Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N13] Przeróbka przednich hamulców na wydajniejsze

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

[N13] Przeróbka przednich hamulców na wydajniejsze

Post autor: Przemek07 » 2013-09-17, 06:32

Witam serdecznie. Zamierzam wymienić przednie hamulce w mojej nysce, jednak chciałbym to zrobić nie na oryginale a na czymś wydajniejszym już. Może się Wam wydawać to dziwne bądź niepotrzebne w aucie w którym drzemie niemalże seryjne 1.6 jednak jest to już mój drugi taki wóz, a problem jakby znany. Otóż o co chodzi? Tarcze o średnicy 240 mm zastosowane w tym wozie spisują się świetnie pod warunkiem jazdy w mieście, lub z prędkością nie większa niż 160 km/h. Niestety, ale większość tras pokonuję takimi drogami jak S1 lub A4, nawet do Katowic czy Dąbrowy Górniczej jadę właśnie nimi, a nie przez miasto. No i przyznam się niechlubnie, ale najczęściej jadę szybciej niż przepisy pozwalają. Dwa miesiące temu kupiłem "nowe N13" z wymienionymi hamulcami na Jurid i spoko fajnie, w porównaniu do Valeo to była wręcz żyleta, ale na trasie również się nie spisały. O hamulce dbać potrafię, nie nadużywam ich, zawsze hamuje biegami o ile to możliwe, a jak wiem że za jakiś czas zjeżdżam z trasy to już wcześniej wytracam prędkość - nieważne. Tak czy owak bardzo często zdarza mi się że ktoś jadący na prawym pasie postanawia kogoś wyprzedzić i oglądając mnie w lusterku (albo i nie) wbija na lewy pas jak do siebie, i ja jadący np. 200 km/h muszę nagle zwolnić do 80 km/h. Jest to wręcz zabójstwo dla seryjnych hamulców bo po 3 może 4 takich ekscesach tarcze są już krzywe, a kolejne hamowanie przy większej prędkości objawiają się już niemiłosiernym biciem i pływaniem auta od lewej do prawej. Przejrzałem już temat przeróbki hamulców w N14 na zaciskach od Mitsubishi Galant 2.5 V6 i tarczach od Clio II Sport 2.0, ale czy ma ktoś wiedzę czy taki zestaw spasuje, czy muszę od nowa szukać jakiegoś rozwiązania? Tarcze siądą na bank, ale co z zaciskami?

Z góry dzięki i pozdrawiam :)
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-09-17, 06:55

Przemek07 możesz tamto rozwiązanie stosować, ale ja najpierw bym wymienił pompę hamulcową. Poza tym bedziesz musiał sprawdzić czy Ci obecne koła nie będą tarły

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-09-17, 09:44

---> viewtopic.php?t=13756 . Zapraszam :) Służę pomocą .
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przemek07 » 2013-09-17, 16:15

Dzięki za info, no cóż koła za pewne będą tarły bo mam 14", ale i tak chcę się zaopatrzyć w 15" + opony 185/55 co już zmusza mnie do wyplucia prawie 1000 zł. Potem zaś pompa hamulcowa jak mówi bombel bo o tym także myślałem. Teraz tylko pytanie z jakiego auta ta pompa? Nie ukrywam że fajnie by było gdyby była to pompa z jakiegoś nowszego samochodu, tak aby w połączeniu z BBK dawało to efekt tak czułego i mocnego hamulca jak w pojazdach współczesnych.
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-09-17, 17:38

Serwo + pompa z n14/n15/b13 Gti bądź 350z/skyline r32/33 / maxima .
:)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2013-09-18, 21:43

15'' to mus. Ale taki zestaw z galanta wart swej ceny. Ostatnio na A4 kilka hamowań z 220 i bez problemów. Nie czuję dyskomfortu hamowania w porównaniu do nowoczesnych samochodów.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”