Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P12/WP12] Zegar ciśnienia doładowania

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

[P12/WP12] Zegar ciśnienia doładowania

Post autor: berny_p » 2015-02-08, 22:03

Cześć,
Zastanawiam się nad zegarem ciśnienia doładowania do mojej Wrony w związku z tym mam pytanie:
Jak sądzicie lepiej jest podłączyć się:
a) do oryginalnego czujnika ciśnienia (pod wiązkę)
b) wwiercić się w rurę elastyczną dolotu (dodatkowy czujnik)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-02-08, 22:13

ad1. Nie wiem czy znajdziesz zegar, który będzie umiał interpretować sygnały z czujnika.
ad2. Może nie tyle w rurę dolotu, co lepiej założyć trójnik w rurce, która prowadzi do oryginalnego czujnika i zamontować zegar mechaniczny

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-02-09, 08:02

oryginalny czujnik jest wmontowany w stalową rurą dolotu...
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-02-09, 11:34

No dobrze, a wężyk sterujący turbiną skąd idzie? Może tam? Bo szkoda wiercić dużą rurę. Taniej wymienić później gumowy wężyk.

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-02-09, 13:37

wężyk idzie od zaworka sterującego turbiną, tam jest zmienna geometria i podciśnienie raczej także proponuję kompleksowo zdemontować kolektor ssący, wymyć w środku, usunąć bądź zaślepić egr i nawiercić kolektor, nagwintować i na klej do gwintów wkręcić wkrętkę lpg..

http://allegro.pl/dysza-dysze-wkretka-k ... 17941.html
http://allegro.pl/dysza-dysze-wkretka-k ... 72372.html
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-01, 20:33

Spoko. Jak będzie ciepło to będę się bawił :)
__________________________________________________________

Update:
Przyszedł czas na kupno wskaźnika.
Myślę o Auto Gauge z LINKU
Pomyślałem i myślę o wywierceniu dziury w elastycznej rurze dolotu porządnie zabezpieczyć np. Opaską tzw. Trytką oraz uszczelnić silikonem.
Mam obawy przed nawiercaniem żeliwnych elementów dolotu. Rura elastyczna w razie czego będzie tańsza.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-01, 20:35

Berny_p, ale u Ciebie te rury przy turbo co idą do intercoolera a potem w dolot to jest alu, a nie żeliwo. Żeliwo jest za ciężkie :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-01, 20:55

Ok. nigdy nie miałem materiałoznawstwa :P
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-03-01, 21:33

ale drut by był z tym wklejaniem w silikon :D
AG jak najbardziej dobre zegary ! Tak jak marlos proponuje w kolektor nie wiem jak tam jest w p12 ale jakieś podcisnienie na pewno masz podpięte do kolektora czy przepustnicy albo w dolocie i tam założyć trójnik najprostsza opcja !
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-01, 21:39

HakeN, +1, będzie mniej rzeźby :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-03-01, 22:49

Alternatywa:
Obrazek

Zegar bez fajerwerków, najprostszy jaki może być ;)

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-01, 23:06

szperałem po service manual i nie widzę żadnej rurki pod którą mógłbym się podłączyć z zegarem mechanicznym.
HakeN, mam auto w dieslu .... przepustnica??
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-03-02, 08:09

Hmy wiem wiem ze diesel ale czy w nowych juz jsst przepustnica to nie wiem ale zazwyczaj diesel nie ma przepustnicy i na wolnych zegar faluje jak jest dokładny bo nie ma stałego podciśnienia! manual manualem otwórz maskę i obejrzy cały dolot i będziesz wiedział gdzie się wpiąć, przy niskim ciśnieniu czujnik wklejony na silikon zzadziała ale jak mu załaduje to na 99% będzie nieszczelnośc! Jeżeli jest przepustnica to nie problem się wpiąć a tak to ściągasz jedna z rur alu są pewnie albo kwas i wspawujesz nagwintowany pod czujnik kawałek rurki
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-02, 08:15

HakeN, zdziwiłbyś się co potrafi wytrzymać silikon :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-03-02, 09:36

Doładowanie 1.8b i wszystko schodzi jak nie jest zaciągnięt fest I saabowskie IC wybuchają ;-)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-02, 12:59

Ok dzisiaj sprawdzę
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-03-02, 13:59

patrzyłem po zdjęciach na all, i koło egr są jakieś dwa króćce więc może tam można by dać trójnik, sprawdź dokąd idą wężyki dalej i napisz
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-02, 18:44

Patrzyłam pod maskę i nie mam żadnego wężyka od dolotu do kolektora dolotowego za IC. Mam tylko za przepływomierzem. Chyba jednak trzeba będzie kupić ten zegar z linku (mechaniczno-elektroniczny)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”