_____________________________________________________________________________
Chyba deko za mało.
Masz tu procedurę do sprawdzenia:
![Obrazek](http://sgorka.prz.rzeszow.pl/nissan/przep1.jpg)
![Obrazek](http://sgorka.prz.rzeszow.pl/nissan/przep.jpg)
_____________________________________________________________________________
miałem 1,6V na uszkodzonym przepływomierzu, dziura w przyspieszaniu i 26s do setki.
Po wymianie (nie mierzyłem napiecia) auto ładnie przyspiesza i 16s do setki.
_____________________________________________________________________________
Jednego nie kumam - gdzie się wpinam na ten pomiar ? Do pinu w gnieździe na przepływce, a drugim przewodem od miernika do masy, przy odłączonej wtyczce kabelka ?
_____________________________________________________________________________
Ja to zrobiłem tak:
1 Przekłułem na wylot szpilką przewód na pinie 5 (niebieski z białym paskiem) niewypinając kostki - zsunąłem troszkę tej ogólnej izolacji
2 Uruchomiłem silnik
3 Podpiąłem multimetr minus na klemie także minusowej w szparze przy śrubie ściskającej
4 Plus miernika podpiąłem do szpilki
5 Odczytałem wskazania woltomierza, oczywiście już na pracującym silniku na wolnych obrotach (zagrzanym wcześniej - nie wiem czy to ma wpływ nie sprawdzałem na zimnym) - miałem 1,34V
6 Zmówiłem tego samego dnia przepływomierz :diabel:
7 Na następny dzień wstawiłem nowy przepływomierz - 2,1 V
Użyj miernika z cyfrowym wyświetlaczem
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
P. S. Czyszczenie starego preparatem do gaźników w spraju nie zaskutkowało
_____________________________________________________________________________
A u mnie napięćie na wolnych obrotach 1.04V,przy 3000obr/min wzrosło do 1.24V-więc chyba mam padnięty przepływomierz?Po czyszczeniu napięcie już się nie zmienia-cały czas jest 1.01V-1.02V-pewnie już całkiem padł.Ale auto odpala normalnie,pali ok.8l/100km tylko muł jak cholera-ok.21-23s do setki...
Piszecie że sprawdza się na 5 pinie-u mnie w przepływomierzu jest 5 styków,ale wtyczka ma tylko 4 przewody-pierwszy jest zaślepiony,ostatni piąty rzeczywiście jest niebiesko-biały(na tym mierzyłem napięcie).Co myślicie?
Poza tym jak odepnę wtyczkę od przepływki to nic się nie zmienia-jeżdzi tak samo..
_____________________________________________________________________________
Wymieniaj, masz padniętą przepływke. Nie daj się tylko oszukać i kup nówke w ASO cena cos około 200zł nie pamiętam już dokładnie ile, ale z pewnością warto zainwestować.
_____________________________________________________________________________
A może wiecie czy jest jakaś różnica między przepływomierzami do primery 2.0td o nr (ostatnie 5 cyfr) 7F400 i 7F425,ponieważ jedni tewierdzą że można założyć ten i ten,inni że raczej nie,jeszcze inni nie wiedzą...A jeden kosztuje 1600pln,drugi 300pln-oczywiście ten który mnie jest potrzebny kosztuje 1600
....
Wynieniłem w końcu ten przepływomierz -okazuje się że 7f425 jest zamiennikiem 7f400 więc można go zastosować.A auto?........
Jakby mu ktoś dał ze 20 KM
_____________________________________________________________________________
U mnie wyszło 1,86 V.
Niby nie tragicznie ale rewelacji też nie ma.
Wg serwisówki ma być 1,9 - 2,3 V więc pos dolną granicę podchodzę.
Może silnik nie był wystarczająco nagrzany?
Napiszcie co o tym sądzicie?
Moze to tak być czy raczej wymiana?
_____________________________________________________________________________
Jeśli już długo nie był czyszczony spróbuj go delikatnie przeczyścić-jak to zrobić poszukaj na forum.Wg mnie jest ok.Sprawdz jeszcze czy napięcie się zmienia wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika-powinno dochodzić do ok.3V przy 4000obr/min.Sprawdz też przyspieszenie do setki-ok.14s powinno być.
I pamiętaj-2.0 TD to niestety rakieta nie jest-ja jak wymieniłem przepływkę to wydawało mi się że dostał ze 20KM a teraz już mi pod nogą brakuje;-)))
Człowiek się szybko przyzwyczaja...
_____________________________________________________________________________
jak sprawdzić 3 pinowy przepływomierz ,do którego koloru się podpiąć voltomierzem
kolory to;czerwony ,czarny, niebieski
_____________________________________________________________________________
przypuszczam, że niebieski jest kolorem sygnałowym - czyli tym, na którym można dokonać pomiaru, czerwony to zasilanie (przecież skądś przepływomierz musi mieć zasilanie), czarny masa.
Podepnij do niebieskiego, najwyżej nic się nie stanie
_____________________________________________________________________________
Jestem nowy na forum a także świeżo upieczonym posiadaczem Primery P11 2.0TD COMBI 1999r. I tu pytanie. Jaki przepływomierz kupić? Bo napewno mam walnięty, napięcie na 5 pinie na wolnych obrotach oscyluje między 1,2V a 1,4V no i muł jak diabli. Znajomy w sklepie polecił mi BOSCHa o takim numerze 0281002207(chuba jakiś nr katalogowy) a z orginalnego spisałem takie 22680-7F400 ponadto buły jeszcze takie F00C2G2016 oraz 870233B i nie wiem czy kupić
_____________________________________________________________________________
0281002207 to prawidłowy numer. Taki przepływomierz masz w swoim samochodzie. To jest numer katalogowy Boscha. Wiem bo sam wymieniałem i mam tu przed oczami stary zepsuty
22680-7F400 to numer katalogowy Nissana.
1,2V a 1,4V to dużo za mało. Minimum to 1,9V
_____________________________________________________________________________
pisaliscie że kupiliście przepływomierz za 280zł z serwisu, możecie mi podać jakiś telefon do tego serwisu , bo u mnie w gdańsku w serwisie chcą 450zł
_____________________________________________________________________________
Dla zainteresowanych odkopę troszkę temat. W moim aucie również miałem problem z przepływką. Cena w serwisie 450zł troszkę mnie odstraszyła. Na szczęście znalazłem promocję w jednym ze sklepów (link poniżej). Oryginalny BOSCH numer się zgadza przepływka założona autko ożyło. Jeśli link gdzieś już był to sorry nie widziałem. Pozdrawiam
http://www.autoczesci.autosowa.pl/index ... zamowienie
_____________________________________________________________________________
Długa historia z przepływką w moim ciągniku (p11 114 2.0 td) !
Auto zakupione 2008.01
Po zmianie moich nawyków i przystsowaniu ich do silnika typu disel, na trasie, autko pali 8.2 i przyspiesza raczej jak maszyna rolnicza a nie japoński samochodzik. Przeglądam to forum i natrafiam na informacje o przepływce. Pomiar napięć w moim ciągniku wyraźnie wskazuje że jest padnięta.
Zakupułem więc nowy prepływomierz na allegro za 250 Pln (zamiennik) i zakładam go do auta (2008.08). Poprawa niby jest, autko jakby lekko żwawsze, ale nadal muł, a na dodatek po zalaniu go paliwkiem z Orlenu typu VIPOWER zaczyna świecić kontrolka silniczk.
Mimo mrugającej od czasu do czasu tejże kontrolki autko spisuje się nie najgorzej - spalanie na trasie porównawczej (320km z średnią przejazdu ok 70km/h) spadło nawet do poziomu 7.2 l/100km. I to zarówno na ON z Orelenu, BP, Auchan i Tesko.
Od 2009.01 zalewam go już głównie BIOESTREM z Bliskiej, jedzie frytkami, ale to jedyny minus paliwa jaki zauważam. Spalanie na trasie porównawczej pozostaje na niezmienionym poziome - okolice 7.2l. Niestety kontrolka swieci coraz częściej i rzadko kiedy gaśnie. Czasem tez potrafi zgasnąć podczas nagłego hamowania silnikiem.
2009.06 - natrafiam na forum na wątek o kodach błędów - sprawdzam jak to wygląda u mnie: Komp wskazuje dwa błędy 12 - dotyczy przepławki (wymieniona w zeszłym roku na zamiennik) i 18 (cosik nie tak z sterowaniem pompy).
Sprawdzam napięcia na przepławce - trochę powyżej dolnej normy. Resetuje kompa (zgodnie z opisaną procedurą dla p11 114 TD) i sprawdzam ponownie wyniki na drugi dzień po przejechaniu kilkunastu kilometrów. Bład 18 pozostał, 12 juz się nie pokazuje.
Wyruszam w trasę i akurat tak się składa, że jest to trasa porównawcza.
Ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu auto jakby takie bardzie dynamiczne - zwłaszcza w zakresie obrotów 2.200 - 2.800 i spalanie na kompie 6.1 l/100Km w baku BIOESTER.
Dwa dni póżźniej ponownie przejeżdżam tą trasą tylko że tym razem na ViPower z Orlenu - spalanie 6.3 .
Hipoteza:
Wymiana przepływki to nie wszystko, komputer po zarejestrowaniu błędu na tym elemencie przechodzi w tryb awaryjny i steruje praca silnika w ten sposób aż do wykasowania tego błędu.
Niestety pozostaje mi ciągle błąd 18 i nie wiem jeszcze co z nim zrobić i czy w ogóle warto cokolwiek czynić w tym zakresie.
_____________________________________________________________________________
Co do resetowania komputera - już było pisane na forum o tym, że po wymianie przepływki należy zrobić reset.
_____________________________________________________________________________
źródło: NKP