Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Problemy z odpalaniem

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
ForesteR
doświadczony forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2013-08-28, 23:58
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ForesteR » 2014-01-03, 20:29

1) Kręciłem rozrusznikiem i padło aku. Przez godzinę gdy aku było podłączone do prostownika kręciłem i kręciłem. I po godzinie prób w koncu się udało.
2) świece mam w planach sprawdzić.
3) Własnie wydaje mi się że to radio, gdyż pobór wynosi 28mA (wg. informacji znalezionych w necie).

Czujnik temperatury... Jakiś pomysł jak go sprawdzic?

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2014-01-05, 13:38

alfabox pisze:...Sprawdź omomierzem czujnik temperatury ten koło termostatu przy różnych temperaturach,powinno być :

przy
temp 0 stopni R=4800 - 6600 omow,
temp 10 stopni R=4000 omow,
temp 20 stopni R=2200-2800 omow,
temp 40 stpni R=1000 -1200 omow,
temp 60stpni R=800 omow,
temp 80 stopni R= 270-380 omow.
temp 90 stopni R= 230 -260 omow

Sprawdź tylko sobie na zimnym i na ciepłym orientacyjnie ;-)

czujnik kosztuje niewiele, ja dalem ok 50zl :)
malo prawdopodobne zeby to bylo z winy radia, skoro aku jest w stanie tak dlugo krecic rozrusznikiem to prady sa ok, szukaj problemu w ukladzie zaplonowym(swiece, kable, aparat zaplonowy) no i sprawdz czujnik temp :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
ForesteR
doświadczony forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2013-08-28, 23:58
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ForesteR » 2014-01-05, 17:13

Ogólnie dziwna sytuacja. Dzisiaj znów padło aku. Auto próbowało odpalić trzęsło budą i trzęsło ... Przestał kręcic rozrusznik - kontrolki zgasły.
Kumpel przyjechał by mnie pchnąć. Wypchnelismy tylko tyłem auto z parkingu i... auto odpaliło od razu.

Wiem już że to nie wina radia, gdyż wyjąłem je na noc, a mimo to po nocy nie chciał odpalić. Teraz wyjąłem skrzynię basową ze wzmakiem, gdyż była bezposrednio do aku podłączona. I Czekam na jutro.
Jeśli nadal nie odpali, to sprawdzę ten czujnik.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-01-05, 17:42

Albo może być aku wadliwe.
Spróbuj na pych jak z klucza nie będzie palić
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2014-01-05, 18:27

ale jak masz naładowany aku to dlugo kręcisz zanim się rozładuje? bo jak długo wytrzymuje to daruj sobie szukania winy w tym co pobiera prąd bo skoro aku jest w stanie przez dłuższy czas kręcić rozrusznikiem to na 100% wina nie leży po stronie prądów.
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
Mislav
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2014-03-26, 20:40
Lokalizacja: Klonowa

Post autor: Mislav » 2014-03-29, 12:36

Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z moim słoneczkiem. Z rana po całej nocy mam problem z odpaleniem. Paliwo dochodzi, iskra jest, rozrusznik kreci do wyczerpania baterii i nic. Jak się uda odpalić to później przez cały dzień pali bez problemu, jeździ, nie przerywa.
Nissan Sunny N14 1.4lx 92' lpg. Problem występuje na benzynie i gazie.
Akumulator zmieniany, cewka zmieniana, świece nie opalone. Mam nadzieje, że ktoś pomoże, nie chce się z nim rozstawać :P

Awatar użytkownika
ForesteR
doświadczony forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2013-08-28, 23:58
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ForesteR » 2014-03-29, 19:03

Mislav,
Sprawdziłeś moje PW?
Tak jak Ci pisałem, u mnie było to samo. A mam 14DS.
Wina aku po prostu, sypnęła się cela czy coś.
Aby odpalić bez problemu auto wystarczy, że podgrzeję wpierw świece.
Wystarczy tyle, ile zapinam pas :) I auto odpala.

Zimą bywało, że jak nie podgrzałem świec, to po kilku chwilach aku rozładowane :)
Daj znać czy zadziałało.

Awatar użytkownika
Mislav
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2014-03-26, 20:40
Lokalizacja: Klonowa

Post autor: Mislav » 2014-03-29, 20:35

Dzisiaj wyjąłem gaźnik, zobaczyłem rozwaloną uszczelkę pod gaźnikiem. Słyszałem, że ktoś na forum tym handluje, podacie nick ? :) Niestety najbliższy sklep z częściami do japończyków +50km ode mnie :(

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-29, 20:39

Mislav złóż na jakiś dobry silikon - na przykład Elring Dirko HT.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-03-29, 20:40

ForesteR pisze:że podgrzeję wpierw świece.
W silniku benzynowym?

Mislav, możesz na próbę złożyć na silikonie typu DIRKO ;))

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-29, 20:45

Tylko nie można za grubo tego silikonu kłaść. Najlepiej kupić sobie strzykawkę - ot jakąś 5 lub 10ml wcisnąć do niej silikon, a później aplikować strzykawką - przynajmniej ładnie i równo się rozprowadza - zapytajcie Zielkq on wie ile rzeczy to ja już poskładałem na silikon :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-03-29, 20:53

Czuję się wywołany do tablicy :) Potwierdzam, silikon dobry na wszystko w wykonaniu janusza.

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Mislav
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2014-03-26, 20:40
Lokalizacja: Klonowa

Post autor: Mislav » 2014-03-29, 21:12

hmm i taki silikon wytrzyma? 2 raz nie bedzie mi sie chcialo tego rozbierac :d

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-29, 21:15

Mislav - szczerze? Nie wiem. Ale myślę, że bez problemu powinien wytrzymać 5-10 lat, a nawet więcej.
Ja już drugi rok ganiam z krućcem wody złożonym na silikon do bloku silnika. Zresztą zauważ, że sam Nissan składał niektóre części na silikon - ot jak w manualu znajdziesz opis - "liquid gasket" to możesz być pewny, że to silikon :D .
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
ForesteR
doświadczony forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2013-08-28, 23:58
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ForesteR » 2014-03-29, 21:42

DubSon,
wiem że to śmiesznie brzmi ale tak, w benzynowym :P
Przekręcam klucz w stacyjce na zapłon, zapinam pas, odpalam auto - auto odpala.
mam po prostu stare aku i już powoli nie domaga, trzeba je "wybudzić" :P

Jeżeli będę chcial odpalić Sunny'ego bez "podgrzania świec" tak jak kiedys to robilem to mogę rozładować aku (po minucie - dwóch) a dziada nie odpale :P

Dlatego już mnie nic nie dziwi :lol:

Awatar użytkownika
Mislav
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2014-03-26, 20:40
Lokalizacja: Klonowa

Post autor: Mislav » 2014-03-29, 21:48

hmm wiec jutro postaram sie cos pomyslec z tym silikonem, ze starej uszczelki zrobil sie kisiel :(

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-29, 21:57

ForesteR ale w benzyniakach są świece iskrowe - tam się nic nie grzeje - to nie jest świeca żarowa. W świecach iskrowych następuje przeskok iskry między elektrodą centralną a elektrodą zbierającą w skutek pojawienia się dużego potencjału na elektrodzie centralnej. Na elektrodzie zbierającej jest potencjał bliski-równy 0. Teraz napięcie jest definiowane jako różnica potencjałów. Napięcie wytworzone przez cewkę zapłonową w stanie jałowym (bez obciążenia świecą) jest kilkakrotnie wyższe (30 - 45kV) od napięcia łuku w czasie wyładowania (do 10kV). Tak więc tu nie ma żadnej rezystancji, przez którą mógłby przepływać prąd na przyłożeniu napięcia do zacisków - tak jak to ma miejsce w świecach żarowych.

Zresztą jak Ty chcesz grzać świece, skoro między cewką zapłonową a świecą po drodze jest jeszcze rozdzielacz? W jednej chwili tylko na jednej świecy jest potencjał.




Mislav na alledrogo jest Elring Dirko HT do kupienia w normalnych pieniądzach - 20zł.
Ostatnio zmieniony 2014-03-29, 21:58 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-03-29, 21:58

Może chodzi jedynie o rozruszanie akumulatora? Ot, syberyjski sposób to włączyć na chwile światła przed odpaleniem :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-29, 22:01

Zielkq ja tak zawsze robię w zimie :D Chodzi o to, że elektrolit gęstnieje wraz ze spadkiem temperatury - zwiększa się jego rezystancja, a w związku z tym i rezystancja ogniwa. Więc jak przed odpaleniem auta pociągnie się na chwilę z 15A to elektrolit trochę się rozgrzeje - spadnie rezystancja ogniwa zasilającego układ.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2014-03-30, 00:05

Mislav samemu zrób sobie uszczelkę. Kup preszpan (papier do uszczelek), przyłóż papier do kolektora, młoteczkiem delikatnie uderzaj na rogach, porób otwory gdzie trzeba i złóż to na silikon.

Awatar użytkownika
ForesteR
doświadczony forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2013-08-28, 23:58
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ForesteR » 2014-03-30, 00:09

O tym mowie. Tyle ze ja przekrecam klucz na zaplon by rozbudzic aku. O tym ze nie grzeje swiec nie musisz mi mowic bo to pisalem żartobliwie. Ze odpalam go jak diesla.
Ikoniec offtopu z mojej strony. Ale dzieki Janusz za wyjasnienie calej teorii ;-)

Awatar użytkownika
Mislav
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2014-03-26, 20:40
Lokalizacja: Klonowa

Post autor: Mislav » 2014-03-30, 17:28

Więc jutro się z tym pobawię, tylko najpierw muszę zakupić silikon i preszpan :)

[ Dodano: 2014-03-30, 21:24 ]
Panowie mam kolejne pytanie :)

Czy w tych 2 kanalikach na górze powinien być jakiś płyn ? Nie wiem czy dalej to rozkręcać i czyścić :P Chwilowo dostała się tam benzyna przez zniszczoną uszczelkę, stąd moje pytanie :)

Zdjęcie

Ps. Sorki, że zdjęcie w ten sposób :)

[ Dodano: 2014-03-31, 20:58 ]
Poskładałem, uszczelniłem, chodzi lepiej, niestety jest ale :( Nadal ma problem z odpaleniem na zimnym silniku, nie wiem już co to może być :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”