Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Micra] NISSAN MICRA K10 1.2 SUPER S -> swap SR20DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

[ Micra] NISSAN MICRA K10 1.2 SUPER S -> swap SR20DE

Post autor: majchrzok » 2013-12-28, 18:33

Witam. Chciałbym przedstawić Wam moje nowe hobby w postaci:

MODEL
Nissan Micra K10 z 1997r.- w dowodzie ma że to składak

SILNIK:
był 1.2 -> jest sr20de z nissana sunny, skrzynia gti, półosie spawane na zamówienie, przeguby seria z gti, zwrotnica micra k11 z piastą z 100nx'a połączone łożyskiem z MG.

WYDECH:
rury 2,25" na jednym tłumiku środkowym z saaba turbo oraz końcowym przelotowym typu WM

DOLOT:
seryjna rura zakończona stożkiem

ZAWIESZENIE:
Przód gwint z seata ibizy + poliuretany z micry k11+ zwrotnica i wahacz, piasta z sunny.
Tył amor seria+ sprężyna z reno...

KOŁA:
prawdopodobnie zostaną fabryczne z 100nx gti

HAMULCE:
pompa z 100 gti, serwo z 100nx 1.6, zaciski przednie sunny gti, tył seria

WNĘTRZE:
zegary + kierownica z sunny gti, reszta raczej seria...

BODYKIT:
seria z wersji k10 super s. do szczęści brakuje tylko przedniego zderzaka z tej że wersji...

INNE:
Chłodnica z sunny gti,
Pompa paliwa z mercedesa
Elektryka z sunny gti z poprzerabianymi kostkami pod micrę
Dystanse kół 12mm + dłuższe szpilki
A resztę dowiecie się dalej:)


trochę historii o aucie...

03.09.20013
otóż, cały czas chciałem kupić sobie jakieś auto- najbardziej 100nx w postaci drugiej sztuki. szukałem szukałem i nic ciekawego nie było. Rozglądałem się również za nissanem sunny coupe b12... ale podobnie jak w przypadku 100nxa wszystkie były mocno pokorowodane. tak więc wpadłem na pomysł, że kupie sobie micre k10. poszukiwania trwały trochę czasu, aż udało się wyrwać ładną, zdrową sztukę wolną prawie w 100% od korozji. niestety składak po jakiś przygodach wypadkowych... ale no już trudno.
za całe 780zł stałem się szczęśliwym posiadaczem micry K10 w kolorze czarnym.

tak wyglądała zaraz po zakupie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jako, że chciałem auto w którym mógłbym sobie bez spiny i oglądania sie na innych realizować swoje wizje mechanika, postanowiłem troszkę ją ulepszyć...
w tym miejscu dodam , że nigdy w życiu nie wyciągałem silnika z auta, nigdy nie byłem mechanikiem bardziej niż takim co wymiana amortyzatory, klocki czy wahacze. tak więc jestem w 100% amatorem, bazującym na wiedzy z internetu i podpowiedzi znajomych. wszystko oprócz spawania i czynności w których potrzebny jest specjalistyczny sprzęt robiłem sam :mrgreen: zaplecze warsztatowe jak widać opiera się na garażu z kanałem, małej wiacie, wózku widłowym, podstawowych kluczach oraz pomysłowości i uprzejmości znajomego mechanika, który wspierał mnie kluczami mniej typowymi typu nasadka do odkręcania nakrętki z przegubu…
tak że ten- jeśli robie coś wbrew sztuce mechanicznej to przepraszam...
w końcu mogłem sie troszkę pobabrać w smarach ze spokojem i bez obawy, że jak coś zepsuje to będzie żal.. :mrgreen:

tak więc zaczynamy...
nowe serce czeka na przeszczep :-)
Obrazek

10.09.2013

micra pozbyła sie całego wnętrza oraz silnika:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

w tym momencie było wszystko zbyt piękne aby było prawdziwe. przy przymierzaniu SRa do budy micry załamałem sie po całości, nic nie pasowało, silnik jest zbyt wielki... ale trochę godzin na przemyślenia, konsultacji i poczytanych podobnych projektów udało się jakoś go upchać.. a było to dokładnie 28.09.2013 r.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

5.10.2013

elektryka była na miejscu...

Obrazek
Obrazek
Obrazek

i w tym momencie miało być łatwo i z góreczki bo wystarczyło tylko zamontować pompę paliwa i teoretycznie silnik miał odpalić... ale jak wiadomo, nigdy nie jest tak jak by się chciało... pierwsza pompa paliwa przyszła- nie sprawda. druga zamówiona sprzedana poza allegro...trzecia w końcu u mnie.
podłączona i co ? dupa. silnik nie odpala. wywala błąd czujnika położenia wału. aparat zapłonowy wymieniony -auto nadal nie odpala. dodatkowo podczas kolejnych autodiagnostyk z service manual co może być zrąbane uwaliłem sobie sterownik silnika...
w tym miejscu chciałbym podziękować koledze foo oraz krukon za pomoc co może być przyczyną w/w problemów...

do rzeczy 16 listopada auto wyglądało tak:
postanowione, iż do momentu jak silnik nie zapali nie robie nic innego przy aucie…
Obrazek
Obrazek

w końcu nadszedł ten dzień- dzień 7 grudnia 2013r.
podłączyłem wszystko jak należy wraz z nowym kompem, przekaźnikiem przy komputerze, sprawdzonymi świecami, wtryskami itp… auto w końcu odpaliło :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=EttrJEi1 ... e=youtu.be

28.12.2013

auto na dzień dzisiejszy wygląda tak:
Obrazek
Obrazek

CI co swapowali do micry SR20 wiedzą że największy problem stwarza przeniesienie napędu. Osobiście chciałem od razu zbudować ten element na półosiach i przegubach z sunny gti. Tak więc szukałem idealnego rozwiązania… wybór padł na:
zwrotnica z micry k11 wersja bez abs-> w to wchodzi łożysko z rover maestro-> i w wchodzi piasta z sunnego. jako że piasta z sunnego ma minimalnie mniejszą średnice niż łożysko z rovera trzeba było zastosować taki myk:
Obrazek
i tu ładnie prezentuje się nowa gotowa zwrotnica:
Obrazek
Obrazek

aktualnie składam wszystko do kupy.. wszystko niby jest oprócz półosi napędowych. te będą mierzone na dniach i wysyłane do skrócenia.
Ogólnie, jak by się mogło wydawać że to takie proste… proste nie jest i nie będzie. Nie pasuje nic. Nawet głupie mocowanie linki gazu trzeba było przerobić… belka pod silnik wyspawana jest od początku, bo ta seryjna nie pasuje.
tak jak pisałem prędzej wszystko robie sam, zazwyczaj tylko w weekendy tak więc niestety wszystko trwa...

na największe podziękowania przy wsparciu teoretycznym należą się dla kolegi Mariusz.b86., który zawsze służy dobrą radą:)
CDN
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 2015-04-11, 08:04 przez majchrzok, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2013-12-28, 18:39

Jest grubo :) działaj działaj 1.6 w K10 u Wronka robi robotę także u Ciebie to już w ogóle szał będzie :)
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2013-12-28, 18:41

Ode mnie like leci,wielbię takie cichowozy. Sukcesów :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Seboo991
fanatyk nissana
Posty: 861
Rejestracja: 2011-01-30, 21:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Seboo991 » 2013-12-28, 18:43

Brawo! Słów brak! Kawał zacnej roboty !
~~->Usługi Transportowe<-~~
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju :) Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon :D

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2013-12-28, 18:57

Przeczytałem tytuł tematu i kopara mi do samej ziemi spadła :shock:
Trzymam kciuki i będę kibicować projektowi!
W sumie trzeba było poczekać do 1 stycznia 2014 i godz. 0.01, miałbyś mocne wejście w nowy rok. :)

Awatar użytkownika
MichałB86
fanatyk nissana
Posty: 801
Rejestracja: 2009-12-17, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałB86 » 2013-12-28, 19:14

Powodzenia w projekcie. Podobne obrazki widze codzienie w garażu ;-)

Awatar użytkownika
misiar90
fanatyk nissana
Posty: 477
Rejestracja: 2011-04-01, 09:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: misiar90 » 2013-12-28, 19:20

Grubo :-P
Czy buda będzie obspawywana w najważniejszych miejscach?
Myślałeś nad klatką?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-12-28, 19:37

Widziałem już to na FB :D Gratki projektu :D

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-12-28, 19:47

Sajmooon, wiem, mam nadzieje że to też będzie jeździło podobnie :-)

Rysiu83, Seboo991, MichałB86, dzięki panowie za miłe słowa, ale zanim to zacznie jeździć to jeszcze troche minie. nie ma co sie napalać...

Kwietas, plan był taki by auto opisać dopiero jak zacznie jeźdzć ale wyszlo jak widać :mrgreen:

misiar90, tak, będzie obspawana, ale to dopiero na wiosne. plan jest taki, aby auto zaczęło jeździć, - by zrobiło troche km, poczym zamierzam wywalić silnik, obspawać całość, pomalować komore i złożyć spowrotem. klatki nie planuje, nie zamierzam się ścigać zawodowo tylko poleczyć troche ludzi z pod świateł ;-)

bombel, no nie mogłem się powstrzymać by nie wrzucić filmidła na FB :mrgreen:
wiecie, bądź nie wiecie jak nie czytaliście ale każdy następny pozytywny etap związany z autem jest dla mnie osobistym sukcesem :-D takie pierdułko a jak cieszy człowieka :roll:

[ Dodano: 2013-12-28, 19:50 ]
a tu taki mały prezent od poprzedniego właściciela :-o

Obrazek

Awatar użytkownika
misiar90
fanatyk nissana
Posty: 477
Rejestracja: 2011-04-01, 09:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: misiar90 » 2013-12-28, 19:52

majchrzok pisze:klatki nie planuje, nie zamierzam się ścigać zawodowo tylko poleczyć troche ludzi z pod świateł
Nie widze różnicy (pomiędzy tfuuuuu puk puk w niemalowane) wypadkiem na oesie a atakiem w latarnie przy leczeniu drogich aut na zwykłej drodze.
Moim zdaniem dwa litry to już za dużo jak na możliwości jezdne micry k10 ale kibicuje.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-12-28, 19:56

misiar90 pisze: Moim zdaniem dwa litry to już za dużo jak na możliwości jezdne micry k10 ale kibicuje.
moje zdanie jest podobne :mrgreen: auto raczej będzie jechało prosto, w zakrętach może być średnio z prowadzeniem i jestem tego świadomy w 100%. trzeba jeździć z głową i tyle :-)

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2013-12-28, 20:14

kibicuje projektowi :)
najważniejszy jest w tym wszystkim zapał, który za szybko znika :mrgreen:
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2013-12-28, 20:14

Bardzo ładnie. Podwójne brawa za to ze się wziąłes za swapa w ramach prac hobbystycznych a nie jako zawodowy mechanior.

Niech się sprawuje i leszczy killuje :->

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-12-28, 20:24

wronek, dzięki, mam nadzieje, że za szybko nie minie :mrgreen:
komorokoro, oby jak najszybciej zaczął jeździć :-)

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mariusz.b86 » 2013-12-28, 20:42

No ciesze się widząc temacik ;-). A co do tempa prac to tak ma być, ja już się zaczynam zastanawiać czy poskładam mojego na zlot :-P. Oczywiście mam nadzieje ze kiedyś staniemy razem na kresce. Jakbym mógł jeszcze jakoś pomóc to pisz ;-). Ciesz się ze to tylko mrówki :-P.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-12-28, 20:52

Mariusz.b86,
no ja też mam taką nadzieje, że do zlotu auto będzie śmigać. od VE będą bęcki i nie ma to tamto. :mrgreen: dzięki jeszcze raz za pomoc :-)

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-12-28, 21:59

K.......a :-o k10 z sr20,uwielbiam klasyki z mocnymi silnikami, dla mnie mistrz,będzie pocisk,działaj,będe obserwował temat :-) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2013-12-28, 22:23

majchrzok, fajnie że opisałeś na NZ :) Jestem pod wielkim wrażeniem tego projektu i trzymam za Ciebie mocno :) aaa ... i liczę na prawy fotel jak się pojawisz na spocie ;)


pozdrawiam,
Wolfshade :)
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

kamil12
fanatyk nissana
Posty: 778
Rejestracja: 2010-02-11, 21:40
Lokalizacja: łódź

Post autor: kamil12 » 2013-12-28, 22:34

kolego nie słuchaj Wronka on jest już stary jak na Ciebie :mrgreen: kibicuje bo zacny projekt...

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

Post autor: Fer » 2013-12-28, 22:45

Gratuluję zapału w upychaniu SR20 w K10.

Ja w przyszłym roku może ruszę z tematem CA16DE z N13GTI w K10. Wszystko mam czyli i K10 i N13GTI tylko pozostaje to zeszczepić ;-)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2013-12-28, 23:35

Ile lat czekalem az sie ktos wezmie za taki projekt...i nareszcie sie doczekalem. Gratulacje!!! Musiales ciac podluznice, zeby srka weszla? Pamietam jedna K10 z angielskiego Micra Sports Club, gdzie projekt byl w trakcie ale chyba nie doszedl do skutku...

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-12-29, 01:35

jeszcze raz dziękuje za miłe słowa:)
mimier, , tak, niestety musiałem troche dziabnąć prawej podłużnicy aby zrobić miejsce na koło pasowe oraz pompe wody. oczywiście w podłużnice wspawany jest odpowiedni profil co by mi się nic nie ułamało. takich projektów z SR20 widziałem w internecie kilka, jeden najpoważniejszy był w Holandii. tam do silnika SR dołożono turbine. Czy nadal to jeździ tego nie wiem.

Wolfshade, jak auto będzie jezdne to napewno pojawie się nim na spocie:)

Fer, to ogarniaj raz dwa projekcik:) ten 1.6 będzie pasował pod łapy, które sa w micrze czy też trzeba robić taką rzeźbe jak u mnie? fajne auta są a niestety coraz ich mniej...

jak wracałem po kupnie micry do domu ok 200km. to powiem szczerze, że ten silniczek 1.2 przy tej masie nawet dawał sobie rade. :-)

przy okazji zapytam tutaj. Będę musiał rozwiązać problem z wentylatorem tzn na fabryczny montowany za chłodnicą nie ma miejsca.
Może ktoś doradzić w jakich autach stosowane są wentylatory chłodnicy stosowane od strony zewnętrznej auta, a nie od strony silnika? widzialem że takie coś wychodziło w astrze 2 ale, znowu czy wymiary będą odpowiednie... każda sugestia mile widziana :-)

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mariusz.b86 » 2013-12-29, 09:07

http://allegro.pl/wentylator-plaski-7-w ... 65657.html
Dostępne różne średnice, łatwy montaż. Ja mam u siebie oryginalne 2 wentylatory zamontowane za chłodnica z czego jeden był przerabiany ponieważ tez był za szeroki.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-12-29, 09:25

Też mam taki wiatrak i działa

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

Post autor: Fer » 2013-12-29, 09:55

majchrzok pisze:Fer, to ogarniaj raz dwa projekcik:) ten 1.6 będzie pasował pod łapy, które sa w micrze czy też trzeba robić taką rzeźbe jak u mnie? fajne auta są a niestety coraz ich mniej...
Do końca nie przypatrywałem się, czy łapy będą pasować. Jedyną zaletą serii CA z N13 jest skrzynia z fabryczną szperą przez co jak się znudzi moc 115KM z CA16DE wystarczy zamontować później P&P CA18DET z S13 :lol:

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-12-29, 10:28

jest GIT, albo GTI:D?
fajny pomysl postawienia tego na k10, i w dodatku super s.
jedynie co bym poprawil to mocowania silnika do budy, jeszcze raz silnik out, obspawanie jak nalezy (przystrzały bym porobil) no i dicht na to ladnie i komora w lakierek :mrgreen:

gruuuuboooo bedzie!! :mrgreen:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-12-29, 10:52

Fer pisze:P&P CA18DET z S13
To serio jest P&P z RWD do FWD?

majchrzok, no też gdzieś mi się rzuciło w oczy na FB.
Życzę wytrwałości i oby zapału nie zabrakło jak u mnie ( :D )!

Jedyne co bym widział to szeroka stal, poszerzenia i gleba! :D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-12-29, 13:35

DubSon pisze:To serio jest P&P z RWD do FWD?
Tak

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-12-29, 14:36

dzięki panowie za podpowiedź odnośnie wiatraków. własnie takie coś pewnie zakupię.

dzisiaj powalczyłem troche z zaciskami. niestety jedna z 2 śrub (grubsza) trzymająca zacisk z jarzmem została zewrana przez co nie posładałem wszystkiego do kupy jak chciałem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

całość pomalowana farbą hammerite. wybór padł na to bo jest to już mój sprawdzony sposób na takich elementach. w setce korozja na zaciskach po zastosowaniu hammerite zaczeła wyłazić dopiero po ok 5 latach... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mishi
fanatyk nissana
Posty: 927
Rejestracja: 2010-03-31, 19:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mishi » 2013-12-29, 19:36

HeY

Fajnie, że zamieściłeś temat na NZ. Temat na prawdę super. Mam wielki sentyment do tych autek:) i to jeszcze z takim silniczkiem to będzie to fajnie śmigało. Cały proces bardzo fajnie opisałeś także miło się to czyta.

Powodzenia i wytrwałości w dalszych pracach. Spiesz się powoli i życzę wyjechania nim na drogi w 2014 roku.

Pozdrawiam
Mishi

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”