Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Zniana walkow

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Zniana walkow

Post autor: dylson » 2010-03-11, 23:03

Co da zmiana walka ssacego a co wydechowego? W ktorym przypadku beda wieksze przyrosty?
Ostatnio zmieniony 2010-03-12, 20:27 przez dylson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-12, 10:56

Zmieniaj, hamuj i przekonaj sie sam a z nami podziel się swoimi obserwacjami :)
Ps. do Maxi są fajne zestawy wałków JWT - www.jimwolftechnology.com chyba najbardziej sprawdzone amerykańskie produkty...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-03-12, 11:14

tylko nie krec samochodu do 8500 tys :P

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-12, 11:18

W maximie zeby zmienic walki trzeba sciagnac kolektor ssacy :-/ Do a32 mozna wsadzic walki od 3.5, tylko teraz nie wiadomo ktore lepiej a moze oba...
Ps do ilu realnie starcza wtryski 6x210cc?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-12, 11:54

Maxi ma takie same wtrsyki jak SR20 tak więc można spokojnie z niego przelorzyć i to potem wystroić a wydajność ich 270ccm starczają do ok. 265KM w ilości 6 sztuk przy seryjnym ciśnieniu paliwa i przy optymalnym składzie AFR.

Twoje jak mają 210ccm to powinny wyrobić do ok. 210KM przy zachowaniu optymalnego AFR - zawsze można zwiększyć ciśnienie paliwa i zwiększyć ich wydajność o ok 30%...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-12, 13:23

Czyli wychodzi na to, że nasze wtryski pracują już na maxa. Coobcio! wtryski pewnie mają jakiś numer..... mógłbyś podać ewentualnie jaki jest na tych od SR20 ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-03-12, 14:32

Szalony pisze:Czyli wychodzi na to, że nasze wtryski pracują już na maxa. Coobcio! wtryski pewnie mają jakiś numer..... mógłbyś podać ewentualnie jaki jest na tych od SR20 ?
SR20DEH są jeszcze trochę mocniejsze 292ccm - oznaczenie Bosch 0280155798, na wtryskach może być też symbol 16600-7J500.
Te trochę słabsze mają około 265ccm - do tych nie mam symbolu

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-12, 15:31

jak wrócę do warszawy to podam wam numery tych wrysków...
Tak czy siak prostrza opcja to mocniejsza pompa paliwa i zwiększyc ciśnienie - do tego paliwo lepiej rozpylane będzie co także niesie dodatkowe korzyści...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-12, 16:52

wtryskiwacz MAXIMA3.5
Na powyższym linku jest wtrysk od Maximy 3.5 ... pierwsza cześć numeru jest taka sama jak podał Mas. Pytanie więc, czy pierwsza część napisu świadczy o rodzaju(mocowaniu) wtrysku, a druga o jego wydajności ?
Czy patrząc na wtrysk z linku można w ciemno powiedzieć czy będzie pasował do Maximy 3.0 ?
Stosując mocniejszą pompę np. Walbro uzyskamy już większe ciśnienie, czy odpowiadają za to jeszcze jakieś regulatory ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-12, 18:50

zupelnie inne te wtrsyki... Maxima ma takie same wtrsyki - optycznie jak wszystkie SR20 produkowane od 90 do 97 roku...
Najlepiej brać z poźniejszego okresu bowiem nie trzeba będzie nawet zmieniać kostek...

[ Dodano: 2010-03-12, 18:59 ]
Ps. tak w ogóle z tego co sprawdziłem to w Maximach 3 i 4 genracji stosowano takie same wtryski jak w SR20 czyli 269ccm... Tak więc do ok 260KM macie spokój, nie wiem skąd te dane że mają wydajność 210ccm...

W Nissanach wtryski z bocznym dopływem paliwa zwane SIDE FEED dostępne były tylko o wydajnościach:
- 185ccm (GA16De Sentra 115KM) - różowe
- 269ccm (SR20 od 130 do 150KM) - czarne i czerwone
- 371ccm (SR20DET w S14) - filetowe i szare (tylko w Bluebirdzie)
- 480ccm (SR20DET w S15) - czerwone
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-12, 19:10

Coobcio pisze:nie wiem skąd te dane że mają wydajność 210ccm...
Wiekszosc info czerpe ze stronki maxima.org
http://forums.maxima.org/supercharged-t ... ector.html
The DEKs are 290 vs 210cc on the DE
DE-k to silnik z a33 us DE to ten z a32. Musze poszperac jeszcze po necie i to sprawdzic.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-03-12, 19:41

Coobcio, u mnie seryjnie siedzą wtryski 0280155940 (czerwone) i mają 216ccm (stosowane wg Boscha w Almerach i Primerach 1,5 1,6 i 1,8).
dylson z tego co sprawdziłem to Twoje seryjne wtryski mają symbol 0986JG0052 - występowały wyłącznie w A32 3,0.

Katalog Boscha:
http://ecat-online.bosch.de/toc/pl/0000 ... ramesetJsp
Ostatnio zmieniony 2010-03-12, 19:42 przez Mas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-12, 19:42

Zdjąłem osłonę i widać, że oprawy są koloru czerwonego.

W DEK według katalogu występują 16600-7J500.. czyli takie jak podał Mas. Gniazdo pod wtyczkę mają już zupełnie inne.

[ Dodano: 2010-03-12, 19:48 ]
Mas pisze: dylson z tego co sprawdziłem to Twoje seryjne wtryski mają symbol 0986JG0052 - występowały wyłącznie w A32 3,0.
ciekawe jaką one w końcu mają wydajność?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-12, 20:00

Ja znalazlem info ze te wtryski maja symbol 16600-96E01 i 16600-96E00 (przod/tyl?)
http://www.directauto.com/product-exec/ ... l_Injector
http://www.a-1injectors.com/inj/nissan/maxima.htm

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-03-23, 00:50

Coobcio! W jednym temacie napisałeś coś takiego cyt.
Coobcio pisze:Kurcze jak mierzyłeś tą wysokość krzywek że aż tyle CI wyszło ??
Dźwigienka zaworowa tzn. "igrek" ma przelicznik 1,59 czyli po przeliczeniu wychodzi że wznios zaworu wynosi 16,7mm - dla porownania 300konny silnik z Primery startującej w BTCC ma wznios na poziomie 13,6mm :P

Czy wznios zaworu oblicza się zawsze mnożąc przez 1.59, czy to jest tylko dla SR20 ?

Z przeliczenia wychodzi , że Primera o której piszesz miała by wałki lift około 8.55, czyli jak w Maximie A32:

Intake__Lift: 8.55mm
Exhaust_Lift: 8.55mm

Intake__Duration: 232ş
Exhaust_Duration: 232ş

Intake_Opens: 3ş BTDC
Intake_Closes: 49ş ABDC

Exhaust_Opens: 49ş BBDC
Exhaust_Closes: 3ş ATDC

Overlap: 6ş

Czy na podstawie wartości poniżej, można wywnioskować co dałoby założenie takich wałków ?

Intake__Lift: 9.5mm
Exhaust_Lift: 9.5mm

Intake__Duration: 238ş
Exhaust_Duration: 240ş

Intake_Opens: 6ş ATDC
Intake_Closes: 64ş ABDC

Exhaust_Opens: 52ş BBDC
Exhaust_Closes: 8ş ATDC

Overlap: 2ş
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-25, 09:15

Mam pytanie co do podmiany wałków z DE na DS-owe.
Chciałbym to z kolegą zrobić i pytanie czy potrzebny jest jakiś wykres, aby czegoś nie przestawić, czy dużo zabawy z łańcuchem jest itp.

73c już się wymienił, poszło szybko, ale za wałki się trochę boję brać, a kolega nie mieszał jeszcze w autach z łańcuchem.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-03-25, 18:51

Wykręcasz napinacz, robisz znak na łańcuchu i kole rozrządu, wyjmujesz stary wałek (skoro pomagać będzie kolega to może trzymać łańcuch), przekładasz koło rozrządu na nowy wałek, wkładając ustawiasz na znaki, dokręcasz stopki, montujesz napinacz. Następnie kluczem chyba 24 robisz obrót wału co by napinasz ruszył, zakładasz pokrywę i ogień :)

PS. stopki odkręcasz i przykręcasz w odwrotnej kolejności, zgodnie z instrukcją (od zewn do wewn/od wewn do zewn.), jeśli naleci oleju do otworów na śruby trzeba go wysączyć szmatką, dokręcasz z czuciem, żeby niczego nie ukręcić a najlepiej z kluczem dynamometrycznym.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-25, 20:47

bodek pisze:Wykręcasz napinacz, robisz znak na łańcuchu i kole rozrządu, wyjmujesz stary wałek (skoro pomagać będzie kolega to może trzymać łańcuch), przekładasz koło rozrządu na nowy wałek, wkładając ustawiasz na znaki, dokręcasz stopki, montujesz napinacz. Następnie kluczem chyba 24 robisz obrót wału co by napinasz ruszył, zakładasz pokrywę i ogień :)

PS. stopki odkręcasz i przykręcasz w odwrotnej kolejności, zgodnie z instrukcją (od zewn do wewn/od wewn do zewn.), jeśli naleci oleju do otworów na śruby trzeba go wysączyć szmatką, dokręcasz z czuciem, żeby niczego nie ukręcić a najlepiej z kluczem dynamometrycznym.

Bóg zapłać dobry człowieku ;)

ps. może podołamy.


Piszesz jeden wałek? Przecież 2 się wymienia?, czyli ta sama operacja dla każdego czy 2 na raz się wyciągnie?

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-03-28, 11:42

Nie pamiętam czy tylko ssący podmienia się z DSa czy oba wałki. Oczywiście można wyjąć oba wałki. Trzeba tylko uważać, żeby łańcucha nie luzować za bardzo bo teoretycznie może przeskoczyć na dolnym kole choć nie ma tam aż tak dużo miejsca, żeby przeskoczył. Pierwsze odpalanie po rozpinaniu rozrządu każdemu mechanikowi podnosi adrenalinkę ;-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-28, 20:00

Z tego co mi wiadomo to chyba oba...? ssący to w 2.0 tylko.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-03-28, 22:47

W 1,4 podmienia się oba a w 1,6 tylko ssący.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-29, 10:06

Coobcio pisze:W 1,4 podmienia się oba a w 1,6 tylko ssący.

Spoko, dzięki szefie, ale ja Ci kiedyś dwa sprzedałem :)i byłem pewien że oba.

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-03-30, 18:05

Koledzy znalazłem takie cudo. Powiedzcie mi czy to podejdzie pod GA16DE

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-96-97 ... 4a9e026f7d

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Nissan-S ... 19ba5e8289

Dzięki za info ;)
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-30, 18:11

Asahi pisze:Koledzy znalazłem takie cudo. Powiedzcie mi czy to podejdzie pod GA16DE

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-96-97 ... 4a9e026f7d

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Nissan-S ... 19ba5e8289

Dzięki za info ;)
Jak to chiński SSAC i podejdzie do GA16DE to ja się piszę od ręki!!!
A wałek to ssący? Także jak by podszedł to dawaj ziom two pack robimy ;) , tylko niech ktoś obeznany to potwierdzi czy warto, bo cena kusząca!

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-03-30, 18:34

Wałek ssący .... tylko nie wiem ile szt. kolo ma.

Zarzuciłem mu pytanko. Jeśli chodzi o wałek to sądzę że 2-3 szt. da się załatwić z kosztami transportu na terenie US czyli 13 USD ;)
Problem że dopiero we wrześniu - ale w sumie to niedługo ')
Ostatnio zmieniony 2010-03-30, 18:42 przez Asahi, łącznie zmieniany 1 raz.
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-30, 18:40

Asahi pisze:Wałek ssący .... tylko nie wiem ile szt. kolo ma.
Ale z tym sentrowym to gdzieś czytałem że on nie nada...

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-03-30, 18:44

Mnie zawsze mówili że najlepsze wałki od Sentry były, a ujdą od 100NX tyle że te od sentry to białe kruki ;)

Odpowiednikiem Sentry na rynku europejskim jest Sunny - co za tym idzie Almera
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-30, 19:38

Asahi pisze:Mnie zawsze mówili że najlepsze wałki od Sentry były, a ujdą od 100NX tyle że te od sentry to białe kruki ;)

Odpowiednikiem Sentry na rynku europejskim jest Sunny - co za tym idzie Almera

Tak czy siak kolektor bym brał, tylko by się trzeba było dow. gościa co to za cudo, bo ja to raczej dobrze po szwabsku umiem ;) a po innemu ciężko może być.

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-03-30, 19:51

Wałek nie podejdzie - pacany Amerykany napisały DOHC a to jest do zmiennych faz - ODPADA.

Kolektor wypas tyle że to jest w US. Cena szt z wysyłką pocztą amerykańską to około 170 USD.

To jest wykonanie jakieś US firmy Tuningowej.
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-30, 21:36

Asahi pisze:Wałek nie podejdzie - pacany Amerykany napisały DOHC a to jest do zmiennych faz - ODPADA.

Kolektor wypas tyle że to jest w US. Cena szt z wysyłką pocztą amerykańską to około 170 USD.

To jest wykonanie jakieś US firmy Tuningowej.

No właśnie o te fazy mi chodziło.

Czyli wychodzi jakieś 500zł, to za tyle u nas można mieć to samo i nie czekać tyle.
Masarnia z tą wysyłką, 300zł to przegięcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”