[Sunny/100NX] Problemy z odpalaniem
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
1) Kręciłem rozrusznikiem i padło aku. Przez godzinę gdy aku było podłączone do prostownika kręciłem i kręciłem. I po godzinie prób w koncu się udało.
2) świece mam w planach sprawdzić.
3) Własnie wydaje mi się że to radio, gdyż pobór wynosi 28mA (wg. informacji znalezionych w necie).
Czujnik temperatury... Jakiś pomysł jak go sprawdzic?
2) świece mam w planach sprawdzić.
3) Własnie wydaje mi się że to radio, gdyż pobór wynosi 28mA (wg. informacji znalezionych w necie).
Czujnik temperatury... Jakiś pomysł jak go sprawdzic?
alfabox pisze:...Sprawdź omomierzem czujnik temperatury ten koło termostatu przy różnych temperaturach,powinno być :
przy
temp 0 stopni R=4800 - 6600 omow,
temp 10 stopni R=4000 omow,
temp 20 stopni R=2200-2800 omow,
temp 40 stpni R=1000 -1200 omow,
temp 60stpni R=800 omow,
temp 80 stopni R= 270-380 omow.
temp 90 stopni R= 230 -260 omow
Sprawdź tylko sobie na zimnym i na ciepłym orientacyjnie
czujnik kosztuje niewiele, ja dalem ok 50zl

malo prawdopodobne zeby to bylo z winy radia, skoro aku jest w stanie tak dlugo krecic rozrusznikiem to prady sa ok, szukaj problemu w ukladzie zaplonowym(swiece, kable, aparat zaplonowy) no i sprawdz czujnik temp

Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
Ogólnie dziwna sytuacja. Dzisiaj znów padło aku. Auto próbowało odpalić trzęsło budą i trzęsło ... Przestał kręcic rozrusznik - kontrolki zgasły.
Kumpel przyjechał by mnie pchnąć. Wypchnelismy tylko tyłem auto z parkingu i... auto odpaliło od razu.
Wiem już że to nie wina radia, gdyż wyjąłem je na noc, a mimo to po nocy nie chciał odpalić. Teraz wyjąłem skrzynię basową ze wzmakiem, gdyż była bezposrednio do aku podłączona. I Czekam na jutro.
Jeśli nadal nie odpali, to sprawdzę ten czujnik.
Kumpel przyjechał by mnie pchnąć. Wypchnelismy tylko tyłem auto z parkingu i... auto odpaliło od razu.
Wiem już że to nie wina radia, gdyż wyjąłem je na noc, a mimo to po nocy nie chciał odpalić. Teraz wyjąłem skrzynię basową ze wzmakiem, gdyż była bezposrednio do aku podłączona. I Czekam na jutro.
Jeśli nadal nie odpali, to sprawdzę ten czujnik.
ale jak masz naładowany aku to dlugo kręcisz zanim się rozładuje? bo jak długo wytrzymuje to daruj sobie szukania winy w tym co pobiera prąd bo skoro aku jest w stanie przez dłuższy czas kręcić rozrusznikiem to na 100% wina nie leży po stronie prądów.
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z moim słoneczkiem. Z rana po całej nocy mam problem z odpaleniem. Paliwo dochodzi, iskra jest, rozrusznik kreci do wyczerpania baterii i nic. Jak się uda odpalić to później przez cały dzień pali bez problemu, jeździ, nie przerywa.
Nissan Sunny N14 1.4lx 92' lpg. Problem występuje na benzynie i gazie.
Akumulator zmieniany, cewka zmieniana, świece nie opalone. Mam nadzieje, że ktoś pomoże, nie chce się z nim rozstawać
Od jakiegoś czasu mam problem z moim słoneczkiem. Z rana po całej nocy mam problem z odpaleniem. Paliwo dochodzi, iskra jest, rozrusznik kreci do wyczerpania baterii i nic. Jak się uda odpalić to później przez cały dzień pali bez problemu, jeździ, nie przerywa.
Nissan Sunny N14 1.4lx 92' lpg. Problem występuje na benzynie i gazie.
Akumulator zmieniany, cewka zmieniana, świece nie opalone. Mam nadzieje, że ktoś pomoże, nie chce się z nim rozstawać

Mislav,
Sprawdziłeś moje PW?
Tak jak Ci pisałem, u mnie było to samo. A mam 14DS.
Wina aku po prostu, sypnęła się cela czy coś.
Aby odpalić bez problemu auto wystarczy, że podgrzeję wpierw świece.
Wystarczy tyle, ile zapinam pas
I auto odpala.
Zimą bywało, że jak nie podgrzałem świec, to po kilku chwilach aku rozładowane
Daj znać czy zadziałało.
Sprawdziłeś moje PW?
Tak jak Ci pisałem, u mnie było to samo. A mam 14DS.
Wina aku po prostu, sypnęła się cela czy coś.
Aby odpalić bez problemu auto wystarczy, że podgrzeję wpierw świece.
Wystarczy tyle, ile zapinam pas

Zimą bywało, że jak nie podgrzałem świec, to po kilku chwilach aku rozładowane

Daj znać czy zadziałało.
Mislav złóż na jakiś dobry silikon - na przykład Elring Dirko HT.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tylko nie można za grubo tego silikonu kłaść. Najlepiej kupić sobie strzykawkę - ot jakąś 5 lub 10ml wcisnąć do niej silikon, a później aplikować strzykawką - przynajmniej ładnie i równo się rozprowadza - zapytajcie Zielkq on wie ile rzeczy to ja już poskładałem na silikon ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Czuję się wywołany do tablicy
Potwierdzam, silikon dobry na wszystko w wykonaniu janusza.
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Mislav - szczerze? Nie wiem. Ale myślę, że bez problemu powinien wytrzymać 5-10 lat, a nawet więcej.
Ja już drugi rok ganiam z krućcem wody złożonym na silikon do bloku silnika. Zresztą zauważ, że sam Nissan składał niektóre części na silikon - ot jak w manualu znajdziesz opis - "liquid gasket" to możesz być pewny, że to silikon
.
Ja już drugi rok ganiam z krućcem wody złożonym na silikon do bloku silnika. Zresztą zauważ, że sam Nissan składał niektóre części na silikon - ot jak w manualu znajdziesz opis - "liquid gasket" to możesz być pewny, że to silikon

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
DubSon,
wiem że to śmiesznie brzmi ale tak, w benzynowym
Przekręcam klucz w stacyjce na zapłon, zapinam pas, odpalam auto - auto odpala.
mam po prostu stare aku i już powoli nie domaga, trzeba je "wybudzić"
Jeżeli będę chcial odpalić Sunny'ego bez "podgrzania świec" tak jak kiedys to robilem to mogę rozładować aku (po minucie - dwóch) a dziada nie odpale
Dlatego już mnie nic nie dziwi
wiem że to śmiesznie brzmi ale tak, w benzynowym

Przekręcam klucz w stacyjce na zapłon, zapinam pas, odpalam auto - auto odpala.
mam po prostu stare aku i już powoli nie domaga, trzeba je "wybudzić"

Jeżeli będę chcial odpalić Sunny'ego bez "podgrzania świec" tak jak kiedys to robilem to mogę rozładować aku (po minucie - dwóch) a dziada nie odpale

Dlatego już mnie nic nie dziwi

ForesteR ale w benzyniakach są świece iskrowe - tam się nic nie grzeje - to nie jest świeca żarowa. W świecach iskrowych następuje przeskok iskry między elektrodą centralną a elektrodą zbierającą w skutek pojawienia się dużego potencjału na elektrodzie centralnej. Na elektrodzie zbierającej jest potencjał bliski-równy 0. Teraz napięcie jest definiowane jako różnica potencjałów. Napięcie wytworzone przez cewkę zapłonową w stanie jałowym (bez obciążenia świecą) jest kilkakrotnie wyższe (30 - 45kV) od napięcia łuku w czasie wyładowania (do 10kV). Tak więc tu nie ma żadnej rezystancji, przez którą mógłby przepływać prąd na przyłożeniu napięcia do zacisków - tak jak to ma miejsce w świecach żarowych.
Zresztą jak Ty chcesz grzać świece, skoro między cewką zapłonową a świecą po drodze jest jeszcze rozdzielacz? W jednej chwili tylko na jednej świecy jest potencjał.
Mislav na alledrogo jest Elring Dirko HT do kupienia w normalnych pieniądzach - 20zł.
Zresztą jak Ty chcesz grzać świece, skoro między cewką zapłonową a świecą po drodze jest jeszcze rozdzielacz? W jednej chwili tylko na jednej świecy jest potencjał.
Mislav na alledrogo jest Elring Dirko HT do kupienia w normalnych pieniądzach - 20zł.
Ostatnio zmieniony 2014-03-29, 21:58 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Może chodzi jedynie o rozruszanie akumulatora? Ot, syberyjski sposób to włączyć na chwile światła przed odpaleniem 

Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq ja tak zawsze robię w zimie
Chodzi o to, że elektrolit gęstnieje wraz ze spadkiem temperatury - zwiększa się jego rezystancja, a w związku z tym i rezystancja ogniwa. Więc jak przed odpaleniem auta pociągnie się na chwilę z 15A to elektrolit trochę się rozgrzeje - spadnie rezystancja ogniwa zasilającego układ.

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Więc jutro się z tym pobawię, tylko najpierw muszę zakupić silikon i preszpan
[ Dodano: 2014-03-30, 21:24 ]
Panowie mam kolejne pytanie
Czy w tych 2 kanalikach na górze powinien być jakiś płyn ? Nie wiem czy dalej to rozkręcać i czyścić
Chwilowo dostała się tam benzyna przez zniszczoną uszczelkę, stąd moje pytanie 
Zdjęcie
Ps. Sorki, że zdjęcie w ten sposób
[ Dodano: 2014-03-31, 20:58 ]
Poskładałem, uszczelniłem, chodzi lepiej, niestety jest ale
Nadal ma problem z odpaleniem na zimnym silniku, nie wiem już co to może być 

[ Dodano: 2014-03-30, 21:24 ]
Panowie mam kolejne pytanie

Czy w tych 2 kanalikach na górze powinien być jakiś płyn ? Nie wiem czy dalej to rozkręcać i czyścić


Zdjęcie
Ps. Sorki, że zdjęcie w ten sposób

[ Dodano: 2014-03-31, 20:58 ]
Poskładałem, uszczelniłem, chodzi lepiej, niestety jest ale

