Więc masz lepszą pompę i napinacz łańcucha precyzyjniejszy. Pytasz o wytrzymałości podzespołów, to w sumie prawda taka, że przy N/A to nie musisz nic zmieniać na wytrzymalsze, bo nie osiągniesz takich mocy, co by trzeba było.tumba pisze:Tak się składa, że u mnie silnik siedzi z polifta
Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
z tym Castrolem przesadzacie, znam wielu co EDGE jeździ porządnymi maszynami i sobie chwalą, trzeba mieć z tylko z dobrego źródła. O oleju pisałem parę postów wyżej.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Zależy co masz na myśli 
To, że dół bez zakuwania wytrzymuje 400KM to z doświadczeń forumowych z kraju i zagranicy. Turbodoładowany SR RR, zrobiony na kanapkę, celem odprężenia śmiało 400KM wytrzyma. Pompa oleju winna to bez problemu obsłużyć, bo nie ma dowodów na jakieś spadki ciśnienia czy coś, Pompa z DET od zwyczajnej SR różni się tylko smokiem, ew. w nowszych detach są tryba skośne jak w polifcie i VE.
BTW. Zagmatwałem poprzednim postem bo miałem na myśli, że planowanie glowicy nie obniża jej wytrzymałości, a właśnie wpływa na wytrzymałość dołu bo zwiększa stopień sprężania. Mój błąd

To, że dół bez zakuwania wytrzymuje 400KM to z doświadczeń forumowych z kraju i zagranicy. Turbodoładowany SR RR, zrobiony na kanapkę, celem odprężenia śmiało 400KM wytrzyma. Pompa oleju winna to bez problemu obsłużyć, bo nie ma dowodów na jakieś spadki ciśnienia czy coś, Pompa z DET od zwyczajnej SR różni się tylko smokiem, ew. w nowszych detach są tryba skośne jak w polifcie i VE.
BTW. Zagmatwałem poprzednim postem bo miałem na myśli, że planowanie glowicy nie obniża jej wytrzymałości, a właśnie wpływa na wytrzymałość dołu bo zwiększa stopień sprężania. Mój błąd

"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
no gmatwasz panie.... pompa oleju w DET właśnie rózni się wydajnoscia od tej ze zwykłego DE... temat ciśnienia a wydajności chyba w kilku tematach tutaj był poruszany. moim zdaniem budując mocną dopręzona jednostke seryjny dół nie wydoli właśnie ze wzgladu na smarowanie. seryjne SR miały z tym problem na zwykłej pompie a co dopiero uturbiony czy modzony motor który musi wyżej zakręcić.
[ Dodano: 2014-11-15, 09:09 ]
należy też brać pod uwagę że przy uturbianiu DE potrzebne jest dodatkowe smarowanie na turbinę, albo przy zakładaniu czapki z VE do dołu z DE tez istnieje większe zapotrzebowanie na olej. zatem seryjna pompa oleju tego nie obsłuży wystarczająco. dowód? widziałem poprzycierane wałki rozrządu z silnika dół DE+ czapka z VE.
moim zdaniem to wydajność pompy jest bardziej istotna niż jej ciśnienie.
[ Dodano: 2014-11-15, 09:09 ]
należy też brać pod uwagę że przy uturbianiu DE potrzebne jest dodatkowe smarowanie na turbinę, albo przy zakładaniu czapki z VE do dołu z DE tez istnieje większe zapotrzebowanie na olej. zatem seryjna pompa oleju tego nie obsłuży wystarczająco. dowód? widziałem poprzycierane wałki rozrządu z silnika dół DE+ czapka z VE.
moim zdaniem to wydajność pompy jest bardziej istotna niż jej ciśnienie.
XXX
dokładnie i ta kwestia była tu już chyba w każdym temacie poruszana... a mimo to upieracie się przy ciśnieniu.DubSon pisze:wydajnosc pompy, a cisnienie to odrebne sprawy
do wiadra nalejemy szybciej wody większym wężem? czy cienkim ale większym ciśnieniem?
[ Dodano: 2014-11-15, 09:17 ]
jakie skośne tryby... mowa o wkładzie pompy oleju? proszę o fotke tych skośnych bo chyba nie rozumiem o czym mowaArias pisze: ew. w nowszych detach są tryba skośne jak w polifcie i VE.
XXX
Tak, chodzi o wkład, stare DETy i P10, N14 i P11 mają wkład o prostych zębach, a nowsze DETy, Primera polift GTiR, VE mają te tryba zakrzywione, co za tym idzie te pompy są WYDAJNIEJSZE i mniej awaryjne. Dodatkowo pompa z VE ma innego smoka i kanały o znacznie większej średnicy. Pisałem, że seryjna pompa powinna wydalić, bo znam wiele takich projektów gdzie pompa ruszana nie była, a motor chodzi, ale wspomniałem też że ja bym tą pompę wymienił jak zresztą sam zrobiłem.
temacik o pompach:
Najlepsza seryjna pompa do SR20DE
Dodam jeszcze, że to nie temat wkładania czapki z VE do dołu z DE, bo to logiczne, że jak coś jest napędzane olejem to musi być wydajniejsza pompa. Ja pisałem o N/A i Turbo, przy czym turbo nie potrzebuje takiej ilości oleju jak czapka z VE, chyba że wsadzimy tam jakieś TD05.
temacik o pompach:
Najlepsza seryjna pompa do SR20DE
Dodam jeszcze, że to nie temat wkładania czapki z VE do dołu z DE, bo to logiczne, że jak coś jest napędzane olejem to musi być wydajniejsza pompa. Ja pisałem o N/A i Turbo, przy czym turbo nie potrzebuje takiej ilości oleju jak czapka z VE, chyba że wsadzimy tam jakieś TD05.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
i tu się kolega myli... wszystkie te pompy wiały podobny ksztalt zęba i nie były to wcale zeby skośne...Arias pisze:Tak, chodzi o wkład, stare DETy i P10, N14 i P11 mają wkład o prostych zębach, a nowsze DETy, Primera polift GTiR, VE mają te tryba zakrzywione, co za tym idzie te pompy są WYDAJNIEJSZE i mniej awaryjne
większa wydajnosć pompy oleju jest uzyskiwana w inny sposób.
[ Dodano: 2014-11-15, 16:54 ]
jak dokladnie przeanalizujesz temat to dojdziesz w jaki sposób uzyskiwana jest wieksza wydajnosc pompyArias pisze:temacik o pompach:
Najlepsza seryjna pompa do SR20DE
[ Dodano: 2014-11-15, 21:50 ]
oby wiecej takich bzdur na tym forum byłoRyba pisze:Tak więc mity o powiększaniu wydajność, ciśnienia itp to dla mnie bzdura.

XXX
Temat posprzątałem, bo zaczął się robić OFFTOP. Następnym razem polecą ostrzeżenia.
A teraz powracamy do MERYTORYCZNEJ dyskusji.
A teraz powracamy do MERYTORYCZNEJ dyskusji.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
VE Killer, tylko ta rurka to zakończona zaworkiem zwrotnym, odpowiednio ustawionym, żeby żaden syf się nie dostawał do silnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
nie rozumiesz mnie, poprzez zęby skośne mam na myśli, że jak patrzysz na tryba to wyglądają jakby były naciągnięte, te "słoneczko" nie jest symetryczne jak w mojej starej pompie z P11. a pompa z DETa i P11 różni się tylko tymi trybami i kształtem smoka. Pompa z VE jest całkowicie inaczej zbudowana.VE Killer pisze:wszystkie te pompy wiały podobny kształt zęba i nie były to wcale zeby skośne...
Proszę http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.htmlAd@mus pisze:coś na temat odmy
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
teraz rozumiem
wystarczyło napisać że kształt zębów rotora jest inny. tyle że tych różnic jest więcej
kształt zębów rotora owszem ma znaczenie ale jest dużo istotniejsza róznica miedzy tymi pompmi która wpływa na wieksza wydajność....
[ Dodano: 2014-11-16, 08:43 ]
wystarczyło napisać że kształt zębów rotora jest inny. tyle że tych różnic jest więcej

[ Dodano: 2014-11-16, 08:43 ]
tzn jak inaczej? zasada działania ta sama więc...Arias pisze: Pompa z VE jest całkowicie inaczej zbudowana.

XXX
To już oświeć resztę forumowiczówVE Killer pisze:kształt zębów rotora owszem ma znaczenie ale jest dużo istotniejsza róznica miedzy tymi pompmi która wpływa na wieksza wydajność....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Pompa z VE, ma szersze tryba, zupełnie inną obudowę, znacznie większe kanały olejowe, generalnie wszystko jest w temacie co podałem 
Wróćmy zatem kilka(naście) postów wyżej i zaproponuj coś na przepustnice w miarę PnP 70,80,90mm ew. pośrednie.

Wróćmy zatem kilka(naście) postów wyżej i zaproponuj coś na przepustnice w miarę PnP 70,80,90mm ew. pośrednie.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
w fabrycznej nie ma miejsca żeby rozwiercić np. z 60 na 70??
może na allegro trzeba poszukać... nie zagłębiałem się w temat pojedynczej przepustnicy
aczkolwiek jeśli nawet to dlaczego musi być akurat P&P
znajdujesz sobie średnicę jaka Cię interesuje ,robisz adapter albo coś przerabiasz i Jest P&P:))) w czasach ciecia wodą ,laserem toczenia i frezowania CNC to wszystko jest banałem wystarczy pomyśleć i pokombinować
może na allegro trzeba poszukać... nie zagłębiałem się w temat pojedynczej przepustnicy
aczkolwiek jeśli nawet to dlaczego musi być akurat P&P

XXX
SR16VE N1 ma seryjnie fi70 

Ostatnio zmieniony 2014-11-16, 13:16 przez DubSon, łącznie zmieniany 1 raz.
Fabryczną da się max do 64 rozwiercić. Chodziło mi o to, żeby TPS podszedł bez problemu, reszta to lajt, bo i tak będę robił prawdopodobnie custom kolektor,
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
dostępność ? cena?DubSon pisze:SR16DE N1 ma seryjnie fi70
[ Dodano: 2014-11-16, 13:16 ]
co za róznica jaki TPS?? masz inna przepustnicę z TPS, przlutowujesz kostkę i po temacie... i tak wiekszośc ma jakieś Ecumastery czy cos w tym stylu wiec wystroisz każdy tps. skoro da się tps z motoru do auta zaadoptować to nie widze w tej kwesti problemówArias pisze:Chodziło mi o to, żeby TPS podszedł bez problemu

XXX