Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-14, 19:41

z tym Castrolem przesadzacie, znam wielu co EDGE jeździ porządnymi maszynami i sobie chwalą, trzeba mieć z tylko z dobrego źródła. O oleju pisałem parę postów wyżej.
tumba pisze:Tak się składa, że u mnie silnik siedzi z polifta
Więc masz lepszą pompę i napinacz łańcucha precyzyjniejszy. Pytasz o wytrzymałości podzespołów, to w sumie prawda taka, że przy N/A to nie musisz nic zmieniać na wytrzymalsze, bo nie osiągniesz takich mocy, co by trzeba było.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-14, 22:43

Arias pisze:Chodziło mi o to, że splanowanie głowicy nie obniża Ci wytrzymałości dołu. Sprawny dół 400KM wydali bez zakuwania i generalnie seryjna pompa oleju powinna to obsłużyć, ale ja bym nie ryzykował i wsadził co najmniej pompę z polifta.

to teoria czy sprawdzone w praktyce?
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-14, 23:05

Zależy co masz na myśli ??

To, że dół bez zakuwania wytrzymuje 400KM to z doświadczeń forumowych z kraju i zagranicy. Turbodoładowany SR RR, zrobiony na kanapkę, celem odprężenia śmiało 400KM wytrzyma. Pompa oleju winna to bez problemu obsłużyć, bo nie ma dowodów na jakieś spadki ciśnienia czy coś, Pompa z DET od zwyczajnej SR różni się tylko smokiem, ew. w nowszych detach są tryba skośne jak w polifcie i VE.


BTW. Zagmatwałem poprzednim postem bo miałem na myśli, że planowanie glowicy nie obniża jej wytrzymałości, a właśnie wpływa na wytrzymałość dołu bo zwiększa stopień sprężania. Mój błąd :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-15, 08:58

no gmatwasz panie.... pompa oleju w DET właśnie rózni się wydajnoscia od tej ze zwykłego DE... temat ciśnienia a wydajności chyba w kilku tematach tutaj był poruszany. moim zdaniem budując mocną dopręzona jednostke seryjny dół nie wydoli właśnie ze wzgladu na smarowanie. seryjne SR miały z tym problem na zwykłej pompie a co dopiero uturbiony czy modzony motor który musi wyżej zakręcić.

[ Dodano: 2014-11-15, 09:09 ]
należy też brać pod uwagę że przy uturbianiu DE potrzebne jest dodatkowe smarowanie na turbinę, albo przy zakładaniu czapki z VE do dołu z DE tez istnieje większe zapotrzebowanie na olej. zatem seryjna pompa oleju tego nie obsłuży wystarczająco. dowód? widziałem poprzycierane wałki rozrządu z silnika dół DE+ czapka z VE.
moim zdaniem to wydajność pompy jest bardziej istotna niż jej ciśnienie.
XXX

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-11-15, 09:10

wydajnosc pompy, a cisnienie to odrebne sprawy ;)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-15, 09:11

jeszcze jedno pytanko SR RR to mam rozumieć jako co?
XXX

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-11-15, 09:12

SR20DE Roller Rocker jak mniemam ;)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-15, 09:14

DubSon pisze:wydajnosc pompy, a cisnienie to odrebne sprawy ;)
dokładnie i ta kwestia była tu już chyba w każdym temacie poruszana... a mimo to upieracie się przy ciśnieniu.

do wiadra nalejemy szybciej wody większym wężem? czy cienkim ale większym ciśnieniem?

[ Dodano: 2014-11-15, 09:17 ]
Arias pisze: ew. w nowszych detach są tryba skośne jak w polifcie i VE.
jakie skośne tryby... mowa o wkładzie pompy oleju? proszę o fotke tych skośnych bo chyba nie rozumiem o czym mowa
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-15, 15:36

Tak, chodzi o wkład, stare DETy i P10, N14 i P11 mają wkład o prostych zębach, a nowsze DETy, Primera polift GTiR, VE mają te tryba zakrzywione, co za tym idzie te pompy są WYDAJNIEJSZE i mniej awaryjne. Dodatkowo pompa z VE ma innego smoka i kanały o znacznie większej średnicy. Pisałem, że seryjna pompa powinna wydalić, bo znam wiele takich projektów gdzie pompa ruszana nie była, a motor chodzi, ale wspomniałem też że ja bym tą pompę wymienił jak zresztą sam zrobiłem.

temacik o pompach:
Najlepsza seryjna pompa do SR20DE



Dodam jeszcze, że to nie temat wkładania czapki z VE do dołu z DE, bo to logiczne, że jak coś jest napędzane olejem to musi być wydajniejsza pompa. Ja pisałem o N/A i Turbo, przy czym turbo nie potrzebuje takiej ilości oleju jak czapka z VE, chyba że wsadzimy tam jakieś TD05.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-15, 16:48

Arias pisze:Tak, chodzi o wkład, stare DETy i P10, N14 i P11 mają wkład o prostych zębach, a nowsze DETy, Primera polift GTiR, VE mają te tryba zakrzywione, co za tym idzie te pompy są WYDAJNIEJSZE i mniej awaryjne
i tu się kolega myli... wszystkie te pompy wiały podobny ksztalt zęba i nie były to wcale zeby skośne...
większa wydajnosć pompy oleju jest uzyskiwana w inny sposób.

[ Dodano: 2014-11-15, 16:54 ]
Arias pisze:temacik o pompach:
Najlepsza seryjna pompa do SR20DE
jak dokladnie przeanalizujesz temat to dojdziesz w jaki sposób uzyskiwana jest wieksza wydajnosc pompy

[ Dodano: 2014-11-15, 21:50 ]
Ryba pisze:Tak więc mity o powiększaniu wydajność, ciśnienia itp to dla mnie bzdura.
oby wiecej takich bzdur na tym forum było :-P
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-15, 21:52

Temat posprzątałem, bo zaczął się robić OFFTOP. Następnym razem polecą ostrzeżenia.

A teraz powracamy do MERYTORYCZNEJ dyskusji.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-15, 22:15

na rozluźnienie pośladów proszę tu mi opisać coś na temat odmy:
-zostawic, niech truje dolot i wyrownuje cisnienia
-wywalic, niech nie truje ale co z podcicnieniem komory wału?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-11-15, 22:37

Ad@mus, oil catch tank?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-15, 22:46

DubSon pisze:oil catch tank
:-P
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-15, 22:52

a te filterki na odme to lipa?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-15, 23:16

Ad@mus pisze:a te filterki na odme to lipa?
a lubisz mieć usyfiony silnik ? :-o

[ Dodano: 2014-11-15, 23:20 ]
DobSon podsunął Ci gotowe rozwiązanie znane od dawna i stosowane również w sporcie. ale fakt filterek można za 20dyszki kupić dlatego to "lepsze" rozwiazanie :mrgreen:
XXX

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-11-15, 23:50

Sam mam taki filterek w E13 :D dzisiaj osiagnalem rekord predkosci 160km/h :mrgreen:

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-16, 00:17

DubSon pisze:Sam mam taki filterek w E13
nie masz zapocenia w jego okolicy??
jakos nie do końca mnie te filterki przekonują. już wolałbym chyba rurę w podłużnicę wypuścić:)
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-16, 00:40

VE Killer, tylko ta rurka to zakończona zaworkiem zwrotnym, odpowiednio ustawionym, żeby żaden syf się nie dostawał do silnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-16, 00:46

musiało by ładnie ssac zeby cos zassac przez np metrowy wąż z podluznicy
efekt dodatkowy-konserwaca na biezaco, wystarczy co kilka tygodni zmieniac waz z lewej na prawa strone :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-16, 00:57

janusz pisze: tylko ta rurka to zakończona zaworkiem zwrotnym, odpowiednio ustawionym, żeby żaden syf się nie dostawał do silnika.
przez odme to raczej nic do silnika nie zassasz chyba że mucha w nocy wleci:)) zakładam że nikt się w piaski Dakaru nie wybiera albo w bagna Kotliny Kongo:)))
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-16, 05:23

VE Killer pisze:wszystkie te pompy wiały podobny kształt zęba i nie były to wcale zeby skośne...
nie rozumiesz mnie, poprzez zęby skośne mam na myśli, że jak patrzysz na tryba to wyglądają jakby były naciągnięte, te "słoneczko" nie jest symetryczne jak w mojej starej pompie z P11. a pompa z DETa i P11 różni się tylko tymi trybami i kształtem smoka. Pompa z VE jest całkowicie inaczej zbudowana.
Ad@mus pisze:coś na temat odmy
Proszę http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.html
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-16, 08:41

teraz rozumiem
wystarczyło napisać że kształt zębów rotora jest inny. tyle że tych różnic jest więcej :P kształt zębów rotora owszem ma znaczenie ale jest dużo istotniejsza róznica miedzy tymi pompmi która wpływa na wieksza wydajność....

[ Dodano: 2014-11-16, 08:43 ]
Arias pisze: Pompa z VE jest całkowicie inaczej zbudowana.
tzn jak inaczej? zasada działania ta sama więc...??
XXX

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-11-16, 09:47

VE Killer pisze:kształt zębów rotora owszem ma znaczenie ale jest dużo istotniejsza róznica miedzy tymi pompmi która wpływa na wieksza wydajność....
To już oświeć resztę forumowiczów
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-16, 09:49

Arias pisze: temacik o pompach:

Najlepsza seryjna pompa do SR20DE
przecież Arias już to zrobił :P
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-16, 12:45

Pompa z VE, ma szersze tryba, zupełnie inną obudowę, znacznie większe kanały olejowe, generalnie wszystko jest w temacie co podałem :P

Wróćmy zatem kilka(naście) postów wyżej i zaproponuj coś na przepustnice w miarę PnP 70,80,90mm ew. pośrednie.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-16, 13:00

w fabrycznej nie ma miejsca żeby rozwiercić np. z 60 na 70??

może na allegro trzeba poszukać... nie zagłębiałem się w temat pojedynczej przepustnicy
aczkolwiek jeśli nawet to dlaczego musi być akurat P&P ?? znajdujesz sobie średnicę jaka Cię interesuje ,robisz adapter albo coś przerabiasz i Jest P&P:))) w czasach ciecia wodą ,laserem toczenia i frezowania CNC to wszystko jest banałem wystarczy pomyśleć i pokombinować
XXX

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-11-16, 13:09

SR16VE N1 ma seryjnie fi70 :P
Ostatnio zmieniony 2014-11-16, 13:16 przez DubSon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-16, 13:10

Fabryczną da się max do 64 rozwiercić. Chodziło mi o to, żeby TPS podszedł bez problemu, reszta to lajt, bo i tak będę robił prawdopodobnie custom kolektor,
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-16, 13:13

DubSon pisze:SR16DE N1 ma seryjnie fi70 :P
dostępność ? cena?

[ Dodano: 2014-11-16, 13:16 ]
Arias pisze:Chodziło mi o to, żeby TPS podszedł bez problemu
co za róznica jaki TPS?? masz inna przepustnicę z TPS, przlutowujesz kostkę i po temacie... i tak wiekszośc ma jakieś Ecumastery czy cos w tym stylu wiec wystroisz każdy tps. skoro da się tps z motoru do auta zaadoptować to nie widze w tej kwesti problemów :)
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”