N16 Almera Ciężko pali na zimnym, problem z obrotami

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
blady2111
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-03-28, 11:21
Lokalizacja: Sosnowiec

N16 Almera Ciężko pali na zimnym, problem z obrotami

Post autor: blady2111 » 2014-02-05, 17:05

Witam wszystkich,

zwracam się do was o pomoc w takiej sprawie. Mianowice od jakiegoś czasu silnik cieżko pali na zimnym ( im wiekszy mróz, tym gorzej ) ale zawsze po 2 , 3 , 4 próbie odpali przez chwile trochę "rzęzi" nierówna praca silnika i po kilku około 10 sekundach głosno ale chodzi powiedzmy okey. Kiedy po chwili dodam gazu wskakuje na wysokie obroty i wyjątkowo długo z nich schodzi tak że sąsiedzi "paczą" w oknach i se myślą pewnie co za debil robi przegarówki o 6 rano :D. Zauważyłem także że delikatnie co jakiś czas skaczą obroty, niemal niezauważalnie na obrotomierzu ale wyraźnie słsyzalne.

Wczoraj wymienilem swiece na Denso, niestety brak poprawy.

Bede wdzieczny za wskazówki

Pozdrawiam

Marcin

Nisan Alemra N16 2003 1.5 DCI
Marcin

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2014-02-05, 18:53

jak swieczki wymieniles to obstawiam ze wtryski siadly ...

blady2111
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-03-28, 11:21
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: blady2111 » 2014-02-05, 19:24

że niby tak z grubej rury ?? :D Cierpliwie czekam na jakieś inne wskazówki :P
PS. Ile pi razy oko nowe wtryski ile ewentualnie regeneracja ?
Marcin

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-02-05, 19:29

Zerknij filtr paliwa (nie ma problemów z nagłym zanikiem mocy w czasie jazdy?)
Przerabiałem to kilka dni temu u mnie w Corsie .. filtr był zabity jak ogień ,.. po wymianie lepiej odpala w mrozy - nie trzeba "chechłać". Sprawdź czy świece dogrzewają. W razie potrzeby niech mechanior "przedzwoni" Ci obwód świec żarowych.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

blady2111
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-03-28, 11:21
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: blady2111 » 2014-02-05, 19:33

Filtr paliwa bym wykluczył dlatego że pali na ciepłym i im wyzsza temperatura na zewnątrz tym lepiej startuje. Ale warto wymienic bo od zakupu ( Niemiec) nie było wymianiane. Jak sprawdzic czy świece się dogrzewają ?
Marcin

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-02-05, 19:44

blady2111 pisze:bym wykluczył
też tak mówiłem .. u mnie tak samo było . na ciepło palił od "strzału" .. Jak zaczął się dusić po ujechaniu 1 km ..a po odstaniu przez 2 dni zaczął się dusić pow. 4 tys obrotów (jak już dobrze turbo dmucha) oddałem go do mecha. Zmienił filtr (był zapchany potwornie), przedmuchał przewody do samego baku i odpowietrzył układ. Auto chodzi lepiej niż kiedykolwiek.
Sprawdź cały obwód, czy nie ma przerw, czy na każdej świecy jest prąd, sprawdź przekaźnk świec.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

blady2111
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-03-28, 11:21
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: blady2111 » 2014-02-05, 20:02

Byłem teraz przepaliłem na 5 min z ciekawości. Bo auto tak naprawde jej mojej żony i twierdziła ze dzis rano znowu źle paliła. Wiec chciałem sie sam przekonac i zapaliła od strzała ładnie ale.....co kilkanaście sekund tak jakby traciła obroty na 0.5 sekundy , raz tak bardzo że było to słyszalne i odczuwalne ale nie zgasła. Ale biore również pod uwagę temperatura powietrza bo chyba jest na plusie . Jesli to nie problem prosze o podpowiedz jak sprawdzic obwód i napięcie na świecy. A jak cos to ogarnę na googlach :) a co do przekaźnika jeszcze , nie wiem gdzie on sie znajduje ( pierwszy diesel w rodzinie ) i równiez jak go zweryfikować. a Jutro albo w sobotę ogarne filtr paliwa.

A co do filtra paliwka jeszcze to faktycznie tak auto sie zachowuje jak mowisz. Za łebka miałem Beemkę i wiadomo jak było z rezerwą, świeeciła się wiecznie ;) i autko tez kiedy juz smigało na oparach to dizłąy sie podobne rzeczy. Nie wkrecało sie , mocy brak , silnik dziwnie pracował,. Jak zobaczyłem co było w filtrze to zwariowałem. :shock: sam czarny syf.
Marcin

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-02-05, 20:15

blady2111, przu aku powinien być sterownik od świec. a w puszczce przy zbiorniczku wyrównawczym - przekaźnik od świec. Sprawdź czy kostka jest ok . czy przewód nie pękł jak koledze (viewtopic.php?t=4360)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

blady2111
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-03-28, 11:21
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: blady2111 » 2014-02-07, 17:26

Dziś rano auto w ogole nie odpaliło. TEraz przyszedłem z pracy i również nic. Popsikałem plakiem troche zarzeził czarno z tyłu auta sie zrobiło ale po przegarówce bylo juz okey. Co sadzicie o EGR, troche jest tego w sieci. Moze go wyczyścić ? i czy moge uruchomic auto z wykreconym EGR-rze dla testów z rana np. Jezcze musze poszkuać jak to ustrojstwo wyglada i gdzie sie znajduje
Marcin

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-07, 17:29

blady2111 masz gaz na linkę czy potencjometr? Jak na linkę to nie masz EGR

blady2111
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-03-28, 11:21
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: blady2111 » 2014-02-07, 17:31

haaaa pytaj mnie jeszcze :D to po roczniku nie da sie wyczaić ?? 2003 rok w papierach 2004 dci 1.5

to jeszcze stosuje sie linki ?? zwariowalem
i znalazlem gdzies juz na forum gdzie jest EGR po filrem powietrza tak ?
Marcin

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-07, 18:04

Daj VIN to sprawdzę

blady2111
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-03-28, 11:21
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: blady2111 » 2014-02-07, 19:09

własnie wyciagnalem ERG , wyczyscilem.
update: bez zasilania odpali, bo już sprawdzałem.

dodam ze dzis jak udało sie odpalic silnik kto swiecił sie check. Po powtórnym odpaleniu juz bylo okey.

Jutro rano sprawdze czy zarówno bez zasilania jak i z zasilaniem czy coś sie zmieniło.
Zamieszczam film jak pracuje silnik, jak delikatnie szarpie. Szczególnie słychać około 45 sek

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OSerQAjy ... e=youtu.be[/youtube]

update : Rano silnik odpalił bez problemu, ale temperatura dodatnia. Czekam zatem na mróz :D
kolejny update :) - dzis niestety to samo, odpalił za drugim strzałem z duzym problemem. Strasznie rzuca silnikiem i dopiero po około 2 min po delikatnum nagrzaniu jest okey.

Co sadzicie o czujniki polłozenia wałka albo byc moze silniczek krokowy :? gdzie znajde polożenie tych onu gadzetów ?

Teraz byłem i odpinałem kolejno zasialnie ( chyba to są cewki zapłonowe albo raczej wtryskiwacz w tym wypadku) i kiedy tak bardzo klekotał kiedy ywpinałem jedna z nich zadnych zmian w pracy silnika nie było , i swiecił sie check. Po drugim odpaleniu problem ustał i kiedy wyciagałem zasilanie od tego samego wtryskiwacza równiez nic sie nie działo.
Czy to mozliwe ze ona nie działa tylko przez chwile a potem jest juz okey?
Marcin

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”