Dzisiaj stałem się posiadaczem Almery N15 z 1997 roku z przebiegiem 290 tyś, długo się zastanawiałem nad jej zakupem ale ze względu iż jeżdżę Nissanem nie od dziś postanowiłem dać Almerce drugie życie , Almera to silnik 1.4 55KW + gaz na gazie jeździ już 8 rok , moje pytanie dotyczące rozrządu ponieważ niestety słychać jak łańcuch stuka w pokrywę , może nie stuka ale hałasuje silnik ma autentyczny przebieg i stąd moje pytanie czy zająć się za wymianę rozrządu czy jeździć dalej , jakie macie doświadczenia z przebiegami w almerze , bo podejrzewam ,że duże almera to 100% Japończyk więc wiem ,że potrafi wiele ale chciałbym znać wasze zdanie na ten temat jak długo w takim stanie może jeszcze to wytrzymać , chciałbym aby ktoś też się wypowiedział kto miał doświadczenie z większym przebiegiem i jeździ dalej.
Rozrząd Almera N15 przy 300 tysiącach
Moderator: sergiej
Rozrząd Almera N15 przy 300 tysiącach
Witajcie
Dawno tu nie zaglądałem ale nareszcie nadarzyła się okazja.
Dzisiaj stałem się posiadaczem Almery N15 z 1997 roku z przebiegiem 290 tyś, długo się zastanawiałem nad jej zakupem ale ze względu iż jeżdżę Nissanem nie od dziś postanowiłem dać Almerce drugie życie , Almera to silnik 1.4 55KW + gaz na gazie jeździ już 8 rok , moje pytanie dotyczące rozrządu ponieważ niestety słychać jak łańcuch stuka w pokrywę , może nie stuka ale hałasuje silnik ma autentyczny przebieg i stąd moje pytanie czy zająć się za wymianę rozrządu czy jeździć dalej , jakie macie doświadczenia z przebiegami w almerze , bo podejrzewam ,że duże almera to 100% Japończyk więc wiem ,że potrafi wiele ale chciałbym znać wasze zdanie na ten temat jak długo w takim stanie może jeszcze to wytrzymać , chciałbym aby ktoś też się wypowiedział kto miał doświadczenie z większym przebiegiem i jeździ dalej.
Dzisiaj stałem się posiadaczem Almery N15 z 1997 roku z przebiegiem 290 tyś, długo się zastanawiałem nad jej zakupem ale ze względu iż jeżdżę Nissanem nie od dziś postanowiłem dać Almerce drugie życie , Almera to silnik 1.4 55KW + gaz na gazie jeździ już 8 rok , moje pytanie dotyczące rozrządu ponieważ niestety słychać jak łańcuch stuka w pokrywę , może nie stuka ale hałasuje silnik ma autentyczny przebieg i stąd moje pytanie czy zająć się za wymianę rozrządu czy jeździć dalej , jakie macie doświadczenia z przebiegami w almerze , bo podejrzewam ,że duże almera to 100% Japończyk więc wiem ,że potrafi wiele ale chciałbym znać wasze zdanie na ten temat jak długo w takim stanie może jeszcze to wytrzymać , chciałbym aby ktoś też się wypowiedział kto miał doświadczenie z większym przebiegiem i jeździ dalej.
Tak myślałem , żę będziesz pierwszy kto odpisze
niby nie powinien pęknąć , ale nie wiem czy pamiętasz miałem przypadek w micrze w której właśnie taka sytuacja miała miejsce , pomijając ten fakt micrą jeżdżę nie od dziś bo miałem ich kilka
i w sumie żadna nigdy nie nawaliła , dlatego zaufałem almerce i ją kupiłem
jeśli chodzi o napinasz mówisz o napinaczu łańcucha rozrządu czy napinaczu któregoś z pasków ? można dokupić osobno czy trzeba kompletny rozrząd ? w tej kwestii się nie znam dlatego pytam , i ogólnie chciałbym wiedzieć czy Almerki lubią Gaz jak współpracują z instalacjami LPG moją to AG sirocco , jedyny problem jaki z nią mam to to ,że nie pokazuje mi stanu gazu ciągle rezerwę ale gość który sprzedawał mówił ,że tak się bo ktoś nie umiał tego zaprogramować.
Ostatnio zmieniony 2015-04-06, 20:08 przez Łabi1610, łącznie zmieniany 1 raz.
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
Mac wyciagalem kiedys rozrzad z ga14de z sunnego ...i w porownaniu do nowego zestawu byl o kilka cm dłuższy ...takze łancuchy sie wyciagaja jak wszedzie ...Łabi1610 pisze:Tak myślałem , żę będziesz pierwszy kto odpiszeniby nie powinien pęknąć , ale nie wiem czy pamiętasz miałem przypadek w micrze w której właśnie taka sytuacja miała miejsce , pomijając ten fakt micrą jeżdżę nie od dziś bo miałem ich kilka
i w sumie żadna nigdy nie nawaliła , dlatego zaufałem almerce i ją kupiłem
jeśli chodzi o napinasz mówisz o napinaczu łańcucha rozrządu czy napinaczu któregoś z pasków ? można dokupić osobno czy trzeba kompletny rozrząd ? w tej kwestii się nie znam dlatego pytam , i ogólnie chciałbym wiedzieć czy Almerki lubią Gaz jak współpracują z instalacjami LPG moją to AG sirocco , jedyny problem jaki z nią mam to to ,że nie pokazuje mi stanu gazu ciągle rezerwę ale gość który sprzedawał mówił ,że tak się bo ktoś nie umiał tego zaprogramować.
a wracajac do tematu to dopoki nie zajrzysz do rozrzadu to sie nie dowiesz co sie poddało ...byc gora a byc moze dól bo i taki mialem przypadek ...w ciemno kupilem kompletna gore a okazalo sie ze dolny napinacz( slizg ) nie istnial
masz rację , w sumie wiele czasu przy tym nie stracę a zajrzeć warto
tego jeszcze nie robiłem ale obaw żadnych nie mam skoro z wymianą sprzęgła pod domem bez żadnych warunków sobie poradziłem , to i z tym sobie poradzę , ponadto ostatnio rozbierałem w drobny mak silnik od micry więc wiem mniej więcej co i jak kwestia ustawienia rozrządu po wymianie ale myślę ,że i z tym kłopotu by nie było 
Mowie o napinaczu rozrządu, zwykle górny ale może i się dolny zdarzyć. Jeśli łańcuch się wyciągnął to dam sobie rękę uciąć ze nie był oryginalny. Znam GA i CG po 400 000km i bez ruszania rozrządu, to nie konstrukcja QG gdzie już angole się dobrały i jak strzeli 160 000 na liczniku w o zaczynają się kłopoty z łańcuchem.
Kilka centymetrów dłuższy jest nierealne, przy QG wyciągają się max o około 5mm i po tym wymiarze to auto juz w ogóle nie jedzie, albo już nie odpala bo takie problemy z zapłonem są
Jak wymienisz napinacz to najlepiej na nowy oryginał, zamiennik zależy jak trafisz, może być cisza a może za chwile hałasować, jakbym miał pod ręką to wolałbym Ori uzywke przetestować
Kilka centymetrów dłuższy jest nierealne, przy QG wyciągają się max o około 5mm i po tym wymiarze to auto juz w ogóle nie jedzie, albo już nie odpala bo takie problemy z zapłonem są
Jak wymienisz napinacz to najlepiej na nowy oryginał, zamiennik zależy jak trafisz, może być cisza a może za chwile hałasować, jakbym miał pod ręką to wolałbym Ori uzywke przetestować
Dobrze gada polać mu! W p11 mam oryginalne 196 tys i też się rozciągnął. Ale to większe auto, dłuższa skrzynia no i robota anglików. Co do tych 400 tys to chyba w sunnym albo p10. To była japońska robota i dodatkowe dwie prowadnice łańcucha
Niby w n15 i p11 ten sam silnik, a już takie kwiatki wychodzą
.
O tym jak łańcuch się zużywa w sporej mierze decyduje olej...... Jak kupiłem swoje GT, to do napinacza dospawany był kawałek śruby, żeby w ogóle napinało. Napinacz, łańcuch, łyżwy - nowe oryginały. Nie było mowy o zamiennikach, bo to 2 razy trzeba płacić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Panowie rozebrałem pokrywę rozrządu w celu znalezienia przyczyny , ciężko stwierdzić czy górny łańcuch czy dolny ma luzy jak ruszałem śrubokrętem górny to niby delikatne luzy ma ( nie wiem jak mocno powinien być napięty) z kolej dolny też jakie takie luzy ma , załączam fotki napinacza może komuś coś to podpowie , czy być może napinacz jest na wykończeniu lub jest do końca wysunięty już.


Witajcie ponownie
, dzisiaj podjąłem się wymiany górnego łańcucha i napinacza , nie było łatwo ale almerka zrobiona , chciałbym bardzo podziękować wam za pomoc oraz cenne wskazówki , mam nagrany filmik łańcucha jaki jest luźny oraz zdjęcia wszystkich elementów więc mogę wstawić na forum
hałas diesla znikł almerka chodzi jak nowa 