałbym, mimo że niski przebieg to borykam się z łykaniem oleju na poziomie 400ml/1000km i powoli się zastanawiam czy remontować czy zmieniać na sr20ve, ew sr20det z avenira zgodnie z sugestią Seby. Muszę jeszcze o tym trochę poczytać.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-06, 21:05

lgruca, jeśli sam będziesz robił remont to w 600-700zł się zamkniesz ze wszystkim :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-10-06, 21:44

lgruca pisze:Ktoś kto nie pilnował oleju.
Mam SR i nie pilnuję oleju :D

SR wyremontuj i zrob powerupa korzystając ze wskazowek zgromadzonych na forum i bedzie moc i olej :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-10-07, 00:36

janusz, tak, remont będę robił samemu jak się na niego zdecyduje, ale to dopiero najwcześniej w zimie. Póki co zbieram graty na mały powerup (wydech + dolot + przyśpieszenie zapłonu + rozrząd) i zobaczymy jak Nysa będzie jeździć po tych zmianach :) no i ile będzie oleju przepalać.
Miałem niedawno mierzoną kompresję na cylindrach na zimnym silniku i wyniosła odpowiednio 12,2; 12; 12; 11,9. Kuzyn-mechanik mówił że to okej i na chwile obecną proponowałby wymianę uszczelniaczy + płukanki, a jak to nie pomoże to dopiero zabawę w pierścienie.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-07, 07:00

lgruca, wymiana uszczelniaczy zredukuje konsumpcję w niewielkim stopniu - uwierz, albo przeczytaj mój wątek :] Kompresję też miałem jak należy :]
Płukanki jak najbardziej tak - pomagają. Ale do pewnego stopnia tylko.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-10-07, 12:16

janusz, po dość długiej rozmowie z mechanikiem padło na remontowanie motorowni. Czyli "albo grubo, albo wcale".
Ale zanim się za to wezmę to muszę wygonić rudą z mocowania przednich mcphersonów które jakiś magik potraktował barankiem
Obrazek
Obrazek
+ z tylnych nadkoli/podłogi.
Obrazek
zalęgła się w takim miejscu, że trochę w szoku jestem, stąd też pytanie do Zielkq i PrzeRuSco - czy mieliście też takie perypetie w swoich WP?

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-10-07, 12:38

Kurcze ja u siebie nie sprawdzałem pod kanapą no ale chyba trzeba będzie sprawdzić. A z tymi kielichami to nieźle ktoś poleciał, ja u siebie niedawno robiłem to od góry jest łatwa robota (w twoim przypadku trochę gorzej bo konserwy trzeba się pozbyć może opalarka+szpachelka?) gorzej od dołu.
Miałem w poprzednim swoim poście napisać że twoje taborety mi się podobają, ale widzę że już je dla mnie wymontowałeś :D
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-10-07, 12:45

Haha, nie nie, fotele zostają u mnie :D

Widziałem właśnie Twoje poczynania z piaskowaniem i u siebie będę robił to samo - to chyba jedyna rozsądna opcja. Tył też spróbuje rozbebeszyć i wypiaskować, ale będę musiał wszystko dość solidnie zabezpieczyć folią + cienką sklejką albo innym pvc żeby niechcący nie uszkodzić wnętrza.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-10-07, 12:52

A co ta kanapka robi za zbiorniczkiem od płynu do sprzęgła - dokarmiasz rudą?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-10-07, 12:59

Kanapkę przyniósł sobie jakiś gryzoń + zaczął też wić gniazdko dla siebie.
Mieszkam na Raszyńskiej i często widziałem biegające kuny czy inne podobne stwory po okolicy. Ale na szczęście obeszło się bez szkód na kablach.

[ Dodano: 2015-10-08, 13:16 ]
Zacząłem już poszukiwania części i z tego co udało mi się zdobyć od wczoraj, mam:
- uszczelkę pod głowicę Elringa
- uszczelkę pod kolektory dolot i wydech
- uszczelkę pod pokrywę zaworów
+ graty na mod dolotu: rura fi 80mm oraz dolna część obudowy filtra do rzeźby

Zagwozdkę mam z pierścieniami - wg wszelakich katalogów dostaje info o 2 rozmiarach:
1. 1.5 1.5 3.0
2. 1.2 1.2 2.5
Ktoś wymieniał pierścienie w SR20DE i mógłby podrzucić info dla potwierdzenia? Bo z tego co znalazłem na forum, powinna być wersja nr 2.

Przy okazji rozkręcenia całej motorowni będę chciał przeczyścić kolektor dolotowy i obczaić jak gazownik się popisał przy montowaniu instalacji, bo bywało z tym różnie.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-10-08, 13:02

U mnie są delikatne naloty rdzy po jednej stronie auta przy mocowaniu pasu bezpieczeństwa pod tylną kanapą. Zamalowałem to jakimś specyfikiem i jeździ. Rdzewieją głównie progi i nadkola z tyłu na łączeniach z progami i to już u mnie będzie wymagało ingerencji blacharskiej :l
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-10-08, 13:34

Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-10-08, 13:48

PrzeRuSco, dzięki :) znalazłem npr na allegro za 235zl - http://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-n ... 98186.html Niestety Teikoku ani Riken nigdzie nie znalazłem :( a do Ryby się odezwę

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-10-08, 13:56

Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-10-08, 14:08

No tak, dobra fraza w wyszukiwaniu to sukces ;)
żeby było lepiej, sklep znajomego który serwisował japończyki a ostatnio zabrał się za handel częściami, więc może uda się ugrać rabat.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-10-08, 15:36

Ryba ma pierścienie co maja dobre zamki :D nie olejożłopne
bierz Rybowe! albo Rybne :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-10-08, 16:02

Napisałem Rybie PW, zobaczymy co przyjdzie zwrotnie :)

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2015-10-08, 18:03

Ja mialem w swojej p11 ruda w tym samym miejscu , czysc od wewnatrz i zewnatrz

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-10-08, 18:06

radziejwwl, wielkie dzięki za info.

[ Dodano: 2015-10-13, 13:17 ]
Mały update.
Od ostatniego tygodnia udało mi się zakupić komplet uszczelek do silnika (kolektory, głowica, silikon Dirko HT), uszczelniacze zaworowe + kolektor 4-2-1 od PrzeRuSco który zapewne będzie montowany dopiero w kolejny weekend wraz z modem dolotu podobnym do tego, który ma u siebie Vilq.
Następnie w planach jest pozbycie się rudej na kielichach i tylnej części nadwozia (piaskowanie).
A pod choinkę Nysa dostanie remont silnika i jak puszczą fundusze to nowe wtryski gazu :)

[ Dodano: 2015-11-12, 23:19 ]
mały UP.
Wczoraj rano rozpocząłem prace nad zamontowaniem rozpórki z P11 GT wraz z wierceniem dziur i przekładaniem mocowań amortyzatorów. I udało się to całkiem nieźle - rozpórka siedzi na samochodzie. (fotka jutro)
Zrobiłem też dziury w puszcze filtra i za reflektorem by przeprowadzić węża fi 80mm z dolotem powietrza. (fotka jutro)
Najwięcej problemów przysporzyła mi najlepsza koleżanka wszystkich Nissanów - ruda. Na zdjęciach we wcześniejszym poście wspominałem o nalocie w miejscu łączenia podłogi z nadkolem. Dla przypomnienia wygląda to tak:
Obrazek
No i po dokładniejszym czyszczeniu wyglądało to tak:
Obrazek
Myślałem sobie "OKEJ. NIE JEST TAK ŹLE", ale jednak cudów nie było:
Obrazek
Ruda zjadła całe progi w nadkolu + otaczające blachy. Gość u którego robiłem konserwację w ub roku z lenistwa położył nowego baranka na starym, więc także tak. Od strony wnętrza blachy wyglądają tak:
Obrazek
To są tylko foty prawej strony przed piaskowaniem. Resztę powrzucam w wolnej chwili.
Jutro jadę do blacharza żeby powstawiał łatki + kolejne piaskowanie i zabezpieczenie. Mam nadzieję, że zdążę przed niedzielą bo fura potrzebna jak nigdy wcześniej. Tyle w kwestii tyłu.

Z przodu też wesoło nie jest. Przy okazji czyszczenia przy przy kolumnach pojawiła się kolejna przyjaciółka - dziura
Obrazek
Jest ona dość mała i pewnie załatam ją na wiosnę jak wypiaskuje kolumny od spodu.

Przyznam się szczerze, że miałem dzisiaj chwile zwątpienia w sens całej operacji, ale jednak posiadanie Primery to u mnie w domu to trochę rodzinna tradycja, więc przyczyniam się do ratowania kolejnej sztuki ;)

[ Dodano: 2015-11-15, 10:58 ]
UP.
Podczas piaskowania wleciało mi trochę piachu do środka, więc postanowiłem się zabrać za rozbebeszanie wszystkich wytłumień bagażnika co by dokładnie furę posprzątać. Po wyjęciu boczków ręce mi opadły.
Lewa strona:
Obrazek
Obrazek
Prawa strona:
Obrazek
Obrazek

Także od piątku mam dość poważną rozkminę co dalej z Nysą.
Ad@mus radził by zalać to odrdzewiaczem (done), później epoksydem i zakleić włóknem szklanym z żywicą żeby się to nie rozpadło do czasu ingerencji blacharskiej, chociaż nie wiem czy w takim miejscu jest to możliwe. Ktoś coś?

Wrzucam też fotkę skończonego CAI'a:
Obrazek
Alu rura w puszce osadzona na kleju do szyb, a wszelakie dziury frezowane frezem wolfcraft z castoramy za jakieś 15zł. Dał radę na puszkę i powiększenie otworu do rury i na tym zakończył swój żywot. Obeszło się bez ścinania podstawki pod aku. Rura za zderzakiem oczywiście klasycznie podczepiona na trytytce ;)

Po zrobieniu CAI'a mam mały problem z wolnymi obrotami - skaczą czasem na 1500rpm jakby załączało się ssanie. Apka Torque nie wykryła błędów poza P1401 - błąd czujnika temp EGR, który mam od momentu rozpięcia wtyczek i zaślepienia otworu.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-11-15, 11:26

Współczuję ale nie pozostało nic innego jak walka z rudą
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2015-11-15, 16:04

Zobacz jeszcze stan ściany grodziowej silnika na styku z podłużnicą (po stronie kierowcy). Spływająca woda z podszybia (rdza) robi niezły kipisz nie tylko w dolnej części błotników. U mnie miałem przez to wodę w wygłuszeniu ścianki oraz podłodze. Swoją drogą odpływ wody z podszybia w Nissanach jest tragiczny.
LPG Lovato Smart

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2015-11-20, 14:40

polo32, tam akurat jest mniej więcej okej z tego co pamiętam ;) nie będę sprawdzał dokładniej co by się bardziej nie denerwować.

[ Dodano: 2015-11-20, 14:39 ]
UP

Mój tata odebrał wczoraj auto od blacharza i zostały wymienione wszystkie zgnite elementy nadwozia w tylnej części auta + Nissan już się konserwuje.
lgruca vs ruda 1:0 :D

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”