Zniana walkow
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Zniana walkow
Co da zmiana walka ssacego a co wydechowego? W ktorym przypadku beda wieksze przyrosty?
Ostatnio zmieniony 2010-03-12, 20:27 przez dylson, łącznie zmieniany 1 raz.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Zmieniaj, hamuj i przekonaj sie sam a z nami podziel się swoimi obserwacjami 
Ps. do Maxi są fajne zestawy wałków JWT - www.jimwolftechnology.com chyba najbardziej sprawdzone amerykańskie produkty...

Ps. do Maxi są fajne zestawy wałków JWT - www.jimwolftechnology.com chyba najbardziej sprawdzone amerykańskie produkty...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Maxi ma takie same wtrsyki jak SR20 tak więc można spokojnie z niego przelorzyć i to potem wystroić a wydajność ich 270ccm starczają do ok. 265KM w ilości 6 sztuk przy seryjnym ciśnieniu paliwa i przy optymalnym składzie AFR.
Twoje jak mają 210ccm to powinny wyrobić do ok. 210KM przy zachowaniu optymalnego AFR - zawsze można zwiększyć ciśnienie paliwa i zwiększyć ich wydajność o ok 30%...
Twoje jak mają 210ccm to powinny wyrobić do ok. 210KM przy zachowaniu optymalnego AFR - zawsze można zwiększyć ciśnienie paliwa i zwiększyć ich wydajność o ok 30%...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
SR20DEH są jeszcze trochę mocniejsze 292ccm - oznaczenie Bosch 0280155798, na wtryskach może być też symbol 16600-7J500.Szalony pisze:Czyli wychodzi na to, że nasze wtryski pracują już na maxa. Coobcio! wtryski pewnie mają jakiś numer..... mógłbyś podać ewentualnie jaki jest na tych od SR20 ?
Te trochę słabsze mają około 265ccm - do tych nie mam symbolu
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
jak wrócę do warszawy to podam wam numery tych wrysków...
Tak czy siak prostrza opcja to mocniejsza pompa paliwa i zwiększyc ciśnienie - do tego paliwo lepiej rozpylane będzie co także niesie dodatkowe korzyści...
Tak czy siak prostrza opcja to mocniejsza pompa paliwa i zwiększyc ciśnienie - do tego paliwo lepiej rozpylane będzie co także niesie dodatkowe korzyści...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
wtryskiwacz MAXIMA3.5
Na powyższym linku jest wtrysk od Maximy 3.5 ... pierwsza cześć numeru jest taka sama jak podał Mas. Pytanie więc, czy pierwsza część napisu świadczy o rodzaju(mocowaniu) wtrysku, a druga o jego wydajności ?
Czy patrząc na wtrysk z linku można w ciemno powiedzieć czy będzie pasował do Maximy 3.0 ?
Stosując mocniejszą pompę np. Walbro uzyskamy już większe ciśnienie, czy odpowiadają za to jeszcze jakieś regulatory ?
Na powyższym linku jest wtrysk od Maximy 3.5 ... pierwsza cześć numeru jest taka sama jak podał Mas. Pytanie więc, czy pierwsza część napisu świadczy o rodzaju(mocowaniu) wtrysku, a druga o jego wydajności ?
Czy patrząc na wtrysk z linku można w ciemno powiedzieć czy będzie pasował do Maximy 3.0 ?
Stosując mocniejszą pompę np. Walbro uzyskamy już większe ciśnienie, czy odpowiadają za to jeszcze jakieś regulatory ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
zupelnie inne te wtrsyki... Maxima ma takie same wtrsyki - optycznie jak wszystkie SR20 produkowane od 90 do 97 roku...
Najlepiej brać z poźniejszego okresu bowiem nie trzeba będzie nawet zmieniać kostek...
[ Dodano: 2010-03-12, 18:59 ]
Ps. tak w ogóle z tego co sprawdziłem to w Maximach 3 i 4 genracji stosowano takie same wtryski jak w SR20 czyli 269ccm... Tak więc do ok 260KM macie spokój, nie wiem skąd te dane że mają wydajność 210ccm...
W Nissanach wtryski z bocznym dopływem paliwa zwane SIDE FEED dostępne były tylko o wydajnościach:
- 185ccm (GA16De Sentra 115KM) - różowe
- 269ccm (SR20 od 130 do 150KM) - czarne i czerwone
- 371ccm (SR20DET w S14) - filetowe i szare (tylko w Bluebirdzie)
- 480ccm (SR20DET w S15) - czerwone
Najlepiej brać z poźniejszego okresu bowiem nie trzeba będzie nawet zmieniać kostek...
[ Dodano: 2010-03-12, 18:59 ]
Ps. tak w ogóle z tego co sprawdziłem to w Maximach 3 i 4 genracji stosowano takie same wtryski jak w SR20 czyli 269ccm... Tak więc do ok 260KM macie spokój, nie wiem skąd te dane że mają wydajność 210ccm...
W Nissanach wtryski z bocznym dopływem paliwa zwane SIDE FEED dostępne były tylko o wydajnościach:
- 185ccm (GA16De Sentra 115KM) - różowe
- 269ccm (SR20 od 130 do 150KM) - czarne i czerwone
- 371ccm (SR20DET w S14) - filetowe i szare (tylko w Bluebirdzie)
- 480ccm (SR20DET w S15) - czerwone
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Wiekszosc info czerpe ze stronki maxima.orgCoobcio pisze:nie wiem skąd te dane że mają wydajność 210ccm...
http://forums.maxima.org/supercharged-t ... ector.html
DE-k to silnik z a33 us DE to ten z a32. Musze poszperac jeszcze po necie i to sprawdzic.The DEKs are 290 vs 210cc on the DE
Coobcio, u mnie seryjnie siedzą wtryski 0280155940 (czerwone) i mają 216ccm (stosowane wg Boscha w Almerach i Primerach 1,5 1,6 i 1,8).
dylson z tego co sprawdziłem to Twoje seryjne wtryski mają symbol 0986JG0052 - występowały wyłącznie w A32 3,0.
Katalog Boscha:
http://ecat-online.bosch.de/toc/pl/0000 ... ramesetJsp
dylson z tego co sprawdziłem to Twoje seryjne wtryski mają symbol 0986JG0052 - występowały wyłącznie w A32 3,0.
Katalog Boscha:
http://ecat-online.bosch.de/toc/pl/0000 ... ramesetJsp
Ostatnio zmieniony 2010-03-12, 19:42 przez Mas, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdjąłem osłonę i widać, że oprawy są koloru czerwonego.
W DEK według katalogu występują 16600-7J500.. czyli takie jak podał Mas. Gniazdo pod wtyczkę mają już zupełnie inne.
[ Dodano: 2010-03-12, 19:48 ]
W DEK według katalogu występują 16600-7J500.. czyli takie jak podał Mas. Gniazdo pod wtyczkę mają już zupełnie inne.
[ Dodano: 2010-03-12, 19:48 ]
ciekawe jaką one w końcu mają wydajność?Mas pisze: dylson z tego co sprawdziłem to Twoje seryjne wtryski mają symbol 0986JG0052 - występowały wyłącznie w A32 3,0.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
Ja znalazlem info ze te wtryski maja symbol 16600-96E01 i 16600-96E00 (przod/tyl?)
http://www.directauto.com/product-exec/ ... l_Injector
http://www.a-1injectors.com/inj/nissan/maxima.htm
http://www.directauto.com/product-exec/ ... l_Injector
http://www.a-1injectors.com/inj/nissan/maxima.htm
Coobcio! W jednym temacie napisałeś coś takiego cyt.
Czy wznios zaworu oblicza się zawsze mnożąc przez 1.59, czy to jest tylko dla SR20 ?
Z przeliczenia wychodzi , że Primera o której piszesz miała by wałki lift około 8.55, czyli jak w Maximie A32:
Intake__Lift: 8.55mm
Exhaust_Lift: 8.55mm
Intake__Duration: 232ş
Exhaust_Duration: 232ş
Intake_Opens: 3ş BTDC
Intake_Closes: 49ş ABDC
Exhaust_Opens: 49ş BBDC
Exhaust_Closes: 3ş ATDC
Overlap: 6ş
Czy na podstawie wartości poniżej, można wywnioskować co dałoby założenie takich wałków ?
Intake__Lift: 9.5mm
Exhaust_Lift: 9.5mm
Intake__Duration: 238ş
Exhaust_Duration: 240ş
Intake_Opens: 6ş ATDC
Intake_Closes: 64ş ABDC
Exhaust_Opens: 52ş BBDC
Exhaust_Closes: 8ş ATDC
Overlap: 2ş
Coobcio pisze:Kurcze jak mierzyłeś tą wysokość krzywek że aż tyle CI wyszło
Dźwigienka zaworowa tzn. "igrek" ma przelicznik 1,59 czyli po przeliczeniu wychodzi że wznios zaworu wynosi 16,7mm - dla porownania 300konny silnik z Primery startującej w BTCC ma wznios na poziomie 13,6mm
Czy wznios zaworu oblicza się zawsze mnożąc przez 1.59, czy to jest tylko dla SR20 ?
Z przeliczenia wychodzi , że Primera o której piszesz miała by wałki lift około 8.55, czyli jak w Maximie A32:
Intake__Lift: 8.55mm
Exhaust_Lift: 8.55mm
Intake__Duration: 232ş
Exhaust_Duration: 232ş
Intake_Opens: 3ş BTDC
Intake_Closes: 49ş ABDC
Exhaust_Opens: 49ş BBDC
Exhaust_Closes: 3ş ATDC
Overlap: 6ş
Czy na podstawie wartości poniżej, można wywnioskować co dałoby założenie takich wałków ?
Intake__Lift: 9.5mm
Exhaust_Lift: 9.5mm
Intake__Duration: 238ş
Exhaust_Duration: 240ş
Intake_Opens: 6ş ATDC
Intake_Closes: 64ş ABDC
Exhaust_Opens: 52ş BBDC
Exhaust_Closes: 8ş ATDC
Overlap: 2ş
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
Mam pytanie co do podmiany wałków z DE na DS-owe.
Chciałbym to z kolegą zrobić i pytanie czy potrzebny jest jakiś wykres, aby czegoś nie przestawić, czy dużo zabawy z łańcuchem jest itp.
73c już się wymienił, poszło szybko, ale za wałki się trochę boję brać, a kolega nie mieszał jeszcze w autach z łańcuchem.
Chciałbym to z kolegą zrobić i pytanie czy potrzebny jest jakiś wykres, aby czegoś nie przestawić, czy dużo zabawy z łańcuchem jest itp.
73c już się wymienił, poszło szybko, ale za wałki się trochę boję brać, a kolega nie mieszał jeszcze w autach z łańcuchem.
Wykręcasz napinacz, robisz znak na łańcuchu i kole rozrządu, wyjmujesz stary wałek (skoro pomagać będzie kolega to może trzymać łańcuch), przekładasz koło rozrządu na nowy wałek, wkładając ustawiasz na znaki, dokręcasz stopki, montujesz napinacz. Następnie kluczem chyba 24 robisz obrót wału co by napinasz ruszył, zakładasz pokrywę i ogień 
PS. stopki odkręcasz i przykręcasz w odwrotnej kolejności, zgodnie z instrukcją (od zewn do wewn/od wewn do zewn.), jeśli naleci oleju do otworów na śruby trzeba go wysączyć szmatką, dokręcasz z czuciem, żeby niczego nie ukręcić a najlepiej z kluczem dynamometrycznym.

PS. stopki odkręcasz i przykręcasz w odwrotnej kolejności, zgodnie z instrukcją (od zewn do wewn/od wewn do zewn.), jeśli naleci oleju do otworów na śruby trzeba go wysączyć szmatką, dokręcasz z czuciem, żeby niczego nie ukręcić a najlepiej z kluczem dynamometrycznym.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
bodek pisze:Wykręcasz napinacz, robisz znak na łańcuchu i kole rozrządu, wyjmujesz stary wałek (skoro pomagać będzie kolega to może trzymać łańcuch), przekładasz koło rozrządu na nowy wałek, wkładając ustawiasz na znaki, dokręcasz stopki, montujesz napinacz. Następnie kluczem chyba 24 robisz obrót wału co by napinasz ruszył, zakładasz pokrywę i ogień
PS. stopki odkręcasz i przykręcasz w odwrotnej kolejności, zgodnie z instrukcją (od zewn do wewn/od wewn do zewn.), jeśli naleci oleju do otworów na śruby trzeba go wysączyć szmatką, dokręcasz z czuciem, żeby niczego nie ukręcić a najlepiej z kluczem dynamometrycznym.
Bóg zapłać dobry człowieku

ps. może podołamy.
Piszesz jeden wałek? Przecież 2 się wymienia?, czyli ta sama operacja dla każdego czy 2 na raz się wyciągnie?
Nie pamiętam czy tylko ssący podmienia się z DSa czy oba wałki. Oczywiście można wyjąć oba wałki. Trzeba tylko uważać, żeby łańcucha nie luzować za bardzo bo teoretycznie może przeskoczyć na dolnym kole choć nie ma tam aż tak dużo miejsca, żeby przeskoczył. Pierwsze odpalanie po rozpinaniu rozrządu każdemu mechanikowi podnosi adrenalinkę 

BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
W 1,4 podmienia się oba a w 1,6 tylko ssący.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Koledzy znalazłem takie cudo. Powiedzcie mi czy to podejdzie pod GA16DE
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-96-97 ... 4a9e026f7d
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Nissan-S ... 19ba5e8289
Dzięki za info
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-96-97 ... 4a9e026f7d
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Nissan-S ... 19ba5e8289
Dzięki za info

BABY SITER OKNGŚ

GREEN DRAGON ON THE ROAD

GREEN DRAGON ON THE ROAD
Jak to chiński SSAC i podejdzie do GA16DE to ja się piszę od ręki!!!Asahi pisze:Koledzy znalazłem takie cudo. Powiedzcie mi czy to podejdzie pod GA16DE
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-96-97 ... 4a9e026f7d
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Nissan-S ... 19ba5e8289
Dzięki za info
A wałek to ssący? Także jak by podszedł to dawaj ziom two pack robimy

Wałek ssący .... tylko nie wiem ile szt. kolo ma.
Zarzuciłem mu pytanko. Jeśli chodzi o wałek to sądzę że 2-3 szt. da się załatwić z kosztami transportu na terenie US czyli 13 USD
Problem że dopiero we wrześniu - ale w sumie to niedługo ')
Zarzuciłem mu pytanko. Jeśli chodzi o wałek to sądzę że 2-3 szt. da się załatwić z kosztami transportu na terenie US czyli 13 USD

Problem że dopiero we wrześniu - ale w sumie to niedługo ')
Ostatnio zmieniony 2010-03-30, 18:42 przez Asahi, łącznie zmieniany 1 raz.
BABY SITER OKNGŚ

GREEN DRAGON ON THE ROAD

GREEN DRAGON ON THE ROAD
Asahi pisze:Mnie zawsze mówili że najlepsze wałki od Sentry były, a ujdą od 100NX tyle że te od sentry to białe kruki
Odpowiednikiem Sentry na rynku europejskim jest Sunny - co za tym idzie Almera
Tak czy siak kolektor bym brał, tylko by się trzeba było dow. gościa co to za cudo, bo ja to raczej dobrze po szwabsku umiem

Asahi pisze:Wałek nie podejdzie - pacany Amerykany napisały DOHC a to jest do zmiennych faz - ODPADA.
Kolektor wypas tyle że to jest w US. Cena szt z wysyłką pocztą amerykańską to około 170 USD.
To jest wykonanie jakieś US firmy Tuningowej.
No właśnie o te fazy mi chodziło.
Czyli wychodzi jakieś 500zł, to za tyle u nas można mieć to samo i nie czekać tyle.
Masarnia z tą wysyłką, 300zł to przegięcie.