Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2015-01-10, 22:05

myślałem, że więcej. Tyle to mi wchodzi w 1.0, a w 2.4 wchodzi mi 4,3-4,5l
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2015-01-20, 01:03

Cześć chłopaki,
Zbliżam się do zmiany oleju z racji ze kupiłem autko. Moja GT ma 213k na liczniku i z książeczki po Niemcu wynikałoby ze to w Miare realny przebieg. Poprzedni właściciel lal do niego valvoline 5w30 na zimę oraz 5w50 vr1 na lato. Primerka ma przyspieszony zapłon i prawdopodobnie mod rozrządu.
Co byście mi polecali bo z tego co tu przeczytałem macie rożne opinie. Jeżdzę nim głownie po mieście a długie trasy występują raczej bardzo rzadko, nie ukrywam ze lubię ja "przybutować" od czasu do czasu.

Zastanawiam się nad valvoline lub Liqui Moly z gamy 5w50 plus do tego filterek k&n z zaworkiem. Co o tym sądzicie chętnie posłucham rad starszych i bardziej doświadczonych kolegów. Dodam ze kasa jako tako jest może nie nieważna ale mogę sobie pozwolić na coś droższego ale jakościowo lepszego.

Czy warto zdjąć miskę? I czy zrobię to sam w garażu z kanałem ? Czy to coś bardziej skomplikowanego? Jak ta cała procedura wyglada?
Co myślicie także o płukaniu ? Przydałoby się to zrobić ?

Ah jeszcze jedno. Jak sprawdzić olej w skrzyńi w p11 bo szczerze watpię aby był wymieniany od ńowosci a chciałbym sobie wymienić płyny z okazji ze jestem nowym właścicielem bd wiedział co mam w środku i na czym jeżdzę :) myśle ze to dobry pomysł. A wiec jak to zrobić i jak wyglada nalewania oleju i ile go wchodzi ? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2015-01-20, 01:06 przez Puchacz, łącznie zmieniany 1 raz.
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-20, 01:20

Puchacz, jak chcesz jakiś 5W50 to po przetestowaniu Mobila, Millersa i obecnie Agipa stwierdzam, że ten ostatni jest najlepszy. Ad@mus zalał do siebie Valvo 5W50, ale jakoś nie jest zadowolony. Dostanie LM 5W50 - u nas w kraju zapomnij.

Jeśli jakieś 5W40 wchodzi w rachubę to Eneos, Eni, Millers, Ravenol, Midland, LM jak najbardziej OK.

Zdjęcie pierwszej miski olejowej nie jest jakimś większym problemem. Z drugą - górną trochę więcej cyrku :d Dona to odkręcasz śruby mocujące, a potem musisz w jakiś sposób przeciąć silikon - wtedy miska zejdzie. Składanie na silikon - tu polecam Elringa DIRKO HT.

Olej w skrzyni jak sprawdzić? Z przodu masz korek wlewu - klucz kwadrat metryczny - odkręcasz i wsadzasz palucha. Olej powinien być na krawędzi lub delikatnie poniżej krawędzi gwintu otworu, w który wkręca się korek.
Korek spustowy jest na dole skrzyni - też klucz kwadratowy. Przy wkręcaniu korków drobna uwaga - NIE MOŻNA ICH DOCIĄGAĆ ZA MOCNO, BO MAJĄ GWINT STOŻKOWY I POTEM TEGO NIE ODKRĘCI. Moment z jakim dokręca się te korki to 20-25Nm jak dobre pamiętam.
Olej do skrzyni - najlepiej 75W90 - ja mam zalanego Ravenola TSG. Repsol ma 75W90 GL4 pełny syntetyk. Do skrzyni wchodzi 3,6L oleju.

Co do płukanek - napisałem stronę wcześniej swoją opinię i zdjęcia ze zlewania oleju po płukance też są - zarówno w tym temacie jak i mojej prezentacji.
Dziś dołączę fotki oleju, który zlejemy z silnika z WP11 Michala_M66. Procedura ta sama co u mnie - godzinne płukanie Archoilem AR2820 na podwyższonych obrotach, a potem wymycie olejem do płukania.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-20, 06:14

SR20DET trochę ponad 300KM. Bardziej sportowo używany. Rano po bułki, w niedzielę do kościoła itd ;)
Co byście zalali ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

d3mox
doświadczony forumowicz
Posty: 235
Rejestracja: 2014-08-10, 12:02
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: d3mox » 2015-01-20, 08:29

vixo pisze:SR20DET trochę ponad 300KM. Bardziej sportowo używany. Rano po bułki, w niedzielę do kościoła itd ;)
Co byście zalali ??
Ja bym zalał olej :mrgreen:

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-01-20, 08:36

najlepiej silnikowy :D

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-20, 08:38

A jakby tak Pb98 zalać, żeby odpalić ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-20, 09:23

Panowie spokój!


Vixo, myślę, że 5W50 będzie w sam raz albo 10W60, ale to wtedy po odpaleniu trzeba chwilkę poczekać, żeby olej złapał właściwe ciśnienie robocze ;] Przy 5W50 ciśnienie złapie szybciej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-20, 09:39

A przy upalaniu który będzie się lepiej zachowywać. Temperatura oleju największą do tej pory miałem 110ºC
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-01-20, 09:47

10W60, ale w zimę ciężko go nagrzać :)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-20, 09:53

Jakieś firmy ? czy jeden ciul.
W zimę za bardzo nie jeżdżę bo ciężko strasznie
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-20, 09:59

Vixo, firmy - napisałem wcześniej Puchaczowi, do stawki można dodać jeszcze Gulfa :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2015-01-20, 17:04

hej. myślę że nie bd aż tak cudował z olejem za 300 zł nie i sadze ze do normalnego użytkowania pójdę na probe za tym co było lane przez poprzedniego właściciela czyli Olej syntetyczny VALVOLINE VR1 Racing 5W50, 4 litry co jednak sadzicie o tym sportowym filtrze oleju k&n ? jest sens w takie coś się bawić ? tym bardziej ze nie mogę znaleźć go do p11 =/ jakie filtry polecacie ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-01-20, 17:26

vixo jeśli nie zmieniasz oleju co upalanie to MOTUL 300V COMPETITION 15W50 do SR20DET jest idealny sprawdzony w boju wielokrotnie :)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-21, 00:54

Puchacz, daj spokój, za Agipa płaci się 130zł za 4L :] Filtr oleju nie ma co cudować - MANN albo KNECHT i po problemie.

Rano wrzucę fotki z tego co zlałem z silnika w WP11 Michala_M66 - procedura wymiany taka jak u mnie :]


___________________________________________

No i foty:
Zlany olej - ten co był+AR2820

Obrazek

No i kuweta po zlaniu oleju+AR2820:
Obrazek

A to jest kuweta po zlaniu oleju do płukania silnika - Comma X-Flow Flushing oil:
Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2015-01-21, 11:26

janusz, a jaki ty konkretnie masz zestwik u siebie ? tj filtr i olej ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-21, 11:28

Puchacz, Olej Agip Eurosports 5W50, filtr MANN W67/1
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2015-01-21, 15:13

a skad bierzesz ten olej ? bo widzę w necie to ciezk znalesc o po takiej cenie ..
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2015-01-21, 18:09

Obserwuje ten temat i chyba sie skusze przy nastepnej wymianie oleju na to wszystko. Kwestia tylko ile na takie jedno plukanie i zalanie oliwy trzeba przeznaczyc.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-01-21, 18:29

Kwietas, czasu? 3h :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-21, 18:43

Kwietas, to zależy, którą płukankę wybierzesz.

Płukanki szybkie - Liqui Moly, Millers, Valvoline - samo płukanie 15-20min a potem zlanie oleju, odczekanie aż ścieknie i odciągnięcie - całkowity czas niecała 1h
Płukanka Archoila AR2820 - godzina na płukanie i ze 40min na odczekanie aż ścieknie - całkowity czas - 1h40min
Płukanka Liqui Moly, Millers, Valvoline+ olej do płukania - 15min na płukankę i 20min na olej do płukania - całkowity czas około niecała 1h30min
Płukanka Archoil AR2820+ olej do płukania - 1h na Archoila i 20min na olej do płukania - całkowity czas około 2h-2h20min


___________________________________________

Co do efektów płukanki - jest trochę lepiej jeśli chodzi o konsumpcję oleju. Myślę, że kolejne 50ml udało się ugrać. Jak mi się uda gdzieś dorwać w normalnych pieniądzach płukankę BG109 to jeszcze ją przetestuję i zobaczymy co wyjdzie.

A co do oleju to teraz moje wrażenia i refleksje na temat Agipa :] Silnik inaczej pracuje. Z dołu może jest mu ciut ciężej jeśli chodzi o wkręcanie się, natomiast w wyższych partiach obrotów ładnie mruczy i nie wyje jak szlifierka.







_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2015-01-21, 20:09

Uzywalem tych, ktore sie wlewa do starego oleju na 20 minut i chcialbym sprobowac wlasnie inny typ. ;)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-21, 20:16

Kwietas, no to Archoil AR2820 - może sobie pracować godzinę w silniku na podwyższonych obrotach. Dobra jest też Archoil AR2300 - wlewa się 2-4kkm przed wymianą oleju - tu sugeruję najpierw ją podgrzać nieco, bo jak do Was dotrze to będzie miała konsystencję papki lub budyniu. Podgrzanie spowoduje zmianę stanu skupienia z prawie stałego na ładny płynny - aplikuje się mniejwięcej 100ml/3L oleju.

Oleje do płukania typu Comma X-Flow, XADO - Flushing Oil lub Millers Oils IT Flushing Oil ładnie zbierają syf - na razie mam tylko doświadczenie z olejem Commy, ale dał radę.


A mam takie pytanie - ktoś używa/używał produktów Wynns'a? Bo z tego co czytam to ludzie mają dość pozytywne zdanie na temat produktów tej firmy.





_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-01-22, 09:24

janusz, a jak z zimnymi startami na Agip-ie? Jest jakakowiek różnica? Jak miałem zalanego Millersa 5W50 dwa lata temu to mu nie przeszkadzało, ale też nie czułem różnicy przy niskich obrotach względem 5W40, stąd to pytanie...
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-22, 09:31

Wod2u, żadnego problemu z rozruchem nie ma. Ładnie startuje i szybko łapie ciśnienie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-01-22, 15:51

U mnie wymiana za 2 tys. km, Agip-a już mam. Tak jak pisałem jeździłem już na oleju 5W50, to był XPS Millers-a. Wtedy nie odczułem specjalnej zmiany w pracy silnika, ale zużycie było symboliczne - nie wiem czy dolałem 300ml na 10 tys. km. Potem Millers zmienił formułę tego oleju i obecnie jest bardziej do diesla, niż do benzyny, więc odpuściłem. Teraz jak latam na 5W40 to mi ubywa ponad litr między wymianami, co prawda auto regularnie kręcone pod odcinkę, więc i tak nie narzekam. Zobaczymy co będzie na Agip-ie, jeśli zużycie oleju spadnie i spalanie paliwa (bardzo) nie wzrośnie to może zostawię go na dłużej, również ze względu na bardzo dobrą cenę. Bo w tej chwili to co wymiana, to inny olej, z tych z wyższej półki to tylko Liqui Moly nie próbowałem :mrgreen:
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-22, 16:55

Wod2u, musisz przyznać, że opakowanie Agipa takie dziwnie małe :]

Jakby LM 5W50 był dostępny w PL to bym się pewnie skusił :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-02-01, 07:41

Z racji remontu generalnego silnika w Polonezie muszę przesunąć swap w cherry, a jest już czas na wymianę oleju, to mam pytanie:
Co najlepiej wlać?
Silnik E13 1982r. żłopie olej.
Ale nawet jak na bagnecie była ledwo widzialna plamka oleju, to kontrolka gasła w mgnieniu oka :) Wcześniej miałem motula 10W40.
Płukanka Valvo jeszcze gdzieś leży także o sam olej pytam :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-01, 11:09

DubSon, proponuję coś ze stajni ENEOSa, LM, Midlanda :] Pytanie zmiana na 5W czy zostajemy przy 10W?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-02-01, 11:22

A co proponujesz dla wyciszenia silnika? Zawory regulowałem, ale zaczęły klepać dalej - nie chcę mi się co tydzień tego robić :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”