Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Kolektor ssący SR20DE wymiana uszczelki

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

[P/WP11.144] Kolektor ssący SR20DE wymiana uszczelki

Post autor: tompatrz » 2015-07-26, 14:49

Witam,

Czy aby wymienić uszczelkę kolektora ssącego jest dużo rozbierania?
Wg manuala jeśli dobrze rozumiem trzeba najpierw zrobić te kroki:

Obrazek
i dopiero jako 13 pkt jest usunięcie kolektora.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-26, 15:00

tompatrz, wymiana uszczelki kolektora ssącego - spuszczasz płyn z chłodnicy i z bloku silnika. Odpinasz wszystkie możliwe wtyczki, odłączasz węże paliwowe. A na koniec to już tylko odkręcanie śrub trzymających kolektor ssący - w odpowiedniej kolejności rzecz jasna.

Od dołu jak dobrze pamiętam są podpory kolektora ssącego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2015-07-26, 15:09

Sporo tego wszystkiego do uszczelki za pare zł:(
Nie da się tego bez spuszczania płynu?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-26, 15:19

tompatrz, a sprecyzuj jeszcze którą uszczelkę? Tą co jest między częściami kolektora ssącego, czy tą co jest do głowicy?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-07-26, 15:33

tompatrz, w kolektorze ssącym jest kanał płynu chłodzącego. A to, że uszczelka kosztuje parę zł to nie znaczy wymiana będzie łatwa :)
Jak trzeba np wymienić uszczelniacz walu od strony skrzyni to jeszcze więcej roboty.

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2015-07-26, 16:38

O te uszczelkę mi chodzi.
Mam gdzieś lewe powietrze i komputerem się nie da ustawić obrotów poniżej 1300. elektryk stwierdził by zacząć od tego.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... erowa.html

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-07-26, 16:41

tompatrz, niecha zacznie od TPSa

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-26, 16:52

Tompatrz, jak kolektor nie był nigdy ruszany to ja bym się odwalił od uszczelek kolektora ssącego. Poszukaj nieszczelności na wężykach gumowych od podciśnień i jeśli ściągałeś przepustnicę i złożyłeś ją na oryginalną uszczelkę - ta co była, to ją teraz wywal i złóż całość na silikon.

Co więcej w przepustnicy w SR20 jest taki bimetal, który steruje ilością powietrza. Jak się nagrzeje płyn w układzie chłodzenia, to ten bimetal przesłania otwór, przez który wali powietrze i zmniejszają się obroty. Jeśli padł, to nie zmniejszy się ilość powietrza, która idzie do kolektora ssącego i będzie miał wysokie obroty. Również silnik krokowy może kończyć swój żywot :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2015-07-26, 16:52

TPS ustawiony książkowo.
Mówicie że stara uszczelka przepustnicy mogła skończyć swój żywot? Na silikon jak złoże to będzie dobrze, czy dociąć jakąś nową uszczelkę?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-26, 17:03

tompatrz, ja u siebie wywaliłem uszczelkę i złożyłem na silikon Elringa DIRKO HT. Tylko sytuacja, o której napisałem będzie miała miejsce kiedy już ściągałeś przepustnicę.

Dwa to odpal auto i posłuchaj, gdzie świszczy powietrze :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2015-07-26, 17:22

Tak ściągałem całkowicie przepustnice do czyszczenia.Jutro odkręcę ją i złoże na silikon zobaczymy co będzie. Wolne obroty to ostatni problem mojej niedawno kupionej primery. Jak to zrobię w końcu będę zadowolony. Może przez to mi również faluje jak wduszę gaz to od 1500- 1700 tak skacze szarpiąc przy ruszaniu., na luzie tylko skaczą obroty(przy wduszeniu gazu oczywiście).

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-26, 17:34

Możesz też kupić w Leroyu silikon ProSeal - w tubce jest i chyba kosztuje 10-12zł. Też jest dobry, bo go używałem. Jednak większe zaufanie mam do Elringa.

Powymieniaj też wężyki gumowe, bo przez nie też może dostawać się jakieś lewe powietrze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2015-07-26, 18:13

Apropo przepustnicy i tps. Czy to sterowanie gdzie jest wpięta linka powinno dochodzić na maks do końca na luzie? Ja jeszcze mogę dopchnąć bardziej w prawo i zamknąć bardziej przepustnicę. Czy jak TPS ma napięcia dobrze ustawione a omomierz na maksymalnym otwarciu pokazuje ok 5kOhm a niby powinno być ok 10 jak pokazuje manual czy to oznacza że czujnik TPS do wymiany?
Ostatnio zmieniony 2015-07-26, 18:16 przez tompatrz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-26, 18:31

Zapewne masz przy przepustnicy taką gruszkę. Jak odpalisz silnik to w kolektorze powstaje podciśnienie i przymyka przepustnicę.

W manualu do P11.144 nie ma nić na temat wartości rezystancji. Taka informacja jest w zawarta w manualu do P11. Dla przepustnicy rezystancja między wyprowadzeniem 2 (dochodzi do niego przewód czerwony (P11), żółty (P11.144)) a 3 (dochodzi do niego przewód czarny) powinna wynosić:
1) w pełni zamknięta ≈1kΩ
2) częściowo otwarta 1-10kΩ
3) w pełni otwarta ≈10kΩ

Analogicznie napięcia na przewodzie czerwonym (P11), żółtym (P11.144)
1) w pełni zamknięta 0,35-0,65V (najlepiej jest ustawić 0,44-0,48V)
2) częściowo otwarta wartość napięcia liniowo powinna się zmieniać od wartości nastawu dla przepustnicy zamkniętej do wartości pełnego otwarcia przepustnicy
3) w pełni otwarta ≈4V

Pytanie czy pomiaru rezystancji dokonywałeś na dołączonej wtyczki czy z odłączoną? Przy pomiarze nastawu TPSa wtyczka ma być odłączona od czujnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2015-07-26, 19:15

Pomiaru dokonywałem na wtyczce podłączonej i włączonym zapłonie (sinik nieodpalony). Wkładałem bolec miernika w środkową część wtyczki no i druga do masy ustawiłem wg zaleceń i nici. Jutro jeszcze tą przepustnice przykręce na silikon i zobacze, jak nic nie da to się umówię chyba z tym mechanikiem aby szukał i naprawił.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-26, 19:18

Tompatrz, to się ciesz, że sobie czegoś nie ubiłeś. Omomierz przy pomiarze robi za źródło prądowe - jest źródłem energii. Odepnij wtyczkę od czujnika i dopiero wtedy rób pomiar.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2015-07-26, 21:54

Jakiś preparat możecie mi polecić jakim pryskać bezpiecznie okolice kolektora, wężyki itp celem sprawdzenia lewego powietrza?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-26, 22:01

Psikanie to jeśli nam wywala powietrze, a nie zaciąga. Musisz na słuch, albo profilaktycznie powymieniać wszystkie możliwe wężyki :] Ja u siebie to zrobiłem zaraz po kupnie auta i mam spokój.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2015-07-27, 20:12

janusz, czy silikon na przepustnicy rozsmarowywałeś czy po prostu objechałeś w koło i skręciłeś i samo się rozdusiło?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-27, 20:33

Z tego co pamiętam, to naładowałem silikon w strzykawkę i potem nią zrobiłem sobie ładny wałeczek na powierzchni przepustnicy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2015-07-27, 20:42

janusz albo inni, a orientujesz się którą śrubą przepustnicy reguluje się obroty?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-27, 20:53

W polifcie to nie mam pojęcia. Tam się chyba kompem reguluje..........
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-07-28, 18:02

Psikanie na kolektor dolotowy gdy mamy do czynienia z nieszczelnością przez którą jest zasysane powietrze ma sens jeśli robimy to np: zmywaczem lub samostartem. Można wtedy wyczuć zmianę pracy silnika gdy zassie on wybuchowy preparat :D .

tompatrz
stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 2015-05-08, 22:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: tompatrz » 2015-07-28, 19:15

Wolę nie ryzykować, umawiam się z mechanikiem niech walczy z tą bolączkom mojego auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”