Docieranie Silnika po remoncie

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-07-20, 17:41

Shadows, śmiem twierdzić, że po to mają byc 2kRPM na początku by rozgrzać silnik ;) dopiero później do tych 3kRPM można dać :)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-07-20, 21:32

Może jakieś argumenty, bez dogadywania :) ja osobiście myślę, że metoda jest dobra tylko trzeba ją dopasować pod siebie i swój samochód
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 715
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-05-04, 09:18

Ja mam trochę inny problem, mianowicie po remoncie nie chcę palić... :( Kręci rozrusznikiem, ale nie zapala mieszanki( kable nowe, świece też, kopułka i palec również) iskra jest. Rozrząd ustawiony na znakach na nowym pasku, zawory wg. książki, tj. 0,22mm. Nowe pierścienie, panewki, głowica po remoncie. Jest jakaś "złota zasada pierwszego palenia"? Słychać też po przekręceniu wału kołem pasowym, że jest kompresja. Paliwo dochodzi do wtrysku .. Pomocy

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-04, 10:43

garygary a silnik jest połączony z budą - w sensie masa. Jak nie to by tłumaczyło brak iskry i zapalania mieszanki :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-05-04, 11:25

garygary pisze: iskra jest.
janusz,
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-04, 11:31

Pawel18PL, fakt nie doczytałem moja wina.

Może coś jest niepodpięte - jakiś czujnik?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-05-04, 14:23

Kable zapłonowe podpięte prawidłowo? Nie pomylone?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 715
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-05-04, 17:37

Kable prawidłowo, czujniki są 3 i wszystkie podpięte przedwczoraj kręciłem do rozładowania i d**a, poza tym jeśli kable byłyby źle podpięte, to chociaż by pierdnął a on nic poprostu sam rozrusznik kręci wałem, świece po wykręceniu mokre, może by mu nalać jakiegoś "mocniejszego dynksu" do wtrysku? Żeby iskra miała łatwiej złapać. Co Wy na to??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13179
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-05-04, 18:11

A na pych próbowałes?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-05-04, 18:15

Z pedałem gazu wciśniętym do końca próbowałeś?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 715
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-05-04, 18:21

Próbowałem na pych i z pedałem wciśniętym, nic się nie dzieje :/

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3432
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-05-04, 19:20

spróbuj z samostartem .. jak odpali .. znaczy, że coś nie teges z mieszanką
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-05-05, 04:55

a istniał w twoim modelu immo? może on blokuje wtryski...
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-05, 06:32

Boro1989 świece są mokre, czyli nie ma zapłonu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13179
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-05-05, 06:47

A nie ma zapłonu bo jest za bogato wg mnie lub świece już są za słabe. Wyciągnij bezpiecznik od wtrysków, napsikaj autostaru i zobacz czy zadziała

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 715
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-05-05, 10:08

Boro1989, nie ma immo 88 rok,bombel, sprawdzę

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8286
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-05, 10:17

Ja mam pewne podejrzenia, że energia iskry jest zbyt mała, żeby zapalić mieszankę. Przejrzyj cewkę zapłonową i zrób porządną masę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

karol282
fanatyk nissana
Posty: 371
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-05-05, 14:49

Pytanie pierwsze, jakiego koloru jest iskra ? Jakie w ogóle masz świece ? I czy przypadkiem nie masz ich "sklepanych", czyli albo jest mała przerwa między elektrodami lub nie ma jej wcale.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 715
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-05-05, 19:04

Wnioski z dnia dzisiejszego:

Wymieniłem świece na stare, zdemontowałem miskę olejową po czym poluzowałem wał korbowy i korbowody, dokręciłem je z momentami z AutoData. Po podłączeniu akumulatora, kręcił świetnie, ale nie odpałał (chociaż próbował ). Wyregulowałem luzy zaworowe, ustawiłem na znakach zapłon, a tu d*** w ogóle nie kręci jakby aku padł, ale zabieram aku do drugiego samochodu i .... na dotyk, aku pełny, wracam do nissana, nie kręci nawet wałem.

Czyli po dokręceniu korb, na git, z kolejnymi kręceniami wału jakby się śruby same dokręcały i blokowały wał, w sumie jest to niemożliwe a panewki mają zamki, więc WTF?

karol282
fanatyk nissana
Posty: 371
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-05-07, 00:15

A napakowałeś oliwy w pompę oleju na panewki, szklanki cylindrów i w mostki na wałku rozrządu ? Wychodzi na to że jak by się gdzieś przycierał, jeśli wszystko jest naoliwione tak jak wypisałem to może jest problem ze spasowaniem poszczególnych części które wymieniałeś. Lub też przesadziłeś z napięciem paska rozrządu, chociaż wątpię że tak się stało..

Dla moderatorów, może by przenieść tą całą dyskusję do innego działu bo zrobił się trochę bałagan w temacie o w ogóle innej sprawie ;-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 715
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-05-07, 19:03

Wszystko naoliwiłem porządnie. Pasek w sumie ma jeden napinacz na sprężynie, więc nie mam wpływu na to jak ciasno jest napięty, w sobotę zrzucę wał, panewki posprawdzam, popatrzę, najpewniej to panewki. Ale zobaczymy.

"Dla moderatorów, może by przenieść tą całą dyskusję do innego działu, bo zrobił się trochę bałagan w temacie o w ogóle innej sprawie" też jestem za.

[ Dodano: 2014-05-10, 21:27 ]
Dobra właśnie skończyłem, silnik rano wyleciał z budy, Po zdjęciu miski i krótkich oględzinach okazało się, że jedna z podpór wału była nie na swoim miejscu, podmieniłem i dalej stoii. Nosz K...., Po przekręceni tłoków o 180st, i skręceniu wszystkiego do kupy wałem obracam ręką za koło pasowe, czyli git :mrgreen: Jutro podłączę elektrykę, ustawię zawory i zobaczymy. Może zagada 8-)

[ Dodano: 2014-05-11, 17:11 ]
odpalił na dotyk :D jeździ, zmienia biegi, wszystko git. Tylko na jazdę próbną pojechałem z nie dokręconym kołem :razz: ale nic się nie stało. Zaraz na myjnie zmyć roczny brud :D
Ostatnio zmieniony 2014-05-08, 00:04 przez garygary, łącznie zmieniany 1 raz.

siridein
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-07-30, 08:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siridein » 2014-07-30, 08:44

Hehe to mega błąd jechać z niedokręconym kołem ;) Najważniejsze, że auto odpaliło. Widzę, że dbasz o maszynę i oby tak dalej ;) Czytam ten temat z ciekawością i powiem szczerze, że bardzo mi się spodobał.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 715
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-07-30, 11:19

siridein, dzięki ;) jeszcze CAxx by się pod maskę przydało :D

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 343
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-10-13, 10:34

Chciałbym odkopać temat :oops:

Jak docierać i czy w ogóle jakoś spinać się z docieraniem po wymianie panewek korbowodowych, pierścieni , uszczelniaczy, pastowaniu gniazd i planowaniu łba o 1mm?
Ilu znawców- tyle metod
Gary nie były ruszane.
Co prawda zrobiłem juz 900km i wszystko działa, ale nie wiem czy mogę już się udać na hamownię.
Przez pierwsze 300km starałem sie nie przekraczać 3500rpm, a później z każdym km zwiększałem zakres płynną, dynamiczną jazdą.
Ostatnio jeżdzę już normalnie, ognia trochę też było na trasie, ale czy to nie za wcześnie?
Olej 5w40 Synpower od Valvo od razu zarzucilem i nie kombinowałem nic więcej.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Ulus
fanatyk nissana
Posty: 417
Rejestracja: 2013-04-12, 17:28
Lokalizacja: Poznań / Środa WLKP

Post autor: Ulus » 2016-10-13, 20:00

po pierwszym 1000km proponuję wymienić olej zobaczysz ile tam się metalu nazbierało :)
Sprzedam graty do 100nx-a GTI i Primery P11.144

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 343
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2016-10-13, 20:44

z samych pierscieni i panewek? mam korek magnetyczny, niech zbiera trociny :) myslalem z 5tys zrobic chociaz
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 715
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-10-14, 09:38

Ja zrobilem swoim po remoncie tysia chyba, duzo hamowalem silnikiem, potem nowa oliwa i ogień. Bylo ok. Tylko wiesz u mnie e16i 8v bez kolizji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”