Post
autor: wkar » 2015-07-16, 09:24
Nie wiem, czy dobrze zrobiłeś kupując to auto...
2006 - USA, też mam takie. Gdyby było nowe to super...
Ja kupiłem jak miało 3 lata.
Serwisy niewiele wiedzą na temat Murano, bo w Europie to dość egzotyczny model
- cena.
Co do skrzyni, jej trwałość oceniana jest na ok. 200-250 tyś. - przy chamskim traktowaniu.
Kupując używkę wiesz...
Jeśli cieknie na połączeniach - to była robiona.
Co do samej zasady działania jest bardzo prosta (teoretycznie).
Napęd przekazywany za pomocą paska klinowego.
Sterowanie mechatroniczne tzw. inteligentne.
W skrócie zmiana przełożeń zależna od sposobu jazdy.
Skrzynia zestopniowana (zależnie od oprogramowania) na 6 lub 7 biegów.
Na wyjściu sprzęgła planetarne takie same jak w klasycznym automacie.
Jak jedziesz dynamicznie, to czujesz zmianę "biegów".
Przy powolnym przyspieszaniu nie.
Całość działa świetnie jak jest nowa lub zadbana - stąd moje wątpliwości co do zakupu dość
starego auta.
O stopniu skomplikowania technologicznego produkcji niech świadczy fakt, że CVT produkuje
jedyna firma na świecie - JATCO / tam są jedyne miarodajne info.
Próbują Niemcy, ale im to nie wychodzi - szajs.
O jakości i funkjonalności skrzyń CVT świadczy ilość wyprodukowanych skrzyń grubo> 20 mln. szt.
Nowe CVT posiadają zespoloną skrzynię klasyczną (2 biegi), która to zwiększa sprawność całości.
Póki co, dbaj o poziom oleju.
Oleju w tej skrzyni się nie zmienia (chyba, że są opiłki lub jest spalony), co świadczy o awarii.
Sprawdź kolor oleju: ma być niebieskawo-zielony - trzeba rurką igielitową wyssać z otw konr.
Poziom sprawdzaj na gorącym, pracującym silniku.
Pzdr wkar.