Pokrzywione łączniki stabilizatora
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Wiec GT i SRI maja te same staby na to wychodzi , ktos mierzyl zwykle 2.0?
Wod2u w hondach zakladaja grubsze staby i niby cos tam daje, ale nie wiem czy 2mm zrobia duza roznice...
Hah Vixo potrafie rozroznic staba od polosi
Wod2u w hondach zakladaja grubsze staby i niby cos tam daje, ale nie wiem czy 2mm zrobia duza roznice...
Hah Vixo potrafie rozroznic staba od polosi
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Potwierdzam, że P11.144 ma 20mm, mierzyłem w swojej.
W mojej P11 (zwykłe 2.0) też ma staba grubości 20mm.
W garażu mam staba z P10 GT i ma on grubość 26mm.
2 mm powinny coś tam dać. W końcu do "sportowego" GT i "usportowionego" SRI po coś dawali grubsze. GT jest niższe względem np SLXa a SRI jaki ma zawias?
Tak czy siak stab z P10GT wleci do mojej P11 tylko najpierw trzeba rozkminić problem vixa. Bo przecież nie będę co miesiąc wymieniał łączników.
W mojej P11 (zwykłe 2.0) też ma staba grubości 20mm.
W garażu mam staba z P10 GT i ma on grubość 26mm.
2 mm powinny coś tam dać. W końcu do "sportowego" GT i "usportowionego" SRI po coś dawali grubsze. GT jest niższe względem np SLXa a SRI jaki ma zawias?
Tak czy siak stab z P10GT wleci do mojej P11 tylko najpierw trzeba rozkminić problem vixa. Bo przecież nie będę co miesiąc wymieniał łączników.
Podrzućcie fotki jak to wygląda i w którą stronę się wyginają Wam te łączniki.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Vixo w której osi? Bo w stronę środka może oznaczać w stronę słupków środkowych lub w stronę silnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
W stronę silnika byłoby do przodu
W stronę słupków do tylu
W stronę kół na zewnątrz
W stronę sanek do wewnątrz tj do środka
W stronę słupków do tylu
W stronę kół na zewnątrz
W stronę sanek do wewnątrz tj do środka
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Dobra to teraz tak ze 25min, żebym sobie poszedł do sklepu po akcesoria ułatwiające wizualizację i zrozumienie wszystkiego, następnie użycie akcesoriów i być może dojście do wniosku - dlaczego tak się dzieje
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
@zuh moje SRI seryjnie było mega wysokie, zresztą gdzieś tam u mnie w temacie jest fotka jak wygladało moje SRI przed sprężynami H&R -40mm, noge szło wcisnąć między felgę 15stkę z oponą 195/65 a nadkole z przodu oczywiście , u siebie jutro zapodam fotke musze znowu wjechac na ten tragiczny kanał
i z tego co kojarze to moj łącznik jest wygięty w stronę silnika, tzn jest coś takiego : \\\\\ patrząc od strony kierowcy a naturalnie od pasażera /// hehe
i z tego co kojarze to moj łącznik jest wygięty w stronę silnika, tzn jest coś takiego : \\\\\ patrząc od strony kierowcy a naturalnie od pasażera /// hehe
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Myślę, że sporo wyjaśni - http://www.ultraracing.my/home/knowledg ... -it-works/
Ogólnie długość łącznika jest dobrana pod konkretnie projektowane zawieszenie. Zauważcie, że łącznik nie jest idealnie pionowo - wręcz przeciwnie jest ustawiony pod pewnymi kątami (w 3d nastąpi zmiana odchylenia od płaszczyzny z zarówno w kierunku x jak i y). Obniżając zawieszenie zmieniacie te kąty, a co za tym idzie i siły działające na łącznik! Co więcej łącznik mocowany jest do kolumny resorującej i ma pewien luz w płaszczyźnie x-y. Jak obniżacie zawieszenie to - przechylacie łącznik, a co za tym idzie w płaszczyźnie x-y łącznik traci część swobody poruszania - opiera się już na mocowaniu do kolumny resorującej. Tak więc jeśli skręcacie to łącznik dużo wcześniej "opiera" się na mocowaniu do kolumny resorującej i ma już punkt podparcia - tak więc gięcie jest ułatwione - potrzebna jest dużo mniejsza siła.
To przemyślenie - dość pokrętne - wymagało większej dawki środka ułatwiającego wizualizację i zrozumienie pewnych mechanizmów (fizyka kwantowa jest chyba łatwiejsza niż klasyczna.......)
Ogólnie długość łącznika jest dobrana pod konkretnie projektowane zawieszenie. Zauważcie, że łącznik nie jest idealnie pionowo - wręcz przeciwnie jest ustawiony pod pewnymi kątami (w 3d nastąpi zmiana odchylenia od płaszczyzny z zarówno w kierunku x jak i y). Obniżając zawieszenie zmieniacie te kąty, a co za tym idzie i siły działające na łącznik! Co więcej łącznik mocowany jest do kolumny resorującej i ma pewien luz w płaszczyźnie x-y. Jak obniżacie zawieszenie to - przechylacie łącznik, a co za tym idzie w płaszczyźnie x-y łącznik traci część swobody poruszania - opiera się już na mocowaniu do kolumny resorującej. Tak więc jeśli skręcacie to łącznik dużo wcześniej "opiera" się na mocowaniu do kolumny resorującej i ma już punkt podparcia - tak więc gięcie jest ułatwione - potrzebna jest dużo mniejsza siła.
To przemyślenie - dość pokrętne - wymagało większej dawki środka ułatwiającego wizualizację i zrozumienie pewnych mechanizmów (fizyka kwantowa jest chyba łatwiejsza niż klasyczna.......)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Vixo a to już wymaga głębszych przemyśleń, przy większej ilości środków wspomagających.... Temat muszę na spokojnie przemyśleć - jak coś wymyślę to napiszę.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Vixo na jakiej podstawie takie wnioski?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Vixo ja w P10 miałem mocowane do kolumny resorującej, a nie do wahacza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
OK, obstawiam, że te 26mm może być zbyt ekstremalne na P11 z belką tylną (byłaby duża rozbieżność przód-tył), więc chyba zacznę szukać 22mm do siebie.
Nie pamiętam jaka jest grubość przekładek, ale skrócenie drążka łącznika można też uzyskać tnąc przekładkę od strony stabilizatowa. Bo cieńsza przekładka spowoduje zmniejszenie odległości między punktami mocowania łącznika (stab - zwrotnica/wahacz). Jakieś 10mm pewnie można by zyskać
Nie pamiętam jaka jest grubość przekładek, ale skrócenie drążka łącznika można też uzyskać tnąc przekładkę od strony stabilizatowa. Bo cieńsza przekładka spowoduje zmniejszenie odległości między punktami mocowania łącznika (stab - zwrotnica/wahacz). Jakieś 10mm pewnie można by zyskać
pozdr. Kamil
Panowie jestem chyba lepszy. Wy powyginaliście łączniki na poobniżanym zawieszeniu. Ja złamałem łącznik na zwykłym OEMowym zawieszeniu .
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Od Patrola....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Arias tak, odpowiadały. Ja podejrzewam wadę fabryczną. Zły odlew albo cuś w ten deseń.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
a tam, u mnie na obnizonym tez go zlamalo wczoraj i teraz nie wiem jakie zamontowac co polecacie
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
a rano mówiłem do mojej że założe od Patrola i będę miał spokój na dlugi czas a teraz już sam nie wiem co zrobić
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Boro1989 u mnie jakaś wada fabryczna wyszła. Prawy ma się dobrze. Co więcej na poliuretanach nawet się nie wytłukły
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_