Sprzęgło do SR20 moce 200KM+
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Sprzęgło do SR20 moce 200KM+
Co możecie polecić do auta po turbo lub VE w zakresie mocy 200-300 KM
Jakie różnice między spiekiem a organicznym??
Jakie różnice między spiekiem a organicznym??
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
W polsce dostępny AISIN z seri NG z 12 żebrowym słoneczkiem znosi do ok 350-370Nm...
W zalerzności od modów przy tych Nm możesz mieć od 200 do 400KM...
PS. VE ma nie wiele Nm więc doskonale poradzi sobie seryjne sprzęgło...
W zalerzności od modów przy tych Nm możesz mieć od 200 do 400KM...
PS. VE ma nie wiele Nm więc doskonale poradzi sobie seryjne sprzęgło...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
miałem to w S14 - bez nadziejnie miękki docisk i jedynie mocniejsza tarcza tzn podwujne nity, nie polecam, seria ma lepszy docisk i więcej momentu przeniesie...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ja u siebie w SX na poczatku mialem XTD stage I potem przesiadlem się na EXEDY Stage I no różnica prze kosmiczna... na pierwszy rzut oka widać że XTD ma podwują spręzynę od docisku a EXEDY potrujną, pod pedałem to czuć chodzi wyraźnie ciężej ale jak na III biegu kopnę w sprzęgło trzymając pedał w podlodze to bez problemu zrywa trakcję na oponach 255/40R18 

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
organiczne to tradycyjne, normalna okładzina...
A Spiek, ma podobny skład do sportowych klocków hamulcowych tzn. "metalowych"... spiek ma małą powierzchnię przylegania i montuje się go na tarczy w kostkach przez co jest o wiele większy nacisk punktowy i większa jego skuteczność.
Wadą jego jest że szybko się zużywa i niszczy powierzchnię koła zamachowego i docisku w tempie ok. 20 razy szybszym niż tradycyjna okładzina Organiczna...
Ponadto nie płynnie przekazuje moc w niskim zakresie obrotów silnika przez co skutecznie męczy poduszki silnikowe
Kolejna wada to że z powodu braku uślizgu przy agresywnej jeździe skutecznie niszczy skrzynie biegów, przykładowo Sasbowska skrzynia biegów z modelu 9000 AERO na organicznym mocnym sprzęgle SPEC jest w stanie wytrzymać bezawaryjnie przenieść blisko 700Nm natomiast po zastosowaniu popularnego sprzęgła np. od radzika rozrywa ją przy niespełna 500Nm - konkretnie chodzi i o przypadek Marcina...
Za to Spiek jest w stanie przenieść o wiele więcej Nm niż organiczna tarcza...
A Spiek, ma podobny skład do sportowych klocków hamulcowych tzn. "metalowych"... spiek ma małą powierzchnię przylegania i montuje się go na tarczy w kostkach przez co jest o wiele większy nacisk punktowy i większa jego skuteczność.
Wadą jego jest że szybko się zużywa i niszczy powierzchnię koła zamachowego i docisku w tempie ok. 20 razy szybszym niż tradycyjna okładzina Organiczna...
Ponadto nie płynnie przekazuje moc w niskim zakresie obrotów silnika przez co skutecznie męczy poduszki silnikowe

Kolejna wada to że z powodu braku uślizgu przy agresywnej jeździe skutecznie niszczy skrzynie biegów, przykładowo Sasbowska skrzynia biegów z modelu 9000 AERO na organicznym mocnym sprzęgle SPEC jest w stanie wytrzymać bezawaryjnie przenieść blisko 700Nm natomiast po zastosowaniu popularnego sprzęgła np. od radzika rozrywa ją przy niespełna 500Nm - konkretnie chodzi i o przypadek Marcina...
Za to Spiek jest w stanie przenieść o wiele więcej Nm niż organiczna tarcza...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ja miałem w Primerze P10 z uturbionym SR20De, xTomek mają też w primerze P10 2.0 SR20VE... Sporo tego jeździ...
Ps. Spooty z warszawy też miał ceramiczną tarczę
- hehe sam mu ją montowałem w lublinie przy Swapie tego silnika...
Ps. Spooty z warszawy też miał ceramiczną tarczę

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
stage 1 exedy to juz spiek...
oem exedy to tarcza organiczna są dostepne dwa rodzaje 4 i 6 sprężynowe. Ilość sprężyn nie robi różnicy co do przekazywanej mocy na koła. Jest to samo o tyle że 6 sprężynowy jest lepszy w ruchu ulicznym i lepiej eliminuje drgania z związane z przejściem miedzy biegami...
oem exedy to tarcza organiczna są dostepne dwa rodzaje 4 i 6 sprężynowe. Ilość sprężyn nie robi różnicy co do przekazywanej mocy na koła. Jest to samo o tyle że 6 sprężynowy jest lepszy w ruchu ulicznym i lepiej eliminuje drgania z związane z przejściem miedzy biegami...
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Stage 1 to jest organic z wzmocnionym dociskiem
Stage 2 to już spiek 3 łopatkowy + wzmocniony docisk
Stage 3 to już wielotarczowe...
Także jest zwykłe EXEDy żadne tuningowe ale i tak jest bardzo dobre i dużo przeniesie.
Stage 2 to już spiek 3 łopatkowy + wzmocniony docisk
Stage 3 to już wielotarczowe...
Także jest zwykłe EXEDy żadne tuningowe ale i tak jest bardzo dobre i dużo przeniesie.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
hmmm to coś kurcze chyba moja wiedza była błędna.. sugerowałem się tą stroną:
http://www.exedy.pl/NISSAN-k4200-0-3-default.html
http://www.exedy.pl/NISSAN-k4200-0-3-default.html
No i tam jest gitara wszystko, klikasz z boku "sprzęgła sportowe Stage 1" i jest:Ryba pisze:hmmm to coś kurcze chyba moja wiedza była błędna.. sugerowałem się tą stroną:
http://www.exedy.pl/NISSAN-k4200-0-3-default.html
"EXEDY - Zestaw sprzęgła organicznego Normal Series do NISSAN Pulsar SR20DET - NK01H472"

http://www.exedy.pl/EXEDY_Zestaw_sprzeg ... 2-454.html
to sprzęgło podejdzie nissana 100nx z silnikiem z primery p10?
I żeby wytrzymało moce 250-300KM
to sprzęgło podejdzie nissana 100nx z silnikiem z primery p10?
I żeby wytrzymało moce 250-300KM
To sprzęgło raczej nie podejdzie,GTI-R ma inne koło zamachowe i co za tym idzie ma inne sprzęgło.Marcinek pisze:http://www.exedy.pl/EXEDY_Zestaw_sprzeg ... 2-454.html
to sprzęgło podejdzie nissana 100nx z silnikiem z primery p10?
I żeby wytrzymało moce 250-300KM
Z exedy podejdzie to sprzęgło :exedy stage II ale to już spiek.
Ps. Możesz nabyć tylko docisk i tarczę łożysko pasuje te co masz.