[P11/WP11] Uszczelka pokrywy zaworów
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
byczynho, może odma jest zapchana i ciśnienie wybija oliwę każdą możliwą dziurą ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Może masz pęknięty korek? Bo dzisiaj próbowałem dokręcić jak najmocniej i nic nie puściło. A uszczelka podobna, kolor się nawet zgadza
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wydaje się, że tą płaską lub półokrągłą, jak kto woli, stroną w kierunku pokrywy, jak korek ustawisz do wkręcenia.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
A u mnie była odwrotnie. Wczoraj udało mi się wkręcić elegancko korek i na razie jest spokój ciekawe jak długo
[ Dodano: 2014-05-12, 19:39 ]
Panowie, czy można dostać ten korek gdzieś nowy? Pytałem w IC, niestety nie mają. Ostatnio wybrałem się w trasę 100km, jak wróciłem to zajrzałem pod maskę i co zobaczyłem? a no korek sobie wyskoczył tak normalnie z pokrywy.... silnik zalany olejem
[ Dodano: 2014-05-12, 19:39 ]
Panowie, czy można dostać ten korek gdzieś nowy? Pytałem w IC, niestety nie mają. Ostatnio wybrałem się w trasę 100km, jak wróciłem to zajrzałem pod maskę i co zobaczyłem? a no korek sobie wyskoczył tak normalnie z pokrywy.... silnik zalany olejem
Może marlos ma gdzieś szukaj na szrotach, albo z całymi pokrywami. Możliwe, że wyrwiesz za niewielkie pieniądze.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Myślę, że tylko ASSSSSO jeśli chodzi o nową. Możesz owszem się pofatygować i popytać, ale raczej będzie ciężko coś takiego znaleźć. Dziwne jest, że Twój korek jest pęknięty, ktoś chyba musiał go nadepnąć, bo jeszcze nie widziałem, żeby ktoś takie coś zepsuł...
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
A to przepraszam, zmyliło mnie to, że Twój korek przeskakiwał przy dokrecaniu. A może masz ułamany gwint?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Powiem Ci szczerze, że gwint na korku to wygląda lepiej niż ten w pokrywie. Kiedy korek i pokrywa są zimne korek przeskakuje, kiedy pokrywa i silnik są nagrzane korek dokręca się elegancko. Znalazł się dawca także niedługo pewnie będę miał możliwość sprawdzenia tego przypadku na innym korku.
Czy jest możliwość, żeby to pokrywa była w jakiś sposób uszkodzona np. właśnie poprzez uszkodzony gwint?
Czy jest możliwość, żeby to pokrywa była w jakiś sposób uszkodzona np. właśnie poprzez uszkodzony gwint?
Witam,
Chciałbym wrócić do problemu z zerwanymi śrubami/gwintami.
P11 2.0 benz. Wymieniałem dzisiaj uszczelkę pod pokrywą zaworów. Przyłapałem lekko wszystkie śruby, następnie wszystkie dokręcałem. Nie za mocno, bo kiedyś mi mechanik 2 śruby przekręcił i przykleił na silikon, więc jestem uczulony na to.
Niestety z jedną mam problem. Dziwnie mi się kręciła. Myślałem, że mi się zerwała. Wykręciłem, oczyściłem gwint śruby i okazało się, że śruba cała, a zjechał się gwint w głowicy!!
Czy można jakoś nagwintować ten otwór na tę śrubę, albo większą? Robił kiedyś ktoś coś takiego? Chodzi o śrubę środkową, pomiędzy otworami na świece.
I jeszcze jeden temat. Jak się powinno montować nową uszczelkę? Czy trzeba ją czymś smarować? Słyszałem kilka razy, że nie powinno się niczym smarować, a teraz przeczytałem w "Poradniku obsługi i naprawy", że trzeba "...nałożyć nieco środka uszczelniającego na trzy półokrągłe wcięcia w głowicy silnika...." Stara, zakładana też przez mechanika była posmarowana co klika cm jakimś silikonem/klejem. Silnik jeszcze nie odpalany więc można poprawić. Jak Wy robicie?
A tak przy okazji, z ciekawości. Po co są te półokrągłe wcięcia w głowicy i półkola w uszczelce? Czy to są jakieś wzmocnienia uszczelki?
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Chciałbym wrócić do problemu z zerwanymi śrubami/gwintami.
P11 2.0 benz. Wymieniałem dzisiaj uszczelkę pod pokrywą zaworów. Przyłapałem lekko wszystkie śruby, następnie wszystkie dokręcałem. Nie za mocno, bo kiedyś mi mechanik 2 śruby przekręcił i przykleił na silikon, więc jestem uczulony na to.
Niestety z jedną mam problem. Dziwnie mi się kręciła. Myślałem, że mi się zerwała. Wykręciłem, oczyściłem gwint śruby i okazało się, że śruba cała, a zjechał się gwint w głowicy!!
Czy można jakoś nagwintować ten otwór na tę śrubę, albo większą? Robił kiedyś ktoś coś takiego? Chodzi o śrubę środkową, pomiędzy otworami na świece.
I jeszcze jeden temat. Jak się powinno montować nową uszczelkę? Czy trzeba ją czymś smarować? Słyszałem kilka razy, że nie powinno się niczym smarować, a teraz przeczytałem w "Poradniku obsługi i naprawy", że trzeba "...nałożyć nieco środka uszczelniającego na trzy półokrągłe wcięcia w głowicy silnika...." Stara, zakładana też przez mechanika była posmarowana co klika cm jakimś silikonem/klejem. Silnik jeszcze nie odpalany więc można poprawić. Jak Wy robicie?
A tak przy okazji, z ciekawości. Po co są te półokrągłe wcięcia w głowicy i półkola w uszczelce? Czy to są jakieś wzmocnienia uszczelki?
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Ziomek, te wycięcia są po to, żebyś mógł odkręcić kółko zębate od wałka, albo je dokręcić - nasadem założonym na klucz dynamometryczny. Ja jak zakładam pokrywę klawiatury, to po całości, po całym obwodzie kładę silikon - najlepszy jest Elringa Dirko HT
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A ja miałem zakładaną nową ori uszczelkę przez Maca, posmarowana Dirko (jeśli dobrze pamiętam) tylko w półksiężycach i oczywiście nie ciekła. Niedawno zdejmowałem pokrywę sam i uszczelka została wklejona w te półksiężyce. Zostawiłem ją jak była, leżącą na głowicy, zrobiłem co miałem zrobić, a jak przyszło składać to tylko odtłuściłem całą uszczelkę i miejsca, w których przylega (głowica i pokrywa od spodu, z uszczelką na świece tak samo zrobiłem) i bez żadnych dalszych kombinacji złożyłem. I nic nie cieknie Także odpuściłbym smarowanie całej, wystarczy trzymać się instrukcji.
pozdr. Kamil
też miałem ukręcony gwint w głowicy na środkowej śrubie, wziąłem poprawiłem gwint gwintownikiem, następnie szpilkę dobrałem, wkręciłem na klej do gwintów i teraz z góry mam nakrętkę, trzyma jak należy i Tobie też polecam tak zrobić
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
janusz, dzięki. Aż takim mechanikiem nie jestem, więc nie pomyślałem o tym.
marlos90, a jakiej średnicy masz tę szpilkę? Śruba jest 6mm. Nagwintowałeś na 6mm, czy większą np. 8mm? Czy wcześniej rozwiercałeś otwór? Jeśli tak, to wiertłem o jakiej średnicy? Pójdzie mi od razu gwintownikiem 8mm, czy rozwiercić wiertłem 7mm?
janusz, dzięki. Aż takim mechanikiem nie jestem, więc nie pomyślałem o tym.
marlos90, a jakiej średnicy masz tę szpilkę? Śruba jest 6mm. Nagwintowałeś na 6mm, czy większą np. 8mm? Czy wcześniej rozwiercałeś otwór? Jeśli tak, to wiertłem o jakiej średnicy? Pójdzie mi od razu gwintownikiem 8mm, czy rozwiercić wiertłem 7mm?
szpilkę na 6mm dałem, bo coś tam jeszcze gwintu było ale śruby już nie trzymał i nic nie wierciłem. Poprawiłem gwintownikiem m6, i miałem taki długi pręt nagwintowany z budowlanego, dociąłem ciut więcej jak cała śruba ma długości i na czerwony klei do gwintów wkręciłem delikatnie ale do końca wkręciłem ile się dało i na drugi dzień przykręciłem pokrywę.
Tylko przy składaniu nie przesadź z siłą dokręcania nakrętki bo ciężko będzie wymienić taką szpilkę wkręconą na klei
Tylko przy składaniu nie przesadź z siłą dokręcania nakrętki bo ciężko będzie wymienić taką szpilkę wkręconą na klei
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Może ta psuje http://driftshop.pl/shop/index.php?157, ... 29-sr20det i cena spoko w porównaniu do alledrogo http://allegro.pl/uszczelka-gniazda-swi ... 24132.html
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
http://www.ebay.com.au/itm/genuine-Gask ... 0944362362 na tej aukcji też piszą że pasuję do DE
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT