[N15] Co to za kody błędów
Moderator: sergiej
[N15] Co to za kody błędów
Robiłem ostatnio Diagnostyke silnika za pomocą zworki i kody usterek wyświetla mi kontrolka. Pierwszy Wyświetliła cztery długie i trzy krótkie Rozumiem ze błąd 43 potem Czternaście długich i trzy krótkie Błąd 143 Po zresetowaniu wyświetla książkowo 55. Błędy skasowałem ale przyczyna została także na pewno za jakiś czas znowu się wyświetla. Co oznaczają te błędy Almera N15 97r 1.4 75KM
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
maniek_NKP pisze:Czy te raportowanie błędów za pomocą zworki jest bezpieczne, nie będzie zwarcia itp ?
maniek_NKP, robiłem już nie raz przy paru nissanach i nic się nie stało, tylko oczywiście musisz odpowiednie zworki złączyć
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
Polecam lekturę:
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?t=1779
na pewno rozjaśni sytuację z diagnostyką za pomocą zworki
http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?t=1779
na pewno rozjaśni sytuację z diagnostyką za pomocą zworki
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
Wybaczcie odgrzebanie tematu. Dzis rano po odpaleniu silnika zapalil mi sie check engine. Szybko go zgasilem i zrobilem autodiagnostyke. Kod bledu 143. Tak, jak kolega w pierwszym poscie po skasowaniu bledu kod 55. Pozniej w ciagu dnia jeszcze raz zapalila mi sie kontrolka check engine ale juz bez kodu 143 (wciaz 55). Czy ktos z was moze wie co oznacza ten blad?
witam. umnie wyświetla się kod 55. i niby wszystko ok. ale po sprawdzeniu woltomierzem przepływomierza okazało się że jest walnięty. i żadnego kodu błędu nie wyświetliło. tak więc myślę że wszystkich kodów nieda się wyświetlić na wyłączonym silniku. czy ktoś próbował sprawdzać na włączonym silniku metodą zworki?
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Metoda zworki dziala tylko na wylaczowym silniku i wlaczonym zaplonie .Potwierdzam twoje skowa o tym ze nie zawsze wymiga bledy np nr12 w dieslu (przeplywomierz) . Dlatego tez dobrze jest znac objawy jakie temu towarzysza. W przypadku wadliwego przeplywomierza duze zuzycie paliwa i brak mocy. To samo dotyczy np czujnika temperatury silnika . W takim sensie ze wskazaniania mieszcza sie w zakresie wskazan prawidlowych ale sa niezgodne z jego charakterestyka temperaturowa. jak wiesz wraz ze wzrostem temperatury silnika maleje jego opor ale rowniez napiecie . No i wlasnie chodzi o to napiecie . Jezeli zimmy ma pokazac 3,5V a goracy 1V to moze sie zdazyc ze w uszkodzonym czujniku pokaze np 2,75V zimny a np 1,3 V goracy. Tez nie pokaze bledu bo wskazania czujnika mieszcza sie wewnatrz zakresu pracy czujnika (3,5-1V). Bedzie to przyczyna trudnosci z uruchmieniem silnika a i tez silnik goracy bedzie mial zbyt bogata mieszanke paliwowo powietrzna czyli tez zwiekszone zuzycie paliwa. Takze jak widzisz dobrze jest znac niektore parametry badanych elementow i ich objawy.
-
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
- Lokalizacja: Pilzno
Trochę odgrzeje temat. Zrobiłem diagnostykę za pomocą "zworki" i jakby nie patrzeć to wyświetla się błąd o kodzie 43 - Obwód czujnika położenia przepustnicy. Fakt faktem sam czujnik położenia przepustnicy wymieniałem bo po diagnozie "komputerowej" wyszło że owy czujnik umarł na śmierć. Po wymianie na używany(podobno sprawny w 100%) zauważalna była zmiana w pracy silnika, na szczęście owa zmiana jest na PLUS, obroty się generalnie ustabilizowały. Nie mniej jednak błąd o kodzie 43 się wyświetla. Czy ktoś wie co ten błąd może oznaczać bo sam błąd czujnika przepustnicy to 23.
-
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-03-20, 18:29
- Lokalizacja: Pilzno
zalałem PB 95
podejrzewam, że dostaje za dużą mieszanke i na benzynie i na gazie (po wyłączeniu silnika czuc benzynę jak jade na benzynie, lub czuc gaz gdy jechałem na gazie)
tez podejrzewam, że sonda lambda bo chyba to mi zostało do wymiany z miarę "nie drogich" prób usuniecia usterki.
Dziekuję za info
Możesz mi przesłać mailem (jesli masz) tabelkę z kodami i co oznaczają ?
mój mail: nakama@interia.pl
podejrzewam, że dostaje za dużą mieszanke i na benzynie i na gazie (po wyłączeniu silnika czuc benzynę jak jade na benzynie, lub czuc gaz gdy jechałem na gazie)
tez podejrzewam, że sonda lambda bo chyba to mi zostało do wymiany z miarę "nie drogich" prób usuniecia usterki.
Dziekuję za info
Możesz mi przesłać mailem (jesli masz) tabelkę z kodami i co oznaczają ?
mój mail: nakama@interia.pl
smeru, ale to nie w N15. To jest błąd 143.
urtok, coś nie tak z NATSem masz
urtok, coś nie tak z NATSem masz
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Problem z IMMO
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tak, tak uważam. Jeśli ktoś coś gmerał z IMMO (NATS) w tym aucie, to będzie wywalać błąd 143.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dziękuję "janusz" za pomoc
Jeszcze dziś zadzwonię do elektryka, który robił mi imo i jutro się z nim spotkam i dam znać.
A co myślisz o tej opinii z innego forum ?
"Metodą "na zworkę" odczytałem kod błędu 043 (14 długich, 3 krótkie), który oznacza "obwód czujnika położenia przepustnicy". Bład, pomimo skasowania, ciągle pojawia się na nowo."
Uzytkownik lisoo, z forum -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... ntry925748
[ Dodano: 2016-06-30, 15:25 ]
Panie "januszu" dla precyzji opisze objawy:
kod błedu: 14 długich i 3 krótkie sygnały
almera N15, 75KM, sedan
objawy: nie odpala za pierwszym razem, tylko za drugim lub trzecim kilku
sekundowym kręceniem rozrusznikiem
immobilajzer usunięty (wczesniej opisane)
kable zapłonowe nowe od stycznia
nowa kopułka aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa i palec rozdzielacza
czuć benzyne w oleju
po odpaleniu cięzko wchodzi na obroty, dusi się i z wydechu odgłos jak z
traktora i czuć benzyna z wydechu
świece po 2 tygodniach osmolone czarne
czujnik temperatury dziś wymieniony
pompa paliwa wymieniona tydzień temu
po zgaszeniu silnika czuć niedopaloną benzynę w aucie (lub gazem po jeżdzie na gazie)
przepustnica i przepływomierz wyczyszczone, a "silniczek krokowy" doczyściłem ile potrafiłem
podejrzewam, ze auto rok jeźdźiło z włączonym chek enginem migającym
- brak było żarówki w zegarach w tym miejscu
nierówne obroty po odpaleniu (400 - 500) - jakby go zalewało, dusi sie bardzo - po redukcji biegu obroty spadaja do 400 - 500 i po chwili się normują
Jeszcze dziś zadzwonię do elektryka, który robił mi imo i jutro się z nim spotkam i dam znać.
A co myślisz o tej opinii z innego forum ?
"Metodą "na zworkę" odczytałem kod błędu 043 (14 długich, 3 krótkie), który oznacza "obwód czujnika położenia przepustnicy". Bład, pomimo skasowania, ciągle pojawia się na nowo."
Uzytkownik lisoo, z forum -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... ntry925748
[ Dodano: 2016-06-30, 15:25 ]
Panie "januszu" dla precyzji opisze objawy:
kod błedu: 14 długich i 3 krótkie sygnały
almera N15, 75KM, sedan
objawy: nie odpala za pierwszym razem, tylko za drugim lub trzecim kilku
sekundowym kręceniem rozrusznikiem
immobilajzer usunięty (wczesniej opisane)
kable zapłonowe nowe od stycznia
nowa kopułka aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa i palec rozdzielacza
czuć benzyne w oleju
po odpaleniu cięzko wchodzi na obroty, dusi się i z wydechu odgłos jak z
traktora i czuć benzyna z wydechu
świece po 2 tygodniach osmolone czarne
czujnik temperatury dziś wymieniony
pompa paliwa wymieniona tydzień temu
po zgaszeniu silnika czuć niedopaloną benzynę w aucie (lub gazem po jeżdzie na gazie)
przepustnica i przepływomierz wyczyszczone, a "silniczek krokowy" doczyściłem ile potrafiłem
podejrzewam, ze auto rok jeźdźiło z włączonym chek enginem migającym
- brak było żarówki w zegarach w tym miejscu
nierówne obroty po odpaleniu (400 - 500) - jakby go zalewało, dusi sie bardzo - po redukcji biegu obroty spadaja do 400 - 500 i po chwili się normują
urtok, weź przeczytaj ze zrozumieniem to, co napisałem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Panie "januszu" przeczytałem ze zrozumieniem i dziękuje za porady, bo bardzo mi pomagają.
Sęk w tym, ze dzwoniłem do elektryka mechanika, który mi robił immobilizer i on wyklucza immobilizer, dlatego szukam tez innych opcji i jestem ciekaw co Pan o nich myśli.
Jutro jadę do tego elektryka i sie okaże co i jak.
Pozdrawiam
Sęk w tym, ze dzwoniłem do elektryka mechanika, który mi robił immobilizer i on wyklucza immobilizer, dlatego szukam tez innych opcji i jestem ciekaw co Pan o nich myśli.
Jutro jadę do tego elektryka i sie okaże co i jak.
Pozdrawiam
Błąd 143 - IMMOurtok pisze:kod błedu: 14 długich i 3 krótkie sygnały
silnik do roboty, pierścienie/uszczelniacze puszczają. Kompresja do sprawdzenia.urtok pisze:czuć benzyne w oleju
usunięcie immo powoduje to, że kontrolka check się świeci jak głupia.urtok pisze:podejrzewam, ze auto rok jeźdźiło z włączonym chek enginem migającym
- brak było żarówki w zegarach w tym miejscu
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_