Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Cześć chłopaki,
Zbliżam się do zmiany oleju z racji ze kupiłem autko. Moja GT ma 213k na liczniku i z książeczki po Niemcu wynikałoby ze to w Miare realny przebieg. Poprzedni właściciel lal do niego valvoline 5w30 na zimę oraz 5w50 vr1 na lato. Primerka ma przyspieszony zapłon i prawdopodobnie mod rozrządu.
Co byście mi polecali bo z tego co tu przeczytałem macie rożne opinie. Jeżdzę nim głownie po mieście a długie trasy występują raczej bardzo rzadko, nie ukrywam ze lubię ja "przybutować" od czasu do czasu.
Zastanawiam się nad valvoline lub Liqui Moly z gamy 5w50 plus do tego filterek k&n z zaworkiem. Co o tym sądzicie chętnie posłucham rad starszych i bardziej doświadczonych kolegów. Dodam ze kasa jako tako jest może nie nieważna ale mogę sobie pozwolić na coś droższego ale jakościowo lepszego.
Czy warto zdjąć miskę? I czy zrobię to sam w garażu z kanałem ? Czy to coś bardziej skomplikowanego? Jak ta cała procedura wyglada?
Co myślicie także o płukaniu ? Przydałoby się to zrobić ?
Ah jeszcze jedno. Jak sprawdzić olej w skrzyńi w p11 bo szczerze watpię aby był wymieniany od ńowosci a chciałbym sobie wymienić płyny z okazji ze jestem nowym właścicielem bd wiedział co mam w środku i na czym jeżdzę
myśle ze to dobry pomysł. A wiec jak to zrobić i jak wyglada nalewania oleju i ile go wchodzi ? Pozdrawiam.
Zbliżam się do zmiany oleju z racji ze kupiłem autko. Moja GT ma 213k na liczniku i z książeczki po Niemcu wynikałoby ze to w Miare realny przebieg. Poprzedni właściciel lal do niego valvoline 5w30 na zimę oraz 5w50 vr1 na lato. Primerka ma przyspieszony zapłon i prawdopodobnie mod rozrządu.
Co byście mi polecali bo z tego co tu przeczytałem macie rożne opinie. Jeżdzę nim głownie po mieście a długie trasy występują raczej bardzo rzadko, nie ukrywam ze lubię ja "przybutować" od czasu do czasu.
Zastanawiam się nad valvoline lub Liqui Moly z gamy 5w50 plus do tego filterek k&n z zaworkiem. Co o tym sądzicie chętnie posłucham rad starszych i bardziej doświadczonych kolegów. Dodam ze kasa jako tako jest może nie nieważna ale mogę sobie pozwolić na coś droższego ale jakościowo lepszego.
Czy warto zdjąć miskę? I czy zrobię to sam w garażu z kanałem ? Czy to coś bardziej skomplikowanego? Jak ta cała procedura wyglada?
Co myślicie także o płukaniu ? Przydałoby się to zrobić ?
Ah jeszcze jedno. Jak sprawdzić olej w skrzyńi w p11 bo szczerze watpię aby był wymieniany od ńowosci a chciałbym sobie wymienić płyny z okazji ze jestem nowym właścicielem bd wiedział co mam w środku i na czym jeżdzę

Ostatnio zmieniony 2015-01-20, 01:06 przez Puchacz, łącznie zmieniany 1 raz.
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
Puchacz, jak chcesz jakiś 5W50 to po przetestowaniu Mobila, Millersa i obecnie Agipa stwierdzam, że ten ostatni jest najlepszy. Ad@mus zalał do siebie Valvo 5W50, ale jakoś nie jest zadowolony. Dostanie LM 5W50 - u nas w kraju zapomnij.
Jeśli jakieś 5W40 wchodzi w rachubę to Eneos, Eni, Millers, Ravenol, Midland, LM jak najbardziej OK.
Zdjęcie pierwszej miski olejowej nie jest jakimś większym problemem. Z drugą - górną trochę więcej cyrku
Dona to odkręcasz śruby mocujące, a potem musisz w jakiś sposób przeciąć silikon - wtedy miska zejdzie. Składanie na silikon - tu polecam Elringa DIRKO HT.
Olej w skrzyni jak sprawdzić? Z przodu masz korek wlewu - klucz kwadrat metryczny - odkręcasz i wsadzasz palucha. Olej powinien być na krawędzi lub delikatnie poniżej krawędzi gwintu otworu, w który wkręca się korek.
Korek spustowy jest na dole skrzyni - też klucz kwadratowy. Przy wkręcaniu korków drobna uwaga - NIE MOŻNA ICH DOCIĄGAĆ ZA MOCNO, BO MAJĄ GWINT STOŻKOWY I POTEM TEGO NIE ODKRĘCI. Moment z jakim dokręca się te korki to 20-25Nm jak dobre pamiętam.
Olej do skrzyni - najlepiej 75W90 - ja mam zalanego Ravenola TSG. Repsol ma 75W90 GL4 pełny syntetyk. Do skrzyni wchodzi 3,6L oleju.
Co do płukanek - napisałem stronę wcześniej swoją opinię i zdjęcia ze zlewania oleju po płukance też są - zarówno w tym temacie jak i mojej prezentacji.
Dziś dołączę fotki oleju, który zlejemy z silnika z WP11 Michala_M66. Procedura ta sama co u mnie - godzinne płukanie Archoilem AR2820 na podwyższonych obrotach, a potem wymycie olejem do płukania.
Jeśli jakieś 5W40 wchodzi w rachubę to Eneos, Eni, Millers, Ravenol, Midland, LM jak najbardziej OK.
Zdjęcie pierwszej miski olejowej nie jest jakimś większym problemem. Z drugą - górną trochę więcej cyrku

Olej w skrzyni jak sprawdzić? Z przodu masz korek wlewu - klucz kwadrat metryczny - odkręcasz i wsadzasz palucha. Olej powinien być na krawędzi lub delikatnie poniżej krawędzi gwintu otworu, w który wkręca się korek.
Korek spustowy jest na dole skrzyni - też klucz kwadratowy. Przy wkręcaniu korków drobna uwaga - NIE MOŻNA ICH DOCIĄGAĆ ZA MOCNO, BO MAJĄ GWINT STOŻKOWY I POTEM TEGO NIE ODKRĘCI. Moment z jakim dokręca się te korki to 20-25Nm jak dobre pamiętam.
Olej do skrzyni - najlepiej 75W90 - ja mam zalanego Ravenola TSG. Repsol ma 75W90 GL4 pełny syntetyk. Do skrzyni wchodzi 3,6L oleju.
Co do płukanek - napisałem stronę wcześniej swoją opinię i zdjęcia ze zlewania oleju po płukance też są - zarówno w tym temacie jak i mojej prezentacji.
Dziś dołączę fotki oleju, który zlejemy z silnika z WP11 Michala_M66. Procedura ta sama co u mnie - godzinne płukanie Archoilem AR2820 na podwyższonych obrotach, a potem wymycie olejem do płukania.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Panowie spokój!
Vixo, myślę, że 5W50 będzie w sam raz albo 10W60, ale to wtedy po odpaleniu trzeba chwilkę poczekać, żeby olej złapał właściwe ciśnienie robocze
Przy 5W50 ciśnienie złapie szybciej.
Vixo, myślę, że 5W50 będzie w sam raz albo 10W60, ale to wtedy po odpaleniu trzeba chwilkę poczekać, żeby olej złapał właściwe ciśnienie robocze
![;] ;]](./images/smilies/krzywy.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Vixo, firmy - napisałem wcześniej Puchaczowi, do stawki można dodać jeszcze Gulfa ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
hej. myślę że nie bd aż tak cudował z olejem za 300 zł nie i sadze ze do normalnego użytkowania pójdę na probe za tym co było lane przez poprzedniego właściciela czyli Olej syntetyczny VALVOLINE VR1 Racing 5W50, 4 litry co jednak sadzicie o tym sportowym filtrze oleju k&n ? jest sens w takie coś się bawić ? tym bardziej ze nie mogę znaleźć go do p11 =/ jakie filtry polecacie ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
Puchacz, daj spokój, za Agipa płaci się 130zł za 4L
Filtr oleju nie ma co cudować - MANN albo KNECHT i po problemie.
Rano wrzucę fotki z tego co zlałem z silnika w WP11 Michala_M66 - procedura wymiany taka jak u mnie![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
___________________________________________
No i foty:
Zlany olej - ten co był+AR2820

No i kuweta po zlaniu oleju+AR2820:

A to jest kuweta po zlaniu oleju do płukania silnika - Comma X-Flow Flushing oil:

![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Rano wrzucę fotki z tego co zlałem z silnika w WP11 Michala_M66 - procedura wymiany taka jak u mnie
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
___________________________________________
No i foty:
Zlany olej - ten co był+AR2820

No i kuweta po zlaniu oleju+AR2820:

A to jest kuweta po zlaniu oleju do płukania silnika - Comma X-Flow Flushing oil:

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Puchacz, Olej Agip Eurosports 5W50, filtr MANN W67/1
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Kwietas, czasu? 3h 

Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Kwietas, to zależy, którą płukankę wybierzesz.
Płukanki szybkie - Liqui Moly, Millers, Valvoline - samo płukanie 15-20min a potem zlanie oleju, odczekanie aż ścieknie i odciągnięcie - całkowity czas niecała 1h
Płukanka Archoila AR2820 - godzina na płukanie i ze 40min na odczekanie aż ścieknie - całkowity czas - 1h40min
Płukanka Liqui Moly, Millers, Valvoline+ olej do płukania - 15min na płukankę i 20min na olej do płukania - całkowity czas około niecała 1h30min
Płukanka Archoil AR2820+ olej do płukania - 1h na Archoila i 20min na olej do płukania - całkowity czas około 2h-2h20min
___________________________________________
Co do efektów płukanki - jest trochę lepiej jeśli chodzi o konsumpcję oleju. Myślę, że kolejne 50ml udało się ugrać. Jak mi się uda gdzieś dorwać w normalnych pieniądzach płukankę BG109 to jeszcze ją przetestuję i zobaczymy co wyjdzie.
A co do oleju to teraz moje wrażenia i refleksje na temat Agipa
Silnik inaczej pracuje. Z dołu może jest mu ciut ciężej jeśli chodzi o wkręcanie się, natomiast w wyższych partiach obrotów ładnie mruczy i nie wyje jak szlifierka.
_
Płukanki szybkie - Liqui Moly, Millers, Valvoline - samo płukanie 15-20min a potem zlanie oleju, odczekanie aż ścieknie i odciągnięcie - całkowity czas niecała 1h
Płukanka Archoila AR2820 - godzina na płukanie i ze 40min na odczekanie aż ścieknie - całkowity czas - 1h40min
Płukanka Liqui Moly, Millers, Valvoline+ olej do płukania - 15min na płukankę i 20min na olej do płukania - całkowity czas około niecała 1h30min
Płukanka Archoil AR2820+ olej do płukania - 1h na Archoila i 20min na olej do płukania - całkowity czas około 2h-2h20min
___________________________________________
Co do efektów płukanki - jest trochę lepiej jeśli chodzi o konsumpcję oleju. Myślę, że kolejne 50ml udało się ugrać. Jak mi się uda gdzieś dorwać w normalnych pieniądzach płukankę BG109 to jeszcze ją przetestuję i zobaczymy co wyjdzie.
A co do oleju to teraz moje wrażenia i refleksje na temat Agipa
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Kwietas, no to Archoil AR2820 - może sobie pracować godzinę w silniku na podwyższonych obrotach. Dobra jest też Archoil AR2300 - wlewa się 2-4kkm przed wymianą oleju - tu sugeruję najpierw ją podgrzać nieco, bo jak do Was dotrze to będzie miała konsystencję papki lub budyniu. Podgrzanie spowoduje zmianę stanu skupienia z prawie stałego na ładny płynny - aplikuje się mniejwięcej 100ml/3L oleju.
Oleje do płukania typu Comma X-Flow, XADO - Flushing Oil lub Millers Oils IT Flushing Oil ładnie zbierają syf - na razie mam tylko doświadczenie z olejem Commy, ale dał radę.
A mam takie pytanie - ktoś używa/używał produktów Wynns'a? Bo z tego co czytam to ludzie mają dość pozytywne zdanie na temat produktów tej firmy.
_
Oleje do płukania typu Comma X-Flow, XADO - Flushing Oil lub Millers Oils IT Flushing Oil ładnie zbierają syf - na razie mam tylko doświadczenie z olejem Commy, ale dał radę.
A mam takie pytanie - ktoś używa/używał produktów Wynns'a? Bo z tego co czytam to ludzie mają dość pozytywne zdanie na temat produktów tej firmy.
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wod2u, żadnego problemu z rozruchem nie ma. Ładnie startuje i szybko łapie ciśnienie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
U mnie wymiana za 2 tys. km, Agip-a już mam. Tak jak pisałem jeździłem już na oleju 5W50, to był XPS Millers-a. Wtedy nie odczułem specjalnej zmiany w pracy silnika, ale zużycie było symboliczne - nie wiem czy dolałem 300ml na 10 tys. km. Potem Millers zmienił formułę tego oleju i obecnie jest bardziej do diesla, niż do benzyny, więc odpuściłem. Teraz jak latam na 5W40 to mi ubywa ponad litr między wymianami, co prawda auto regularnie kręcone pod odcinkę, więc i tak nie narzekam. Zobaczymy co będzie na Agip-ie, jeśli zużycie oleju spadnie i spalanie paliwa (bardzo) nie wzrośnie to może zostawię go na dłużej, również ze względu na bardzo dobrą cenę. Bo w tej chwili to co wymiana, to inny olej, z tych z wyższej półki to tylko Liqui Moly nie próbowałem 

pozdr. Kamil
Wod2u, musisz przyznać, że opakowanie Agipa takie dziwnie małe ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Jakby LM 5W50 był dostępny w PL to bym się pewnie skusił![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Jakby LM 5W50 był dostępny w PL to bym się pewnie skusił
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Z racji remontu generalnego silnika w Polonezie muszę przesunąć swap w cherry, a jest już czas na wymianę oleju, to mam pytanie:
Co najlepiej wlać?
Silnik E13 1982r. żłopie olej.
Ale nawet jak na bagnecie była ledwo widzialna plamka oleju, to kontrolka gasła w mgnieniu oka
Wcześniej miałem motula 10W40.
Płukanka Valvo jeszcze gdzieś leży także o sam olej pytam
Co najlepiej wlać?
Silnik E13 1982r. żłopie olej.
Ale nawet jak na bagnecie była ledwo widzialna plamka oleju, to kontrolka gasła w mgnieniu oka

Płukanka Valvo jeszcze gdzieś leży także o sam olej pytam

DubSon, proponuję coś ze stajni ENEOSa, LM, Midlanda
Pytanie zmiana na 5W czy zostajemy przy 10W?
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_